Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog mensen met nare ervaringen in Amerikaanse steden?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Davy
Amerika-ontdekker

Nog mensen met nare ervaringen in Amerikaanse steden?

Bericht door Davy »

Wou toch even vragen of iemand hier op dit forum ook al in het Metropolis hotel in San Francisco gelogeerd heeft of soortgelijke slecht gelegen hotels in Amerikaanse steden. Het was eigenlijk de minst aangename ervaring van onze 3-weekse rondreis: de avond dat we toekwamen in frisco, zijn we onmiddellijk op zoek gegaan naar ons hotel; was dat even schrikken! Je durfde met moeite over straat wandelen: allemaal marginalen die lopen te strompelen, iemand zonder benen, kromme armen, paar jongerenbendes, drugs-en alcoholverslaafden (allemaal zwarten). De ramen aan de voorkant van ns hotel waren gelijk allemaal kapot (geschoten?), het leek alleszins verdacht veel op kogelschoten :-). Als je uit je hotelraam keek (voor zover dat nog de naam 'raam' waardig was), zag je net het decor van een zware ghetto-film :-). Om de lift te gebruiken moest je zelfs je kaartje van kamer hebben, anders ging het niet (wellicht om veiligheidsredenen) en de trap was afgesloten. En slapen was er niet bij, want we hoorden gans de nacht mensen op straat roepen en brullen. Achteraf hoorden we dat we net op de grens van het tenderloin district zaten en dat er regelmatig brandjes, rellen en zelfs moorden gebeuren (tschijnt was er zelfs een moord gebeurd in het hotel) !! Politie was in de verste verte niet te bespeuren. En het rare vonden wij: 2 blokken verder stond je op het chique Union Square, alsof je in een andere wereld terechtkwam. De hotelparking trouwens was peperduur (65$ voor 2 nachten, 1 dag), en leek bewaakt door de maffia zelf :-). Nu, als eerste kennismaking met de vsa voor mijn vrouw was dat toch ffe een ontnuchtering, maar uiteindelijk nog wel een ervaring :-), want uiteindelijk zijn er veel sukkelaars bij en dat werpt toch wel een serieus ander licht op de in - veel mensen hun ogen - zo rijke states....

Groetjes,
Davy.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Het enige nare wat ik heb meegemaakt was in een hotel in Miami. Dit was een Days Inn langs de snelweg. Erg ongure buurt. Veel zwervers aan de voorkant van het hotel en continue politiebewaking binnen. Zwembad was al niet meer open vanwege onhygiënische toestanden en aan de achterkant van het hotel stonden hekken vlak langs de achteringang met prikkeldraad erop. Er liepen steeds dezelfde vrouwen het hotel binnen, met steeds andere mannen, dus dat gaf ook te denken. In de lift stonk het regelmatig naar hash. Ik voelde me er niet echt op mijn gemak, maar het was een hotel wat we voor een paar dagen vooruit hadden geboekt en we hadden iets besteld wat naar dat hotel zou worden gestuurd, dus we moesten er blijven. De avond voor vertrek was er ook nog (loos) brandalarm, maar ik had het helemaal gehad daar en was blij dat ik de volgende dag weg kon.
Alleen al daarom ben ik heel voorzchtig geworden in het vooruit boeken van een hotel. Je zou verwachten dat de Days Inn toch een redelijk betrouwbare keten is.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

houstonwehaveaproblem schreef:Alleen al daarom ben ik heel voorzchtig geworden in het vooruit boeken van een hotel. Je zou verwachten dat de Days Inn toch een redelijk betrouwbare keten is.
Wij hadden een bonnetje voor een Best Western. Toen we bij het hotel aankwamen vonden we het al een hele vage buurt. Er hadden twee tankstations in de buurt gezeten maar die waren beide helemaal verlaten en gesloopt. Voor de rest stond er ook niks. Het hotel zag er aan de buitenkant uit alsof het in geen jaren meer geschilderd was. De gordijntjes voor de ramen waren helemaal geel. Er zat ook een vage karaoke bar bij.

En toch durfde ze er gewoon $69 voor te vragen... Snel maar doorgereden naar het volgende dorp. En hier een perfect hotel voor $45..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De enige mindere ervaring die ik in Amerika opgedaan heb is alweer een aantal jaren geleden en was in Los Angeles. In 2000 wilde ik de 2e avond na aankomst nog wel een stukje rijden. Ik was de hele dag in Universal Studio's geweest en had daarom nog maar weinig in de huurauto gereden.

Ik sliep de 1e en 2e nacht in het Four Points Sheraton hotel nabij LAX en dat is op zich een prima buurt. Met de auto ging ik daarom een stukje rijden. Na een kwartiertje kwam ik langs een supermarkt en had wel zin in wat drinken. Toen ik daar door de straten reed, viel me al wel op dat er nogal wat mensen langs de kant van de weg stonden of zaten. Toen ik de auto uitstapte, stond er ook gelijk iemand naast me te bedelen. Ik viel qua uiterlijk ook nogal op in die buurt. :wink: Hoewel ik nog wel naar de winkel liep, ben ik voordat ik de winkel instapte maar omgedraaid. Van alle kanten werd ik bekeken, zo van: "Wat doet die hier?".

Bang was ik niet maar ik voelde gewoon dat ik niet welkom in die buurt was. Ik ben ook gelijk de auto weer ingestapt en weggereden. Ook mijn auto viel nogal op, die zag er een stuk beter uit dan de andere auto's. Achteraf was ik wel nieuwsgierig in welke wijk/district ik eigenlijk terecht was gekomen. Tot op heden weet ik dat niet, ik ben die avond zomaar een stukje gaan rijden en heb verder niet op straatnamen gelet. Het was één van de eerste keren dat ik zelf (in mijn eentje) reed in Los Angeles en gelijk ook een goede les. :wink:

Natuurlijk kwam ik in de vakanties die daarop volgden, ook wel eens door wat mindere buurten. Toch let ik er nu wel op en probeer ze te mijden. Ik ga in zulk soort buurten zeker niet overnachten. Dan rijd ik liever 20 mijl verder.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

In 2004 hadden we een vreselijk hotel in Salinas. Het was een van de duurste hotel die we hadden (Eur. 120,- per nacht) maar het was verschrikkelijk. Het was muf en absoluut niet schoon. Er zaten 3 sloten op de deur van de kamer en onder het bed lagen lege bierflesjes. De buurt was vies en smerig. We zijn vroeg gaan slapen in de hoop dat het dan ook weer vroeg dag zou zijn en we weg konden gaan.
Carola
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

In 2005 reden wij naar Nashville, TN. We wisten eigenlijk niets van de stad dus zijn er op goed geluk in gereden.
Bij een bezinestation ben ik naar binnen gelopen (mijn man bleef in de auto) om daar een plattegrond te kopen van de stad en te vragen waar
bijvoorbeeld de uitgaanswijk was.
We wilden die avond graag wat countrymuzieksfeer opsnuiven vandaar dat we in het bruisende centrum wilden zijn met ons hotel.

Na overleg met een medewerker van de shop en na het kopen van een plattegrond had ik al een beetje een vaag ongemakkelijk gevoel.
Ik wilde zo snel mogelijk terug naar de auto, maar die man liep met me mee.
Hij zei dat ik in een slechte buurt van Nashville terecht was gekomen en hij zou me de weg eruit wel wijzen.
Waar stond mijn auto ?

Ik wees op onze auto en toen zag hij dat er een man in die auto zat.
Hij keerde zich onmiddellijk om en liep terug naar zijn shop.

Ik weet niet wat er gebeurt zou zijn als ik werkelijk alleen zou zijn geweest, maar ik vertrouwde het in ieder geval voor geen cent.
Was blij dat ik in de auto kon stappen en zei tegen mijn man dat hij moest rijden, kon niet schelen waar naar toe.
We hebben die avond nog een fantastische avond beleefd in Music City
nadat we bij het visitor center alle informatie hadden gekregen die we maar nodig hadden.
16x USA / 30 staten
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Wij hebben in SF in het Best Western Motor Inn niet zo'n beste ervaringen. Motel was niet slecht maar de buurt :twisted: :evil: :twisted: :evil: Veel zwervers op straat en veel leegstaande winkelpanden en opslagruimtes. Ongeveer 20 minuten lopen toch maar van Fishermann's Wharf. dat viel me toch op in SF. Een strook netjes en leuk vanuit de haven en daarachter niet zo best meer.

In Washington hadden we een keer een hotel, waarvan ik de naam zou moeten opzoeken, wat ergens aan K-street lag vlakbij een tunnel. We zaten vlakbij een metrostation en maakten de fout om aan de verkeerde kant van de weg omhoog te gaan. Nadat we eerst dachten gewoon bovengronds terug te gaan naar het hotel maar bedachten we ons snel. Veel hele vage figuren op straat die aan het lijmsnuiven waren en er niet uitzagen alsof ze een gevonden portefeuille naar de politie zouden brengen.

Dat bleek achteraf maar goed ook. Toen we s'avonds uit eten gingen (aan The Waterfront, heerlijk crabcake gegeten op kosten van de baas :) ) met wat Amerikaanse collega's van mijn vrouw schrokken die toen ze hoorden waar ons hotel lag. We mochten niet met de metro terug maar moesten een taxi nemen. De taxichauffeur zei nog toen hij ons bij de lobby van het hotel afzette " don't go for a late evening strawl you guys, this is not the neighboorhood for it, it's not safe"

Wij zijn maar lekker naar binnen gegaan (na de man een goede tip te hebben gegeven) en de dag erop vertrokken.

Wat ons achteraf dus tegenviel en waar we het nog wel over hebben gehad is de rol van het reisbureau in deze. Toen (2001) was Internet nog niet zover als nu en hebben we dit hotel via een organisatie geboekt. Hele slechte zaak dat ze hun reizigers dus in een dergelijke omgeving hotels aanbieden. Dus nu alles zelf doen, lang leve Tripadvisor!
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

hallo,

In 2003 waren we de laatste nachten in LA, voor de laatste nacht hadden we een hotel geboekt in net als Roland Four point sheraton, omdat een nacht eerder inchekken VEEL geld kosten hebben we daar in de buurt in de comfort inn geslapen...maar echt blij was ik er niet van. We moesten geld pinnen om het hotel te betalen, ed de man in het hotl wees ons naar een supermarktje met ATM. Dit was heel klei en muf. Toen we binnen kwamen stonder er allemaal (en ik wil hiermee zeker niet discrimineren) zwarte jongeren met muts op en gouden tanden...ik dacht toen nog on pin geld kunnen we bij de uitgang weer afgeven... Gelukkig hoefde dit niet...

In 2005 sliepen we in het WigWam Motel aan route 66 in Holbrook. Mijn vriend was wassen (ja ik heb hem goed getraind :lol: ) en ik lag op bed een boekje te lezen toen er aan de deur geklopt werd. Ik riep Bas ben jij dat... geen antwoord.. Ik kijk door doe het gordijntje wat voor het raampje van de deur hing staat er een zwerver, een blanke man... money, i want money... Ik heb in het nederlands gezegd dat ik hem niet begreep en het gordijntje weer dicht gedaan, vervolgens 5 minuten stijf op bed gezeten. Ik heb 's nachts niet zo goed geslapen....

Zo zie je maar overal kan iets onverwachts gebeuren..
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Eigenlijk heb ik in SF geen enkele zwerver tegengekomen, ik dacht dat het een redelijk cleane stad was :P. In Los Angeles zijn mijn ervaringen wel iets anders, heel veel zwervers en junks, zelfs op de stranden liggen daar dag en nacht zwervers te slapen (had ik er voor nog nooit ergens gezien). En daar zijn we na een avondje uit ook te voet naar het hotel teruggegaan, je wil niet weten hoe blij ik was toen ik terug binnen was. Niet dat er iets gebeurd was, maar het was al na middernacht, en veel junks op straat etc. We waren naar daar toegegaan via een binnendoorweg, maar we waren teruggewandeld langs een hele drukke weg langs een omweg, om er toch voor te zorgen dat we niet te veel alleen waren.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Toch zo gek nog niet om pas ter plaatse een motel te regelen, dan heb je meer zicht op de buurt?

Verder zal het zijn als hier in de grote steden? Niet in steegjes lopen maar in de drukke straten blijven?
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Gaan dit jaar voor eerst naar amerika dus nare ervaringen heb ik nog niet.

Maar wel een vraag over dit onderwerp, wij verblijven begin september 3 nachten in het adante hotel in san francisco, heeft iemand hier nare ervaringen mee, of de buurt (ligt ook maar 3 blokken van union square, aan geary street geloof ik)

En zijn er delen van san francisco waar je beter niet kan komen, en dan vooral s'avonds??

gr Niels
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

niels schreef: wij verblijven begin september 3 nachten in het adante hotel in san francisco
Hier enkele beoordelingen op Tripadvisor van mensen die daar hebben gelogeerd.
Scroll op deze pagina wel even iets naar beneden voor de reviews.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
16x USA / 30 staten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In 1991 kwamen wij voor het eerst in Los Angeles. We hadden een afslag gemist en namen maar de volgende. Nog niks in de gaten en we hadden zin in een hamburger. We gingen bij Jack in the Box naar binnen. Was wel raar want het leek wel een postkantoor. Je kon bestellen bij het loket achter glas.We bestelden (ze sprak ook alleen maar spaans) een hamburger, kregen die door het draaivakje en zijn maar meteen weggegaan. We voelden ons hier niet echt op ons gemak. We werden helemaal nagekeken. Ook allemaal van die rare types.

Elly
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Toen wij voor het eerst naar Amerika gingen (Los Angeles) dachten we eens fijn "downtown" te gaan bekijken. Je weet wel, de leuke wolkenkrabbers etc.

Dus wij pakken in Santa Monica, waar we verbleven, de bus op Wilshire blvd. naar downtown met geen enkel idee hoelang de reis zou duren en waar we moesten uitstappen.

Dus na (volgens mij) een uur in de bus gezeten te hebben waren we blij dat we uit dat ding konden. Het was zo heet binnen dat we dachten 'we lopen wel het stukje verder'. De bus stopte net voor een parkje (echo park denk ik):

Afbeelding

Dus wij denken mooi, geen probleem, ook nog leuke park om doorheen te lopen. Maar eenmaal aan de andere kant ervan werd het minder leuk. Het was duidelijk dat je 'Spanish territory' was binnengewandeld en er werd ons van elke kant coke aangeboden..

Toppunt was wel het kereltje van een jaar of 8 die naar ons toe kwam met "You want coke?" nadat wij em raar aankeken liep ie weg met "what!?". Wij maken dus rechtsomkeert en lopen weer terug langs het parkje waar we net doorheen hadden gelopen. Terwijl we daar liepen zag ik nog een drugsdeal achter een boom plaatsvinden waarbij een dealer en een zwarte, duidelijke aan crack/coke verslaafde, vrouw (sneaky maar overduidelijk) achter de rug om een zakje en geld uitwisselden en weer snel doorliepen. Al dit pal langs een 3-baans autoweg richting downtown.
Het 'grappige' was dat ik ook nog geen 100 meter verderop, vlakbij de ingang van hetzelfde parkje, een politie auto zag staan met agenten.. volgens mij meerdere auto's zelfs..
Jack is back for a new season!
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Trouwens nog een toevoeging. De meeste zwervers in LA zijn vrij onschuldig (mijn ervaring). Wij liepen (en ook veel mensen die daar wonen) 's nachts rond bij het strand in Santa Monica waar het stikt van de zwervers. Er is geen enkele vorm van bedreiging of iets dergelijks. Ik geef toe dat het eigenlijk geen gezicht is en dat er missch betere opvangplekken voor deze mensen moeten komen, maar bewoners daar zijn ook vrij gul tegenover de zwervers. Het grappige is ook dat 5 jaar geleden dit 'zwerver probleem' helemaal niet bestond daar, geen enkele zwerver was daar te bespeuren.

De ervaring die ik hierboven beschreef (over de coke dealers) was dan ook toen ik 15 jaar oud was. Als je als blanke Nederlander in korte broek in een 'Spanish area' gaat rondlopen met je camera om je nek zullen mensen je misschien aankijken van 'wat doet die hier, je hoort hier niet thuis', maar het is ook hoe je zelf overkomt en of je je 'bedreigd' of 'niet thuis' voelt, want dat straal je dan ook uit.

Zelf vond ik het bijv. bij m'n vorige vakantie naar LA geen probleem om door de wat mindere buurten te lopen 's avonds of 's nachts (komt ook missch omdat ik er niet echt uitzie als een "white" person en me ook niet bedreigd voel etc), maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een probleem is. Mijn nicht woonde dan ook tot voor kort in een iets mindere buurt daar en die drufde dus niet op straat te lopen na 22 uur 's avonds, maarja zij is dan ook een vrouw. Maar in buurten zoals Inglewood, Compton of South Central kun je maar beter nooit komen en zal ik me ook nooit in wagen ook al zijn die namen denk ik soms nogal exaggerated (overdreven) op het gebied van gevaarlijkheid.
Laatst gewijzigd door Muke op 06 aug 2006, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack is back for a new season!
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Wat me hier opvalt is dat niemand een echt nare ervaring meegemaakt heeft (gelukkig), maar alleen de perceptie had dat het onveilig was.

Misschien zijn we allemaal een beetje te veel beinvloed door die Amerikaanse politiereeksen ?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Het zijn niet alleen altijd de grote steden hoor. In Lansing, hoofdstad Michigan, kun je je ook behoorlijk onveilig voelen.
- Mike
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Op De Wallen, in Hoog Katherijnen, de Schilderswijk, Oud-Krispijn en Hoogvliet bijvoorbeeld kun je je ook behoorlijk onveilig voelen! :?
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

We zitten nu in Amerika, en we hebben eindelijk een goede goedkope plek gevonden om te internetten (Verder is alles helemaal geweldig hoor)

San Francisco vonden wij een hele veilige stad. Er zijn inderdaad veel zwervers maar die kunnen nauwelijks normaal lopen dus hoe zouden ze je ooit wat moeten doen. Wij voelden ons veilig, ook in Geary Street waar ons hotel stond.

Onveilig zouden we het niet willen noemen, eerder onwennig aan het begin.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

MightyMaus schreef:Op De Wallen, in Hoog Katherijnen, de Schilderswijk, Oud-Krispijn en Hoogvliet bijvoorbeeld kun je je ook behoorlijk onveilig voelen! :?
Niet alleen dat, maar op Hoog Catharijne is de enige keer in mijn leven, dat ik ook inderdaad aangevallen ben :(. En in Amsterdam is al mijn geld gestolen. Maar ik heb ook 's nachts door buurten in Washington, New York en New Orleans gelopen, waar het niet bepaald veilig is en daar is me niets overkomen. The luck of the draw.
Dat wil niet zeggen, dat het ook maar enigszins een goed idee is om in de mindere buurten van de steden te gaan logeren. In Washington is dat alles aan de NE of SE kant van de stad (hoewel die tunnel van K Street nog het Noordwesten suggereert, maar daar zitten heel wat daklozen, hoewel vrij onschuldig).
Kennissen logeerden bijvoorbeeld in een goedkope Motel 6 (prijs duidt vaak ook kwaliteit van omgeving aan) en werden midden in de nacht gewekt door schoten. Bij het ochtendgloren kwam de politie vragen of ze iets gezien hadden.
Toen ik vroeg wat de twee letters achter het adres van hun hotel waren was het antwoord "NE". Het helpt om van te voren uit te vinden waar in de stad je je beter niet kunt bevinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer