Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziek, wat kan ik kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ziek, wat kan ik kopen?

Bericht door US-fanboy »

DVDGuy schreef:Als je opgenomen moet worden in het ziekenhuis moet je daar je verzekeraar over inlichten; in alle andere gevallen, kun je jouw verzekeraar inlichten.
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor de US is het beter de verzekeraar te contacten en tevoren toestemming te krijgen voor onderzoek, behandeling. De US kent een systeem waarbij verzekeraars onderhandelen over de prijs van verrichtingen ed.

Iemand zei dat TS zich al beter had moeten voelen nu hij antibiotoca slikte. Dat hoeft niet - het antibioticum kan maken dat hij zich even nog miserabeler voelt.
TS, blij te horen dat je naar een dokter bent geweest. Maar bummer dat je vakantie zo anders loopt dan je dacht en dat ook nog iemand die tegen je aangereden is. Zoials we hier zeggen: when it rains, it pours.
Sterkte, beterschap !
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

US-fanboy schreef:
DVDGuy schreef:Als je opgenomen moet worden in het ziekenhuis moet je daar je verzekeraar over inlichten; in alle andere gevallen, kun je jouw verzekeraar inlichten.
Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:
Iemand zei dat TS zich al beter had moeten voelen nu hij antibiotoca slikte. Dat hoeft niet - het antibioticum kan maken dat hij zich even nog miserabeler voelt.
Het kan zijn dat ik een ongebruikelijke situatie over het hoofd zie, maar je hoort je niet nóg miserabeler te voelen als je begint met AB. AB is een zeer doeltreffend middel - mits de juiste soort wordt gebruikt - en als je niet binnen 3 dagen een verbetering voelt, dan mag je er wel van uit gaan dat het AB zijn werk niet (goed) doet. Er zijn mensen die allergische reakties kunnen vertonen op bepaalde AB, dat wel, maar dan kun je er sowieso niet mee doorgaan. Er zijn ook bacteriën die een resistentie tegen bepaalde AB hebben ontwikkeld; dan kun je je tijdelijk wat beter voelen, maar gaat het toch weer mis als je stopt. Het kan ook zijn dat het gebruikte AB niet erg effektief is voor de bacterie die het moet bestrijden. In zo'n geval wordt er vaak een breed-spectrum AB gegeven in afwachting van de resultaten van een bacteriekweek. Maar in geen van deze situaties moet de patiënt eerst door een dip heen voordat het gebruikte AB aanslaat.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

@Ruud,
Bedankt voor de uitleg.
Ik legde de nadruk verkeerd :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is mijn ervaring dat ik altijd de twee weken dat ik antibiotaca slikt - als ik antibiotica slik, gelukkig inmiddels al een hele tijd niet meer voorgekomen - ik me behoorlijk miserabel voel. Maar de ene soort is de andere soort niet.
Overigens als TS voor hij/zij naar de dokter ging aardig wat pijnstillers heeft geslikt kunnen er ook enige 'rebound' effects zijn.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zenp, laat je indien mogelijk nog even weten hoe het intussen is met jouw ?
Ik hoop dat je toch nog wat aan jullie vakantie hebt gehad !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Komt bekend voor, had ongeveer een week geleden in Amerika dezelfde symptonen, vooral me keel zat dicht en geen stem meer. 1 of andere goedje gehad wat je in je keel spuit bij een "pharmacy" verhielp wel de pijn.
Gelukkig was het bij mij maar 3 dagen en heb gewoon de dingen gedaan die op de planning stonden alleen de hikes lukte niet.

Ik hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat!! zou erg zonde zijn anders :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer