Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ingecheckte bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

ingecheckte bagage

Bericht door CHRISTEL10 »

Het is algemeen bekend dat de bagage niet op slot mag.
Ik heb koffers met ritssluitingen. Nu had ik gedacht om de 2 ritsen samen te binden met een tie rip( zo'n plastieken bandje) om te voorkomen dat de ritsen zouden open gaan. De douane kan de tie rips dan losknippen. Heeft iemand dit ook gedaan en daar goede ervaringen mee ? Of gaan ze dan ook de rits kapot maken ?
Ander alternatief om die ritsen samen te houden?

Ander vraagje nog : mag haarlak, deodorant e.d. in spuitbussen in de ingecheckte bagage verpakt worden ? Zijn natuurlijk "houders onder druk"...
Misschien toch maar best ter plaatse in New York kopen?
Weet iemand of er in New York in de buurt van 42nd street (wij zitten in de Grand Hyatt naast Grand Centra Stationl) een winkel zit waar dergelijke toiletartikelen te koop zijn? Kwestie van daar niet lang naar te moeten zoeken :thumbup:
Jody
Amerikafan

Re: ingecheckte bagage

Bericht door Jody »

Goed bedacht die tie raps maar ik zou niet rekenen op de zachtzinnigheid van de Amerikaanse douane. Onder de €10 kan je bij de ANWB TSA slotjes kopen. Van deze slotjes heeft de douane in de V.S. een loper zodat ze ,als ze dat willen, in je koffer kunnen. Ze werken prima en zijn niet duur. Kijk op google: bij kofferslot Amerika.
Neem geen spuitbus mee want die gooien ze er zeker uit. Dat is ons ook overkomen.
Vlakbij Times Square zat volgens mij een drogist=drugstore waar je het spul kunt kopen. Anders kan je bij Macy's terecht, die zit daar ook. Succes ermee.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Koop een TSA slotje, daarmee mogen je koffers gewoon op slot. De speciale slotjes kunnen opengemaakt worden en zullen ze weer netjes terug doen. Dat is tenminste bij ons altijd gedaan. Zijn bij bijvoorbeeld de ANWB te koop.

Dat soort toiletspullen doe ik altijd gewoon in de koffer, nooit problemen mee gehad.
Mocht je het toch daar willen kopen: Op Times Square zit een grote Walgreens die dat allemaal verkoopt.

Succes!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Met deodorant nog nooit problemen gehad.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Deodorant, haarlak ed. in de koffer en nooit problemen mee gehad.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hebben wel eens de ritsen van een weekendtas met een rode tiewrap vastgemaakt; toen we de tas in Amsterdam weer van de band haalden zat er een witte omheen. En een briefje in de tas dat hij was doorzocht vanwege de veiligheid. Ze doen er dus zelfs netjes een nieuwe tiewrap omheen :thumbup: (althans, in 2006).

... vergeet alleen niet om bij de receptie van je hotel meteen even een schaar te vragen. Anders kom je zo moeilijk bij je spullen :wink:
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

Misschien dan toch maar voor zo'n TSA slotje gaan. Dacht aan die tiewraps omdat ik op het internet ergens gelezen heb dat bij sommigen ook dat slot en ritsen stuk gemaakt waren ? misschien lukt het de douane soms niet om die TSA sloten toch te openen ?
De spuitbussen valt te proberen,halen ze het eruit dan is dat jammer maar nu ook geen ramp als dat het enige euvel zou zijn :)
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

DVDGuy schreef:Deodorant, haarlak ed. in de koffer en nooit problemen mee gehad.

Mag toch ook gewoon:
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... ms.shtm#11
Flammable Items Carry-on Checked
Aerosol (any except for personal care or toiletries in limited quantities) No No
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bij mij zijn de spuitbussen nog nooit uit de bagage gehaald. Vroeger was ik echt een grootgebruiker van haarlak, er zaten minstens 4 bussen in mijn bagage. Slotjes gebruiken wij trouwens nooit, en ook geen tie-raps. De ritsen zijn bij ons altijd nog gesloten, zorg ervoor dat je de sluiting helemaal aan het einde van de rist hebt, dan gaat hij ook minder snel open.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jody schreef:Neem geen spuitbus mee want die gooien ze er zeker uit. Dat is ons ook overkomen.
Volgens mij ben jij de enige, dus laat dat 'zeker' maar weg dan ;)

Zelf ook geen problemen gehad met haarlak of deo... Terwijl de koffers op de heenweg wel gecontroleerd waren (zat een briefje in de koffer)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Hier ook geen problemen met de deo en haarlak gehad, 5 jaar geleden en wij gebruiken altijd tie ribs voor de roltassen. Ik doe wel een nagelschaartje in mijn toilettasje en die gaat dan wel de koffer in. Anders is het lastig om die tieribs weer open te bijten :wink:
We zijn ook nog nooit gecontroleerd. Maar ja, eens moet de eerste keer zijn, misschien deze keer dan.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Louise schreef:ik doe wel een nagelschaartje in mijn toilettasje en die gaat dan wel de koffer in. Anders is het lastig om die tieribs weer open te bijten :wink:
[youtube]oJus1Pe9qAU[/youtube]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Ik heb nooit geweten dat je ze open kon maken!
Geldt dat voor alle tie ribs? Wij hebben altijd die kleurloze.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Probeer het eens zou ik zeggen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Spuitbussen mogen zeker mee. Als je ziet wat ik telkens meesleur in mijn ruimbagage, volgens mij heeft menig TSA-officer al raar opgekeken. Van spuitbussen tot SLA-batterijen (die verboden zijn denk'k), statieven, gereedschap, etc... Elke keer ligt er zoveel rommel in dat ik telkens weer denk, er moet toch wel iets in zitten dat niet mag. Ik ben op mijn laatste 2 reizen ook telkens al gecontroleerd geweest, maar ik heb er nog nooit problemen door gehad. Volgens mij kan je in je ruimbagage zo goed als alles proppen, op wapens en dingen die geen milieuramp veroorzaken na :lol:

Ik doe er trouwens geen slotjes of tie-wraps rond, ik ben iemand die van die piepkleine sleuteltjes nog al gauw eens kwijt raakt ;) Gewoon een opvallende kofferriem voor de stevigheid & dat is voldoende. Binnen in doe ik wel alles in hersluitbare plastic zakjes, je wil echt niet op je bestemming aankomen & tot de vaststelling komen dat al je kleding onder de zonnebrandolie of parfum zit :lol: (been there, done that).
Reisblog: thisisfraa.be
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Njit schreef:Probeer het eens zou ik zeggen :)
Gaan we zeker doen!
Eerst nog even de uitslag van het eindexamen van dochterlief afwachten. Nog steeds niet gebeld....
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker

De spuitbussen ga ik dan zeker en vast inpakken. Heb ik daar in New York al geen geloop meer achter.
Binnen Europa heb ik ook nooit problemen gehad met haarlak, deo enz maar dacht dat het voor USA misschien wel veel strenger zou zijn
Een bagageband gebruiken is geen slecht idee, zeker het overwegen waard ! :thumbup:
Vooraan de koffer is nog een klein vak met een rits dat sowieso niet op slot kan en daar dacht ik een klein schaartje in te stoppen om de tie wrap los te knippen
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Fraaa schreef:Ik doe er trouwens geen slotjes of tie-wraps rond, ik ben iemand die van die piepkleine sleuteltjes nog al gauw eens kwijt raakt ;)
:lol: Dat moet mij denken dat wij een tsa slotje op een koffer hadden gedaan met een cijferslot. Bij aankomst kregen we het ding met geen mogelijkheid open. Na wat irritatie het ding opzij gezet, en niet meer op gelet. Even later had zoonlief ( toen 11) hem open. "jullie hadden hem verkeerd om". Wij doen dus geen slotjes meer op koffers!
In 2000 hadden wij gewone slotjes op de koffer ( bang dat iemand "er iets in zou stoppen"- gekke gedachtenkronkel haha) Tsa slotjes kenden we niet ( waren er nog niet misschien?) maar toen we de koffers van de band haalde waren alle lipjes van de ritsen wel doorgeknipt. Die konden daarna dus ook nooit meer op slot.
Mijn tip dus: gewoon geen sloten gebruiken!
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

Tegenwoordig worden bijna alle nieuwe koffers uitgevoerd met TSA sloten, inderdaad handig voor de Amerikaanse doaune om te openen. Maar wat als ze op Schiphol je koffer willen openen voor een controle? Hebben ze daar ook een TSA loper. Las dat bv in Turkije nog niet het geval is en ze een koffer alsnog openbreken.

Ronald
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik heb samsonite koffers en er zitten standaard TSA locks op,
je zou niet de eerste zijn die opeens iets in z'n kffer heeft wat hij of zij er niet zelf in heeft gedaan.

De Douane van NL mag je koffer niet openen, maar moet jou vragen je koffer te openen...
Dus die knippen je koffer niet open...
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer