Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aantal kilo bagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bello
Amerikakenner

Re: Aantal kilo bagage?

Bericht door bello »

Ik zie het al helemaal voor me, het extra invulvakje op ticketsites: 2 personen, vertrek in april, geen overstap gewenst, geschat gewicht op de heenweg 59 kg. :lol:

Nee serieus, als we dat soort zaken moeten gaan meewegen (pun intended), wordt het allemaal wel erg vervelend met vliegen.

NB Ons gezin is gemiddeld van lengte en ondergemiddeld van gewicht. Ik vind het nogal zonde van mijn energie om me er druk over te maken dat mijn kleuter minder weegt dan wat ze aan bagage mag meenemen, maar toch de volle ticketprijs betaalt. Ze slaapt bovendien bijna altijd door de geserveerde maaltijd heen, kan ik effe vangen? :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Overdrijven is ook een vak.
bello schreef:wordt het allemaal wel erg vervelend met vliegen
Op een weegschaal gaan staan net zoals je je valies erop moet zetten, maakt je reis plots te vervelend? Lol.
En je zou helemaal niets hoeven in te vullen op ticket sites. Of moet je daar nu ook al je geschatte koffergewicht op vermelden misschien? Niet dus. Maar we overdrijven en lachen graag natuurlijk.

Nogmaals: hoe je het ook draait of keert, ik vind het net als Elvame oneerlijk dat ik met mijn 53kg en koffer van bv 24kg 50EUR zou moeten betalen omdat die laatste er 1kg over zit, terwijl een andere persoon van 100kg en koffer van 23kg niets moet bijbetalen, en daar blijf ik bij.
smittenimmigrant schreef:Logischerwijs betaal je voor wat je kiest, niet voor wat je niet kunt kiezen.
Die zwaarlijvige die 2 seats moet betalen kiest er toch ook niet voor?
smittenimmigrant schreef:Wat je inpakt, kun je heel erg duidelijk beïnvloeden.
Juist ja, 1 koffer van 24kg terwijl 23kg wordt toegelaten, ho maar, daar betaal je de hoofdprijs voor. Maar meestal mag je 2 koffers meedoen. 2 van 23kg kosten dan weer niets extra. De logica is al even ver zoek...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

... maar goed, iemand dus toevallig ervaring met hoe Air Transat dat zinnetje over die laptoptas/handtas interpreteert, gezien het feit dat er niet staat dat je 'one personal item' mee mag nemen, zoals nagenoeg alle andere maatschappijen dat verwoorden?
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

De laatste keer moest bij Airtransat ook de handbagage gewogen worden en er moest ook een label aan dat dit gecheckt was. Geen idee of je 2 stuks mee mocht nemen want ik had 1 tas.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Aïda schreef:
Q-BiC schreef:
Ik heb een erfelijke ziekte en weeg ook zeer weinig.
Heb je er wel eens over nagedacht dat er ook mensen zijn die door een ziekte teveel wegen? Ja, ja, ieder pondje gaat door het mondje en dat soort flauwekul maar er zijn genoeg mensen die bijv. door ziekte of medicijnen teveel wegen.
Dan zijn er wel heel veel mensen ziek....... oke welvaartziekte is dan misschien ook wel een ziekte.
Laten we nu maar gewoon zeggen dat ieder pontje gaat bij het overgrote deel echt wel door het mondje gaat.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Overgewicht door ziekte kan dan eventueel aangetoond worden d.m.v. doktersattest. Opgelost.
Passagiers wegen is ook niet moeilijk want ze controleren elke keer je paspoort bij het inchecken dus zet je voor de incheckbalie gewoon een grote weegschaal in de vloer en kan de persoon achter de balie zien hoeveel je weegt. Geen tijdsverlies of andere zaken. Dus dat is ook opgelost.
Meer wegen wanneer je terugkomt is simpel op te lossen door in de algemene voorwaarden op te nemen dat er max een verschil van 5kg op mag zitten of dergelijk. En elke kilo die er dan boven komt is net hetzelfde af te handelen zoals bij Ryanair teveel in de bagage hebben zitten. Voor elke kilo 40euro te betalen aan een automaat en met het betaalbewijs inchecken.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik zou zeggen: dien het in! Prima plan! :thumbup:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Q-BiC schreef:Nogmaals: hoe je het ook draait of keert, ik vind het net als Elvame oneerlijk dat ik met mijn 53kg en koffer van bv 24kg 50EUR zou moeten betalen omdat die laatste er 1kg over zit, terwijl een andere persoon van 100kg en koffer van 23kg niets moet bijbetalen, en daar blijf ik bij.
Dat zal er nochtans nooit van komen vrees ik. Vliegtuigstoelen zijn berekend op een maximum gewicht, of daar dan iemand van 53kg of van 100kg op zit, dat maakt voor hun in principe weinig uit. Zolang je vetkwabben maar geen 2de stoel inpalmen is er niets aan de hand :lol: Bagagegewicht is't enige wat ze onder controle hebben op dat vlak, het zou volgens jouw visie ook oneerlijk zijn dat een persoon die 53kg weegt meer bagage mag meenemen tov iemand die 100kg weegt. Je maakt trouwens een scheve vergelijking, want jij bent misschien 1m60/53kg & de andere persoon is misschien 2m10/100kg... Waar trek je dan de lijn? Mensen met overgewicht gaan dan klagen dat grote personen die evenveel wegen dan niet onder die categorie vallen & dan krijg je weer een heel andere discussie. Dus nee, het is enkel oneerlijk als het je zelf slecht uitkomt, in andere gevallen boeit't je ook niet.
Reisblog: thisisfraa.be
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Fraaa schreef:Je maakt trouwens een scheve vergelijking, want jij bent misschien 1m60/53kg & de andere persoon is misschien 2m10/100kg... Waar trek je dan de lijn?
hey hey, wel goed lezen he. Ze heeft eerder al aangegeven dat ze met de BMI rekening wil houden. Je lengte staat in je paspoort dus dat is een simpele berekening. Is alleen de vraag wat je dan als grens voor de BMI stelt. En daarnaast is is het gebruik van de BMI als mate van overgewicht discutabel. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb't zeker goed gelezen, maar bewust niet vermeld, want BMI zegt niets.

Je mag het namelijk niet als algemene leidraad gebruiken. De ene persoon doet aan fitness & weegt 10kg teveel omdat hij spiermassa wil bijkweken. Een ander persoon sport elke dag maar heeft een verwaarloosbaar vetpercentage & weinig spiermassa. Beide zijn kerngezond, maar hun BMI ligt vér uit mekaar. Bij overgewicht zal dat bij de ene persoon bestaan uit vocht, bij de andere uit vetmassa. Je kan dus nooit afgaan op't absolute gewicht (waar je BMI op berekend is), er zijn gewoon teveel uitzonderingen om er regels rond op te stellen.

Moest de dag er ooit komen dat ze een systeem willen dat uitmaakt hoeveel kilo baggage iemand mag meenemen op basis van zijn lichaamsgewicht, dan zou iedereen een attest van zijn huisarts moeten voorleggen waar zijn gewicht, lengte, vetpercentage & vochtniveau in vermeld staan. Dat dat dan weer voor malafide praktijken zal zorgen, dat kan je nu al voorspellen. Ik wil de ruzies aan de airline-balies trouwens niet tellen dan. De ene persoon mag 60kg meenemen, een ander persoon 15kg bv. De ene hongert zich uit om dat ongezond topmodel-figuurtje te bekomen, de andere traint elke dag om spiermassa bij te kweken.

Een scheve vergelijking dus!
Reisblog: thisisfraa.be
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Q-BiC schreef:Nogmaals: hoe je het ook draait of keert, ik vind het net als Elvame oneerlijk dat ik met mijn 53kg en koffer van bv 24kg 50EUR zou moeten betalen omdat die laatste er 1kg over zit, terwijl een andere persoon van 100kg en koffer van 23kg niets moet bijbetalen, en daar blijf ik bij.
Dat kun je natuurlijk vinden, maar dat is een dicriminatieve gedachte. Iemand mag niet bevoor- of benadeeld worden op basis van een criterium waar hij of zij niet voor een groot deel invloed op heeft. Jij hebt 100% invloed op wat je in je koffer stopt. Mensen hebben geen 100% invloed op hoeveel ze wegen. Daarom is het wel eerlijk om geld te rekenen voor de hoeveelheid bagage, maar niet voor iemands gewicht.

Nu kun je je benadeeld voelen, maar je hebt als klein-gebouwd persoon al een belangrijk voordeel waar het op vliegen aankomt, want de stoelen zijn voor iedereen even groot. Klein gebouwde personen hebben dus naar verhouding al meer ruimte. En nu wil je voor die in verhouding grotere hoeveelheid ruimte ook nog minder hoeven betalen?

Plus, nog een voordeel voor een klein gebouwd persoon: je draagt een kleinere maat kleding, zodat je kleding minder weegt. Je kunt dus naar verhouding ook nog eens meer spullen kwijt in je 23 kilo.
Q-BiC schreef:
smittenimmigrant schreef:Logischerwijs betaal je voor wat je kiest, niet voor wat je niet kunt kiezen.
Die zwaarlijvige die 2 seats moet betalen kiest er toch ook niet voor?
Ik vind dat dan ook niet etisch. En veel vliegmaatschappijen laten mensen die erg groot of dik zijn dan ook niet extra betalen (al is het maar omdat ze het risico lopen aangeklaagd te worden wegens discriminatie). Daarom wordt er ook zo'n heisa gemaakt als mensen soms dus wél voor een tweede stoel moeten betalen.

Verder zei je nog iets over dat de bagageregels van vliegtuigmaatschappijen niet altijd logisch zijn. Gelukkig kun je die altijd opzoeken, en weet je dus precies waar je aan toe bent.

Ikzelf pak altijd met gemak ruim onder de bagagegrens in. Volgens mij was mijn zwaarste tas ooit 18 kilo voor een trek-vakantie van ruim drie weken. Mijn carry-on was dan een bescheiden halfvolle rugtas, zonder verdere 'personal items'.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gniffel, gniffel, gniffel....ik moet inwendig wel lachen om al die voorstellen... :wink: :lol:

Maar we kunnen het allemaal heel simpel stellen. Airlines maken voorwaarden omtrent max. gewicht bagage. Daar hebben we ons maar aan te houden. En als je daar dan net 2 kg. boven zit is dat jouw verantwoordelijkheid! We zeggen toch ook niet dat we net zo goed max. 95 dagen onder het VWP in Amerika kunnen blijven omdat ons dat nu eenmaal goed uitkomt en Amerika daar maar rekening mee moet houden?

Kortom, er zijn regeltjes voor van alles en nog wat gemaakt waar we ons maar naar moeten schikken, of we dat nu leuk vinden of niet.

En met het gewicht van je koffer moet je maar net de juiste persoon aan de balie treffen. Afgelopen januari op de heenweg zat ik ruim 1,5 kg (kaas voor Loek :wink: ) boven het max. gewicht van 23 kg. De dame bij het inchecken werd er niet warm of koud van en accepteerde het zonder verdere vragen. Op de terugweg zat ik met 1 koffer net boven de 50 Lbs en toen moest ik dus wel overladen. Geen punt, had een extra (betaalde) reistas die nog ruim onder het gewicht zat. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Elvame schreef: Meer wegen wanneer je terugkomt is simpel op te lossen door in de algemene voorwaarden op te nemen dat er max een verschil van 5kg op mag zitten of dergelijk. En elke kilo die er dan boven komt is net hetzelfde af te handelen zoals bij Ryanair teveel in de bagage hebben zitten. Voor elke kilo 40euro te betalen aan een automaat en met het betaalbewijs inchecken.
Maar dan wil ik ook geld terug als mijn koffer (sorry, mijn bagage en ik samen) op de terugweg meer dan 5kg lichter is, omdat ik een heleboel spullen in Amerika heb achtergelaten. :wink:

Ik denk dat je op een onbegaanbare weg zit, die waarschijnlijk ook nog doodlopend is. :wink:
Groet,

Old Faithful
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dit topic over bagage gaat al aardig ontaarden in de veelvuldig gevoerde discussie over gewichtige passagiers... en dat vond ik al niets.

Ik ben een gewichtige dame dus dan zou ik volgens sommige minder of zelfs niets in mijn koffertje mogen stoppen als iemand met ondergewicht zodat iedereen dezelfde kilo's meesleept. Ik moet dus volgens anderen 2 stoelen kopen, echter de controle vindt bij het inchecken plaats... wat nu als het vliegtuig vol zit, mag ik dan niet meer mee? En die extra stoel, zo comfortabel is dat niet. De stoelen zijn niet recht maar gevormd dus lekker zitten is er niet bij (of ben ik nou de prinses op de erwt). Daarnaast zit die opgeklapte armleuning ook niet lekker in je rug. Dus als ik extra moet betalen dan wil ik ook een brede stoel met genoeg ruimte zodat het tafeltje netjes naar beneden kan. Net zoals er ook stoelen zijn met meer beenruimte, zeg maar. En zolang die er niet zijn, is het heffen van extra geld discriminatie, ik krijg er immers geen verhoogd comfort voor terug. En als ik dan toch twee stoelen moet kopen, dan kom ik ook met 2 koffers... mijn kleren zijn immers zo groot dat ze niet in een koffer passen. :evil: Wat een gezeur!
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

En met het gewicht van je koffer moet je maar net de juiste persoon aan de balie treffen.
Ja, daar had ik in NYC ook mazzel mee :-D Mijn koffer was loodzwaar en had geen kofferweegschaal mee, maar kon dat ding gewoon niet tillen dus ik had al zo'n vermoeden dat ie te zwaar was. En de mevrouw op het vliegveld wees mij daar op en ik keek wel heel sneu geloof ik, want ze maakte er verder geen punt van!
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ben ook benieuwd wat de voorstanders van extra kosten voor zwaarlijvigen bedacht hebben voor zwangere vrouwen. Moeten die dan ook 2 vliegtuigstoelen kopen of maar wachten tot ze bevallen zijn?

Newsflash, er zijn wel meer dingen in het leven niet eerlijk :-)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Misschien is cargo vliegen een oplossing? :roll:
Groetjes,
Carine
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ziva schreef:Ben ook benieuwd wat de voorstanders van extra kosten voor zwaarlijvigen bedacht hebben voor zwangere vrouwen. Moeten die dan ook 2 vliegtuigstoelen kopen of maar wachten tot ze bevallen zijn?
Ik neem aan hetzelfde als bij overgewicht door ziekte? Opgelost ;)
Elvame schreef:Overgewicht door ziekte kan dan eventueel aangetoond worden d.m.v. doktersattest. Opgelost.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer