Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks (nog niet) in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:
novw schreef:wat mij altijd opvalt, als je ergens koffie besteld krijg je slootwater. Als je bij mensen thuis koffie krijgt is dat perfecte, normale, (europees sterke) en goed smakende koffie. Waarom kunnen amerikanen thuis wel koffie zetten, en in restaurants e.d. niet ???
** Complot theorie **

Misschien wordt deze koffie alleen voor touristen gemaakt. Zodat ze iets hebben om over te klagen: 'het land is prachtig maar die koffie he.. ik zou er niet kunnen wonen'.
Dan blijft het tenminste rustig in de USA en zitten alle amerikanen stiekem te lachen..

** / Complot theorie **
:hilarious: Inderdaad, de koffie bij mensen thuis is altijd heerlijk. Trouwens ik drink thuis gewone koffie en ga naar Starbucks voor een speciale tractatie, mijn drankje daar is een tall skim double shot latte met hazelnut syrup (en juist die hazelnoot smaak maakt het speciaal).
Overigens verkeer ik vast in andere restaurants, motels en hotels, want die bak slootwater kom ik zelden meer tegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Petra/VS schreef:tall skim double shot latte met hazelnut syrup
...je zal stotteren en zo'n ding willen bestellen... :?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mack schreef:
Petra/VS schreef:tall skim double shot latte met hazelnut syrup
...je zal stotteren en zo'n ding willen bestellen... :?
:lol: Ik heb nog wel langere gehoord! Sommige mensen hebben heel specifieke wensen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik drink mijn koffie altijd zwart en vandaar dat ik niet van al die toestanden met cream en smaakjes houd. De slagroom/topping vind ik wel lekker :wink: , de onderste laag met de koffie gaat dan naar hubby.. 8) , die wel houd van haselnutsyrup ed.

Thuis maak ik vaak koffie, mijn DE-roodmerk gemengd met french vanillia of haselnut van Folgers.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik heb hem ook maar getekend. Ben weg van de Caramel Machiatto en Frappuccino. Nummer 1593 dus dat schiet al op. Als ze nou niet naar Nederland komen ;-) Ik hoor ook steeds hetzelfde op mailtjes van SB. HArtelijk dank maar er is geen markt in Nederland. Geen idee waarop ze dat baseren. Ach zoals met alles...afwachten.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ja, Starbucks naar Nederland!

En dan vooral naar Den Bosch.

Ik ga ook tekenen en zal vriendje vanavond ook laten tekenen!

Ik was nummer 1600! :)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Vraag me toch af of zoiets werkt in Nederland.. Sowieso voor een koffie onderweg naar je werk (commuting), voldoen de bezinestations die Douwe Egberts verkopen. Voor al het andere, zou misschien het concept moeten worden aangepast, dat het niet zozeer een koffie, frappuchino 'to go' is ... maar dat je daar kunt zitten. Nu weet ik wel dat je kunt zitten bij Starbucks .. maar het concept is in Amerika toch meer dat je het meeneemt..

Dat werkt hier volgens mij niet.. In alle winkels is het verboden om met etenswaar, ijs of drinken binnen te lopen. Dat heb je in Amerika niet ... althans laat ik me beperken tot waar ik ben geweest aan de Oostkust. Daar haalde je een frappuchino of koffie bij Starbucks en kon je vervolgens iedere winkel of supermarkt binnenlopen.
Sandy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij ons op het werk staat ook altijd de koffie bruin, en het is toch echt niet het slootwater wat je hier vroeger in goedkope diners/cafes tegenkwam. Wij hebben keuze uit "Cost Rican Dota" en "Organic Mexican". Ik heb een voorkeur voor de eerste, die is wat pittiger. Zolang iedereen het maar op de juiste manier klaarmaakt (een volle schep van het speciaal maatschepje) kan het concureren met Douwe Egberts. En hier op het werk is het ook nog gratis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Loek schreef: En hier op het werk is het ook nog gratis.
Je blijft toch een Hollander is het niet :wink:
Rob
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Rob schreef:
Loek schreef: En hier op het werk is het ook nog gratis.
Je blijft toch een Hollander is het niet :wink:
Rob
"Some habits are hard to kick..." :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In het regionaal dagblad stond hier een paar weken geleden het verhaaltje over het Starbucks winkeltje in het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum. En daar stond al heel duidelijk in, dat er geen buitenstaanders binnen konden komen om van deze koffie gebruik te maken. Ik ben er dan ook maar niet op uitgetrokken, om te kijken of ik er toch binnen kon komen. Het kantoor ligt ook nogal bij mij vandaan.

Tijdens onze eerste Amerikavakantie in het jaar 2000 liepen wij in San Francisco van ons hotel naar Union Square en zagen een koffiewinkel/restaurant met een paar tafeltjes en stoeltjes buiten en wij hadden wel zin in een kopje koffie. Er waren een paar tafeltjes bezet en er liepen allemaal netjes uitziende mensen op straat en in de winkel, strak in het pak, stropdassen, nette schoenen en de dames op hoge hakken.
Dit was wel het andere uiterste van de twee straten eerder, die wij doorgelopen waren en waar aardig wat zwervers op straat liepen en in de portieken lagen.
Wij veronderstelden hier in een kantorenwijk terecht gekomen te zijn en er waren aardig wat mensen, die met een grote beker koffie uit de winkel kwamen, deze meenamen en hiermee over straat liepen.
In de winkel keken wij onze ogen uit wat voor soorten koffie er wel niet waren en dat er gekozen kon worden uit diverse soorten melk en smaken. Dat vonden wij toch wel heel apart.
Ook hadden wij bij het bestellen moeite met het formaat van de koffie. Welke maat was bijvoorbeeld “Tall” en wat betekenden die andere inhoudsmaten. Met aanwijzen e.d. kwamen wij er wel uit en hebben de koffie, die wij overigens best wel lekker vonden, heerlijk op het terras opgedronken, terwijl wij naar de bedrijvigheid op straat keken.
Dit was onze eerste kennismaking met Starbucks en de koffiecultuur in de VS.
Later die vakantie en die daarop volgden, hebben wij regelmatig bij Starbucks koffie gedronken.
Toch is de koffie van Starbucks ons ook wel vaker dan eens, erg tegengevallen. Te weinig koffie, te veel schuim, slappe koffie.

Als wij onderweg waren, haalden wij ook wel eens koffie bij McDonalds en die was best goed. Vaak heeft men in dit soort zaken twee potten koffie staan en wij vroegen dan wel koffie uit de volste pot. Wij namen aan, dat dit de meest verse was.

Nu wij het toch over koffie hebben. En het is mij geenszins te doen om reclame te maken, maar anders weet ik ook niet hoe ik het hier moet brengen.

Gisteren ben ik in de supermarkt en zie in het koelvak bekertjes koffie staan van een grote NL-koffiebrander / Melkleverancier met de naam Café Fresco. Ze stonden daar in twee smaken en ik heb er van beide één gekocht. Deze soort moet koel gedronken worden.
Nou, ik kan jullie zeggen, de Macchiato smaakte mij bijzonder goed. De Cappuccino staat hier nog in de koelkast en zal ik op een ander moment proeven.

Deze Macchiato deed mij qua smaak erg denken aan de flesjes Frappuccino van Starbucks, die wij tijdens onze laatste Amerikareis regelmatig dronken.
Op deze foto staan de flesjes achter in onze auto.

Artikel in een Nederlandse krant over deze nieuwe koffievariant.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

De A&W in Grand Ledge, Michigan serveert ook aardige koffie. Ik weet niet hoe het met de "eigen" A&W koffie is.
Maar die A&W heeft wel meer niet-standaard producten in het assortiment die beter zijn :-).
Starbucks vond ik zelf eigenlijk nooit echt lekker. Ze hebben wel aardige mixjes van spul, maar dan geef ik mijn geld toch liever uit bij Beaners.
- Mike
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Van mij mogen ze wegblijven,smerige en veel te dure koffiedrankjes,die niks met echte koffie te maken hebben.

Maar ja,smaken verschillen.....
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Starbucks

Bericht door totonka »

Het is gewoon een leuke zaak en de koffie is voortrefelijk ik vind onze koffie ook lekker maar deze smaken zijn bizonder wij hebben in Rotterdam ook zoiets maar de koffie loopt altijd over je kop niet groot genoeg en de bediening is vlut je staatzo lang te wachten dat je trek haast over is ,dus Starbucks is welkom.
Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

In Oberhausen (Duitsland) zit een Amerikaans aandoende Mall: het centrum ligt buiten de stad, heeft een uitgaansstraat, megabioscoop (helaas........DUITS...), theater, Seaworld en in de overdekte winkelmall zit een foodcourt en Starbucks. Parkeren is gratis in een van de tig parkeergarages. En in December is er ook een kerstmarkt, altijd leuk voor een dagje uit. De Starbucks heeft prima koffie daar, maar wel met minder keus als in USA.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

jolanneke schreef:In Oberhausen (Duitsland) zit een Amerikaans aandoende Mall: het centrum ligt buiten de stad, heeft een uitgaansstraat, megabioscoop (helaas........DUITS...), theater, Seaworld en in de overdekte winkelmall zit een foodcourt en Starbucks. Parkeren is gratis in een van de tig parkeergarages. En in December is er ook een kerstmarkt, altijd leuk voor een dagje uit. De Starbucks heeft prima koffie daar, maar wel met minder keus als in USA.
en een Subway...voor de liefhebbers :wink:
shabster
Amerika-ontdekker

Bericht door shabster »

Ha, ik heb getekend: "Your signature number for this petition is 1690"! :-)

Starbucks heb ik voor het eerst in London gedronken/leren kennen en ik was op slag verliefd. Wist toen niet eens dat het amerikaans was. Het ging voor mij om het geheel: je kunt er heerlijk zitten, ze hebben leuke muziekjes en de CD kun je dan ook kopen. De merchandising is gewoon leuk en de koekjes en lekkere gebakjes maken het geheel af.

Ik ben gek op koffie en op thee. Als ik gewone koffie wil drinken dan doe ik dat lekker thuis of op het werk. Maar als ik buiten koffie drink, dan wil ik ook wat bijzonders en wil dan ook best wat meer voor betalen. Ik vind het juist heeeeeeeeeerlijk dat Starbucks al die smaakjes heeft.

Thuis maak ik af en toe ook een javaanse koffie - koffie met een smaakje: kaneel koffie met gembersiroop en slagroom.... yummy! Of soms ook een zwarte koffie met stukjes witte chocolade erin. Extra smaakje, ook heerlijk!

Koffie is een drankje waarmee je heel fijn kunt experimenteren, en waarom dan ook niet?

:doublethumb: cheers to Starbucks!
Groetjes,
Shabster

Afbeelding
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Wij zijn nog nooit naar een starbucks geweest en zijn ook helemaal niet gek op koffie. In Oktober gaan we er zeker een keer heen alleen al om de frappucino eens te proberen. Ik ben heel erg nieuwsgierig geworden na al die enthousiaste reacties in de reisverslagen.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

slivo schreef:Wij zijn nog nooit naar een starbucks geweest en zijn ook helemaal niet gek op koffie. In Oktober gaan we er zeker een keer heen alleen al om de frappucino eens te proberen. Ik ben heel erg nieuwsgierig geworden na al die enthousiaste reacties in de reisverslagen.
Als je van chocolade houdt MOET je de Frappuccino Double Chocolate Chip eens proberen!
Carola
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ik ben nummer 1703! (wat precies mijn geboortedatum is, dus dat brengt vast geluk :D )
Het leuke aan Starbucks vind ik ook gewoon de hele sfeer. Je kunt er gewoon heerlijk gaan zitten met je koffie en relaxen en genieten van de omgeving (vooral al die mensen die tall skim double shot latte met hazelnut syrup ed bestellen :wink: Toen ik voor de eerste keer er was, wist ik werkelijk niet wat ik allemaal hoorde, en al helemaal niet wat ik moest bestellen haha)

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer