Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pas op met autohuur !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Pas op met autohuur !

Bericht door markgoestoamerica »

en dan meteen naar het tankstation rijden???
If you can dream it...
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Bij welke maatschappij huur je dan?
Ik heb deze optie nog niet eerder gehoord.
Hoe je ook huurt of boekt of betaalt altijd zit bij afhalen de tank altijd vol.
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

markgoestoamerica schreef:en dan meteen naar het tankstation rijden???
Ja en altijd maar voor een klein bedrag tanken
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

knaapje schreef:Bij welke maatschappij huur je dan?
Ik heb deze optie nog niet eerder gehoord.
Hoe je ook huurt of boekt of betaalt altijd zit bij afhalen de tank altijd vol.
Was bij Alamo dacht ik, maar geboekt via een belgische of nederlandse site.
Ik heb telkens een lege tank mee gekregen en elke keer zeiden ze achter de balie expleciet een lege tank terug te brengen.
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Je denkt bij Alamo? Denk je wellicht ook niet dat het een lege tank was??? :wink:
Of was het zo, als je altijd maar voor een klein bedrag kon tanken.?
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

knaapje schreef:Je denkt bij Alamo? Denk je wellicht ook niet dat het een lege tank was??? :wink:
100% zeker leeg ;)
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Elvame schreef:
markgoestoamerica schreef:en dan meteen naar het tankstation rijden???
Ja en altijd maar voor een klein bedrag tanken

?????????????????????//

Sorry hoor, maar ik kan het niet meer volgen.
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Als je een wagen waarvan de tank (bijna) leeg is rij je gewoon naar waar je moet en bij het eerste tankstation stop je om wat te tanken. Ongeveer inschatten hoeveel je gaat rijden en er maar net voldoende indoen. Als je de wagen later op de dag terug moet doen ga je de tank niet vol gooien als je de tank leeg moet binnen brengen... dan doe je er maar 5$ of 10$ in.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ Elvame: van die optie heb ik ook nog nooit gehoord. Wellicht kun je e.e.a. wat beter uitzoeken en uitleggen?

Voor de meesten hier gaat het trouwens niet op om slechts een beetje te tanken. Men huurt meestal minimaal voor enkele weken en dus moeten we wel wat meer en vaker tanken gedurende de autohuur. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Okey, dus als ik het goed begrijp dan zeg je het volgende:

Zij kijken hoeveel benzine er in de auto zit, en dan berekenen ze je de kosten van het aantal gallon wat er nog in moet. Dit men hun prijs per gallon. Maar je zegt ook dat je soms de tank bijna leeg mee krijgt, en je hem dan ook weer leeg moet inleveren. Ik zie echt niet voor me dat men je een lege tank meegeeft. Dan moet je dus direct gaan tanken! Lekker klantvriendelijk. Je hebt bij een Europese site geboekt? Misschien kun je vertellen waar je precies hebt geboekt, en bij welke Alamo je die ervaring hebt. En misschien nog in het kort een keer schrijven hoe dit alles nu gaat, zodat het voor iedereen duidelijk is :)
Anders wil ik gerust een keer naar Alamo bellen, om te vragen of dit daadwerkelijk is hoe ze (bij dat filiaal?) hun auto's verhuren.

Edit: Kijk hier eens voor wat Alamo zelf zegt wat de tank opties zijn: https://www.alamo.com/index.do?action=/ ... al-options. Bedoel je een van die manieren en hebben we je fout gesnapt?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Harry schreef:Nou weten wij hier met zijn allen dat we heel erg op moeten passen tijdens het ophalen van de huurauto in Amerika, en er zijn een aantal die vinden dat iedereen dat dan maar moet weten. Maar er gaan veel meer mensen naar Amerika op vakantie dan er op dit forum komen, ik kan mij dan heel goed voorstellen dat je je bedonderd en opgelicht voelt door de verhuurder en dat je dit met anderen wil delen.
Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de bedoeling van de topic starter heel goed is en deze post bedoelt is om mensen te waarschuwen voor de praktijken van de verhuurders. Een klein beetje minder "aanschoppen" tegen mensen die voor het eerst hier iets posten mag best. ( en dat geldt zeker niet alleen voor dit topic)
Een wat verlate reactie. Het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt. Met een wat minder hoogdravende post was er een andere respons gekomen. En zeker omdat de TS er al even over heeft kunnen nadenken mag de toon wel iets minder hoogdravend van TS. De eerste woede zal immers weggeëbd zijn.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

No-seem-Um is wat anders dan de topicstarter dacht ik. Werk je bij Hertz, Eric?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het meekrijgen van een auto met een lege tank herken ik niet, en is ook specifiek iets wat verhuurders niet doen.
Je wil niet weten hoeveel klanten ze dan kunnen ophalen na een uurtje die 50 KM verderop met een lege tank staan.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan een volle tank, bij welke maatschappij dan ook.
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Voor degene die mij niet geloven dat je een auto kan huren met lege tank en terug inleveren met lege tank.

Ik heb via een belgische of nederlandse site (ik weet niet meer welke) een auto gehuurd bij Alamo in Miami om van Miami naar Key West te rijden en terug naar Fort Lauderdale om hem daar aan de luchthaven terug in te leveren voor een totaal van 4 dagen.
Wagen opgehaald in: Miami South Beach (MIAS71), 4332 COLLINS AVE, Miami South Beach, FL, 33139.
Hier hebben we de wagen met een lege tank meegekregen en de vrouw achter de balie zei expleciet om de wagen met een lege tank terug in te leveren. Moest er nog benzine in de tank zitten van de wagen die we meekregen, moesten we deze per gallon dat er nog in zat betalen. Maar de wagen die we meekregen was zo goed als leeg dus geen extra kosten. We vertrekken dus met de wagen en bij het eerste tankstation dat we tegen komen tanken we. Stel we zijn op 100km van Fort Lauderdale en de we moeten opnieuw tanken gooien we natuurlijk niet heel de tank terug vol maar tanken we maar voor een klein bedrag om er nog net te komen want bij het inleveren krijg je de benzine dat er nog in zit niet terugbetaald.

Mijn eerste (snelle) zoekactie op google leverde mij dit op om bovenstaande te bewijzen:
http://www.casamontgo.com/?menu=reizen&submenu=autohuur - Opmerking: Bij ontvangst van de wagen moet u duidelijk weten waar de wagen moet teruggebracht worden. Vraag ook na of u de wagen met lege - of volle tank moet terugbrengen. Bij kleinere maatschappijen is dat steeds met LEGE tank.
http://www.cardelmar.nl/auto-huren/tips ... kiezen.php - Kijk onder 'Tankregeling'

Mijn zoekactie specifiek naar autoverhuur USA leverde mij dit op:
http://www.autoeurope.be/car.cfm
Daar gewoon Land: USA, Ophaal Stad: Miami, datum had ik 8 aug - 15 aug, Soort lokatie: Luchthaven, Autotype: Economy
De 2de wagen in de lijst is dan een 'Chevy Aveo 2 dr of gelijkwaardig' van Alamo.
Klik dan op algemene voorwaarden en dan staat er: DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF en dan het 3de puntje 'Eerste tank brandstof plus evt. aftankvergoeding dient bij ophalen gekocht te worden.Huurder dient voertuig met zo leeg mogelijke tank in te leveren.Geen restitutie v.ongebruikte brandstof.(Uitzondering:bij Gold Rate is 1e tank brandstof inclusief).'

Tijdens die reis via dezelfde europese site ook een auto gehuurd van Las Vegas luchthaven tot LA Long Beach Airport ook met lege tank.

Ik hoop hierbij jullie voldoende geinformeerd te hebben :wink:
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Full-to-Full: betekent, dat u de huurauto ophaalt met een volle tank en dat deze ook met een volle tank ingeleverd dient te worden. Omdat u alleen bijtankt wat u heeft verbruikt, lijdt u geen verlies.

Full-to-Empty: betekent, dat u het voertuig met een volle tank ophaalt maar met een lege tank mag terugbrengen. Hierbij moet u bij het ophalen van de huurauto het bedrag van een volle tankvulling betalen aan de lokale autoverhuurder. De prijs, die de autoverhuurder rekent voor een volle tank, kan sterk afwijken van de actuele brandstofprijs. Tankinhoud die niet verbruikt wordt, krijgt men ook niet vergoed van de autoverhuurder. Deze tankregeling is een extra inkomstenbron voor de lokale autoverhuurder, wat natuurlijk frustrerend kan zijn voor de huurder.

Empty-to-Empty: betekent, dat u de huurauto met een lege tank ophaalt en met een lege tank mag terugbrengen.
Beste Elvame,

Heel erg bedankt voor je bericht, KIJK FORUM LEDEN! hier is het forum nu zo fijn voor en ik wil vooral Elvame bedanken dat ze na alles wat de forumleden dachten beter te weten toch even hun ongelijk aangetoond heeft..

Ik vind het vooral prettig weer eens iets bijgeleerd te hebben, want ik ben al 110+ keer naar de states afgereisd, en had nog nooit van deze optie gehoord.
Maar na een paar telefoontjes blijkt deze optie idd te bestaan.

Elvame... :thumbup:
If you can dream it...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

hiep hiep hoera!
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Graag gedaan! :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Pete.Z schreef:Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan een volle tank, bij welke maatschappij dan ook.
Ik wel hoor. Volle tank, half volle tank, kwart volle tank, alles al meegemaakt. Als je hem weer inlevert, moet er gewoon hetzelfde inzitten. Teveel: pech gehad; te weinig: bijbetalen.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Elvame schreef: Stel we zijn op 100km van Fort Lauderdale en de we moeten opnieuw tanken gooien we natuurlijk niet heel de tank terug vol maar tanken we maar voor een klein bedrag om er nog net te komen want bij het inleveren krijg je de benzine dat er nog in zit niet terugbetaald.
Ik heb zelf ook een aantal keren meegemaakt (vooral met Enterprise, niet Alamo) dat ze je een (bijna) lege tank meegeven, en zolang je de auto terug brengt met dezelfde stand zijn er geen extra kosten aan verbonden. Dus wat je hier zegt begrijp ik helemaal (in principe is dit systeem het zelfde als vol krijgen=vol inleveren, zoals hierboven ook wordt genoemd).

Daarentegen zeg je in de zin daarvoor dit:
Elvame schreef: Hier hebben we de wagen met een lege tank meegekregen en de vrouw achter de balie zei expleciet om de wagen met een lege tank terug in te leveren. Moest er nog benzine in de tank zitten van de wagen die we meekregen, moesten we deze per gallon dat er nog in zat betalen. Maar de wagen die we meekregen was zo goed als leeg dus geen extra kosten.
Als ik je goed begrijp zou je ter plekke bij moeten betalen als de auto die je meekrijgt een (half, kwart etc) volle tank zou hebben (tegen een hoog tarief uiteraard). Met andere woorden, je was opgelucht dat je een lege tank mee kreeg!

Misschien begrijp ik je niet helemaal, maar deze twee stellingen lijken elkaar tegen te spreken. Het lijkt me vrij normaal om een huurauto in te leveren met dezelfde tank-stand als dat je hem meekrijgt (wat dat ook mag zijn). Veel verhuurders bieden ook de optie aan om een tank te kopen, zodat je later geen zorgen hebt om nog gauw voor je de auto inlevert te tanken, in dat geval lever je de auto dus leeg in, maar heb je vooraf al een bedrag betaald zodat zij hem weer op kunnen vullen. Dit is niet voordelig, maar bespaart wel tijd voor de mensen die bijv. gauw een vliegtuig moeten halen. Waarom jij echter in de tweede quote beschrijft dat je blij bent dat er bijna geen benzine meer in de tank zit, begrijp ik niet helemaal. Een half-volle tank lever je ook gewoon half vol in. En als je voor de optie hebt gekozen om een tank te kopen, dan mag je hem leeg inleveren, maar betaal je sowieso voor het bedrag tot de tank weer vol is (of op het niveau is van hoe ze hem de vorige keer kregen). Begrijp je wat ik bedoel? Wij kiezen altijd ervoor om zelf te tanken, vinden wij het makkelijkst en is het goedkoopst. Hier mag je altijd voor kiezen, dus laat je niet tot iets dwingen.

Wat ik denk: zij hebben gevraagd of je voor de optie wou kiezen om de tank leeg in te leveren. Hier zei je ja tegen. Eigenlijk is dit dus de optie om een tank te kopen (tegen hun prijs per gallon), ze vullen het na de tijd dan voor je tot het niveau van de vorige rijder. Normaal is dat vol, maar als het half vol is bijvoorbeeld, dan betaal je voor een halve tank. Dit is niet wat je betaald aan de verhuurder voor de vorige huurder, dit is wat je betaald zodat zij hem weer tot dat niveau opvullen. Daarom was je blij dat je een lege tank meekreeg. Klopt het op die manier?
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Ik begrijp wat je bedoel maar ik spreek me niet tegen.
Stel de vorige huurder had de voorwaarden ondertekend dat hij de wagen met een lege tank zou terugbrengen. Maar omwille van een uitstap die hij niet toch niet gemaakt heeft en wel van plan was, of hij had de afstand verkeerd ingeschat, heeft hij te veel getankt en brengt de wagen dus binnen met 1/4 in de tank terwijl in zijn contract stond dat hij de wagen leeg mocht binnen brengen. Natuurlijk krijgt hij van de verhuurmaatschappij niets terug van wat hij te veel heeft getankt.

De volgende huurder heeft de voorwaarden dat hij met een lege tank vertrekt maar er staat enkel nog een wagen met een volle tank en de wagen met 1/4 tank. De verhuurder geeft dus de wagen met 1/4 tank mee, maar voor die 1/4 dat er nog in zit moet de huidige huurder betalen. (Als ze geen volledig lege wagen hebben kunnen ze geen lege meegeven door de inschattingsfout van de vorige huurder)

De verhuurmaatschappij krijgt gratis benzine binnen en verkoopt deze gewoon verder aan de volgende verhuurder, een extra obrengst dus.

Edit: Ik heb niet voor een optie lege tank of dergelijke gekozen, dat je een lege tank mee krijgt staat gewoon vermeld in de algemene voorwaarden. Er is dus geen enkele optie van vol mee krijgen en leeg binnen brengen of vol meekrijgen en leeg binnenbrengen waarna de wagen volgetankt tegen betaling... Het gaat hier gewoon om de basic algemene voorwaarden die vast staan vanaf het moment dat de wagen geboekt is, niets meer niets minder. Er komen bij het afhalen van de wagen geen extra opties aan te pas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer