Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Coyote »

RienduPre schreef:Ik neem anders liever nog een taxi naar een minder drukke vestiging.
Waarom dan niet bij het vliegveld? Grotere keuze en minder wachttijd.

Begrijp niet waarom je 'm in de stad zelf zou ophalen, zou ik nooit doen al kost me dat een rit naar het vliegveld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Als ik het goed begrepen heb kost een rit van mijn hotel (Fairmont hotel) naar het vliegveld ongeveer 75 dollar, dus toch ook niet niks....

Maar 2 uur wachten is ook zonde van de tijd....
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RienduPre schreef:Als ik het goed begrepen heb kost een rit van mijn hotel (Fairmont hotel) naar het vliegveld ongeveer 75 dollar, dus toch ook niet niks....
Zit je hotel hier: 950, Mason Street, 94108, San Francisco?

Volgens de site zit je zo'n 12 mijl van het vliegveld af. Dan is het wel een dure rit.

Gaat er geen openbaar vervoer? Hoe kom je in dat hotel? Ook vanaf het vliegveld? Waarom dan niet gelijk de auto ophalen?

Roland

RienduPre
Amerika-ontdekker

Bericht door RienduPre »

Hi Roland,

Dat is inderdaad het adres van het hotel !!! We verblijven 4 dagen in dit hotel en parkeren in/bij het hotel kost zo'n 60 dollar per dag(plus huur van de auto, die je in SF niet echt nodig hebt toch), vandaar dat we de auto pas later op wilde halen.

Wat zou een taxi rit hotel --> Vliegveld volgens jou dan moeten kosten.

Alvast vriendelijk bedankt voor je antwoord.

Gr,
Rien
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik weet niet hoe betrouwbaar de hierna door mij genoemde site is. Heb zelf geen ervaring met taxi's in San Francisco maar deze site geeft een bedrag aan van ruim $ 37 vanuit downtown San Francisco naar SFO, zie hier.

Dat lijkt mij een reëel bedrag.

Roland

Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Volgens de Taxi Fare Finder zo rond de $60.- inclusief tip. Dat wordt keuzes maken dus.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Bibu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bibu »

Hansi1959 schreef:
Bibu schreef:I
Ik vroeg me af of ik bij usareisen.de mijn reservering nog kan wijzigen. Ik wil de auto liever ophalen bij het San Francisco Convention Center (SFO1) of
San Francisco O Farell St. (SFO4). Het aantal dagen e.d. blijft gewoon hetzelfde. Dan hoeven we niet eerst naar het vliegveld. Weet iemand of dit kan? En welke locatie is het beste (meeste keuze?). Het gaat om Alamo.
Zoals "Doockles" ook al zegt; auto beter niet ophalen in het centrum. Met OFarrel heb ik ook ervaring......op de onderstaande foto is nog niet eens de helft van de rij te zien. Wachttijd was +/- 2 uur en dat schijnt daar normaal te zijn. Ook zeer onvriendelijk personeel (en dan druk ik me nog heel "vriendelijk" uit!)
Oke, zeer duidelijk! We gaan maar gewoon terug naar het vliegveld om daar de auto op te halen. Heb echt geen zin in zo een lange rij! Bedankt voor de hulp
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Haai allemaal,

Wij gaan van 14 juli t/m 1 augustus een rondje (nou rondje, het zijn aardig wat kilometers) Denver-Denver doen. Nu hebben wij een tijdje geleden een 'standard' auto gereserveerd bij Budget.com voor een leuke prijs (502 euro). Nu lees ik op yelp.com behoorlijk slechte reviews over Budget bij Denver Airport. Lang wachten op shuttlebus, mindere auto's, onvriendelijk personeel.

Nu zijn wij niet echt pietlutten maar na een vlucht van 6 uur (we komen van NY) hebben we geen zin om 2 uur op een shuttle bus te wachten en dan ook nog eens een mindere auto mee te krijgen. Het vreemde is dat ik het voornamelijk of eigenlijk alleen over de vestiging in Denver lees.

Wie heeft er ervaring met deze vestiging van Budget?
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door yvonne m »

He Momo,
ik zie het maar zie je ook de revieuws van National en Dollar? Wij hebben ook bij Budget gehuurd en ik maak me er niet al te druk om. Je weet nooit wie het geschreven heeft (soms maken ze elkaar zwart) en de goede ervaringen worden niet door iedereen vermeld. Ik ben overigens wel benieuwd wie er ervaring heeft met Budget (die nu overigens is over gegaan in Avis)Yvonne M
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

We zijn ondertussen toch overstag gegaan en hebben Budget geannuleerd. We hebben nu een Midsize SUV gereserveerd via http://www.drive-usa.de bij Alamo. Eigenlijk vanwege meerdere redenen:

- Bij Budget is de tweede bestuurder gratis mits het je partner is. Nu zijn mijn vriendin en ik in Nederland offciele partners maar doen ze daar in Amerika en met name in de staten Colorado (waar wij de auto huren) wat moeilijker over. (we zijn 2 vrouwen). Ik heb geen zin in gezeur na een vlucht van 6 uur (we vliegen van NY naar Denver). Als we dan toch moeten betalen is Budget ineens niet meer zoveel goedkoper.
- We hadden een 'standard' gereserveerd maar wilden toch een Midsize SUV en die zijn bij Budget duurder als bij Alamo.
- Budget krijgt overal aardige reviews maar de Denver locatie krijgt heel veel slechte reviews, ook allemaal met dezelfde klachten. Ik lees altijd aardig tussen de regels door maar vond dit wel heel erg. Overigens zoals gezegd ik lees het alleen zo erg bij Denver en niet zozeer bij de andere locaties.

We zijn nu uiteindelijk maar € 50 meer kwijt en hebben een SUV daarvoor en weten zeker dat punt 1 niet aan de orde gaat komen. We hebben het pakket met extra bestuurders genomen. Ik heb er een gerust gevoel over :D
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Momo schreef:We zijn ondertussen toch overstag gegaan en hebben Budget geannuleerd. We hebben nu een Midsize SUV gereserveerd via http://www.drive-usa.de bij Alamo. Eigenlijk vanwege meerdere redenen:

- Bij Budget is de tweede bestuurder gratis mits het je partner is. Nu zijn mijn vriendin en ik in Nederland offciele partners maar doen ze daar in Amerika en met name in de staten Colorado (waar wij de auto huren) wat moeilijker over. (we zijn 2 vrouwen). Ik heb geen zin in gezeur na een vlucht van 6 uur (we vliegen van NY naar Denver). Als we dan toch moeten betalen is Budget ineens niet meer zoveel goedkoper.
- We hadden een 'standard' gereserveerd maar wilden toch een Midsize SUV en die zijn bij Budget duurder als bij Alamo.
- Budget krijgt overal aardige reviews maar de Denver locatie krijgt heel veel slechte reviews, ook allemaal met dezelfde klachten. Ik lees altijd aardig tussen de regels door maar vond dit wel heel erg. Overigens zoals gezegd ik lees het alleen zo erg bij Denver en niet zozeer bij de andere locaties.

We zijn nu uiteindelijk maar € 50 meer kwijt en hebben een SUV daarvoor en weten zeker dat punt 1 niet aan de orde gaat komen. We hebben het pakket met extra bestuurders genomen. Ik heb er een gerust gevoel over :D
Dat hebben wij ook genomen. Op 17 juli zullen we meer weten.
SATO
Amerika-ontdekker

Bericht door SATO »

RienduPre schreef:Als ik het goed begrepen heb kost een rit van mijn hotel (Fairmont hotel) naar het vliegveld ongeveer 75 dollar, dus toch ook niet niks....

Maar 2 uur wachten is ook zonde van de tijd....
SFO gaat de BART (metro) http://www.bart.gov/tickets/calculator/index.aspx

SFO naar centrum (montgomery st.) is 8 Dollar
Oakland naar centrum is 3.80

Iets goedkoper als een taxi ;)
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik ga aankomende dinsdag naar Las Vegas.

Ik heb een convertible bij Dollar gehuurd. De prijs op ebookers was 700 Euro inclusief alle belastingen en verzekeringen voor 23 dagen autohuur.

Dit was zo goedkoop dat ik t meteen had geboekt, en gelijk had ik want het is nu duurder.

Ik hoop alleen dat dit echt een Ford Mustang gaat worden.

Iemand ervaring met cabrio bij Dollar?
SATO
Amerika-ontdekker

Bericht door SATO »

Even een vraagje over de pakketten van Dollar:

Wat is het verschil
eerste pakket: exclusief Alle bijkomende bestuurderskosten, eerste tankbeurt en
platinum: inclusief Alle bijkomende bestuurderskosten, eerste tankbeurt.

Nou die tankbeurt begrijp ik (vol ophalen, leeg inleveren).
Maar aan welke bijkomende bestuurderskosten moet ik denken?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat zijn de kosten voor extra bestuurders, deze heb je niet nodig als je in Californië huurt, daar is bij wet geregeld dat extra bestuurders niets extra mogen kosten.
SATO
Amerika-ontdekker

Bericht door SATO »

Mooi Maar ik en mijn vriendin hebben een samenlevingscontract in Nederland en zijn dus nog niet getrouwd. Kunnen we dan problemen krijgen als we een huur auto ophalen en ons beide als bestuurder willen registreren?
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Dat heeft niets met elkaar te maken. Extra bestuurder is extra bestuurder.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SATO
Amerika-ontdekker

Bericht door SATO »

Q-BiC schreef:Dat heeft niets met elkaar te maken. Extra bestuurder is extra bestuurder.
Top! bedankt voor het snelle en heldere antwoord ! Nu weet ik tenminste waarop ik kan tellen in de VS ;)
DonnieDarko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door DonnieDarko »

Komend weekend gaan we op weg naar San Francisco.
De eerste paar dagen kunnen we daar acclimatiseren en daarna gaan we de auto ophalen en op weg naar de vele nationale parken.
Nu hebben we bij National een compact 4d gereserveerd. Dat zou dan een Nissan Versa of iets dergelijks moeten zijn.
Ik ben aan het twijfelen om toch een grotere te nemen, maar wil dat af laten hangen van wat ze nog hebben staan.
Maar aangezien we de auto in het centrum van San Francisco kunnen ophalen denk ik niet dat we veel keuze zullen hebben.
Iemand ervaring met de National Car Rental op 320 O'farrell Street San Francisco?
En dan bedoel ik dus ervaring met de keuze of wijzigen van keuze van de auto.

Ik zou wel graag een Mustang willen rijden, maar weet dat dat waarschijnlijk niet haalbaar zal zijn. Helaas.

Overigens gaan wij de auto op maandag ophalen en ik hoop dat het dan in ieder geval niet zo druk is als de foto op de vorige pagina. :mrgreen:
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip

jan-feb 2014: NYC NBA trip
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Met hoeveel personen ben je? Ik denk vanaf dat twee personen een Midsize SUV wel te rechtvaardigen valt (al ben je op vakantie en maakt't niets uit natuurlijk :mrgreen: ). Zelf ga ik alleen op reis naar the US later dit jaar & heb ik me ook een Midsize SUV gehuurd, ik hou gewoon van de ruimte. Ook wil je eens met wat anders rijden als je naar the US gaat, voor de meerprijs moet je het niet laten. Aanvankelijk wou ik dus ook iets goedkoper & kleiner nemen, ik zou toch maar alleen zijn. Langs de andere kant heb je wel je bagage bij & als je genoeg ruimte hebt, dan is dat een toch pak aangenamer. Als je zelfs wat klaagt of dreigt te annuleren, dan krijg je eventueel nog een korting. Zelf heb ik zo voor maar 15€ meer dan Economy, een Midsize SUV gehuurd bij eautohuur.be. Een héél groot verschil dus ;)

Een tijdje geleden kwam ik een bericht tegen hier waar iemand iets zei over National op O'Farrell. Het zou er altijd vrij druk zijn, soms zelfs een heuse wachtrij met een wachttijd van +/- 2u. De persoon raadde dus ook aan om de wagen NIET in het centrum op te halen, maar aan het Convention Center of gewoon annuleren & via een andere verhuursmaatschappij huren. Ook zou de service niet al te vriendelijk zijn daar :lol: Hier is een link naar de topic -> viewtopic.php?f=30&t=14261&start=460#p710443
Reisblog: thisisfraa.be
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer