Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Harry »

DonnieDarko schreef:Maar aangezien we de auto in het centrum van San Francisco kunnen ophalen denk ik niet dat we veel keuze zullen hebben.
Iemand ervaring met de National Car Rental op 320 O'farrell Street San Francisco?
En dan bedoel ik dus ervaring met de keuze of wijzigen van keuze van de auto.
Sterker nog, je hebt normaal gesproken bij deze centrum vestigingen helemaal geen keuze, je krijgt een auto toegewezen in jouw klasse. Een upgrade naar een grotere auto is bij dit soort vestigingen veel moeilijker dan op de vliegvelden, de ruimte is midden in het centrum zeer beperkt en meestal hebben ze niet meer staan dan wat er die dag opgehaald wordt.
DonnieDarko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door DonnieDarko »

Tja we zijn maar met zijn tweetjes dus veel ruimte hebben we toch niet nodig.
De huurauto zat in de prijs van de reis die we bij Tioga hebben geboekt dus zomaar annuleren zit er niet in.

En aangezien we hem op een maandag gaan ophalen (en dus geen weekend dag) hoop ik dat het wel meevalt qua drukte.
Ach, we zien het wel. Stiekem hoop ik toch op een upgrade.
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip

jan-feb 2014: NYC NBA trip
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Er staat heeeeel veeeeel info op dit forum en daardoor kan ik daartussen :wink: niet precies de antwoorden vinden op mijn autohuur vragen [sorry :oops: als jullie de vragen al tig x hebben voorbij zien komen].
Wij hebben tickets geboekt naar Florida Sanford en willen daar voor 14 dagen een auto huren. We zit te denken om dat via http://www.driveusa.de te doen en dan een midsize SUV; die lijkt me groot genoeg voor 2 volw en 2 dochters [13 & 12 jaar] en bagage. [Bij een auto type kleiner lijkt me dat je de bagage niet kwijt kunt.]
Voor ons is het de eerste keer dat we een auto huren en ik heb geen idee hoe de autohuur "handel" werkt maar wat ik me afvraag is of de prijzen van autohuren regelmatig wijzigen, aanbiedingen doen of dat het verstandig is om zo snel mogelijk een auto te "bespreken" of juist wachten tot op het laatste moment!
Wat is jullie ervaring[en]??
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bij driveusa passen ze de prijs aan als deze omlaag gaat en jij hierom vraagt nadat je hebt gemerkt dat de prijs is gedaald. Let wel, dit kan totdat je de auto ophaalt. Je kan anders ook gewoon gratis annuleren (mits 24 uur voordat je de auto ophaalt) en opnieuw boeken.

Met 4 mensen zou ik toch kiezen voor een grotere auto. Qua koffer(bak)ruimte zal het je tegenvallen. Zeker als je ook nog eens een koelbox meeneemt.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Bij o.a. usareisen.de kun je, als de prijs zakt, kostenloos van je reservering af en dan voor de goedkopere prijs gaan.

De praktijk leert echter dat als je heel lang van te voren boekt, de prijzen nog wel eens willen verschillen, maar als je 1 of 2 maanden voor vertrek boekt, zal dat echt marginaal zijn, maar het kan de moeite lonen om het wel (dagelijks) in de gaten te houden.

Pas trouwens op voor het verkoop praatje waarbij ze je allerlei (extra) verzekeringen, een grotere auto of Road Assistence willen aanbieden; dat heb je in de regel allemaal niet nodig (zie voor meer info de diverse topics daarover).
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb nog niet alle topics over de verkooppraatjes gelezen maar wat ik tot nu toe gelezen heb is toch wel duidelijk een waarschuwing om goed op te letten. Als ik bij Alamo een auto huur met zo'n super-inclusive-plus pakket dan heb ik toch ook helemaal geen extra's nodig?
Volgens mij wordt die Road Assistence al door onze doorlopende reisverzekering vergoed, daar hebben we nl een auto hulp pakket bij; lijkt me dat die ook geldt voor een huurauto? [We hebben doorlopende reisverzekering met werelddekking.]
Maar handig dat je de reservering bij driveusa kosteloos kunt annuleren, zal dan binnenkort toch maar een auto gaan vastleggen.
Zal nog even goed nadenken welke grote auto het gaat worden, maar ik denk niet dat we al die tijd al onze koffers en handbagage trolly's bij ons zullen hebben. We hebben het jaar 2009 in Titusville/Florida gewoond en gaan daar nu ook heen. Misschien gaan we toch nog een rondje door Florida rijden [Titusville/Cocoa Beach - Sanibel - Miami -Titusville] maar dan kunnen we een gedeelte van onze bagage bij vrienden achter laten.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Voor onze vakantie in ZW-USA wil ik per sé een Ford Mustang. Coupe, cabrio, V6, V8: I don't care, als het maar een Mustang is.

Nadat we eerst ergens een "Mustang or simular" hadden gehuurd, zagen we later bij Hertz "reserve this exact model" dus dat hebben we direct gedaan en ook direct betaald. Zeker is zeker.

Hoe zeker is het nu dat wij ook daadwerkelijk onze Mustang krijgen? Kan Hertz op SFO nog steeds zeggen: "sorry maar we hebben geen Mustangs staan"? Moet ik vantevoren een bericht sturen dat we zeker een Mustang willen, of het risico nemen en een hoop stampij maken als ze toch geen Mustang hebben staan?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als het goed is heb je nu een auto uit de 'Fun Collection' gehuurd bij Hertz. Je bent dan zeker van het gereserveerde model/merk/type. Heb zelf ook al eens op die wijze een Mustang Cabrio gehuurd bij Hertz. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nergens staat een referentie naar de Fun Collection, dus ik weet niet of het dit wel is.

In de boeking staat:
"Ford Mustang Convertible
Standard Elite Cabriolet automaat brandstof, RTAR"

"Geselecteerd voertuig
Ford Mustang Convertible"

Hij is gehuurd direct bij Hertz, geen tussenpersoon.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
lax-lax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door lax-lax »

Op 02.06.2012 heb ik een auto geboekt met DRIVE-USA.de‏. Het geld is inmiddels in rekening gebracht op mijn visa-rekening. Ik heb nog steeds geen voucher ontvangen. Is dit normaal? Ik vertrek op 26.07.2012.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

lax-lax schreef:Op 02.06.2012 heb ik een auto geboekt met DRIVE-USA.de‏. Het geld is inmiddels in rekening gebracht op mijn visa-rekening. Ik heb nog steeds geen voucher ontvangen. Is dit normaal? Ik vertrek op 26.07.2012.
Normaal gesproken krijg je die binnen 24 uur per mail binnen. Meestal een 3-tal PDF-jes, met voucher, factuur en info over de verhuurder.
Mocht je die nog niet hebben, dan kun je ze altijd bellen (duits of engels), en dan worden ze per omgaande gemaild.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Nergens staat een referentie naar de Fun Collection, dus ik weet niet of het dit wel is.

In de boeking staat:
"Ford Mustang Convertible
Standard Elite Cabriolet automaat brandstof, RTAR"
Heb even gekeken bij Hertz en je kunt kennelijk op 2 manieren een exact merk/type huren. Via de zogn. Fun Collection maar ook bij het uitkiezen door te selecteren 'Reserve this Exact Model'. Voor de prijs maakt het niet uit.

Veel plezier met je Mustang Cabrio straks! :D :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Ta2 Gerrit schreef:Normaal gesproken krijg je die binnen 24 uur per mail binnen. Meestal een 3-tal PDF-jes, met voucher, factuur en info over de verhuurder.
Mocht je die nog niet hebben, dan kun je ze altijd bellen (duits of engels), en dan worden ze per omgaande gemaild.
Er is blijkbaar 'een probleem'. Ik moet nog drie dagen geduld hebben en dan zouden ze alles doorsturen. :?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Is toch ruim genoeg op tijd? Maak je niet druk, komt echt wel binnen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

lax-lax schreef:Er is blijkbaar 'een probleem'. Ik moet nog drie dagen geduld hebben en dan zouden ze alles doorsturen. :?
Ik zou me geen zorgen maken hoor, als je het 1 à 2 weken voor vertrek nog niet hebt, dan mag je eventueel beginnen bellen, maar ik zou nu gewoon nog even afwachten :-)
Reisblog: thisisfraa.be
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Allright 8)
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Zojuist telefoon ontvangen van de verhuurfirma. Blijkbaar heeft Alamo geen suv's meer ter beschikking voor de gehuurde periode en proberen ze nu toch een SUV ter plaatste te krijgen. Onbegrijpelijk m.i., als iets wordt besteld(en betaald) dient dit ook ter beschikking te zijn op het ogenblik van bestelling. Wat een klotefirma.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat let je om bij een andere verhuurder alsnog een SUV te huren en deze bij Alamo gewoon te annuleren?

Je gaat in het absolute hoogseizoen, dan willen bepaalde auto's wel eens "uitverkocht" zijn.
lax-lax
Amerika-ontdekker

Bericht door lax-lax »

Ik geeft ze nog een paar dagen de tijd om alles in orde te brengen. In het slechtste geval zal ik moeten annuleren. Dit is weer een hoop rondslomp (annulatie, toezien dat geld wordt teruggeboekt, andere boeking). Dat wagens in het hoogseizoen uitverkocht kunnen zijn kan goed zijn, maar dan dient Alamo ook geen auto's meer te verhuren.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik kan me gerust inbeelden dat usa-reisen geen live gegevens uit de database van Alamo/Hertz... heeft staan.
Als zij dus nog op hun site een categorie aanbieden, is het perfect mogelijk dat die eigenlijk bij Alamo niet meer beschikbaar is.

Echter zou ik dan wel een "free-upgrade" scenario ter plaatse verwachten en snap ik niet waarom er nu zo speciaal gedaan wordt om een auto die er niet meer zou zijn op de geboekte datum... Of had je al de allerhoogste categorie geboekt?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer