Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pas op met autohuur !
Re: Pas op met autohuur !
Maar dat is eigenlijk toch best raar dan: in je contract staat dat je een auto krijgt met een lege tank, de verhuurmaatschappij heeft geen auto met een lege tank en geeft je er eentje met met een kwart gevulde tank en daar moet jij dan vervolgens (de hoofdprijs) voor betalen. Terwijl je contractueel gewoon recht hebt op een auto met een lege tank (want daar heb je immers voor betaald). Nou ben ik niet zo principieel aangelegd, maar je zou bijna eisen dat ze de benzine er dan maar uithalen 

Staat misschien ergens in kleine lettertjes bij geschreven dat als ze geen lege hebben je gewoon moet betalen voor de benzine die er in zit. En aangezien het maar over een klein aantal gallons gaat, gaat het maar over een paar cent meer dat je moet betalen tov als je in een tankstation gaat tanken.
Of het staat er niet in en als je dan op je strepen staat krijg je de benzine zo mee. Of je bent vaste klant en je krijgt de benzine zo mee als 'cadeautje'.
Als ze je klasse niet meer hebben staan geven ze ook een hogere klasse mee dus langs beide kanten wat geven en nemen?
Het lijkt mij niet de moeite om een rechtzaak te starten op reis
Of het staat er niet in en als je dan op je strepen staat krijg je de benzine zo mee. Of je bent vaste klant en je krijgt de benzine zo mee als 'cadeautje'.
Als ze je klasse niet meer hebben staan geven ze ook een hogere klasse mee dus langs beide kanten wat geven en nemen?

Het lijkt mij niet de moeite om een rechtzaak te starten op reis

Dan alsnog kun je bij Alamo gewoon de opties bespreken. Dat ze dit niet hebben voorgesteld (tank op zelfde niveau terugbrengen als wat er nu inzit) betekend gewoon dat ze je graag lichtelijk wilden oplichten om die benzine voor hun te betalen. Je hebt zelfs in je contract staan dat je het op hetzelfde niveau moet terugbrengen (leeg krijgen, leeg brengen), maakt het nog makkelijker. Bij de verhuurbedrijven staan vaak de opties bij de balie aangegeven. De volgende keer dus niet instemmen met deze b/s. Laat weten dat je op de hoogte bent van de verschillende tankmethodes, en geef aan dat je hem zelf gaat tanken (oftewel; het niet kiezen van hun benzine optie). Dit kun je dus zelf bij Alamo regelen, en hoeft niet perse in je contact te staan.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alamo heeft op hun website maar twee opties staan. En beide gaan uit van een volle tank aan het begin: https://www.alamo.com/index.do?action=/ ... al-options
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
@Njit
Lees mijn post op pagina 3 met de bewijzen die mijn beweringen staven.
Edit: De link die jij hebt geplaatst is al reeds geplaatst in dit topic.
Lees mijn post op pagina 3 met de bewijzen die mijn beweringen staven.
Edit: De link die jij hebt geplaatst is al reeds geplaatst in dit topic.
Laatst gewijzigd door Elvame op 08 jun 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Eén ding: er is in de VS doorgaans veel meer mogelijk dan je op een website vindt 

Wij hadden bij Alamo wagen gehuurd, midsize SUV, we kregen een Toyota RAV maar we hebben deze onmiddellijk ingeruild voor een Jeep Liberty wat we veel leuker vonden, zonder enige kosten, we hadden ook de Gold. Ook aan ons vroegen ze of we een bijkomende verzekering wilden voor pech onderweg maar dit toch maar niet genomen. Onderweg hadden we lekke band en zijn die gaan laten repareren in de garage voor 26 dollar, bij het afleveren van de wagen heeft Alamo dit ook weer direkt terugbetaald. Voorlopig zijn we hier tevreden over dus.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je zou ze net zoals ik gedan heb even kunnen bellen....Njit schreef:Alamo heeft op hun website maar twee opties staan. En beide gaan uit van een volle tank aan het begin: https://www.alamo.com/index.do?action=/ ... al-options

If you can dream it...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Mark: maar waarom zetten ze die optie niet gewoon erbij op de website. Zou wel zo duidelijk zijn.
Verder boek ik altijd Gold/All-Inclusive dus ik heb die optie verder niet nodig.
@Elvame: die twee stukjes die je aanhaalt gaan enkel over het leeg of vol inleveren. Niet over leeg of vol ophalen.
Verder boek ik altijd Gold/All-Inclusive dus ik heb die optie verder niet nodig.
@Elvame: die twee stukjes die je aanhaalt gaan enkel over het leeg of vol inleveren. Niet over leeg of vol ophalen.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Nijt,
Tja dat verbaasde mij ook enorm, Ik had er nog nooit van gehoord, en ben toch al 100+ keer naar de USA afgereisd...
Ik had het ook nog nooit op hun website gezien, en had het ook nog nooit aan de balie gezie, of nog nooit had iemand mij er attend op gemaakt.
(Tot vorige week dus)
Zo zie je maar, je kunt altijd wel wat bij leren.
Overigens zou ik nooit gebruik maken van die optie, Ik kies altij full - empty... en op een of andere mannier is bij inleveren mijn tank ook echt empty.
1x zo empty dat hij stil viel toen ik in de afleverlaan stopte. Ze waren niet blij dat ze de auto moesten duwen...
Maar ja empty, is ook echt empty... niet nog een lietertje er in laten aub.
Ook hebben we eens vlak voor ik de auto inlever de inhoud van de tank overgeheveld naar de auto van mijn vrienden aldaar... dat wisten zeook niet echt te waarderen maar toen ik ze op het contract wees, en vertelde hoe zij mij tilden met hun tarieven moesten ze er tochwel om lachen, en vertelde ze me, Your from holland isn't it... Tja wij hollanders staan bekend om dit soort dingen...
Tja dat verbaasde mij ook enorm, Ik had er nog nooit van gehoord, en ben toch al 100+ keer naar de USA afgereisd...
Ik had het ook nog nooit op hun website gezien, en had het ook nog nooit aan de balie gezie, of nog nooit had iemand mij er attend op gemaakt.
(Tot vorige week dus)
Zo zie je maar, je kunt altijd wel wat bij leren.
Overigens zou ik nooit gebruik maken van die optie, Ik kies altij full - empty... en op een of andere mannier is bij inleveren mijn tank ook echt empty.
1x zo empty dat hij stil viel toen ik in de afleverlaan stopte. Ze waren niet blij dat ze de auto moesten duwen...
Maar ja empty, is ook echt empty... niet nog een lietertje er in laten aub.
Ook hebben we eens vlak voor ik de auto inlever de inhoud van de tank overgeheveld naar de auto van mijn vrienden aldaar... dat wisten zeook niet echt te waarderen maar toen ik ze op het contract wees, en vertelde hoe zij mij tilden met hun tarieven moesten ze er tochwel om lachen, en vertelde ze me, Your from holland isn't it... Tja wij hollanders staan bekend om dit soort dingen...

If you can dream it...
@Njit
Ik heb 3 stukken bewijs aangehaald.
2 direct links van een snelle google zoekactie, de eerste zegt niets over hoe de tank is bij het ophalen maar in de 2e link staat duidelijk 'Empty-to-Empty: betekent, dat u de huurauto met een lege tank ophaalt en met een lege tank mag terugbrengen.'
In mijn 3e link specifiek naar autoverhuur USA, als je dan de insturcties even volgt kom je op algemene voorwaarden over een wagen bij Alamo waarin staat: DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF en dan het 3de puntje 'Eerste tank brandstof plus evt. aftankvergoeding dient bij ophalen gekocht te worden.Huurder dient voertuig met zo leeg mogelijke tank in te leveren.Geen restitutie v.ongebruikte brandstof.(Uitzondering:bij Gold Rate is 1e tank brandstof inclusief).'
Ik denk dat het daar wel duidelijk over het ophalen van de wagen gaat.
2 direct links van een snelle google zoekactie, de eerste zegt niets over hoe de tank is bij het ophalen maar in de 2e link staat duidelijk 'Empty-to-Empty: betekent, dat u de huurauto met een lege tank ophaalt en met een lege tank mag terugbrengen.'
In mijn 3e link specifiek naar autoverhuur USA, als je dan de insturcties even volgt kom je op algemene voorwaarden over een wagen bij Alamo waarin staat: DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF en dan het 3de puntje 'Eerste tank brandstof plus evt. aftankvergoeding dient bij ophalen gekocht te worden.Huurder dient voertuig met zo leeg mogelijke tank in te leveren.Geen restitutie v.ongebruikte brandstof.(Uitzondering:bij Gold Rate is 1e tank brandstof inclusief).'
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat een kouwe drukte om een auto zo leeg mogelijk mee te krijgen danwel in te leveren.
Voorheen was het gebruikelijk de auto vol mee te krijgen en ook weer vol in te leveren. Vond ik prima. Tegenwoordig krijg je 'm vol mee, maar dien je een volle tank bij de verhuurmaatschappij af te rekenen (tenzij je het afgekocht heb in je pakket). Mijn eigen ervaring is dat het met het afzetten wel wat meevalt. Afgelopen januari betaalde ik vooraf $ 59 voor een volle tank bij Alamo - Denver voor een auto uit een midsize SUV categorie. Doordat ik een standard SUV meekreeg was mijn eerste winst alweer behaalt.
Bij het inleveren zal het mij overigens worst wezen hoeveel er nog in zit. Is die bijna leeg, dan is dat mooi maar als ie voor de helft volzit, so be it! Om die paar dollar ga ik mij echt niet druk maken.
Roland

Voorheen was het gebruikelijk de auto vol mee te krijgen en ook weer vol in te leveren. Vond ik prima. Tegenwoordig krijg je 'm vol mee, maar dien je een volle tank bij de verhuurmaatschappij af te rekenen (tenzij je het afgekocht heb in je pakket). Mijn eigen ervaring is dat het met het afzetten wel wat meevalt. Afgelopen januari betaalde ik vooraf $ 59 voor een volle tank bij Alamo - Denver voor een auto uit een midsize SUV categorie. Doordat ik een standard SUV meekreeg was mijn eerste winst alweer behaalt.

Bij het inleveren zal het mij overigens worst wezen hoeveel er nog in zit. Is die bijna leeg, dan is dat mooi maar als ie voor de helft volzit, so be it! Om die paar dollar ga ik mij echt niet druk maken.

Roland
Inderdaad, ik heb al een keer met een lege tank op de Franse snelweg gestaan...hoeft van mij niet nog een keer. "nee joh je hebt nog genoeg, we tanken wel bij de volgende" 

Helemaal eens met jou Roland. Fijn als het zo uitkomt dat de tank (bijna) leeg is, maar zo niet, dan niet. Er is al zoveel waar ik me druk om moet maken; deze laat ik fijn aan me voorbijgaan.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het kleine zit hem niet persé in geld voor mij. Ik ruil geld graag in voor genot, hoe klein ook.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
1tje dus. Die niet specifiek over Alamo gaatElvame schreef:@Njit

en is dus geen bewijs..Elvame schreef:2 direct links van een snelle google zoekactie, de eerste zegt niets over hoe de tank is bij het ophalen
En dat gaat dus niet specifiek over Alamo..Elvame schreef:maar in de 2e link staat duidelijk 'Empty-to-Empty: betekent, dat u de huurauto met een lege tank ophaalt en met een lege tank mag terugbrengen.'
Wat daar staat is de standaard regel. Dat jij hem zo leeg mogelijk dient in te leveren zegt niks over hoe de volgende huurder hem mee krijgt (in alle gevallen vol dus).Elvame schreef:In mijn 3e link specifiek naar autoverhuur USA, als je dan de insturcties even volgt kom je op algemene voorwaarden over een wagen bij Alamo waarin staat: DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF en dan het 3de puntje 'Eerste tank brandstof plus evt. aftankvergoeding dient bij ophalen gekocht te worden.Huurder dient voertuig met zo leeg mogelijke tank in te leveren.Geen restitutie v.ongebruikte brandstof.(Uitzondering:bij Gold Rate is 1e tank brandstof inclusief).'
Maar goed, jij bent een van de weinigen die het blijkbaar heeft meegemaakt dat Empty-to-Empty wordt aangeboden. Ik zal daar nooit gebruik van maken maar leuk dat het kan.. Hoewel het de huur wel onnodig ingewikkeld maakt.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik vind het een hele mooie titel voor een blues nummer.Njit schreef: jij bent een van de weinigen die het blijkbaar heeft meegemaakt dat Empty-to-Empty wordt aangeboden.
Je grote liefde is weggelopen en je gaat verdwaasd van verdriet on the road.
Je rijdt in een huurauto om maar onderweg te zijn.
Het is donker,het regent en je bent verdwaald.
Het lampje van de benzinemeter begint flikkerend te branden.
Dan pas realiseer je jezelf dat je nog nooit eerder van de Empty-to-Empty overeenkomst hebt gehoord, en hem daarom ook niet begreep toen je de huurovereenkomst tekende.
Te laat.
In de middle of nowhere valt je auto stil...
Het regent nog steeds, je bent alleen met de Empty-to-Empty blues.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
@Njit
Gelieve eerst eens heel de discussie te lezen...
De discussie ging over het feit dat je een huurwagen met een lege tank kan meekrijgen, maar (bijna) niemand op dit forum had daar ooit van gehoord en geloofde mij dus niet. Daarom heb ik die 3 links aangehaald dus nu moet je niet beginnen met 'het gaat niet over Alamo' want dat is ook helemaal niet de bedoeling... het gaat over autoverhuur in het algemeen.
"In alle gevallen vol dus" zeg jij... er staat duidelijk dat de autohuur bij het boeken EXCLUSIEF EERSTE TANK BRANDSTOF is!! Er staat dat er de mogelijkheid is om bij het ophalen tegen betaling een volle tank mee te krijgen. Dus is er geen sprake dat het "in alle gevalen vol" is.
En als je zelf zegt dat dit de standaard regel is, waarom zeg je eerst dan dat er maar 2 opties bestaan en dat dit enkel met volle tank is? Terwijl je nu zegt dat je wist dat de standaar regel een lege tank is en bij ophalen eventueel een volle meekrijgen tegen betaling. (Ook al is dit geen standaard regel want zoals we gemerkt hebben staat er in de algemene voorwaarden van Alamo dat je een volle tank meekrijgt en in de algemene voorwaarden van de boekingssite die ik aangehaald heb dat je een lege tank meekrijgt (bij Alamo)).
En ik zie van dit empty-empty principe niet in waarom jullie er zo negatief over doen... jullie boeken een wagen met een volle tank die jullie tegen de hoogst mogelijke prijs betalen. Ik boek een wagen met lege tank en bij het ophalen ga ik 2 blocks verder tanken tegen een veel goedkopere prijs. Het is niet dat je 100km moet rijden voor een tankstation gaat vinden dus de kans dat je zonder benzine valt is te verwaarlozen.
Voor de rest van jullie reis proberen de meesten toch ook zoveel mogelijk te besparen en de beste prijs/kwaliteit te zoeken?
Gelieve eerst eens heel de discussie te lezen...
De discussie ging over het feit dat je een huurwagen met een lege tank kan meekrijgen, maar (bijna) niemand op dit forum had daar ooit van gehoord en geloofde mij dus niet. Daarom heb ik die 3 links aangehaald dus nu moet je niet beginnen met 'het gaat niet over Alamo' want dat is ook helemaal niet de bedoeling... het gaat over autoverhuur in het algemeen.
Jij zegt dat dit de standaard regel is en dat het niks zegt over hoe de volgende huurder hem mee krijgt 'in alle gevallen vol dus'. Sinds wanneer moet jouw contract iets zeggen over hoe de volgende huurder de wagen mee krijgt? Het gaat hier over zelf een wagen meekrijgen met of zonder brandstof.AUTOHUUR IS EXCLUSIEF: Eerste tank brandstof plus evt. aftankvergoeding dient bij ophalen gekocht te worden.Huurder dient voertuig met zo leeg mogelijke tank in te leveren.Geen restitutie v.ongebruikte brandstof.(Uitzondering:bij Gold Rate is 1e tank brandstof inclusief).
"In alle gevallen vol dus" zeg jij... er staat duidelijk dat de autohuur bij het boeken EXCLUSIEF EERSTE TANK BRANDSTOF is!! Er staat dat er de mogelijkheid is om bij het ophalen tegen betaling een volle tank mee te krijgen. Dus is er geen sprake dat het "in alle gevalen vol" is.
En als je zelf zegt dat dit de standaard regel is, waarom zeg je eerst dan dat er maar 2 opties bestaan en dat dit enkel met volle tank is? Terwijl je nu zegt dat je wist dat de standaar regel een lege tank is en bij ophalen eventueel een volle meekrijgen tegen betaling. (Ook al is dit geen standaard regel want zoals we gemerkt hebben staat er in de algemene voorwaarden van Alamo dat je een volle tank meekrijgt en in de algemene voorwaarden van de boekingssite die ik aangehaald heb dat je een lege tank meekrijgt (bij Alamo)).
En ik zie van dit empty-empty principe niet in waarom jullie er zo negatief over doen... jullie boeken een wagen met een volle tank die jullie tegen de hoogst mogelijke prijs betalen. Ik boek een wagen met lege tank en bij het ophalen ga ik 2 blocks verder tanken tegen een veel goedkopere prijs. Het is niet dat je 100km moet rijden voor een tankstation gaat vinden dus de kans dat je zonder benzine valt is te verwaarlozen.
Voor de rest van jullie reis proberen de meesten toch ook zoveel mogelijk te besparen en de beste prijs/kwaliteit te zoeken?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Elvame schreef:jullie boeken een wagen met een volle tank die jullie tegen de hoogst mogelijke prijs betalen.
Dit klopt niet hoor, ik heb eind van het jaar voor een week een auto nodig in Las Vegas, als ik die boek bij usareisen.de dan is het verschil 37 euro tussen huren zonder eerste tank benzine of met eerste tank benzine, voor een full-size auto is 37 euro voor een tank benzine volgens mij juist heel goedkoop, voor dat geld krijg je ook nog extra bestuurders en een inzittende verzekering.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht