Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug naar Amerika
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Terug naar Amerika
In eerste instantie zullen we ons vestigen even buiten Pittsburgh. Of we daar ons hele leven blijven, tijd zal het uitwijzen.
Ik ben zelf verzot op mountainbiken (ben jaren terug ook mountainbike instructor op een summercamp geweest), dus vandaar dat ik het met extra interesse las.
Ik heb een Bachelor degree of Social Work aan de Hogeschool Leiden gehaald. Mijn diploma is destijd in zowel het Nederlands als Engels al uitgereikt, een mooie opsteker. Nu weet ik dat in Amerika en ook Engeland een Master of Social Work bestaat, maar in Nederland hebben we die niet. Wellicht iets voor de toekomst, al hoop ik hier mee een goede kans op een mooie baan te maken.
Ik ben zelf verzot op mountainbiken (ben jaren terug ook mountainbike instructor op een summercamp geweest), dus vandaar dat ik het met extra interesse las.
Ik heb een Bachelor degree of Social Work aan de Hogeschool Leiden gehaald. Mijn diploma is destijd in zowel het Nederlands als Engels al uitgereikt, een mooie opsteker. Nu weet ik dat in Amerika en ook Engeland een Master of Social Work bestaat, maar in Nederland hebben we die niet. Wellicht iets voor de toekomst, al hoop ik hier mee een goede kans op een mooie baan te maken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Ik heb het stukje rond de taken van een Social Worker afgesplitst, en hier geplaatst:
viewtopic.php?f=3&t=39474
Vermoedelijk zijn er nog meer forumleden die hier info over hebben. **
viewtopic.php?f=3&t=39474
Vermoedelijk zijn er nog meer forumleden die hier info over hebben. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
Oke, mijn topic is wel een rommeltje zeg! Maar ik ga toch verder waar ik gebleven ben. Ik ga jullie weer lastig vallen met een vraag.
Even op een rij, om de context van m'n vraag wat duidelijker te maken.
Twee weken geleden ben ik dan toch echt in het huwelijksbootje gestapt met mijn Amerikaanse vrouw. We hebben een fantastische dag gehad, maar gaan nu de volgende stap zetten. De stap om te emigreren. Eerder vandaag hebben we het formulier I-130 uitgeprint, samen met de instructie die erbij hoort. Twee vragen komen nu naar voren.
1) Welke naam moet mijn vrouw invullen op het formulier? Klinkt wellicht wat vreemd, maar we zijn getrouwd en ze heeft mijn naam aangenomen. MAAR, ze heeft de officiele Amerikaanse documenten nog niet aangepast naar haar nieuwe naam. Hebben jullie een idee hoe of wat?
2)Naast het formulier, kopieen van huwelijkscertificaat, foto's e.d. moet er natuurlijk ook betaald worden... Via cheque of money order. Nu gebruik ik geen cheques (meer) en kan ik vanuit hier geen moneyorder uitschrijven. Is het mogelijk om dit (cheque en/ of moneyorder) door een van de ouders van mijn vrouw te laten doen? Haar naam staat er niet op, dus daar maken we ons zorgen om, maar hij zal wel bij onze aanvraag bijgevoegd worden. Hoe hebben anderen dit gedaan? In het instructieformulier hebben we geen antwoord op onze vragen kunnen vinden, maar wellicht hebben we toch niet goed genoeg op de website gekeken.
Alvast dank voor jullie hulp.
Even op een rij, om de context van m'n vraag wat duidelijker te maken.
Twee weken geleden ben ik dan toch echt in het huwelijksbootje gestapt met mijn Amerikaanse vrouw. We hebben een fantastische dag gehad, maar gaan nu de volgende stap zetten. De stap om te emigreren. Eerder vandaag hebben we het formulier I-130 uitgeprint, samen met de instructie die erbij hoort. Twee vragen komen nu naar voren.
1) Welke naam moet mijn vrouw invullen op het formulier? Klinkt wellicht wat vreemd, maar we zijn getrouwd en ze heeft mijn naam aangenomen. MAAR, ze heeft de officiele Amerikaanse documenten nog niet aangepast naar haar nieuwe naam. Hebben jullie een idee hoe of wat?
2)Naast het formulier, kopieen van huwelijkscertificaat, foto's e.d. moet er natuurlijk ook betaald worden... Via cheque of money order. Nu gebruik ik geen cheques (meer) en kan ik vanuit hier geen moneyorder uitschrijven. Is het mogelijk om dit (cheque en/ of moneyorder) door een van de ouders van mijn vrouw te laten doen? Haar naam staat er niet op, dus daar maken we ons zorgen om, maar hij zal wel bij onze aanvraag bijgevoegd worden. Hoe hebben anderen dit gedaan? In het instructieformulier hebben we geen antwoord op onze vragen kunnen vinden, maar wellicht hebben we toch niet goed genoeg op de website gekeken.
Alvast dank voor jullie hulp.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij moet de petitie door jouw vrouw worden gedaan, en is zij dus ook degene van wie het geld moet komen. Als de beneficiary zelf betaalt voor een visumaanvraag wordt dat nog wel eens aangegrepen als argument voor een frauduleus huwelijk. Heeft jouw vrouw (nog) een Amerikaanse bankrekening? En kan een moneyorder niet via (uh oh
) Western Union, of zo?
Anders zou ik er even voor naar het Amerikaanse consulaat bellen, die hebben zoiets dergelijks vast al eerder aan de hand gehad.
Ik ben benieuwd hoe het gaat! Wil je, als het zo ver is, eens laten weten hoeveel tijd er tussen jullie NOA1 en NOA 2 zit?

Anders zou ik er even voor naar het Amerikaanse consulaat bellen, die hebben zoiets dergelijks vast al eerder aan de hand gehad.
Ik ben benieuwd hoe het gaat! Wil je, als het zo ver is, eens laten weten hoeveel tijd er tussen jullie NOA1 en NOA 2 zit?

-
- Amerikafan
Haar vader zal financieel sponsor worden, aangezien we de procedure vanuit Nederland starten en allebei zonder baan naar Amerika vertrekken. Dus ik hoop(te) dat hij dan ook een cheque uit mag schrijven. Maar je hebt wel gelijk, dat het nogal vreemd is als het op mijn naam zou komen (ondanks het huwelijkse aspect, what yours is mine...
).
Wel jammer dat het niet meer bij het consulaat geregeld kan worden, hadden we daar 'gewoon' kunnen betalen...
Edit; oke, sorry dat ik jullie lastig heb gevallen, heb net een oplossing gevonden hoe het geld te regelen. Ik was niet helemaal goed op de hoogte hoe een moneyorder werkt. Maar wat we doen, is geld overmaken naar Liz haar vader. Hiermee kan hij een moneyorder aanvragen.
Wellicht voor toekomstige mensen die eenzelfde procedure aanvragen, een korte uitleg hiervan. Een moneyorder is een soort van een cheque, maar er zijn een paar verschillen. De procedure om een moneyorder te krijgen is dat iemand (dus je hoeft dat niet in persoon te doen) een X bedrag naar de bank te brengen. Dit wil je op de moneyorder (een officieel papiertje) hebben. Dus het bedrag wat je stort schrijven ze op de moneyorder, zodat de amerikaanse overheid het kan cashen. Op de moneyorder (in tegenstelling tot een cheque) kan elke naam op geschreven worden die jij als afzender wil. Dus haar vader zal hem uitschrijven in Liz haar naam. De moneyorder wordt gecasht op het nummer elke bij de bank gerigistreert staat en niet gelinkt is aan een rekening.

Wel jammer dat het niet meer bij het consulaat geregeld kan worden, hadden we daar 'gewoon' kunnen betalen...
Edit; oke, sorry dat ik jullie lastig heb gevallen, heb net een oplossing gevonden hoe het geld te regelen. Ik was niet helemaal goed op de hoogte hoe een moneyorder werkt. Maar wat we doen, is geld overmaken naar Liz haar vader. Hiermee kan hij een moneyorder aanvragen.
Wellicht voor toekomstige mensen die eenzelfde procedure aanvragen, een korte uitleg hiervan. Een moneyorder is een soort van een cheque, maar er zijn een paar verschillen. De procedure om een moneyorder te krijgen is dat iemand (dus je hoeft dat niet in persoon te doen) een X bedrag naar de bank te brengen. Dit wil je op de moneyorder (een officieel papiertje) hebben. Dus het bedrag wat je stort schrijven ze op de moneyorder, zodat de amerikaanse overheid het kan cashen. Op de moneyorder (in tegenstelling tot een cheque) kan elke naam op geschreven worden die jij als afzender wil. Dus haar vader zal hem uitschrijven in Liz haar naam. De moneyorder wordt gecasht op het nummer elke bij de bank gerigistreert staat en niet gelinkt is aan een rekening.
Laatst gewijzigd door Steffen op 06 mei 2012, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik verwacht niet dat forumleden zich lastig gevallen voelen.Steffen schreef: Edit; oke, sorry dat ik jullie lastig heb gevallen,

Ik vind het in ieder geval goed dat je zelf een oplossing gevonden hebt en ik vind het nog beter dat je dat hier even meldt, zodat anderen daar mogelijk ook baat bij hebben.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- DixieChick
- Amerika-expert
En wat betreft dat naamwijzigen..volgens mij kan je vrouw gewoon jouw achternaam gebruiken, ook al heeft ze haar documenten nog niet aangepast. In de VS geld je huwelijkscertificaat als bewijs van name change. Toen wij mijn I130 deden, heb ik ook mijn mans naam gebruikt, en ze vroegen niet eens naar een document met mijn nieuwe achternaam. Ze wilden het huwelijkscertificaat zien, en mijn NL paspoort, die toen nog alleen mijn meisjesnaam had. (toen ik de procedure deed, kon het nog rechtstreeks via het consulaat)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikafan
Oke, zojuist alle papieren ingevuld, extra documenten bijgevoegd en de petitie op de post gedaan! Spannend! Alles wordt nu naar de vader van Liz gestuurd (aangetekend). Hij zal de moneyorder bijvoegen en alles naar de Lockbox in Chicago sturen. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat we reactie krijgen en het tweede deel van de procedure kunnen starten!
@ Old Faithful; Ik was zelf niet goed op de hoogte hoe je precies kan betalen en dacht, wellicht zijn er (in de toekomst) meerdere mensen die er tegenaan lopen. Dus waarom niet mijn steentje bijdrage in de kennis hier op het forum!
@ DixieChick; Dank je voor je antwoord!
@ Smittenimmigrant; alle updates zal ik hier plaatsen, dus je hoort zeker van me
@ Old Faithful; Ik was zelf niet goed op de hoogte hoe je precies kan betalen en dacht, wellicht zijn er (in de toekomst) meerdere mensen die er tegenaan lopen. Dus waarom niet mijn steentje bijdrage in de kennis hier op het forum!
@ DixieChick; Dank je voor je antwoord!
@ Smittenimmigrant; alle updates zal ik hier plaatsen, dus je hoort zeker van me

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je huwelijk!
En succes met de verdere procedure

En succes met de verdere procedure
- claudia1970
- Amerikafan
Het handige van een moneyorder is juist dat je er niet speciaal voor naar de bank hoeft. Je kunt een moneyorder bij het postkantoor halen maar bijvoorbeeld ook bij veel supermarkten, Western Union en Moneygram fillialen.Steffen schreef: Wellicht voor toekomstige mensen die eenzelfde procedure aanvragen, een korte uitleg hiervan. Een moneyorder is een soort van een cheque, maar er zijn een paar verschillen. De procedure om een moneyorder te krijgen is dat iemand (dus je hoeft dat niet in persoon te doen) een X bedrag naar de bank te brengen. Dit wil je op de moneyorder (een officieel papiertje) hebben. Dus het bedrag wat je stort schrijven ze op de moneyorder, zodat de amerikaanse overheid het kan cashen. Op de moneyorder (in tegenstelling tot een cheque) kan elke naam op geschreven worden die jij als afzender wil. Dus haar vader zal hem uitschrijven in Liz haar naam. De moneyorder wordt gecasht op het nummer elke bij de bank gerigistreert staat en niet gelinkt is aan een rekening.
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
@ Inge; dank je!
@ claudia; dank je voor je aanvulling. Vooral het feit dat het niet op enkel de naam komt te staan van diegene die er een ophaalt vond ik al mooi.
@ claudia; dank je voor je aanvulling. Vooral het feit dat het niet op enkel de naam komt te staan van diegene die er een ophaalt vond ik al mooi.

-
- Amerikafan
Eerste stap is officieel!
Gister vonden wij een brief in de bus. De afzender was USCIS California Service Center. Even sloeg de twijfel en paniek toe, we hadden per slot van rekening enkele weken terug onze aanvraag naar Chicago gestuurd en hadden via e-mail nog steeds geen bevestiging van ontvangst gekregen.
In de gang nog hebben we gelijk de enveloppe opengescheurd waarin slechts 1 A4'tje zat. FORM I-797C, NOTICE OF ACTION. De eerste gedachte; Pffff, gelijk gerust gesteld. Direct gevolgt door WOW, nu gaat het echt beginnen. Zeven maanden na ons besluit is dit dan echt de start om naar Amerika te gaan verhuizen.
De brief zelf bevat basis informatie met de naam voor wie de aanvraag is gedaan (ik dus), mijn geboortedatum en mijn nationaliteit. Verder staat er in de brief hoe hoog de aanvraag kosten zijn en of deze ontvangen is. Van mijn vrouw staat enkel haar geboortedatum in een vakje ergens willekeurig in een hoek. Tot slot staat er in een hokje de mysterieuze code 'preference classification; 201 b ina spouse of usc'. Meer is het niet.
Even een tijdslijn voor toekomstige aanvragers;
- Onze I-130 aanvraag hebben we op 9 mei aangetekend naar mijn schoonvader gestuurd.
- op 17 mei heeft hij de aanvraag ontvangen. Het pakket heeft hij voorzien van een moneyorder en op 18 mei doorgestuurd naar Chicago.
- De post heeft er 4 dagen over gedaan om vanuit Pittsburgh PA in Chicago IL aangezien de USCIS office deze op 22 mei heeft ontvangen
- 23 mei hebben ze de NOA1 op de bus gedaan.
- 4 juni hebben we deze via de post ontvangen.
Ik was hier toch wel over verbaasd dat het met de post kwam. We hadden verwacht een e-mail te ontvangen aangezien we een G-1145 hadden bijgevoegd. Waarom we het dan toch via de post hebben gekregen is me een raadsel?
Detail; het formulier wat we hebben ontvangen is iets gewijzigt. Sinds 12 april 2012 wordt het op standaard a4 papier geprint, zie ook http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Het enige waar we mee zitten is dat onze achternaam niet helemaal goed gespeld is. Onze achternaam is Van Den No.... maar staat gespeld als Van Denno.... Weet nu niet of hier over moet gaan bellen of niet
Gister vonden wij een brief in de bus. De afzender was USCIS California Service Center. Even sloeg de twijfel en paniek toe, we hadden per slot van rekening enkele weken terug onze aanvraag naar Chicago gestuurd en hadden via e-mail nog steeds geen bevestiging van ontvangst gekregen.
In de gang nog hebben we gelijk de enveloppe opengescheurd waarin slechts 1 A4'tje zat. FORM I-797C, NOTICE OF ACTION. De eerste gedachte; Pffff, gelijk gerust gesteld. Direct gevolgt door WOW, nu gaat het echt beginnen. Zeven maanden na ons besluit is dit dan echt de start om naar Amerika te gaan verhuizen.
De brief zelf bevat basis informatie met de naam voor wie de aanvraag is gedaan (ik dus), mijn geboortedatum en mijn nationaliteit. Verder staat er in de brief hoe hoog de aanvraag kosten zijn en of deze ontvangen is. Van mijn vrouw staat enkel haar geboortedatum in een vakje ergens willekeurig in een hoek. Tot slot staat er in een hokje de mysterieuze code 'preference classification; 201 b ina spouse of usc'. Meer is het niet.
Even een tijdslijn voor toekomstige aanvragers;
- Onze I-130 aanvraag hebben we op 9 mei aangetekend naar mijn schoonvader gestuurd.
- op 17 mei heeft hij de aanvraag ontvangen. Het pakket heeft hij voorzien van een moneyorder en op 18 mei doorgestuurd naar Chicago.
- De post heeft er 4 dagen over gedaan om vanuit Pittsburgh PA in Chicago IL aangezien de USCIS office deze op 22 mei heeft ontvangen
- 23 mei hebben ze de NOA1 op de bus gedaan.
- 4 juni hebben we deze via de post ontvangen.
Ik was hier toch wel over verbaasd dat het met de post kwam. We hadden verwacht een e-mail te ontvangen aangezien we een G-1145 hadden bijgevoegd. Waarom we het dan toch via de post hebben gekregen is me een raadsel?
Detail; het formulier wat we hebben ontvangen is iets gewijzigt. Sinds 12 april 2012 wordt het op standaard a4 papier geprint, zie ook http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Het enige waar we mee zitten is dat onze achternaam niet helemaal goed gespeld is. Onze achternaam is Van Den No.... maar staat gespeld als Van Denno.... Weet nu niet of hier over moet gaan bellen of niet

-
- Amerika-ontdekker
Je zou nu ook al kunnen uitzoeken wat je diploma in Amerika waard is. Er schijnt veel werk te zijn in de zorg, maar naar mijn ervaring hebben ze het niet zo op buitenlandse diploma. Een vriendin van mij is van pure elende een nieuwe studie hier begonen, omdat ze overal scheef werd aangekeken met haar universitaire diploma uit het buitenland.Ikzelf werk in de zorg. Werk nu op een gesloten afdeling voor mensen met een verstandelijke handicap die psychiatrische stoornissen hebben met als gevolg dat ze zware gedragsproblemen vertonen (een paar maanden terug was er in Nederland ophef over een jongen genaamd Brandon. Dit soort mensen begeleid ik). In Amerika zit het zorgstelsel anders in elkaar dan in Nederland, maar de problematiek van deze doelgroep is internationaal. Aangezien in een Bachelor diploma heb en werkervaring, schat ik mijn kansen positief in.
Ik zit zelf in het onderwijs en hoewel ik hier alleen stage heb gelopen en nog niet gewerkt, merk ik wel dat ze wat sociaal werk betreft erg achter lopen. Veel moet volgens de regels, mensen nemen niet snel eigen initiatief.
Een ander voorbeeld, mijn man had onlangs psychologische hulp nodig en ik was met de eerste sessies mee om hem een steuntje in de rug te geven. Eerlijk gezegd was ik diep geschokt over hoe ouderwets het is. En hij loopt nu bij een instelling die als erg progressief geldt...
Ook als ik hier zelf naar de doktor ga, het doet me denken aan het niveau van Duitsland in de jaren zeventig.
Maar misschien is hier ook iemand die in de VS in de zorg werkt en meer over de verschillen kan vertellen.
In principe wordt je diploma (las deze buitenlands is) een paar graadjes lager gewaardeerd. Waardoor dus HBO verpleegkunde opgeleid in NL ingezet kan worden als verpleger of zelfs als orderley (bedpans verschonen).
-
- Amerika-ontdekker
Mijn diploma is destijds ook in het Nederlands en in het Engles uitgereikt en het enige voordeel ervan is dat je het niet moetMijn diploma is destijd in zowel het Nederlands als Engels al uitgereikt, een mooie opsteker.
laten vertalen als je, je opleiding wilt laten waarderen. Ik zou je echt aanraden om bij een organisatie als WES een
diploma evaluatie te laten doen en vewacht zeker niet dat iemand in de VS je diploma snapt, ook al staat er alles in het engels.
Ja daar moet je over bellen en het rechtzetten, Steffen, het is zaak zo een vergissing zsm. in de kiem te smoren.
Want de naam op de documenten moet exact zo zijn als de naam in je paspoort. Is dat niet zo dan kan het tot vertragingen leiden, ev. zelfs afwijzingen in eerste instantie.
En, ook al zijn er maar twee vakjes voor voornamen, als je er drie of vier hebt, moet je ze allemaal ingeven.
Want de naam op de documenten moet exact zo zijn als de naam in je paspoort. Is dat niet zo dan kan het tot vertragingen leiden, ev. zelfs afwijzingen in eerste instantie.
En, ook al zijn er maar twee vakjes voor voornamen, als je er drie of vier hebt, moet je ze allemaal ingeven.
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 jun 2012, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb over het alg. goede ervaringen met zorg in de US, ik durf te zeggen: stukken beter dan in Ned. !
Artsen zijn hier meestal vriendelijker, zorgvuldiger. Mijn man heeft een hele goede dokter - denk ik - maar die is duur want heeft een conciergepraktijk.
Maar dat alles qua bouw en inrichting van de offices doet denken aan de jaren '50-'70, dat ben ik helemaal met je eens.
Artsen zijn hier meestal vriendelijker, zorgvuldiger. Mijn man heeft een hele goede dokter - denk ik - maar die is duur want heeft een conciergepraktijk.
Maar dat alles qua bouw en inrichting van de offices doet denken aan de jaren '50-'70, dat ben ik helemaal met je eens.
-
- Amerikafan
Wat betreft mijn opleiding/ diploma, moet ik nog maar eens goed voor gaan zitten. Zie ik wel een beetje tegenop (en ben dan geneigd het voor me uit te schuiven). Wellicht niet helemaal juist, maar toch heb ik goede hoop dat ik in mijn werkveld daar aan de slag kan. Ik heb per slot van rekening HBO niveau, 6 jaar ervaring op diverse gebieden en ook nog eens een schoonvader die vakbondsleider is en me dus goed in contact kan brengen met mensen en instanties.
Toch neem ik jullie adviezen ter harte en ga ik m'n diploma laten vertalen. Ook wil ik me wat meer verdiepen in eventuele cursussen of korte opleidingen om mezelf in een betere positie te brengen. Een master opleiding zie ik mezelf het eerste jaar daar niet doen (vooral financieel weet ik niet of het haalbaar is).
@ oortjes. Dank je voor je reactie. Dan ga ik morgen toch maar bellen. We hopen namelijk met kerst dit jaar in Amerika te zitten....
Even ter zijde; wel lekker zeg om hier m'n verhaal kwijt te kunnen en er nog veel van op te steken ook door alle reacties. Bedankt allemaal!
Toch neem ik jullie adviezen ter harte en ga ik m'n diploma laten vertalen. Ook wil ik me wat meer verdiepen in eventuele cursussen of korte opleidingen om mezelf in een betere positie te brengen. Een master opleiding zie ik mezelf het eerste jaar daar niet doen (vooral financieel weet ik niet of het haalbaar is).
@ oortjes. Dank je voor je reactie. Dan ga ik morgen toch maar bellen. We hopen namelijk met kerst dit jaar in Amerika te zitten....
Even ter zijde; wel lekker zeg om hier m'n verhaal kwijt te kunnen en er nog veel van op te steken ook door alle reacties. Bedankt allemaal!
-
- Amerika-expert
Joh? Hier ben ik juist onder de indruk van hoe modern de meeste dokters kantoren zijn en dat terwijl we in een klein stadje in Utah wonen. Vergeleken met onze huisarts in Amsterdam en omstreken is het echt een hele verbetering. Vergeleken met Duitsland is het zo'n beetje hetzelfde maar wij woonden in een rijke buurt in Duitsland. Een vriendin die ook in dezelfde tijd in Duitsland woonde zat bij een veel kleinere basis en ik verbaas me regelmatig over haar verhalen, heel andere ervaringen.oortjes schreef:Ik heb over het alg. goede ervaringen met zorg in de US, ik durf te zeggen: stukken beter dan in Ned. !
Al bedenk ik me ineens wel dat het ziekenhuis in SLC waar ik heen moest voor een paar echo's tijdens m'n 2 zwangerschappen hier wel heel erg ouderwets was qua inrichting. Terwijl het ziekenhuis in het ministadje bij m'n schoonouders in Texas juist heel modern was. Kan dus heel erg verschillen hier en het zijn niet altijd de grote steden die betere medische voorzieningen hebben.
- DixieChick
- Amerika-expert
Dit klopt in mijn ervaring niet. Als je een Nederlands bachelor hebt, dan wordt deze, negen van de tien keer, gewoon als bachelor geaccepteerd. Je kan het beste je diploma's door een Amerikaanse organisatie zoals WES (http://www.wes.org) laten beoordelen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Als je een diploma in de zorg hebt dan kan het zijn dat je in de VS wat extra vakken of examens moet doen (en voor artsen gelden er wel hele andere regels), als je een PABO opleiding hebt, dan zul je in de staat waar je wilt lesgeven "certified" moeten worden, maar het is niet alsof ze hier automatisch elke bachelor/master's lager inschatten.Hockey schreef:In principe wordt je diploma (las deze buitenlands is) een paar graadjes lager gewaardeerd. Waardoor dus HBO verpleegkunde opgeleid in NL ingezet kan worden als verpleger of zelfs als orderley (bedpans verschonen).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht