Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pas op met autohuur !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Pas op met autohuur !

Bericht door Coyote »

Ik zou ook nooit een auto met een lege tank mee willen hebben. Gelukkig biedt usareisen dat ook niet aan. Het lijkt mij dat auto's met een lege tank niet vaak meegegeven worden. Denk dan ook dat de keuze voor zo'n auto beperkter zal zijn. In dat geval betaal ik graag iets extra (en nogmaals, de prijs die je voor een volle tank betaalt is echt niet exorbitant hoog) zodat ik tenminste de keuze heb welke auto ik mee kan krijgen en niet afgescheept wordt met een auto die ik liever helemaal niet wil.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Nu wil ik ook nooit een auto met eeen lege tank huren,
maar dit topic gaat daar ook niet over, het gaat puur over dat het bestaat.
En tot mijn grote verbazing bestaat het, OOK BIJJ ALAMO!

En hebben we van Elvame wat bijgeeleerd!

Maar ook ik zie er de voordelen niet van in, dan heb ik toch liever Full to Full, dan loop ik geen risico..
If you can dream it...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

@bedeve: En dan komt uit het duister van de nacht alsnog redding in de vorm van een knappe......Ach nee dat kan niet, want het is immers blues. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Nog even het vuur opwakkeren over die hele empty-to-empty discussie :

Ik zet daar toch ook wel wat vraagtekens bij.
Ik heb bij het ophalen van de auto in de laatste jaren altijd gewoon een auto van de parkeerplaats kunnen uitzoeken (wel de juiste klasse), maar er werd nooit gezegd dat je bepaalde auto's niet mee kon nemen omdat de tank leeg of bijna leeg zou zijn.
Volgens mij staan alle auto's gewoon afgetankt op de parkeerplaats.
Maar ik zal volgende keer eens navraag doen naar de mogelijkheden. Misschien kunnen we 'm ook wel goedkoper krijgen als hij niet gewassen is :D
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Afhankelijk van welk pakket je genomen hebt, komt er op je (af)rekening gewoon de prijs van een volle tank bij; uiteraard zijn alle auto's afgetankt!

Je krijgt de auto dus niet mee met een "lege" tank, want hoe "leeg" is "leeg".
Wij leverde hem in met minder dan 2 gallon in de tank, terwijl een ander hem misschien "half leeg" terugbrengt.

Het is m.i. sowieso een nutteloze discussie, want je betaalt hoe dan ook voor een volle tank en of dat nu aan het begin is en op je rekening komt, of aan het eind, waarbij je de keuze hebt of het op je rekening komt, of dat je het "zelf" betaalt.
Het enige verschil is m.i. dat als je zelf tankt, het waarschijnlijk goedkoper is :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

DVDGuy vat mooi samen wat ik bedoelde ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

dimona schreef:
Pete.Z schreef:Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan een volle tank, bij welke maatschappij dan ook.
Ik wel hoor. Volle tank, half volle tank, kwart volle tank, alles al meegemaakt. Als je hem weer inlevert, moet er gewoon hetzelfde inzitten. Teveel: pech gehad; te weinig: bijbetalen.

Zal toch eens kijken dan, op zich kan het een leuke optie zijn, tot nu toe pak ik altijd standaard een pakket met volle tank voor het gemak, maar als het echt veel zou schelen......
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik huur altijd een auto met 2 lekke banden, dat scheelt pas echt veel.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Arno schreef:Ik huur altijd een auto met 2 lekke banden, dat scheelt pas echt veel.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Een aantal jaren geleden had je in LA en LV de verhuurmaatschappij, Rent a Wreck. Ik weet niet of die nog bestaat maar daar was huren pas echt goedkoop! :wink:
If you can dream it...
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

markgoestoamerica schreef:
Arno schreef:Ik huur altijd een auto met 2 lekke banden, dat scheelt pas echt veel.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Een aantal jaren geleden had je in LA en LV de verhuurmaatschappij, Rent a Wreck. Ik weet niet of die nog bestaat maar daar was huren pas echt goedkoop! :wink:
Bestaat nog steeds en niet alleen in LA: Rent a Wreck
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Ja die bedoel ik!

Ze zijn een heeeeel goed alternatief.
Het nadeel is dat ze niet opp de luchthavens zitten..
If you can dream it...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je ziet de "car rental gas scam" hier in de US regelmatig of consumenten programmas voorbij komen. Als je inderdaad kans ziet om de huurauto zo leeg mogelijk in te leveren, kan het pre-payen van de benzine makkelijk zijn. Maar voor de meeste amerikanen die een huurauto alleen huren om van het vliegveld naar een business meeting te rijden en weer terug, is dit een onnodig hoge uitgave. Je betaalt dan bijvoorbeeld $60 voor een volle tank, waarvan je soms minder dan $10 gebruikt. Daarom is het advies om de tank inhoud te checken; als het niet vol is, dan vragen of ze de tank willen vullen (gratis) en dat je hem ook vol weer inlevert. Als ze hieraan niet willen voldoen, dan moet je niet in zee gaan met ze. De grote verhuurmaatschappijen (Hetrz, Avis, Budget, Alamo, Enterprise, Dollar) zullen daarom ook altijd vol aan de klant meegeven. Ze geven dan altijd nog steeds de mogelijkheid de auto niet vol terug te brengen, maar dan betaal je voor een extra volle tank, ook al gebruik je niet die volledige hoeveelheid. Vul je het zelf vlak voordat je de auto inlevert, betaal je nooit meer dan de benzine die je zelf hebt verbruikt. Je hebt dan ook nog eens de mogelijkheid rond te shoppen voor goedkopere benzine, want het is niet ongebruikelijk dat de verhuurmaatschappij zo'n 20 ct meer per gallon berekent voor de brandstof. De marges voor autoverhuur worden steeds kleiner en maatschappijen proberen met dit soort "services" hun winstmarge te behouden. Zaken die hun zelden iets kost, maar lijkt of de klant er iets voor terug krijgt: volle tank brandstof, road side assistance, extra verzekeringen etc.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan een volle tank, bij welke maatschappij dan ook.

Ik wel hoor. Volle tank, half volle tank, kwart volle tank, alles al meegemaakt. Als je hem weer inlevert, moet er gewoon hetzelfde inzitten. Teveel: pech gehad; te weinig: bijbetalen.

Zal toch eens kijken dan, op zich kan het een leuke optie zijn, tot nu toe pak ik altijd standaard een pakket met volle tank voor het gemak, maar als het echt veel zou schelen......
Ik heb dit op Curacao gehad! Daar lazen ze de benzinestand af je moest de auto bij het inleveren op minimaal hetzelfde lijntje hebben staan! Ik maak er trouwens een sport van de auto zo leeg mogelijk in te leveren
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Ik heb dit ook al een aantal keer in de VS gehad. Was wel alle keren bij kleinere locaties (niet op het vliegveld), waar ze voor zover ik kon zien niet de mogelijkheid hadden om auto's zelf vol te tanken.
Laatst gewijzigd door markro op 11 jun 2012, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik ga over 11 dagen bij dollar op jfk een auto afhalen...... Zal jullie op de hoogte houden ! :thumbup: :mrgreen:
Vorige keer in sfo en las vegas goede ervaring gehad met dollar......
Impale of charger...allebij ok.....
Maar wat kan ik eigenlijk verwachten op jfk bij een fullsize?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Deze maand 3 keer een auto afgehaald bij Dollar. Topic "wat kreeg je mee vul ik (met foto) wel in als ik terug ben", maar wel even over het "tank-issue".

Dollar LAX:
Besteld een Economy, terplaatse 40 USD betaald voor de benzine, auto kon leeg worden ingeleverd. Bleken er helemaal geen Economycars meer te staan en werd een Minivan (Chrysler Town & Country) meegegeven. Probeer die maar eens voor 40 USD af te tanken, gaat je niet lukken.

Dollar Waikiki:
Besteld een Economy, bekende voucher overlegd en compactcar meegekregen. Op het contract/bonnetje stond keurig aangegeven dat de tank voor 7/8 vol was, ik diende hem ook weer zo in te leveren. Even lastig met aftanken, maar prima.

Dollar LAX:
Besteld een Mid-size SUV. Meegenomen een gloednieuwe Chevrolet Captiva LT V6. Vooraf 80 USD voor de benzine betaald en ga hem donderdagavond leeg ! inleveren. Een geweldige auto trouwens.

Geen enkel gezeur of gedoe vwb verzekering etc. Gewoon, "Stick To The Contract Please" en klaar. Alle belangrijke punten in je contract zoals niet roken, bekeuringen en de verzekeringen dien je bevestigen op een display op de balie. Kan dus niet fout gaan. Je krijgt een lange bon als contract, waarop je eindbedrag staat. Kan dus niet fout gaan, lezen !!!

Dollar slecht?, absoluut niet. De laatste jaren steeds bij toeval (via rentalcars.com) tot grote tevredenheid bij Dollar uitgekomen. :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ruud2004 schreef:Meegenomen een gloednieuwe Chevrolet Captiva LT V6. Vooraf 80 USD voor de benzine betaald en ga hem donderdagavond leeg ! inleveren. Een geweldige auto trouwens.
Meen je nou echt dat je dat een geweldige auto vind? :shock: Wat kan dezelfde auto toch een heel andere indruk bij iemand geven, ik vond het echt helemaal niets, veel lawaai, weinig prestaties, hoog verbruik, zwabberig weggedrag, zeer zijwind gevoelig, kortom zeer vermoeiend om te rijden.
Helaas wilde Jaap niet alles rijden, maar ik zat er het liefste naast, en dat vond ik dan weer een positief punt, meer dan voldoende ruimte en lekkere stoelen. :D
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Harry schreef:
Ruud2004 schreef:Meegenomen een gloednieuwe Chevrolet Captiva LT V6. Vooraf 80 USD voor de benzine betaald en ga hem donderdagavond leeg ! inleveren. Een geweldige auto trouwens.
Meen je nou echt dat je dat een geweldige auto vind? :shock: Wat kan dezelfde auto toch een heel andere indruk bij iemand geven, ik vond het echt helemaal niets, veel lawaai, weinig prestaties, hoog verbruik, zwabberig weggedrag, zeer zijwind gevoelig, kortom zeer vermoeiend om te rijden.
Helaas wilde Jaap niet alles rijden, maar ik zat er het liefste naast, en dat vond ik dan weer een positief punt, meer dan voldoende ruimte en lekkere stoelen. :D
Die V6 kan net het verschil maken: ik had in 2008 in Florida ook een Captiva. Althans een Saturn-zusje, maar dan met een vier cylinder. Schakelde voor een viaduct al terug naar zijn 3, met als gevolg veel herrie, en weinig puf.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik had dat met een Ford Escape 4 cylinder(dat ding maakte een geluid...), maar het schijnt dat mensen dol zijn op de Ford escape v6.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ja Harry, auto bevalt ons prima. Rijdt lekker soepel, verbruik valt niet tegen, zit is inderdaad prima en alles zit er op of aan. Wel vreemd dat de USB aansluiting van de Captiva niet compatibel is met Apple. Mijn Ipod moet nog via een aux-kabeltje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie