Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Binnenkort naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
strijder
Amerika-newbie

Binnenkort naar Amerika

Bericht door strijder »

hallo beste mensen,

Mijn naam is Steven en kom uit friesland. 19 jaar.

binnen kort zijn een maat en ik van plan om voor een half jaar naar amerika te gaan, om rond te reizen maar ook willen we wat werken.
morgen gaan we een ticket boeken voor eind augustus.
en het ESTA regelen enzo, heeft iemand een idee hoe het het makkelijkst is om een half jaar te blijven? omdat een esta 90 dagen is? iemand dit ook gedaan?

we zijn van plan om eerst naar Calafornia te gaan omdat ik daar familie heb wonen en mijn oom heeft er 6 jaar rond gereist en gewerkt.
is er iemand die eventueel nog wat adresjes heeft voor ons waar we wat kunnen werken?
men maat is een goede timmerman en ik ben metaal bewerker/kraanmachinist ervaring met monteur heb ik ook wel. we willen alles wel doen als we maar wat werk hebben.

heeft er verder nog iemand belangrijke tips?

alvast bedankt, groeten steven
Aïda
Amerika-expert

Re: Binnen kort naar Amerika

Bericht door Aïda »

Heb je al een beetje rond gekeken op dit forum? Dan zul je ontdekken dat werken zoals jullie het voor ogen hebben absoluut NIET mag.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je mag inderdaad niet werken in de USA. Als je zoiets wilt zul je moeten uitwijken naar landen als Australie, die hebben reis&werk visa voor jongeren.

Als je langer dan 90 dagen naar de USA wilt zul je een B2 visum moeten aanvragen.

http://amsterdam.usconsulate.gov/b_visas.html

P.S. Het is binnenkort, niet binnen kort...
strijder
Amerika-newbie

Bericht door strijder »

jaa dat weet ik met het werken, ik hoor wel heel veel dat het veel zo wel wat ken...
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik snap de zin niet...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

90 dagen op VWP en als je langer wilt een Visum aanvragen
Niet werken

Dat zijn de korte antwoorden. En ook de enige juiste antwoorden.
Blijf je langer op een VWP dan heb je een Overstay en mag je daarna altijd een Visum aanvragen
Werk je toch dan ben je illegaal bezig.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Mijn man heeft een tijdje bij zijn toenmalige vriendin din LA 'gewoond'. Hij was daar elke keer net iets minder dan 90 dagen en ging dan voor een korte periode terug naar NL. In de tijd dat hij daar heeft gewoond heeft hij ook af en toe gewerkt (op zijn toeristenvisum, stommerik!) op de bouw. Hij gaf zelf aan dit nooit meer te doen. Je dag begint met in alle vroegte naar een soort van bouwplaats gaan, daar stonden allerlei mexicanen, exgevangenen en mensen zoals hij. Je werd hier dan gewoon uitgepikt om aan het werk te gaan. En misschien ook niet. Voordat je wist of je aan het werk kon of niet was je zo 2 uur verder. Hij vond het bijna mensonterend om daar 'gekeurd' te worden. daarnaast stelde het salaris ook niks voor. Hij deed het meer om maar wat te doen te hebben dan dat hij er geld mee verdiende.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: er zijn altijd manieren om iets te doen wat niet mag. Maar de consequenties kunnen in dit geval veel verpesten, met een beetje pech kom je de komende tijd het land niet meer in.

Daarnaast denk ik dat je eerst goed na moet gaan denken wat je wilt. In sommige gevallen kan je een soort van 'stage' gaan lopen bij een amerikaans bedrijf, maar dan moet je werken, en niet rondreizen én werken. als je alleen rond gaat reizen zit je toch aan de 90 dagen van het toeristenvisum.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

strijder schreef:jaa dat weet ik met het werken, ik hoor wel heel veel dat het veel zo wel wat ken...
Is dat fries?
gastxyz

Re: Binnenkort naar Amerika

Bericht door gastxyz »

't Ken net.
Gast

Bericht door Gast »

Hoe ga je dat dan doen met het ticket? Een retour boeken met terugvlucht 6 maanden later? Dan kom je het land niet in (zonder visum). Je ticket moet binnen de 90 dagen vallen. Als je een B-visum wilt aanvragen, zou ik naar nu maar mee beginnen. Je mag dan overigens nog steeds niet werken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heeft Canada ook niet een reis/werk programma voor jongeren ?

TS, dit is een van de slechtste ideeen die iemand kan hebben, helaas hebben veel mensen het. Voor jou en je maaat is het extra gevaarlijk omdat je beiden in de bouw aan de slag zou kunnen, en ja daar werkt men helaas veel/vaak met illegalen. Maar:
ten eerste, er wordt op dit moment niet echt veel gebouwd van wege de housing melt down enige jaren geleden,
ten tweede, er zijn enorm veel raids op plaatsen waar men illegale werkers vermoedt, zeker in CA,
ten derde, als er iets met je gebeurd, ben je niet verzekerd. Niet voor ziektenkosten, niet voor eventuele invaliditait, niet voor revalidatie, etc. etc. En als je schade veroorzaakt waar je aansprakelijk voor kunt worden gesteld, wederom je bent er niet voor verzekerd.

Werken bij iemand in huis, verbouwen of klussen ofzo. Persoonlijk wil ik niemand in mijn huis aan de slag die niet licensed en bonded is. De prijs van (hand)arbeid is hier dermate gunstig, plus geen extra btw ofzo, dat er weinig/geen reden is om iemand te nemen die illegaal is en illegaal dat werk doet.

Wat je oom in het verleden heeft kunnen doen, waar hij toen mee weg gekomen is (als hij het niet legaal deed), is niet te vergelijken met hoe de situatie nu is.
De belangrijkste tip is dus: niet doen, zelfs niet over denken.

Eeven een correctie op Joyco: 90 dagen max is het visa waiver programma. Een toeristen visum is het B visum, geldig voor 6 maanden, en dat kan verlengd worden. Maar voor een B visum worden wel bewijzen gevraagd van geld/inkomen, binding met Ned., etc. - voldoe je niet dan wordt je afgewezen.
Wordt je voor een visum afgewezen dan kun je niet meer via het VWP reizen, bij mijn weten. Ook moet je bij ieder volgende aanvrage de afwijzing vermelden.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 jun 2012, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar als je een toeristenvisum aanvraagt moet je wel kunnen aantonen dat je voldoende geld ter beschikking hebt om een half jaar geen inkomen te hebben, anders zit je daar ook vast.

Canada heeft een Working Holiday programma voor jongeren, waarbij ze een jaar mogen reizen en werken. Maar er zijn maar een beperkt aantal plaatsen en die zijn nu allemaal al weggegeven. Daar moet je dus snel bij zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

strijder schreef:morgen gaan we een ticket boeken voor eind augustus.
Goed idee, alvast een ticket boeken als je nog niet eens weet of je wel een visum krijgt. Dat noemen we geld weggooien. :roll:
strijder schreef:en het ESTA regelen enzo, heeft iemand een idee hoe het het makkelijkst is om een half jaar te blijven? omdat een esta 90 dagen is? iemand dit ook gedaan?
Esta regelen is simpel. Doch deze is maximaal 90 dagen geldig/ Wil je langer blijven dan is een B2 visum de beste optie. Maar dan moet je weer aantonen genoeg geld te hebben om die 6 maanden het te redden qua geld.
strijder schreef:we zijn van plan om eerst naar Calafornia te gaan omdat ik daar familie heb wonen en mijn oom heeft er 6 jaar rond gereist en gewerkt.
En wanneer heeft jouw oom dat gedaan? En was wat hij deed legaal of illegaal? By the way, het is Californië in het Nederlands en California in het Engels.
strijder schreef:is er iemand die eventueel nog wat adresjes heeft voor ons waar we wat kunnen werken?
Ja hoor. Gewoon wat rondrijden en kijken waar veel Mexicanen staan. Gewoon erbij gaan staan en hopen dat ze jou eruit pikken. Doch, alles sarcasme ten spijt, je mag in de VS niet werken als je op VWP of B2 visum daar bent en wij gaan je niet helpen de regels te overtreden.
strijder schreef:heeft er verder nog iemand belangrijke tips?
Eigenlijk maar eentje: HOU JE AAN DE WETTELIJKE REGELS. Zo niet dan ben je niet verzekerd, tegen niets en voor niets. En als je gepakt wordt word je het land uitgezet. En kan je of zeer lange tijd de VS niet meer in of zelfs nooit meer de VS in.

Trouwens, gezien jouw leeftijd, hoe wil je dat gaan doen met vervoer? Voor een auto huren ben je te jong, voor een auto kopen krijg je nooit verzekering of DMV registration en OV is nou niet echt optimaal qua rondreizen.

Alhoewel, ik bedenk me nog wat tips. Denk eerst nog eens heel goed na wat je wil gaan doen, het mag namelijk niet. En boek dus ook nog geen ticket, want de kans is groot dat je niet eens een visum krijgt en dus voor niks een ticket hebt geboekt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En als je het toch doet?........................dan eigen schuld dikke bult. Gevangenis kan ook nog. Laat maar eens een hamer per ongeluk op iemands hoofd vallen.
Enne niet vergeten een fiets te kopen of ga je ook illegaal in een barrel rondrijden (das helemaal verstandig :roll: )
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begrijp ook niet waarom mensen van 19-20 jaar zo verlangend zijn een tijdje in de US te verblijven, waar ze niet eens een biertje mogen drinken !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach, als je het niet zo nauw neemt met de regel om niet te mogen werken dan kan er ook wel een biertje vanaf...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Misschien dat een Amerikaanse gevangenis, voordat je uitgezet wordt, ook wel heel erg spannend is...

:shock: :?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Typisch een "ik weet het beter maar ga het toch vragen en als de antwoorden niet in mijn straatje passen doe ik het toch" topic.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Esta regelen is simpel. Doch deze is maximaal 90 dagen geldig
Esta is 2 jaar geldig.
Esta is geen visum (waiver) o.i.d. maar slechts de voorlopige toestemming om naar de US te mogen afreizen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Bushmaster, je hebt gelijk. Ik heb het verkeerd opgeschreven.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer