Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis NY naar Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

Petra/VS schreef:Ik woon al 22 jaar bij Washington DC en ben er nog niet uitgekeken! Er is eindeloos veel te doen en vergis je niet in de musea, want zoiets als het Air and Space museum zie je nergens en daar ben je zo een halve dag kwijt.
Mensen, die denken, dat ze een wereldstad in een dag "wel gezien" hebben, snap ik absoluut niet!
Natuurlijk, als je beperkt tijd hebt moet je keuzes maken (vandaar dat Amerikanen met hun korte vakanties Nederland in een dag "doen").
In een dag Washington zul je inderdaad net tijd hebben het Witte Huis van verre te zien en langs alle monumenten te rennen (verkijk je ook niet op de afstanden, want Washington is wijdser gebouwd dan andere steden).
Met twee dagen kun je dan misschien ook nog de prachtige Library of Congress van binnen zien of het Supreme Court en misschien zelfs een tour in het Capitol bemachtigen.
Ook is Arlington Cemetery heel indrukwekkend en niet zomaar een begraafplaats.
Bij het Bureau of Engraving and Printing kun je zien hoe de dollars worden gemaakt en er is nog veel en veel meer.
Verder blijven de meeste mensen in het gebied, dat 'de Mall" heet en missen zo de rest van de stad compleet.
Het mooie oude Georgetown geeft een goed idee van de oude plaatsjes langs de oostkust en je kunt er heerlijk winkelen en eten.
Adams Morgan is een kleurrijke buurt en Dupont Circle een leuke uitgaansbuurt.
De cathedraal is een van de grootste ter wereld en ligt in de buurt van alle ambassades. "Embassy Row" is ook zeer de moeite van een bezoek waard, want veel landen hebben prachtige ambassades.
Beste Petra.
Natuurlijk geloof ik dat je Washington niet binnen in 1 dag kan zien. Daar heeft het gewoon te veel bezienswaardigheden voor. Ik zit 10 dagen in NY en wil gewoon een dag excursie naar Washington maken. Zo vroeg mogelijk met de bus van 7.00 uur. Aankomst 11.30 uur. De city tour bus nemen, die neemt je naar de bekendste plekken. Foto's maken en weer weg. De bus van 19.00 uur en ben je weer 23.30 in NY. Alleen weet ik niet of de city tour bus nog langs het Pentagon gaat. Dat staat wel op mijn lijstje samen met oa. Het witte huis, het Washington monument en het US Capital. Andere bezienswaardigheden heb ik echt geen tijd voor, ook al zal het de moeite waard zijn.
Groetjes uit het ooooh zo zonnige (hete) Nederland.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

vandermeij schreef:Alleen weet ik niet of de city tour bus nog langs het Pentagon gaat. Dat staat wel op mijn lijstje samen met oa. Het witte huis, het Washington monument en het US Capital.
Je kunt ook een dagkaart kopen voor de metro, dan ga je helemaal rechtstreeks langs deze bezienswaardigheden (en kun je dus ook heel gemakkelijk naar het Pentagon).
Houdt er trouwens rekening mee dat je voor het Capitool enorm vroeg kaarten moet gaan halen. Wij waren er om rond 11.00 uur, maar toen hadden ze alleen nog maar kaarten vanaf 15.00 uur.

Verder zijn Het Capitool, Het witte Huis en het Washington Monument op loopafstand van elkaar.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Washington op z'n Amerikaans! (als dit dinsdag is, dan moet dit Washington zijn).

Het Witte Huis kom je niet meer in zonder hulp van een lid van het Congress. Jammer, vroeger kon de Nederlandse ambassade nog wel eens wat regelen, maar dat gaat niet meer.

Het Capitool loop je ook niet meer zomaar binnen, zoals al gezegd werd.

Aan het Pentagon is overigens weinig te zien, het is gewoon een groot gebouw.

Loop ook eens langs bij de FBI, die hebben ook toers (hoewel niet zo mooi als ik in 1971 heb meegemaakt, waarbij we een schietvoorstelling kregen van een agent. Mag niet meer van de verzekering). Vergeet niet de National Archives met een origineel van de grondwet. Air & Space Museum, natuurlijk. En het Smithsonian is de nationale zolder: d'r staat van alles, van de stoel van Archie Bunker tot het leren vestje van The Fonz (Henry Winkler, Happy Days). Ze hebben daar voor ieder wat wils, kijk vantevoren even op hun web site, zodat je weet waar je naar gaat zoeken.

En bekijk de Rembrandt en andere Nederlands/Vlaamse meesters in de National Gallery, leuk om zo landgenoten te ontmoeten.

Nee, een dag is niets! Je kunt even snuffelen en besluiten dat je terug moet komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik heb in 2004 en 2005 een dagtrip naar Washington DC gemaakt, en ben nog steeds niet uitgekeken. Het is wel wat kort om alles te bekijken, maar als je de Monumenten wilt bezichtigen en het Witte Huis, Capitol en bijv. het Visitor Center wil zien, dan heb je toch een aardige indruk. Je kan altijd nog terugkomen om meer tijd te nemen voor de musea en eventuele tours .... Ik heb in ieder geval voldoende reden om terug te gaan ;)

In 2004 hebben we de monumenten (the mall) en Arlington gedaan in één dag.
Zie Foto's: http://www.s-voogt.speedlinq.nl/washington.htm

In 2005: Het Witte Huis, White House Visitors Center, het American Indian Museum, US Capitol, Library of Congress & Supreme Court - We zijn alleen in het White House Visitor Center en het Smithsonian binnen geweest. Voor de rest waren we de hele dag zoet met lopen naar alle mooie gebouwen en monumenten. Zeker 4 uur gelopen, om alleen de bovenstaande gebouwen te zien ...

Zie ook mijn reisverslag: http://svoogt.blogspot.com/2006/01/reis ... -2005.html
In ieder geval één dag DC is kort, maar absoluut de moeite waard en voldoende om een indruk van deze fantastische stad te krijgen.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:Washington op z'n Amerikaans! (als dit dinsdag is, dan moet dit Washington zijn).

Het Witte Huis kom je niet meer in zonder hulp van een lid van het Congress. Jammer, vroeger kon de Nederlandse ambassade nog wel eens wat regelen, maar dat gaat niet meer.
Ik heb me vorige week laten vertellen, dat ze nu weer individuen binnen laten. Maar dan moet je wel om half zes 's ochtends in de rij gaan staan. Overigens stelde die tour niet veel voor, je zag de rode, de blauwe en de groene kamer, wel leuk om te kunnen zeggen, dat je in het Witte Huis bent geweest, maar verder niet.
Het Capitool loop je ook niet meer zomaar binnen, zoals al gezegd werd.
Om 9 uur wordt er begonnen met kaartjes uitdelen en mijn ervaring is, dat je hiervoor niet zo vroeg in de rij hoeft te gaan staan.
Aan het Pentagon is overigens weinig te zien, het is gewoon een groot gebouw.
Inderdaad
Loop ook eens langs bij de FBI, die hebben ook toers (hoewel niet zo mooi als ik in 1971 heb meegemaakt, waarbij we een schietvoorstelling kregen van een agent. Mag niet meer van de verzekering).
Die tour is helaas al jaren gesloten. Ze zeggen voor renovatie, maar of die terugkomt in dat gebouw betwijfel ik. Hij was inderdaad erg interessant :(.
Nee, een dag is niets! Je kunt even snuffelen en besluiten dat je terug moet komen.
My sentiments exactly :). En dan hebben we het nog niet eens over het Spy Museum (niet je alledaagse museum) of Chinatown gehad!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Bennogr schreef:, waarbij we een schietvoorstelling kregen van een agent. Mag niet meer van de verzekering)....
Hoezo ? Kunnen ze niet zo goed richten bij de FBI dan? :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vandermeij schreef:Ik zit 10 dagen in NY en wil gewoon een dag excursie naar Washington maken.
Je zult je redenen hebben om 9 dagen New York te bezoeken en slechts 1 dag Washington, DC.

Ik ben nu 2x in Washington, DC geweest (de laatste keer onder leiding van een uitstekende gids...dankje wel Petra :wink: ) en ik kan je zeggen dat ik ook nog lang niet alles gezien heb.

Mooier zou zijn om bijv. 3 dagen Washington te doen en 7 dagen New York. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vandermeij
Amerika-ontdekker

SpaceAce schreef:
vandermeij schreef:Alleen weet ik niet of de city tour bus nog langs het Pentagon gaat. Dat staat wel op mijn lijstje samen met oa. Het witte huis, het Washington monument en het US Capital.
Je kunt ook een dagkaart kopen voor de metro, dan ga je helemaal rechtstreeks langs deze bezienswaardigheden (en kun je dus ook heel gemakkelijk naar het Pentagon).
Houdt er trouwens rekening mee dat je voor het Capitool enorm vroeg kaarten moet gaan halen. Wij waren er om rond 11.00 uur, maar toen hadden ze alleen nog maar kaarten vanaf 15.00 uur.

Verder zijn Het Capitool, Het witte Huis en het Washington Monument op loopafstand van elkaar.
Ondergronds zie je helemaal weinig van de stad. Het voordeel idd is, dat je rechtstreeks naar de bezienswaardigheden kan. Gekke vraag misschien. Kan je met de metropas, die ik voor 10 dagen NY heb, ook gebruik maken van de metro's in Washington?
vandermeij
Amerika-ontdekker

Coyote schreef:
vandermeij schreef:Ik zit 10 dagen in NY en wil gewoon een dag excursie naar Washington maken.
Je zult je redenen hebben om 9 dagen New York te bezoeken en slechts 1 dag Washington, DC.

Ik ben nu 2x in Washington, DC geweest (de laatste keer onder leiding van een uitstekende gids...dankje wel Petra :wink: ) en ik kan je zeggen dat ik ook nog lang niet alles gezien heb.

Mooier zou zijn om bijv. 3 dagen Washington te doen en 7 dagen New York. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

Roland
Hi Roland.
Je mening is goed bedoeld alleen New York is al geboekt. Het was ook helemaal niet de bedoeling om de stad te verlaten. Opeens kwamen we met het idee van, hoever is Washington van NY vandaan en is het haalbaar. We keken op dit forum en zien dat we met de bus ongeveer 4½ uur onderweg zijn. Het is te doen dus. Maar of 1 dag genoeg is....Nee, dat heb ik wel op dit forum gelezen. We gaan dan geen hoge eisen stellen aan de vele bezienswaardigheden. We blijven in de buurt van de Mall en daar kan je genoeg hoogtepunten zien van Washington.

Marcel
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vandermeij schreef:Je mening is goed bedoeld alleen New York is al geboekt. Het was ook helemaal niet de bedoeling om de stad te verlaten. Opeens kwamen we met het idee van, hoever is Washington van NY vandaan en is het haalbaar.
Hallo Marcel,

dan is het mij duidelijk waarom je maar 1 dag voor Washington hebt. :wink:

Ach, denk maar zo: waarschijnlijk wil je na die ene dag Washington vast nog wel eens. Een mooie reden om nog een keer te gaan... :lol:

Roland

pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Ik lees nu 9 dagen voor NY en wij willen er hoogstens 3 volle dagen blijven. In welk gedeelte van de stad zouden jullie een hotel nemen. Waar is het leuk om te zitten, dicht bij bepaalde bezienswaardigheden?

Kan er iemand vertellen of je in Amerika veel hotelkamers hebt voor 3 personen, dus met een extra slaapkamer? We reizen namelijk met drie volwassenen.

Groetjes,

Uit het benauwde kikkerlandje :oops:
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Hi Roland,

Ik heb zojuist je laatste reisverslag gelezen. Erg leuk. Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. En ook de Angels Landing gelopen, alleen bij die kettingen was het even slikken. We hebben de top niet gehaald omdat ik ziek werd. (later bleek 40 graden koorts). Ik ben onderweg voor mijn gevoel wel drie keer 'dood' gegaan. Als mijn vriendin had geweten dat je op die hoogte 911 kon bellen had ze het misschien wel gedaan. Wij hebben ons nog afgevraagd zou er nooit een toerist naar beneden zijn gedonderd?!

Maar even een andere vraag waarom ben je niet vanuit Las Vegas naar Cincinnati gevlogen, waarom vanuit Tempe terug?

Groetjes Paul
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pdj42 schreef:Hi Roland,

Ik heb zojuist je laatste reisverslag gelezen.
Paul,

om niet off-topic te gaan, heb ik mijn reactie bij mijn eigen topic geplaatst.

Roland

pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Paul,

om niet off-topic te gaan, heb ik mijn reactie bij mijn eigen topic geplaatst.

Roland
:oops: Oeps, goed dat je dat hebt gedaan. Soms sta ik echt versteld van dit forum. Het zit goed in elkaar, complimenten voor de makers!! Of mag ik dat hier nu ook niet plaatsen? :lol:
Weer wat geleerd!! Bedankt!

Paul
vandermeij
Amerika-ontdekker

pdj42 schreef:Ik lees nu 9 dagen voor NY en wij willen er hoogstens 3 volle dagen blijven. In welk gedeelte van de stad zouden jullie een hotel nemen. Waar is het leuk om te zitten, dicht bij bepaalde bezienswaardigheden?

Kan er iemand vertellen of je in Amerika veel hotelkamers hebt voor 3 personen, dus met een extra slaapkamer? We reizen namelijk met drie volwassenen.

Groetjes,

Uit het benauwde kikkerlandje :oops:
Wij hebben het VanderBilt Ymca hotel voor 10 dagen geboekt. Het is een zeer eenvoudige budgetaccommodatie in East Side (wijk: Lower Midtown). De ligging is perfect. Op loopafstand van Grand Central Sation en 5th Avenue. Voor €40,- pp pn. zijn het met West Side Ymca een van de goedkoopste hotel's in NY. Je leeft toch buiten, je slaapt er alleen maar.

Groeten Marcel
luvNY
Amerika-newbie

Bericht door luvNY »

Washington in 1 dag is inderdaad af te raden. Wij zijn 2 volle dagen geweest maar dat was nog rennen hoor. Alles lijkt zo dicht bij elkaar te liggen maar dat valt vies tegen.
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

luvNY schreef:Washington in 1 dag is inderdaad af te raden. Wij zijn 2 volle dagen geweest maar dat was nog rennen hoor. Alles lijkt zo dicht bij elkaar te liggen maar dat valt vies tegen.

Ok bedankt voor de tip!
Paul
vandermeij
Amerika-ontdekker

luvNY schreef:Washington in 1 dag is inderdaad af te raden. Wij zijn 2 volle dagen geweest maar dat was nog rennen hoor. Alles lijkt zo dicht bij elkaar te liggen maar dat valt vies tegen.
Bezienswaardigheden rond De Mall is toch wel in 1 dag te doen?! Dan heb ik het over de US Capitol, Washington monument, Thomas Jefferson Memorial, Lincoln Memorial, Het Witte Huis en het Pentagon. Ik zie dat het allemaal naast elkaar ligt op Google Earth.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zolang je alleen langs alles wilt lopen/rijden wel. De Mall is ongeveer drie kilometer lang. Ik zou je aanraden om, als je maar een dag hebt, een hop on, hop off ticket bij Tourmobile te kopen al dan niet met Arlington Cemetery inbegrepen. Behalve de genoemde Memorials zijn trouwens ook het World War II, Vietnam, Korean en F.D. Roosevelt Memorial heel mooi.
Een goede site om te lopen afstanden te berekenen is deze. Toevallig heb ik voor toen mijn vriendin in maart kwam de wandelroute langs de mall bewaard, je bent dan vanaf Union Station bijna 15 kilometer onderweg, als je langs de punten, die je beschreef wilt lopen. Het Pentagon zit daar niet bij, dat is aan de andere kant van de rivier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vandermeij
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:Zolang je alleen langs alles wilt lopen/rijden wel. De Mall is ongeveer drie kilometer lang. Ik zou je aanraden om, als je maar een dag hebt, een hop on, hop off ticket bij Tourmobile te kopen al dan niet met Arlington Cemetery inbegrepen. Behalve de genoemde Memorials zijn trouwens ook het World War II, Vietnam, Korean en F.D. Roosevelt Memorial heel mooi.
Een goede site om te lopen afstanden te berekenen is deze. Toevallig heb ik voor toen mijn vriendin in maart kwam de wandelroute langs de mall bewaard, je bent dan vanaf Union Station bijna 15 kilometer onderweg, als je langs de punten, die je beschreef wilt lopen. Het Pentagon zit daar niet bij, dat is aan de andere kant van de rivier.
Hi Petra.
Super bedankt voor je mooie route. Deze route had ik ook al aardig in mijn hoofd maar dit is beter. Denk dat dit wel in een deeldagje te doen is. Dus hoef ik geen hop on, hop off ticket bij Tourmobile te kopen. Deze route gaan we lopen! Alleen weet ik niet of de Greyhound bus stopt op Columbus Circle.
Mvg Marcel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer