Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lise30
Amerikafan

Re: Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies

Bericht door lise30 »

oh ja Frans, laatste vraag... ik zag dat er een walmart neighborhood vlakbij het hotel is op 5 min rijden. Het is geen 'grote' supercenter zoals bij het vliegveld, maar wel lekker dichtbij voor 's ochtends voor vertrek naar V of F wat in te slaan. Mijn man denkt nu dat ze daar geen koelboxen verkopen ;) omdat het een 'kleintje' is zodat we
dan toch nog eerst een half uur gaan omrijden. Weet jij dat toevallig?
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Er zit idd een Walmart vlakbij het South Point hotel maar ik ben daar nog nooit geweest. Voor mij alleen is het gekoelde dasboardkastje van de auto al goed genoeg.
Ook kom je onderweg van LV naar Zion nog 2x een Walmart tegen, even uit mn hoofd bij Mesquite en op de 9 bij La Verkin.

Vwb temperaturen ben ik meer van koeler als heel warm dus voor mij was het afgelopen mei eigenlijk net te warm. Had 2 lange broeken en 3 korte broeken bij. Als ik vlieg heb ik altijd een lange broek en sweater aan dus die heb ik dan alvast mee. Ook had ik een goede jas bij maar die is mn koffer alleen maar weer uit gegaan op de terugreis naar huis. Temperaturen van -1 ben ik niet tegengekomen. 6 boven nul was het koudst wat ik gehad heb vroek in de ochtend en dat vind ik prima te doen.
Laatst gewijzigd door Frans H op 08 jun 2012, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

we gaan bijna voor een maand en ook nog richting San Francisco en LA, de kustroute, dus daar zal het rond de 20 graden zijn. Ik pak niet te warm in heb ik al gezien. 2 vestjes max waarvan 1 in het vliegveld. Ja ik zie tegen die zinderende hitte wel op. Ik had niet gedacht dat het nu al dik 35+ zou zijn. Zelfs in yosemite is het nu 30 graden. Maar goed... het is niet anders. Gelukkig airco en aan de andere kant...die regen en vlut zomer hier willen we nu juist ontvluchten :) Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan, best spannend ook. Heb er veel zin in!
anneke987
Amerika-newbie

Re: laatste dagen LA (hotel waar?)

Bericht door anneke987 »

Wat noem je een mooi hotel ? Wij verbleven in het tangerine hotel (http://tangerinehotel.com/) in Burbank op 5 minuten van Universal Studios en 10 min van Hollywood Boulevard (alhoewel je er in het drukke verkeer 40 min over deed !).
Geen ontbijt wel gratis koffie en warme chocomelk aan receptie ook gratis parking + klein zwembad (hadden het helemaal voor ons alleen) en een lekker mexicaans restaurant naast de deur, een tip : de margaritas waren echt lekker ...
Omdat je toch de hele dag op stap bent vonden wij dit hotel ideaal !
Prijs : 159 dollar in Augustus

Het verkeer is echt druk vooral bij het binnenrijden van de stad, wij kwamen van Cambria (de autostrade had minstens 6 rijvakken) ook de verplaatsingen kosten je meer tijd dan je denkt ! Wij hebben alles met de auto bezocht en vond dat het meeviel om te parkeren we hebben rond 8 dollar betaald bij Hollywood Boulevard (walk of fame) in één van de openbare parkings en anders gewoon langs de weg geparkeerd.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

De warmte in Utah is in ieder geval veel droger ( minder hoge luchtvochtigheid) als hier. Ik vind 25 grdn hier al warm terwijl in LV 25 grdn totaal niet warm is maar heel lekker.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het rijden over de strip kost je minimaal 20m tot 45m extra, ze zijn bij het MGM en bij tropicana ook nog flink bezig, en daar moet alles naar 1 of 2 banen minder, dus file. De highway een dag later stond ook ramvast bij ons tot voorbij de speedway dus gaf weinig verschil qua tijd. Tenzij je evt wil filmen zou ik het laten...
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Hoi hoi

We zijn nog steeds op reis en we hebben het geweldig! We zijn nu in San Francisco en morgenvroeg vertrekken we richting Monterey/Carmel.

Ik heb al veel aan jullie tips gehad, maar toch nog snel even een paar vragen tussendoor:

Morgen (vrijdag a.s.) vertrek vanuit SF direct de route 1 nemen? of pas vanaf Santa Cruz, wat is het advies? Het scheelt geloof ik niet veel qua tijd maar we willen wel een beetje op tijd aankomen in Monterey. Ik meen me te herinneren dat de meeste reisvoorstellen tot aan Santa Cruz waren via de 1.Is de route erboven ook de moeite waard of toch via snelweg gaan?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gewoon de 1 nemen en even stoppen bij half moon bay! Of je moet foto's ed. willen maken van de san mateo brug.
Op de snelweg loopt het verkeer vaak vast en San Jose is nog groter dan San Francisco.Vooral het stuk tussen San Jose en Santa Cruz over de 17 vond ik druk en een heel bochtig stuk snelweg door de heuvels.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

bedankt! we hebben je advies gevolgd... beginstukje vonden we mooi. Rond santa cruz niet zo helaas.
Monterey/Carmel is mooi, maar we hebben bewolking dus dat maakt het niet zoals op de bekende plaatjes.
Morgen whale watch tour...ben benieuwd.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

hoe was de whale watch tour?
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Super!

We hebben 20 humpbacks gezien, springend uit het water zeg maar, welliswaar wat verder van de boot, maar ze kwamen ook erg dichtbij.
We hebben een zeldzame haai gezien van 6 meter, de basketshark (reuzehaai). De bemanning was erg onder de indruk, ze zien ze niet vaak meer vertelden ze. Dolfijnen en blauwe vinvis, ook groot.
Prachtige trip, mooie foto's en filmpjes gemaakt.
Aanrader!! Er ligt nu veel kril (soort kreeftjes) die ze eten in Monterey vanwege een koude golfstroom en gunstige stand van de wind, vandaar dat er zoveel te zien is op het moment!
Je kunt op de site van montereybaywahlwatch het logboek bekijken met de sightings.
Wij waren er zaterdag jl en ze gingen toen met 2 boten.
PatrickSharon
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickSharon »

Lijkt me erg gaaf om te zien!!
Wij gaan in September richting SF en waren eigenlijk van plan om daar met de boot te gaan.
Is Monterey beter denk je? Anders rijden we daar gewoon heen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Monterey of Santa Cruz zijn bekendere spotplekken dan SF, heeft de maken met de diepe canyon die de baai vormt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer