Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wie heeft vastgoed huizen in amerika
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: wie heeft vastgoed huizen in amerika
Nee joh, ze behoeden je voor de meeste pittfalls die ze zelf gecreerd hebben. Het enige waar je niet tegen beschermd wordt is teveel betalen en teveel kosten maken
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Bennogr schreef:Aan je eigen huis werken mag niet met een bezoekersvisum.
Niet al te lang geleden werd een op leeftijd zijnd Canadees echtpaar aan de grens (in Minnesota, vandaar dat ik daarover hoorde) teruggestuurd omdat er een hamer in hun auto lag. Dat betekende, volgens de immigratiemensen, dat ze wilden gaan werken aan het vakantiehuisje dat ze al jaren in Florida hadden. En dat mocht dus niet.
Volgens mijn lawyer is de definitie van werken, als je ervoor betaald wordt.kastelke schreef:Want jij neemt dan werk af van een Amerikaan! Als jij die dakgoot niet repareert, dan zal een Amerikaan het moeten doen.
Ik heb de vraag specifiek gesteld omdat ik een "Fixer Upper" wilde kopen om die vervolgens door te verkopen wat eigenlijk wel een vorm van werken is. (omdat je er geld aan verdiend)
Dit mocht omdat je bij verkoop Capital Gain Tax moet betalen en zo geen belasting ontwijkt of ontduikt.
Zou het misschien wel mogen van de I.R.S. en niet van Immigrations? Dat zou vreemd zijn maar kunnen natuurlijk...

-
- Amerika-expert
De IRS en immigratie praten niet met elkaar. Vandaar dat als je als illegale buitenlander belasting betaalt, je niet meteen het land uitgezet wordt (ze hebben je geld veel te hard nodig).
Dat verhaal met die Canadezen met een hamer die teruggestuurd werden, is echt waar, maar het toont natuurlijk vooral de willekeur van de Amerikaanse immigratiemensen aan de grens aan.
Dat verhaal met die Canadezen met een hamer die teruggestuurd werden, is echt waar, maar het toont natuurlijk vooral de willekeur van de Amerikaanse immigratiemensen aan de grens aan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Kijk zo is BelgIë toch een heel klein beetje Amerika...Bennogr schreef:De IRS en immigratie praten niet met elkaar. Vandaar dat als je als illegale buitenlander belasting betaalt, je niet meteen het land uitgezet wordt (ze hebben je geld veel te hard nodig).

Heb ik ook nooit aan getwijfeld hoor Benno!Bennogr schreef:Dat verhaal met die Canadezen met een hamer die teruggestuurd werden, is echt waar, maar het toont natuurlijk vooral de willekeur van de Amerikaanse immigratiemensen aan de grens aan.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Disney-Golf, bekijk het zo: als toerist, of als partner van iemand met een geldig werkvisum maar eentje dat jou geen recht geeft op een werkvisum, mag je niet eens substantieel vrijwilligerswerk doen. Dat wil zeggen: je zal misschien wel de blaadjes op de speelplaats mogen vegen, maar je mag niet de juf assisteren als zij 30 kindjes in de klas leert lezen...
(van Immigrations he! Voor de rest mag het van iedereen, denk ik.
)
Dus voorzichtig met je huis: de kapotte lamp zal je mogen vervangen, maar een extra stopcontact maken niet.
(van Immigrations he! Voor de rest mag het van iedereen, denk ik.

Dus voorzichtig met je huis: de kapotte lamp zal je mogen vervangen, maar een extra stopcontact maken niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Hier ga ik nu eens misbruik van maken zie...
Als we de volgende keer in Florida zijn en m'n vrouwtje vraagt mij om een huishoudelijke taak uit te voeren kan ik zeggen:
"Mag ik niet doen hé! Stel dat ze ons terugsturen!"

Als we de volgende keer in Florida zijn en m'n vrouwtje vraagt mij om een huishoudelijke taak uit te voeren kan ik zeggen:
"Mag ik niet doen hé! Stel dat ze ons terugsturen!"

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En gaat je vrouwtje dan de rekening van de klusjesman betalen, of jij?
Elke
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Damned!...Niet aan gedacht...Zal ik dan maar netjes de vuilbakken buiten zetten zoals gewoonlijk zekers... 

Ik wilde nog iets grappigs plaatsen over onze vastgoed spemmertjes. Maar in plaats daarvan toch maar een serieuze vraag.
Stel ik bezit een huis in de VS, maar ben geen legal resident en reis er elke keer heen op VWP. Of mijn partner is H1B houder en ik heb een H4 visum. En ik wil in huis wat gaan klussen, zoals inderdaad al het aangehaalde stopcontact bijplaatsen, moet ik dan echt iemand inschakelen hiervoor ter voorkoming dat Immigrations er problemen mee heeft dat ik iets doe wat niet mag?
Stel ik bezit een huis in de VS, maar ben geen legal resident en reis er elke keer heen op VWP. Of mijn partner is H1B houder en ik heb een H4 visum. En ik wil in huis wat gaan klussen, zoals inderdaad al het aangehaalde stopcontact bijplaatsen, moet ik dan echt iemand inschakelen hiervoor ter voorkoming dat Immigrations er problemen mee heeft dat ik iets doe wat niet mag?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Wel Hockey zoals je kan lezen zijn de meningen verdeeld.
Ik dacht dat je dat zelf mocht doen omdat er geen verloningen betaald worden.
Maar nu dat 2 mensen, die het kunnen weten, zeggen dat het niet mag...
Weet ik het zo even niet meer.
Nog zo een vraag?
Stel ik heb een auto en tijdens mijn bezoeken doe ik het onderhoud zelf.
Dat zou dan ook niet mogen?
Ik dacht dat je dat zelf mocht doen omdat er geen verloningen betaald worden.
Maar nu dat 2 mensen, die het kunnen weten, zeggen dat het niet mag...
Weet ik het zo even niet meer.

Nog zo een vraag?
Stel ik heb een auto en tijdens mijn bezoeken doe ik het onderhoud zelf.
Dat zou dan ook niet mogen?
Zou toch wel vreemd zijn als je niet eens voor jezelf mag klussen.
Alhoewel, ik zie de andere kant ook wel. Je koopt een huis wat opgeknapt moet worden, doet dit zelf, verkoopt het door en koopt dan weer een nieuw huis. Dan wordt het gewoon werk wat je als klussen probeert te "verkopen" aan immigrations.
Alhoewel, ik zie de andere kant ook wel. Je koopt een huis wat opgeknapt moet worden, doet dit zelf, verkoopt het door en koopt dan weer een nieuw huis. Dan wordt het gewoon werk wat je als klussen probeert te "verkopen" aan immigrations.
Maar als je zelf niets zegt bij immigration, wie komt er dan ooit achter ?
Er draaien hele bedrijven en zelfs bedrijfstakken op illegale arbeiders ( land en tuinbouw) en pas sinds kort wordt daar (mondjesmaat) op gecontroleerd.
Als je aan je eigen huis aan het klussen bent zal er toch echt niemand bij je komen kijken om te zien wat je doet.
Toen ik hier nog als toerist kwam heb ik hele zomers eht huis van mijn vriendin opgeknapt. Wist niet eens dat het niet mocht.
Er draaien hele bedrijven en zelfs bedrijfstakken op illegale arbeiders ( land en tuinbouw) en pas sinds kort wordt daar (mondjesmaat) op gecontroleerd.
Als je aan je eigen huis aan het klussen bent zal er toch echt niemand bij je komen kijken om te zien wat je doet.
Toen ik hier nog als toerist kwam heb ik hele zomers eht huis van mijn vriendin opgeknapt. Wist niet eens dat het niet mocht.
Je hoeft het inderdaad niet te vertellen, maar wat als je "betrapt" wordt?
-
- Amerika-expert
Het gaat er niet om of je wel of niet mag klussen, het gaat erom wat de immigratie-ambtenaar (ambtenaarse?) concludeert. Als je met een tas vol gereedschap aankomt of met een hamer en je zegt dat je naar je zomerhuisje gaat om wat te herstellen, dan kan er wellicht een lampje gaan branden, in de trand van: jij hebt hier een zomerhuisje? Waar je maar 1 keer per jaar komt en echt, heus waar, nooit of te nimmer zal gaan wonen? Of: je hebt hier een huisje dat je gaat opknappen en dan misschien met winst wil verkopen? Of: ik heb vannacht niet goed geslapen/heb problemen met mijn partner, jij hebt een hamer bij je, ok, je komt het land niet in.
Of als je ruzie hebt met de buren en die bellen de politie/immigratiedienst.
Rechten heb je niet als je met het VWP komt, je kunt gewoon rechtsomkeerd maken en zeg maar dag tegen je zomerhuisje de komende vijf jaar.
Overigens, dat van die Canadees is echt gebeurd, want ik heb het in de krant gelezen, 't kwam pas later op het internet.
Of als je ruzie hebt met de buren en die bellen de politie/immigratiedienst.
Rechten heb je niet als je met het VWP komt, je kunt gewoon rechtsomkeerd maken en zeg maar dag tegen je zomerhuisje de komende vijf jaar.
Overigens, dat van die Canadees is echt gebeurd, want ik heb het in de krant gelezen, 't kwam pas later op het internet.
@Bennogr, dank voor je antwoord. Ik snap dat uiteindelijk de Immigratieambtenaar de beslissing neemt. Maar mijn vraag blijft waar men de grens trekt.
Op een ander vlak zal ik ook wel eens wat doen wat eigenlijk niet mag. Als mijn vriendin een tip krijgt over een bepaald aandeel en ze vraag mijn mening, ja dan kijk ik even naar de balans en P&L van zo'n bedrijf. Ook dat kan je als werken beschouwen, want een Amerikaanse analist zou dit werk ook kunnen doen. Doch, ik vraag er geen geld voor en doe het enkel voor mijn vriendin en voor niemand anders.
Dus, waar trekken ze nu precies de grens? Is daar een harde regel voor, of is het volledig ter beoordeling van de Immigrations ambtenaar? En dus ook volledig naar wat voor dag die heeft en hoe humeurig die is?
Op een ander vlak zal ik ook wel eens wat doen wat eigenlijk niet mag. Als mijn vriendin een tip krijgt over een bepaald aandeel en ze vraag mijn mening, ja dan kijk ik even naar de balans en P&L van zo'n bedrijf. Ook dat kan je als werken beschouwen, want een Amerikaanse analist zou dit werk ook kunnen doen. Doch, ik vraag er geen geld voor en doe het enkel voor mijn vriendin en voor niemand anders.
Dus, waar trekken ze nu precies de grens? Is daar een harde regel voor, of is het volledig ter beoordeling van de Immigrations ambtenaar? En dus ook volledig naar wat voor dag die heeft en hoe humeurig die is?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hmm....dus als ik bij mijn tante in Amerika logeer mag ik na het eten de tafel ook niet afruimen? Ze had er immers een huishoudster voor kunnen inhuren....
Roland

Roland

-
- Amerika-expert
Ik denk dat het inderdaad afhangt van de immigratieambtenaar. Die Canadezen van mijn voorbeeld hadden nooit problemen gehad en ze hadden dat huisje al jaren.
Wat je precies doet als je eenmaal het land binnenbent, zal niet te controleren zijn. Hoewel je met al dat afgeluister, de 'drones' (die nu ook misschien ook ingezet zullen worden door de plaatselijke politie -- zegt men in New York wel eens -- hopelijk zonder die raketten dan), en al die camera's overal op straat... Wie weet wat ze allemaal nog gaan verstoppen in alle huizen! Of kunnen doen met de chip die volgens een aantal mensen hier in je verstopt wordt zodra je een injectie krijgt...
Maar ik zou niet AL te paranoide worden.
Wat je precies doet als je eenmaal het land binnenbent, zal niet te controleren zijn. Hoewel je met al dat afgeluister, de 'drones' (die nu ook misschien ook ingezet zullen worden door de plaatselijke politie -- zegt men in New York wel eens -- hopelijk zonder die raketten dan), en al die camera's overal op straat... Wie weet wat ze allemaal nog gaan verstoppen in alle huizen! Of kunnen doen met de chip die volgens een aantal mensen hier in je verstopt wordt zodra je een injectie krijgt...
Maar ik zou niet AL te paranoide worden.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toch volgende keer eens een koffer met gereedschap meenemen ipv kleding... 

If you can dream it...
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar de TSA controleert je bagage, niet de immigrations officer... toch???
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Als je uit Nederland aankomt ga je eerst zonder bagage door Immigration waar men bepaalt hoe lang (of kort) je in de VS mag verblijven. Dan haal je je koffer(s) op en is het aan de douane om te kijken wat je allemaal meebrengt en of dat wel mag. Je hebt je toestemming om het land binnen te komen dan al gehad.
Dus geen hamers in je handbagage. Is waarschijnlijk ook op zichzelf al niet aan te raden, zal al gauw als een wapen gezien worden, met alle problemen van dien.
Dus geen hamers in je handbagage. Is waarschijnlijk ook op zichzelf al niet aan te raden, zal al gauw als een wapen gezien worden, met alle problemen van dien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6845 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-