Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Judith-Johan: roadtrip westkust Amerika (graag tips!)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Reis Judith-Johan: roadtrip westkust Amerika (graag tips!)

Bericht door Judith-Johan »

He forumleden!

Wat fijn dat er zo'n compleet Amerika forum bestaat. Ik heb er nu al heel veel aan gehad. Ik hoop dat jullie mij (ons, ga samen met m'n vriend) ook tips willen geven.
We gaan van 23 augustus t/m 13 september 2012 (dit jaar dus) naar Amerika. De vlucht is geboekt, voor de rest nog niks. We zijn bezig met het reserveren van een camper.

Hieronder ons voorlopige / globale reisschema. We vinden het lastig om het qua dagen in te plannen. Het idee is als volgt: we willen veel zien, maar aan het eind willen we ook nog wat kustplaatsen langs voor wat ontspanning. 8) Het liefst willen we ook flexibel zijn tijdens het reizen. Dus als het leuk is, blijven we langer. Is het minder leuk, willen we graag eerder weg. Zijn er dingen die we toch wel echt moeten reserveren of is het mogelijk om een beetje op de bonnefooi te gaan?

We zijn heel benieuwd of jullie nog tips voor ons hebben voor deze route. Is het haalbaar? Missen we iets? Zijn er nog dingen waar we echt aan moeten denken? Alle tips zijn meer dan welkom. Bedankt alvast!

Roadtrip Amerika 23/8 – 13/9 2012

Donderdag 23-8
• Aankomst SF

Vrijdag 24-8
• San Francisco

Zaterdag 25-8
• SF - Yosemite

Zondag 26-8
• Yosemite

Maandag 27-8
• Yosemite - Death Valley

Dinsdag 28-8
• Death Valley - Las Vegas

Woensdag 29-8
• Las Vegas

Donderdag 30-8
• Las Vegas - Zion NP

Vrijdag 31-8

• Zion NP - Page / Antilope Canyon

Zaterdag 1-9
• Anitlope Canyon - Monument Valley

Zondag 2-9
• Monument Valley

Maandag 3-9
• Monument Valley - Grand Canyon

Dinsdag 4-9
• Grand Canyon

Woensdag 5-9
• Grand Canyon - Joshua Tree

Donderdag 6-9
• Joshua Tree- Palm Springs

Vrijdag 7-9
• Palm Springs

Zaterdag 8-9
• Palm Springs - Laguna Beach

Zondag 9-9
• Laguna Beach - Los Angeles

Maandag 10-9
• Los Angeles

Dinsdag 11-9
• Los Angeles- Santa Barbara

Woensdag 12-9
• Santa Barbara - Pismo Beach - San Francisco

Donderdag 13-9 (terugreis)
Bijlagen
voorlopige route
voorlopige route
Laatst gewijzigd door Judith-Johan op 10 jun 2012, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Judith-Johan: roadtrip westkust Amerika - aug/sept

Bericht door toetjero »

Welkom:
Kun je het misschien zo uitschrijven?
vliegveld - SF
SF
SF-Yosemite
Dan kunnen we nl. zien wat reisdagen zijn en daardoor concreter meedenken.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Re: Roadtrip - Westkust Amerika - Augstus/September 2012

Bedankt voor je reactie! Ik heb het aangepast (zo goed mogelijk omdat we het nog lastig vinden om te bepalen hoe lang we ergens moeten blijven)
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Judith-Johan: roadtrip westkust Amerika (graag tips

Bericht door Hockey »

Het laatste stuk snap ik niet. Waarom stoppen in Santa Barbara? En dan vanaf daar in 1 dag door naar SF. Dat ga je niet redden, tenzij je dit gaat doen via de snelweg. Maar niet via de kustroute.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Over het laatste stuk zijn we nog een beetje aan het nadenken. We willen graag wat leuke kustplaatsen bezoeken, maar weten niet echt wat het leukst is. Laguna Beach en Venice Beach lijken ons leuk. Maar ook Santa Barbara en Santa Cruz schijnen leuk te zijn. Dus nu moeten we even kijken of we ergens tijd overhouden of dat we iets moeten schrappen. Of natuurlijk keuzes maken. Als er iemand tips heeft van wat leuk is daar, is dat ook welkom...
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bepaalde stukken van onze reis in april ll overlappen met jullie reis.
Op onderstaande links kan je alvast nog wat inspiratie/impressies opdoen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je 4 kustplaatsen wil bezoeken en in alle 4 een dag wil verblijven dan zal je elders in jullie reis moeten gaan schrappen.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Ja het zal inderdaad een keuze moeten worden. Maar ik denk dat we de rest van de tijd wel een beetje zo nodig hebben. Misschien Joshua Tree toch overslaan. Maar we hoeven ook niet alle 4 de kustplaatsen te bezoeken. Ik ben wel benieuwd welke kustplaatsten echt de moeite waard zijn.
henkdamminga
Amerika-newbie

Bericht door henkdamminga »

zie ons reisverslag gemaakt per camper 2012 i het zelfde gebied (globaal)
http://bloemdamminga.waarbenjij.nu
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij hadden vooraf ook niet zo'n hoge pet op van Joshua, maar is dat eventjes anders uitgedraaid : prachtig park waar we heel wat langer konden
gebleven zijn dan de tijdspanne die we voorzien hadden. Mocht ik mogen kiezen tussen Joshua en "een kustplaats", dan zou ik het wel weten... :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Geef eens een definitie van "de moeite waard". Blijkbaar zoeken jullie iets in speciaals. En het is lastig een advies te geven als we niet weten wat jullie dan precies zoeken in zo'n plaats.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Oh dat klinkt nu toch wel interessant dat Joshua Tree ;) Kijk dat is altijd fijn als iemand er ervaring mee heeft! Ik ga het reisverslag lezen :)
We willen aan het eind van de reis lekker een beetje relaxen. Misschien bij een hip strand (laguna lijkt ons wel wat) of bijvoorbeeld in een leuk plaatsje. Waar we niet perse iets hoeven te bezoeken maar waar het al leuk is om lekker koffie te drinken op het terras. Maar ik heb ook weleens gehoord dat daar ergens een soort plaats is dat bijvoorbeeld bekend is om z'n wijnen (ook leuk!) Is dit iets duidelijker? We zijn zelf nog een beetje zoekende idd. Vinden jullie trouwens dat we iets missen in de route? Is er iets dat we ECHT gezien moeten hebben, maar wat er helemaal niet tussen staat? (we kunnen nu namelijk nog lekker schuiven en schrappen ;)
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Je hoeft geen hele dag bij Monument Valley en Grand Canyon te blijven.
Eén overnachting in beide parken voldoet zeker.
YosemitePark, Zion verdienen wel een extra overnachting, maar je zult er ook zeker één extra langs de kustroute High 1,rond San Simeon, nodig hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor MV heb je zeker geen volle dag nodig. Voor de GC is dat echter wel nodig als je daar gaat wandelen. Ook Zion zou meer tijd kunnen gebruiken en ik vind dat Bryce ook niet mag missen. Tussen Yosemite en Death Valley zou een extra overnachting ook niet verkeerd zijn.
Kijk eens op de NPS-site bij de verschillende parken naar het "plan your visit"- deel om te zien wat er overal te doen is. En kijk op http://www.ontdek-amerika.nl . En lees reisverslagen. Zie bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk tussen Death Valley en Yosemite. Wij overnachtten in Mammoth Lakes, maar Lee vIning is ook een mogelijkheid.
Joshua Tree is leuk, maar in de zomer is het er erg heet. Jullie hebben naar mijn idee nu te veel tijd uitgetrokken voor Joshua Tree en Palm Springs. Als jullie de kust interessant vinden zou ik zo snel mogelijk naar de kust rijden.
Het zal lastig zijn om in en bij de parken nog accommodatie te vinden. Het is verstandig om zeker in Yosemite en de Grand Canyon iets vast te leggen.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik wou dit zeggen
Martin & Marianne schreef:Voor MV heb je zeker geen volle dag nodig. Voor de GC is dat echter wel nodig als je daar gaat wandelen. Ook Zion zou meer tijd kunnen gebruiken en ik vind dat Bryce ook niet mag missen. Tussen Yosemite en Death Valley zou een extra overnachting ook niet verkeerd zijn.
maar Marianne is me al voor. ;-)

Ik vind persoonlijk ook dat SF er nogal kort in zit. Het is een leuke stad. 1 dag lijkt me dan ook wat weinig.

Je spreekt van een flexibel schema. Dat kan leuk zijn, maar als je in (of zeker in de buurt van) de parken wilt zitten, zal je voor eind augustus toch best dingen vast moeten leggen vrees ik. ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer