Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aantal kilo bagage?
Re: Aantal kilo bagage?
Trolly en rugzak samen wordt al moeilijk als handbagage. Laptoptas, cameratas en handtas mag extra omdat je dit gemakkelijk onder de stoel voor je kan leggen en je trolly boven in het vak (rugzak past daar uiteraard ook onder maarja als mensen moeilijk kunnen doen, doen ze het meestal ook). Je kan even goed de hele dag met je rugzak en trolly rondlopen maar als je het vliegtuig opstapt en je handbagage wordt gecontroleerd kan je alles overladen vanuit je rugzak in een handtas of laptoptas, lege rugzak wegsteken en zo op het vliegtuig. Dan gaan ze dit niet zo snel bekijken als 2 stukken handbagage voor 1 persoon maar gewoon 1 stuk handbagage en een laptop of handtas 

.............Je kan even goed de hele dag met je rugzak en trolly rondlopen maar als je het vliegtuig opstapt en je handbagage wordt gecontroleerd kan je alles overladen vanuit je rugzak in een handtas of laptoptas, lege rugzak wegsteken en zo op het vliegtuig. Dan gaan ze dit niet zo snel bekijken als 2 stukken handbagage voor 1 persoon maar gewoon 1 stuk handbagage en een laptop of handtas ............
Hoe moeilijk kan je doen?
Als het in je handtas of laptoptas past moet je moet niet veel in je rugzak hebben.
Als je de lege rugzak in je trolley doet heb je uiteraard maar 1 item over..
Als het in je handtas of laptoptas past moet je moet niet veel in je rugzak hebben.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Met een handtas bedoel ik niet iets waar je amper een portefeuille in krijgt...
In dergelijke handtassen krijg je al behoorlijk wat in... en als je mag kiezen tussen zo'n (zware) handtas de hele dag dragen of alles wat daar in kan in een rugzak dragen dat weet ik het wel...
http://www.google.be/imgres?um=1&hl=en& ... 3,s:0,i:80
En een lege rugzak gaat niet het verschil maken met je trolly net wel of net niet dicht te krijgen.
In dergelijke handtassen krijg je al behoorlijk wat in... en als je mag kiezen tussen zo'n (zware) handtas de hele dag dragen of alles wat daar in kan in een rugzak dragen dat weet ik het wel...
http://www.google.be/imgres?um=1&hl=en& ... 3,s:0,i:80
En een lege rugzak gaat niet het verschil maken met je trolly net wel of net niet dicht te krijgen.
Je schrijft toch handtas of laptoptas????
Zal wel aan mij liggen, maar laten we maar stoppen anders wordt het net zo'n eindeloze discussie als over de lege benzinetank.
Zal wel aan mij liggen, maar laten we maar stoppen anders wordt het net zo'n eindeloze discussie als over de lege benzinetank.

Ik vind dat een hele valse opmerking. Krijgen mensen met anorexia dan geld terug in jouw optiek???Elvame schreef:Ja ik begrijp dat je er extra voor moet betalen maar 40euro per kilo vond ik toch wat veel...
Op dat moment dacht ik echt 'Dit is niet eerlijk'... Ik weeg 70kg voor 1.83m, dan zijn er mensen die mee vliegen en 100kg wegen en die betalen even veel als mij (terwijl 30kg extra bagage dan meer eventjes 1200 euro kost). Aan mij hebben ze wel minder kosten want minder gewicht = minder brandstofverbruik. Betalen naargelang het totaalgewicht/bmi zou eerlijker zijn. Maar met totaalgewicht zitten we weer met het feit dat kinderen wel heel goedkoop kunnen vliegen.
(
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Overgewicht op de koffer heeft ook niets met het feit te maken dat het te zwaar voor het vliegtuig wordt (brandstofgebruik), maar het feit dat degene een hernia kan krijgen die de koffer in het vliegtuig draagt
(van de kofferband moet het tenslotte toch op zo'n karretje gezet worden en van het karretje op de band dat de koffer in het vliegtuig komt en vanaf die band staat er dan ook weer iemand in het vliegtuig die de koffers netjes opbergen. Ofja... netjes, ze gooien en smijten ermee... en als dan de koffer te zwaar is, krijgt het personeel wellicht een hernia ervan
(al is dit volgens mij wel serieus de reden)
Dus inderdaad vind ik het ook niet echt gepast om het op het gewicht van de mens te gooien...

Dus inderdaad vind ik het ook niet echt gepast om het op het gewicht van de mens te gooien...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dat lijkt me inderdaad geen handige optie - als ik zo 'weinig' in de trolley heb dat ik de rugzak niet nodig heb, hoef ik die ook niet extra mee te nemen als handbaggage, dan zou ik die sowieso wel plat in de koffer of trolley doen. Het ging er juist om of je ze allebei, gevuld, mee mag nemen en hoe streng Air Transat daarmee is.knaapje schreef:.............Je kan even goed de hele dag met je rugzak en trolly rondlopen maar als je het vliegtuig opstapt en je handbagage wordt gecontroleerd kan je alles overladen vanuit je rugzak in een handtas of laptoptas, lege rugzak wegsteken en zo op het vliegtuig. Dan gaan ze dit niet zo snel bekijken als 2 stukken handbagage voor 1 persoon maar gewoon 1 stuk handbagage en een laptop of handtas ............
Als het in je handtas of laptoptas past moet je moet niet veel in je rugzak hebben.![]()
@SpaceAce
Voor een deel ligt het gewicht van de bagage inderdaad bij het feit dat het personeel moet kunnen tillen. Maar het gewicht is nog steeds het belangrijkste op een vliegtuig voor de prijs. Waarom kan je bij Ryanair je bagage waarderen op 15kg of 20kg? Zodat je minder moet betalen indien je 15kg pakt. Bij British Airways, United Airlines en andere vliegtuigmaatschappijen mag je 23kg in je koffer steken, dat is 3kg meer dan het max. bij Ryanair en waarom? Alle beetjes helpen en op een heel vliegtuig scheelt dit al, op een boekjaar bij Ryanair gaat het dus niet over een paar eurotjes dat zij hierdoor besparen. Waarom maken ze de stoelen op een vliegtuig zo licht mogelijk? Waarom doen ze een vliegtuig niet vol met brandstof maar genoeg om op de bestemming te geraken? Allemaal om gewicht te besparen en kosten te drukken!
En in Business Class mag je koffer ook meer wegen dan in Economy Class (zoals bij KLM). Die extra kilo's zitten ook in de prijs die je betaald Business (naast extra ruimte, service,...) omdat de maatschappij dan een grotere kost aan de passagier heeft. En het personeel kan toch ook die extra kilo's tillen?
Dus hoe groter het totaalgewicht van de passagier, hoe groter de kost. De prijs die zwaarlijvige mensen meer kosten aan de maatschappij zit in elke passagier zijn ticket verrekend omdat het gemiddelde totaalgewicht van het vliegtuig wordt genomen om de prijs te berekenen. De 'lichte' passagiers betalen dus mee voor het gewicht van de 'zware'.
Voor een deel ligt het gewicht van de bagage inderdaad bij het feit dat het personeel moet kunnen tillen. Maar het gewicht is nog steeds het belangrijkste op een vliegtuig voor de prijs. Waarom kan je bij Ryanair je bagage waarderen op 15kg of 20kg? Zodat je minder moet betalen indien je 15kg pakt. Bij British Airways, United Airlines en andere vliegtuigmaatschappijen mag je 23kg in je koffer steken, dat is 3kg meer dan het max. bij Ryanair en waarom? Alle beetjes helpen en op een heel vliegtuig scheelt dit al, op een boekjaar bij Ryanair gaat het dus niet over een paar eurotjes dat zij hierdoor besparen. Waarom maken ze de stoelen op een vliegtuig zo licht mogelijk? Waarom doen ze een vliegtuig niet vol met brandstof maar genoeg om op de bestemming te geraken? Allemaal om gewicht te besparen en kosten te drukken!
En in Business Class mag je koffer ook meer wegen dan in Economy Class (zoals bij KLM). Die extra kilo's zitten ook in de prijs die je betaald Business (naast extra ruimte, service,...) omdat de maatschappij dan een grotere kost aan de passagier heeft. En het personeel kan toch ook die extra kilo's tillen?
Dus hoe groter het totaalgewicht van de passagier, hoe groter de kost. De prijs die zwaarlijvige mensen meer kosten aan de maatschappij zit in elke passagier zijn ticket verrekend omdat het gemiddelde totaalgewicht van het vliegtuig wordt genomen om de prijs te berekenen. De 'lichte' passagiers betalen dus mee voor het gewicht van de 'zware'.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
[onzin-mode]En die zware mensen eten ook meer. Dus moeten ze meer maaltijden meenemen. En dan gaan ze ook meer naar de WC waardoor het millieu zwaarder belast wordt.[/onzin-mode]
Ik ben 1m97. Ik heb een normale BMI maar weeg dus ook redelijk wat. Nederlanders zijn gemiddeld het langste volk ter wereld.
Wat dat betreft heeft de KLM het maar zwaar tov bijv. China Airlines
Ik ben 1m97. Ik heb een normale BMI maar weeg dus ook redelijk wat. Nederlanders zijn gemiddeld het langste volk ter wereld.
Wat dat betreft heeft de KLM het maar zwaar tov bijv. China Airlines

Wat ik opgesomd heb zijn feiten waarvan jij net zo goed weet dat ze waar zijn dus kan je die 'onzin-mode' achterwege laten.
Daarom dat ik in mijn eerste comment ook kijken naar het BMI ipv totaalgewicht heb aangehaald, anders wordt het nog duurder om te vliegen als er veel kinderen op het vliegtuig zitten...
Daarom dat ik in mijn eerste comment ook kijken naar het BMI ipv totaalgewicht heb aangehaald, anders wordt het nog duurder om te vliegen als er veel kinderen op het vliegtuig zitten...
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan dus op de terugweg ook weer bijbetalen omdat je een aantal kilo in Amerika bent aangekomen
Ik zie iedereen al bij het inchecken op een weegschaaltje staan!

Ik zie iedereen al bij het inchecken op een weegschaaltje staan!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
weet je wat.. je hebt gelijk (da's sneller)Elvame schreef:Wat ik opgesomd heb zijn feiten waarvan jij net zo goed weet dat ze waar zijn dus kan je die 'onzin-mode' achterwege laten.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat heeft anorexia daar nu mee te maken? Ik vind ook dat het totaalgewicht van checked luggage, handbagage EN lichaamsgewicht de kostprijs moeten bepalen. Dat is gewoon logisch. Die oversized/overweight kostprijs is bedoeld om de meerkost van het hogere brandstofverbruik te compenseren (en hogere lasten voor de bagage handlers.)jolanxyz schreef:Ik vind dat een hele valse opmerking. Krijgen mensen met anorexia dan geld terug in jouw optiek???Elvame schreef:Ja ik begrijp dat je er extra voor moet betalen maar 40euro per kilo vond ik toch wat veel...
Op dat moment dacht ik echt 'Dit is niet eerlijk'... Ik weeg 70kg voor 1.83m, dan zijn er mensen die mee vliegen en 100kg wegen en die betalen even veel als mij (terwijl 30kg extra bagage dan meer eventjes 1200 euro kost). Aan mij hebben ze wel minder kosten want minder gewicht = minder brandstofverbruik. Betalen naargelang het totaalgewicht/bmi zou eerlijker zijn. Maar met totaalgewicht zitten we weer met het feit dat kinderen wel heel goedkoop kunnen vliegen.
(
Ik heb een erfelijke ziekte en weeg ook zeer weinig. Als ik dan moet bijbetalen omdat mijn valies 1kg over de limiet zit, terwijl de persoon naast mij misschien 2x zoveel weegt als ik en helemaal niets moet bijbetalen, vind ik dat ook niet eerlijk. De wérkelijke meerkost voor de maatschappij ligt bij die zware persoon naast mij, maar toch moet IK bijbetalen?
Net als iemand die echt TE zwaar is een tweede stoel moet bijbetalen en die niet gratis krijgt.
Het zal niet gebeuren want iedereen gaat gaan steigeren als bekend raakt dat pasagiers nu ook zelf gewogen moeten worden tijdens check in (iets met privacy enzo), maar toch zou ik het eerlijker vinden zo.
Why not? Waarom zou je dat erg vindenIk zie iedereen al bij het inchecken op een weegschaaltje staan!

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Heb je er wel eens over nagedacht dat er ook mensen zijn die door een ziekte teveel wegen? Ja, ja, ieder pondje gaat door het mondje en dat soort flauwekul maar er zijn genoeg mensen die bijv. door ziekte of medicijnen teveel wegen.Q-BiC schreef:
Ik heb een erfelijke ziekte en weeg ook zeer weinig.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tuurlijk. Da's dan pech. Heb ik ook.
En: "Net als iemand die echt TE zwaar is een tweede stoel moet bijbetalen en die niet gratis krijgt." Qua size is het dus al zo, waarom niet qua gewicht?
Ik ben ook nog eens groot. Dus in economy zeer oncomfortabel zitten. Reisgenoot is 2m. Als hij met z'n rug volledig tegen de rugleuning rechtop zit, komen zijn knieën nog altijd tegen de stoel voor hem. Zit dus letterlijk muurvast. Willen we dat niet, moeten we een upgrade nemen naar business class ofzo. Dat kost ook meer. We hebben er allemaal niet zelf voor gekozen, maar het is toch allemaal maar normaal?
En: "Net als iemand die echt TE zwaar is een tweede stoel moet bijbetalen en die niet gratis krijgt." Qua size is het dus al zo, waarom niet qua gewicht?
Ik ben ook nog eens groot. Dus in economy zeer oncomfortabel zitten. Reisgenoot is 2m. Als hij met z'n rug volledig tegen de rugleuning rechtop zit, komen zijn knieën nog altijd tegen de stoel voor hem. Zit dus letterlijk muurvast. Willen we dat niet, moeten we een upgrade nemen naar business class ofzo. Dat kost ook meer. We hebben er allemaal niet zelf voor gekozen, maar het is toch allemaal maar normaal?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou mijn eetgewoonte in Amerika in ieder geval zeer beinvloedenQ-BiC schreef:Why not? Waarom zou je dat erg vindenIk zie iedereen al bij het inchecken op een weegschaaltje staan!Het was iig zo bij onze vlucht van Hawaii naar Maui in een Cessna Grand Caravan, om de gewichtsverdeling in het vliegtuig te berekenen

Ben in de afgelopen 3.5 week vakantie (zijn net een paar dagen terug) bijna 4 kilo aangekomen... dus dat wordt minder genieten dus

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wil niet zeggen dat je niets meer mag eten hé
Ik stem hier ook niet voor een "pay by the pound" systeem, maar dat ze gewoon eens een gemiddelde nemen + een marge en daar de limiet zetten. 90% kan dan gewoon door zonder meerkost. Iedereen die daarboven zit, betaald; net als bagage.

Ik stem hier ook niet voor een "pay by the pound" systeem, maar dat ze gewoon eens een gemiddelde nemen + een marge en daar de limiet zetten. 90% kan dan gewoon door zonder meerkost. Iedereen die daarboven zit, betaald; net als bagage.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar wat je dan doet is twee zaken door elkaar halen.
Gewicht / grootte kun je maar beperkt beïnvloeden.
Wat je inpakt, kun je heel erg duidelijk beïnvloeden.
Logischerwijs betaal je voor wat je kiest, niet voor wat je niet kunt kiezen.
Het voorstel dat mensen die mazzewl hebben en weinig wegen minder zouden hoeven betalen dan mensen die pech hebben en veel wegen, dat is oneerlijk. Dat mensen ervoor kiezen teveel in te pakken en daarom meer moeten betalen, is wel eerlijk.
Gewicht / grootte kun je maar beperkt beïnvloeden.
Wat je inpakt, kun je heel erg duidelijk beïnvloeden.
Logischerwijs betaal je voor wat je kiest, niet voor wat je niet kunt kiezen.
Het voorstel dat mensen die mazzewl hebben en weinig wegen minder zouden hoeven betalen dan mensen die pech hebben en veel wegen, dat is oneerlijk. Dat mensen ervoor kiezen teveel in te pakken en daarom meer moeten betalen, is wel eerlijk.
helemaal eens met smitenimmigrant, wat mij betreft zijn koffers en mensen 2 verschillende zaken.
Volgens mij ook wel jammer dat een valide vraag van iemand ontaard in een discussie over de eerlijkheid van gelijke behandeling ongeacht size!
Groet,
Sandra
Volgens mij ook wel jammer dat een valide vraag van iemand ontaard in een discussie over de eerlijkheid van gelijke behandeling ongeacht size!
Groet,
Sandra
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3372 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123