Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziek, wat kan ik kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ziek, wat kan ik kopen?

Bericht door Dento »

Q-BiC schreef:Zou me ook verwonderen dat je in Bryce Canyon zoveel last hebt van hoogteziekte. (Het kán, maar imo zeer uitzonderlijk).
Het zou me juist helemaal niet verbazen als mensen in Bryce Canyon last van hoogteziekte krijgen. Bryce ligt op een hoogte varierend van 4500 tot 11.000 voet - 1370 tot 3350 meter hoogte. Ter vergelijking: Denver ligt op 5280 voet - 1609 meter, Estes Park op 7500 voet - 2286 meter. Veel mensen krijgen al last van de hoogte in Denver en Estes Park, dus dat het in Bryce ook voorkomt is echt niet zo vreemd. Zeker niet als je er niet aan gewend bent, en wellicht daarnaast ook nog eens te weinig drinkt omdat je niet in de gaten hebt hoe snel je uitdroogt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Nou ja, heup... meer in aan de bovenkant van mijn bil zeg maar :D

En dit is al de 3e keer dat ik het krijg want ik heb nu al voor de 3e keer een bronchitus te pakken. En ja, na de prik krijg ik ook nog een vervolg kuurtje maar wat me opvalt is dat de prik al erg snel begint te werken. Ik stond er ook wel een beetje versteld van maar het werkt wel zeg maar.

Ja, het werkt zo snel omdat het via een injectie veel sneller kan worden opgenomen in het lichaam. De injectie gebeurt in een spier, maar dat wordt in Nederland zelden gedaan. Ik heb een tijd in Zwitserland gewoond, daar deden ze het ook wel eens, bijvoorbeeld als je op korte termijn een vakantie had gepland ofzo.

Ik grossier in bacteriële longontstekingen; heb er gemiddeld 1 per jaar (soms sla ik een jaartje over, maar ik heb er ook wel eens 2 of zelfs 3 in één jaar gehad). Inmiddels ook al riante ervaring met bacteriële bloedvergiftiging: 2 keer gehad in 10 jaar tijd. Beide keren kreeg ik een infuus; daar knap je doorgaans binnen enkele uren aanzienlijk van op (tenzij je net als ik besmet bent geraakt met twee bacteriën i.p.v. één; dan kan het wat langer duren). Lang leve antibiotica!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind het nou eigenlijk best vervelend dat TS zich niet meer meldt. Hopelijk gaat het allemaal goed daar....
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Even een reactie vanuit las Vegas. Bedankt voor de vele reacties en medeleven. Ik kan nu even niet reageren op alles want we vertrekken nu naar Death valley.
Voel me nog steeds beroerd, ben me sinds mijn bericht alleen maar beroerder gaan voelen. Ben naar een medical clinic geweest, daar hebben ze allerlei onderzoeken gedaan. Het lijkt of ik allemaal infecties heb (o.a. Keel) en heb bloed in mijn urine. Bloed kon ik overigens niet zien, zagen ze bij de test. Over 2 dagen krijg ik de uitslag per telefoon of email. Dan zit ik in Yosemite dus weet niet of ik daar bereik heb. Hebben jullie een idee of je daar telefonisch bereik hebt?
Ik heb 2 soorten antibiotica gehad waarvan in 1 antibiotica ook nog 2 soorten zitten verwerkt.

Ik baal hier echt zo van, heb hier echt al jaren naar toegeleefd en voor gespaard en nu gebeurd dit. Heb weinig van de nationale parken en Vegas gezien en vraag me af wat ik nog kan gaan zien.
Heeft iemand een idee hoe het zit met de reisverzekering en vergoeden van een gedeelte van de reis voor mij en mijn partner? Die heeft ook weinig gezien. We hebben alles los van te voren geboekt, hotels, tickets etc. Zou zo graag weer een keer terug willen en wel de dingen doen de we wilden doen.

Bloedneus komt trouwens waarschijnlijk door de droogte en de airco. Mijn partner heeft er ook last van.

Om de vakantie nog leuker te maken. Gisteren stonden we geparkeerd bij een supermarkt, rijdt er iemand zo de achterkant van onze huurauto in... Bijna uur gewacht op de politie.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je omwille van je ziekte vervroegd moet terugkeren, kijk dan na wat er in je verzekeringspakket zit.
Maar je zal zeker niets terugbetaald krijgen "omdat je niks aan de reis gehad hebt", hoe vervelend het ook voor je is.

Vond men het, met de infecties die men al gevonden heeft bij je, raadzaam om gewoon verder te reizen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou in ieder geval nu alvast de verzekering contacteren, dan kunnen ze vast beginnen een dossier aan te maken en jou vertellen wat je allemaal wel en niet moet doen om voor eventuele vergoeding in aanmerking te komen. Hoe meer bewijzen jij kunt leveren dat je tijdens je vakantie ziek bent geworden en daardoor gedupeerd bent, des te groter de kans dat het ook gehonoreerd wordt. Gedupeerd zijn moet je wel zien in termen van financieel verlies, dus kosten die je hebt gemaakt en waarvoor je niets hebt teruggekregen (hotelovernachtingen, excursies, vluchten, dat soort dingen). De reisverzekering doet doorgaans niet aan smartegeld voor geleden immateriële schade, tenzij je heel specifiek een dergelijke verzekering hebt afgesloten (er zijn bijvoorbeeld verzekeringen die een verregende vakantie vergoeden).

Sterkte er weer mee, ik kan me voorstellen dat dit ontzettend teleurstellend is voor je. Ik hoop dat de AB toch aanslaan en dat je iig nog een deel van je vakantie kunt genieten van dit mooie land. Beterschap!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben nooit een telefoon mee, dus hoe het met het bereik in Yosemite zit weet ik niet. Kun je niet afspreken dat je hen belt? dan kun je met een vaste lijn bellen vanuit Yosemite. Je kunt wel je mail checken natuurlijk. Ik weet niet hoe de ontvangst is, maar er zijn computers waar je tegen betaling gebruik van kunt maken.
Misschien goed om eens met je verzekering contact op te nemen om te zien wat zij aanraden. Als je nog kosten gaat maken zul je dat ook eerst voor moeten leggne denk ik.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Als je kosten maakt voor medicijnen of andere(noodzakelijke) medische zorg hoef je niet te overleggen, medicijnen en doktersbezoek kan je thuis gewoon declareren bij je ziektekostenverzekering. Als je naar huis zou moeten, neem je contact op met je reisverzekring, die regelen dan alles voor je. Ik heb het zelf eens meegemaakt vanuit Griekenland.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Beterschap! Ben blij dat je je toch even hebt na laten kijken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ina schreef:Als je kosten maakt voor medicijnen of andere(noodzakelijke) medische zorg hoef je niet te overleggen, medicijnen en doktersbezoek kan je thuis gewoon declareren bij je ziektekostenverzekering.
Dit is toch niet helemaal waar. Een doktersbezoek en medicijnen zullen inderdaad niet gauw tot problemen leiden, maar bij serieuze zaken zoals een ziekenhuisopname is het toch wel ten zeerste aan te bevelen zo snel mogelijk contact op te nemen met de verzekering. In sommige landen kun je onbedoeld in een kliniek terecht komen die zulke absurde tarieven berekent dat de verzekering deze niet vergoed; dan kan de zorg nog zo noodzakelijk zijn geweest. Wij hebben dat twee jaar geleden aan de hand gehad in Kroatië; de verzekeringsmeneer wist me toen precies te vertellen naar welk ziekenhuis we toe moesten als we zeker wilden weten dat de kosten zouden worden vergoed (was toevallig ook het ziekenhuis waar we toen naar onderweg waren). De standaard van dat ziekenhuis was overigens ver beneden (ons) peil.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat ontzettend balen voor jullie! In de nationale parken is er meestal weinig tot geen mobiel bereik. Als je er net buiten logeert vaak wel. Heb je een landlijnnummer voor hen? Dan zou ik dat bellen. Helaas doen de meeste verzekeringen, tenzij specifiek zo afgesloten, maar dat doen meestal alleen mensen, die al gezondheidsproblemen hebben, niet aan terugstorten van vakantiedagen, die ziektedagen zijn. Ik heb enorm met jullie te doen en hoop dat je je gauw beter voelt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hoi, ten eerste: wat ongelooflijk balen voor je.

Maar, wat ik niet zo goed begrijp: als je alles los hebt geboekt dan kun je toch al je hotels annuleren en op 1 plek blijven om wat langer te herstellen en rustig in bed te liggen? Je ziet nu toch al weinig van de parken zeg je zelf, dus waarom steeds verder reizen? Blijf in Vegas tot je de uitslag weet, uitzieken en dan pas weer verder rijden en dan mogelijk wel genieten van wat nog resteert. Dan maar wat langere reisdagen. Hier knap je ook niet van op.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heel vervelend als je ziek wordt tijdens je vakantie, heb het zelf ook al eens meegemaakt. Vrijwel dezelfde symptonen maar dan geen bloedneus. Ik was toen in Moab en ben 's ochtends vroeg nog wel naar Delicate Arch gelopen. Maar terug bij de auto voelde ik mij dermate ziek dat ik terug naar het motel ben gegaan. Heb de hele dag in bed gelegen. En zoals Bart ook al aangaf, flink uitzweten. De andere dag was ik eerst nog wel wat gammel maar ben toen toch op pad gegaan, moest weer richting Phoenix omdat ik over enkele dagen naar Nederland zou terugvliegen. Later op de dag voelde ik mij al weer helemaal beter. Achteraf denk ik dat mijn rustdag mij toen veel geholpen heeft.

In mijn optiek had TO er ook beter aan gedaan een dag/enkele dagen langer in Bryce te blijven om aan te sterken. Een dag/nacht goed rusten kan wonderen doen.

Hopelijk knapt TO gauw op, over 6 dagen vliegen ze al terug las ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje wat balen zeg. Ziek en dan daarna ook nog een aanrijding er bij!
Daar wordt je niet vrolijk van. Hopelijkwas de schade te overzien en heb je nadat de politie geweest was de juiste papieren om te geven aan je autoverhuurder.

Als je belt voor de uitslag zou ik ook gelijk vragen of je met die anti biotica je niet al je een stukje beter had moeten voelen. Lijkt me dat dat zo had moeten zijn en niet omgekeerd dat je je nog zieker bent gaan voelen.

Hebben jullie een reisverzekering? De Europeesche verzekeringsmaatschappij heeft een vakantie garantie dekking en daarbij krijg je als je voortijdig terug vliegt naar huis je gehele reissom retour. Dus tickets en hotel overnachtingen. Kijk voor zoiets in je polis voorwaarden. Ik zou in ieder geval de reis verzekeraar even bellen en vragen wat zij je aanraden. Andere polissen vergoeden de niet genoten vakantie dagen. Dat kunnen dagen zijn in een ziekenhuis en weet niet in hoeverre dat nu geldt voor jou. Het is duidelijk dat je er niet van genoten hebt, maar in hoeverre dat te bewijzen valt voor een verzekering.

Bovendien zou ik als je de uitslag hebt en er bestaat nog onduidelijkheid, er toch weer een bezoekje aan wagen naar een arts. Als je je zieker bent gaan voelen is geen goed teken lijkt me. In ieder geval heel veel sterkte!
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik weet niet hoe het zit met de voorwaarden van jouw reisverzekering, maar heb je contact gehad met de alarmcentrale van je verzekering?
k heb diverse keren tijdens vakantie in het buitenland een ziekenhuis moeten bezoeken, en daarvoor diende ik te allen tijde vantevoren contact op te nemen met de alarmcentrale. Alleen bij melding, werden de kosten vergoed. Melding tijdens het rijden ernaartoe, voldeed al.
Ik heb een keer een ziekenhuis bezocht zonder melding en de rekening achteraf ingediend, werd niet uitbetaald.
Een belletje richting alarmcentrale zou ik dus zeker aanraden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben in Thailand naar het ziekenhuis geweest.
Dat heb ik niet van tevoren gemeld, later de rekening opgestuurd en ik heb het gewoon vergoed gekregen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Cis is in Turkije en Amerika naar het ziekenhuis gemoeten. Beide keren niet op voorhand verwittigd en gewoon vergoed.
Groetjes,
Carine
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Er is natuurlijk nog wel een groot verschil tussen

A "naar het ziekenhuis moeten"

en

B "opgenomen worden in het ziekenhuis"

En omdat B nooit geheel uit te sluiten is in geval van A, is het toch raadzaam om bij serieus uitziende gevallen zo snel mogelijk de verzekering te bellen, zodat je weet waar je aan toe bent.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat staat zo ook in onze polis, dat dat zo moet.
(en aangezien je betaald in de hoop iets terug te trekken in geval van nood, tracht ik dan ook maar hun regels te volgen en hun geen gelegenheid te geven om niet uit te moeten betalen. Al zullen ze daar bij kleine rekeningen niet zo moeilijk over doen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Als je opgenomen moet worden in het ziekenhuis moet je daar je verzekeraar over inlichten; in alle andere gevallen, kun je jouw verzekeraar inlichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer