Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis california2012: sept 2012: Is dit een goede route?
-
- Amerika-newbie
Reis california2012: sept 2012: Is dit een goede route?
Hallo Allemaaal,
Graag wil ik de volgende route even aan jullie voorleggen. Ik heb al veel informatie uit dit geweldige forum gehaald, maar heb ongetwijfeld nog een hoop mogelijkheden over het hoofd gezien.
Alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom!!
We willen met een camper gaan rondreizen, hebben tot nog toe alleen 3 nachten SF en 3 nachten campground Yosemite Park vastgelegd:
1 San Francisco (Aankomst)
2 SF
3 SF
4 SF -> Yosemite Park (Groveland) 231km
5 Yosemite Park (Groveland) ->Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground) 110km
6 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground)
7 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground)
8 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground) -> Mammoth Lakes 78km
9 Mammoth Lakes -> Lone Pine 160km
10 Lone Pine -> Las Vegas (via Death Valley) 403km
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas -> Grand Canyon Village 446km
14 Grand Canyon Village
15 Grand Canyon Village -> Page 223km
16 Page
17 Page -> Bryce 100km
18 Bryce
19 Bryce -> Moab 448km
20 Moab
21 Moab
22 Moab -> Monument Valley 238km
23 Monument Valley -> Flagstaff 280km
24 Flagstaff -> Lake Havasu City 334km
25 Lake Havasu City -> Joshua Tree NP 271km
26 Joshua Tree NP -> LA 280km
27 LA
28 LA
29 LA- Pismo Beach 284km
30 Pismo beach ->SF 393km
31 SF (Vertek)
Groetjes D&M
Graag wil ik de volgende route even aan jullie voorleggen. Ik heb al veel informatie uit dit geweldige forum gehaald, maar heb ongetwijfeld nog een hoop mogelijkheden over het hoofd gezien.
Alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom!!
We willen met een camper gaan rondreizen, hebben tot nog toe alleen 3 nachten SF en 3 nachten campground Yosemite Park vastgelegd:
2 SF
3 SF
4 SF -> Yosemite Park (Groveland) 231km
5 Yosemite Park (Groveland) ->Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground) 110km
6 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground)
7 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground)
8 Yosemite Park (Tuolumne Meadows Campground) -> Mammoth Lakes 78km
9 Mammoth Lakes -> Lone Pine 160km
10 Lone Pine -> Las Vegas (via Death Valley) 403km
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas -> Grand Canyon Village 446km
14 Grand Canyon Village
15 Grand Canyon Village -> Page 223km
16 Page
17 Page -> Bryce 100km
18 Bryce
19 Bryce -> Moab 448km
20 Moab
21 Moab
22 Moab -> Monument Valley 238km
23 Monument Valley -> Flagstaff 280km
24 Flagstaff -> Lake Havasu City 334km
25 Lake Havasu City -> Joshua Tree NP 271km
26 Joshua Tree NP -> LA 280km
27 LA
28 LA
29 LA- Pismo Beach 284km
30 Pismo beach ->SF 393km
31 SF (Vertek)
Groetjes D&M
Re: Reis california2012: sept 2012: Is dit een goede route?
Ik zou op dag 29 wat verder reizen dan Pismo Beach. Het stuk LA - Pismo Beach is niet het mooiste stuk en er is veel overlap met de 101 snelweg. De dag daarna heb je een langer stuk, wat tevens het mooiste is en waar je tussen San Simeon en Big Sur blij mag zijn als je de 50 km/uur haalt gemiddeld. Ik zou je adviseren om door te rijden tot San Simeon of Cambria op dag 29.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Waar haal je de afstand Page - Bryce 100 km?
Ik weet niet het juiste aantal km, maar je rijdt er al snel een uurtje of drie over.
Niettegenstaande dat zou ik persoonlijk de volle dag Bryce er uit halen en bij Moab plakken.
Als je op tijd vertrekt in Page ben je vroeg genoeg om nog genoeg van Bryce te zien plus de zonsondergang.
Ik zou de volgende morgen richting Moab gaan.
Ik weet niet het juiste aantal km, maar je rijdt er al snel een uurtje of drie over.
Niettegenstaande dat zou ik persoonlijk de volle dag Bryce er uit halen en bij Moab plakken.
Als je op tijd vertrekt in Page ben je vroeg genoeg om nog genoeg van Bryce te zien plus de zonsondergang.
Ik zou de volgende morgen richting Moab gaan.
Groetjes,
Carine
Carine
Je route is wat onlogisch vanaf Las Vegas tot L.A. Grand Canyon en Flagstaff liggen vlakbij elkaar en je maakt nu een kronkel waarbij je Zion mist. Ik zou vanuit Las Vegas naar Zion - Bryce - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - route 66 - Kingman - Joshua Tree (HEET!) - L.A. gaan.
Die volle dag Bryce kan wel nuttig zijn als je wilt paardrijden of zo. Maar ik zou 1 nacht Bryce ook voldoende vinden voor de viewpunten en de zonsondergang. Ik zou die nacht echter plaatsen tussen Bryce en Moab:
Dus zo:
Bryce - http://byways.org/explore/byways/2020 - Torrey
Torrey - Capitol Reen NP - Moab
Maar ik mis Zion in je route.... en dat park is 2 nachten zeker waard. De Grand Canyon zou eventueel ook met 1 nacht kunnen als je genoeg hebt aan de viewpunten en of Lake Havasu de moeite waard is, weet ik niet.
Die volle dag Bryce kan wel nuttig zijn als je wilt paardrijden of zo. Maar ik zou 1 nacht Bryce ook voldoende vinden voor de viewpunten en de zonsondergang. Ik zou die nacht echter plaatsen tussen Bryce en Moab:
Dus zo:
Bryce - http://byways.org/explore/byways/2020 - Torrey
Torrey - Capitol Reen NP - Moab
Maar ik mis Zion in je route.... en dat park is 2 nachten zeker waard. De Grand Canyon zou eventueel ook met 1 nacht kunnen als je genoeg hebt aan de viewpunten en of Lake Havasu de moeite waard is, weet ik niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo D&M,
Het ziet er niet slecht uit, maar ik denk dat het na Las Vegas handiger is om eerst naar Zion (mis ik nu, is dat bewust?), Bryce, etc te gaan. Het is wat onlogisch om eerst de GC te doen en dan later nog langs Flagstaff te rijden. Je kunt tijd winnen door het als volgt te doen:
1 SF
2 SF
3 SF
4 SF - Groveland
5 Groveland - Tuolumne Meadows
6 Tuolumne Meadows
7 Tuolumne Meadows
8 Tuolumne Meadows - Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes - Lone Pine
10 Lone Pine - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Bryce
14 Bryce
15 Bryce - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Monument Valley
19 Monument Valley - Page
20 Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon
23 Grand Canyon - Lake Havasu
24 Lake Havasu - Joshua Tree
25 Joshua Tree - LA
26 LA
27 LA
28 LA - Pismo Beach
29 Pismo Beach - Monterey
30 Monterey - SF
31 SF
Ik heb nu dezelfde plaatsen genomen, maar meer tijd voor het laatste stuk uitgetrokken. Je kunt hier ook 1 of 2 nachten Zion invoegen. Met 1 nacht Bryce heb je ook tijd om een overnachting bij Capitol Reef te doen. Ook zou je een stop minder kunnen doen tussen Tulolumne Meadows en Las Vegas. Mammoth Lakes is niet zo'n zinvolle stop lijkt me, of hadden jullie daar iets gepland?
Wanneer leveren jullie de camper in, is dat op dag 31? Ik zou meer tijd nemen voor het laatste stuk, het inleveren zal ook tijd kosten.
Hou er rekening mee dat jullie op Tuolumne Meadows ver van de vallei zitten. Het is wel een prachtige locatie maar de vallei, Glacier Point en de Mariposa Grove zijn wel een heel eind rijden vanuit TM. Misschien is het niet gek om te kijken of er nog iets in de vallei vrij is of komt. Tenzij jullie natuurlijk voornamelijk het oostelijke deel van het park willen bezoeken.
Jolanxyz was me net voor.
Marianne
Het ziet er niet slecht uit, maar ik denk dat het na Las Vegas handiger is om eerst naar Zion (mis ik nu, is dat bewust?), Bryce, etc te gaan. Het is wat onlogisch om eerst de GC te doen en dan later nog langs Flagstaff te rijden. Je kunt tijd winnen door het als volgt te doen:
1 SF
2 SF
3 SF
4 SF - Groveland
5 Groveland - Tuolumne Meadows
6 Tuolumne Meadows
7 Tuolumne Meadows
8 Tuolumne Meadows - Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes - Lone Pine
10 Lone Pine - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Bryce
14 Bryce
15 Bryce - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Monument Valley
19 Monument Valley - Page
20 Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon
23 Grand Canyon - Lake Havasu
24 Lake Havasu - Joshua Tree
25 Joshua Tree - LA
26 LA
27 LA
28 LA - Pismo Beach
29 Pismo Beach - Monterey
30 Monterey - SF
31 SF
Ik heb nu dezelfde plaatsen genomen, maar meer tijd voor het laatste stuk uitgetrokken. Je kunt hier ook 1 of 2 nachten Zion invoegen. Met 1 nacht Bryce heb je ook tijd om een overnachting bij Capitol Reef te doen. Ook zou je een stop minder kunnen doen tussen Tulolumne Meadows en Las Vegas. Mammoth Lakes is niet zo'n zinvolle stop lijkt me, of hadden jullie daar iets gepland?
Wanneer leveren jullie de camper in, is dat op dag 31? Ik zou meer tijd nemen voor het laatste stuk, het inleveren zal ook tijd kosten.
Hou er rekening mee dat jullie op Tuolumne Meadows ver van de vallei zitten. Het is wel een prachtige locatie maar de vallei, Glacier Point en de Mariposa Grove zijn wel een heel eind rijden vanuit TM. Misschien is het niet gek om te kijken of er nog iets in de vallei vrij is of komt. Tenzij jullie natuurlijk voornamelijk het oostelijke deel van het park willen bezoeken.
Jolanxyz was me net voor.

Marianne
-
- Amerika-newbie
Top! Thanks voor al jullie snelle reacties! Ik heb alle tips in de route verwerkt en de boel aangepast. Hierbij de nieuwe route
@Hockey, dan wordt het een helse rit de laatste dag als je bij Big Sur maar 50 km/u kan
We gaan het stuk LA -SF nu in 3 dagen doen, de 1e dag tot aan San Simeon. Thanks voor de tip!
@Sachasenne, geen idee waar ik die 100km vandaan heb gehaald voor Page-Bryce
Moet 250km zijn. Maar heb inmiddels de route omgegooid en een dag Bryce eruit gehaald. Thanks!
@Jolanxyz, inderdaad wat onlogisch de route. Ik heb Flagstaff en 1 dag Bryce eruit gehaald waardoor we deze dagen in Zion en Torrey (Capitol Reef) kunnen besteden. Super!
@Martin&Marianne, ik heb Mammoth Lakes eruit gesloopt en deze dag aan Monterey besteed zodat de terugreis wat relaxter is. We leveren de camper dag 30 in. Je hebt gelijk dat 3 dagen Tualomnee Meadows wel wat veel van het goede is. Ik zat 15 april toevallig achter de laptop wat over Californie te lezen en las toevallig op recreation.gov dat je 15 april om 16.00 uur moest reserveren voor Campgrounds in Yosemite Park voor de maand september. Dat heb ik dus gedaan
Maar eerst een nachtje Lower /Upper Pines zou beter zijn! Dit ga ik proberen te regelen. Bedankt allemaal voor de tips. Krijg nu echt zin in de vakantie!
Dag Plaats
2 SF
3 SF
4 SF -> Groveland 231km
5 Groveland ->Yosemite Park (Lower Pines) 80km
6 YP (Lower Pines) -> YP (Tuolomne Meadows Campground) 91km
7 YP (Tuolumne Meadows Campground)
8 YP (Tuolumne Meadows Campground) -> Lone Pine 238km
9 Lone Pine -> Las Vegas (via Death Valley) 403km
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas -> Zion 264km
13 Zion -> Bryce 141km
14 Bryce -> Torrey (Capitol Reef) 180km
15 Torrey ->Moab 251km
16 Moab
17 Moab
18 Moab -> Monument Valley 239km
19 Monumet Valley -> Page 195km
20 Page
21 Page -> Grand Canyon Village 223km
22 Grand Canyon Village
23 Grand Canyon Village -> Lake Havasu City 373km
24 Lake Havasu City -> Joshua Tree NP 271km
25 Joshua Tree NP -> LA 280km
26 LA
27 LA
28 LA -> San Simeon 372km
29 San Simeon -> Monterey 152km
30 Monterey -> SF 192km
31 SF (Vertek)

@Hockey, dan wordt het een helse rit de laatste dag als je bij Big Sur maar 50 km/u kan

@Sachasenne, geen idee waar ik die 100km vandaan heb gehaald voor Page-Bryce

@Jolanxyz, inderdaad wat onlogisch de route. Ik heb Flagstaff en 1 dag Bryce eruit gehaald waardoor we deze dagen in Zion en Torrey (Capitol Reef) kunnen besteden. Super!
@Martin&Marianne, ik heb Mammoth Lakes eruit gesloopt en deze dag aan Monterey besteed zodat de terugreis wat relaxter is. We leveren de camper dag 30 in. Je hebt gelijk dat 3 dagen Tualomnee Meadows wel wat veel van het goede is. Ik zat 15 april toevallig achter de laptop wat over Californie te lezen en las toevallig op recreation.gov dat je 15 april om 16.00 uur moest reserveren voor Campgrounds in Yosemite Park voor de maand september. Dat heb ik dus gedaan

Dag Plaats
2 SF
3 SF
4 SF -> Groveland 231km
5 Groveland ->Yosemite Park (Lower Pines) 80km
6 YP (Lower Pines) -> YP (Tuolomne Meadows Campground) 91km
7 YP (Tuolumne Meadows Campground)
8 YP (Tuolumne Meadows Campground) -> Lone Pine 238km
9 Lone Pine -> Las Vegas (via Death Valley) 403km
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas -> Zion 264km
13 Zion -> Bryce 141km
14 Bryce -> Torrey (Capitol Reef) 180km
15 Torrey ->Moab 251km
16 Moab
17 Moab
18 Moab -> Monument Valley 239km
19 Monumet Valley -> Page 195km
20 Page
21 Page -> Grand Canyon Village 223km
22 Grand Canyon Village
23 Grand Canyon Village -> Lake Havasu City 373km
24 Lake Havasu City -> Joshua Tree NP 271km
25 Joshua Tree NP -> LA 280km
26 LA
27 LA
28 LA -> San Simeon 372km
29 San Simeon -> Monterey 152km
30 Monterey -> SF 192km
31 SF (Vertek)
Dan heb je me toch enigszins verkeerd begrepen. Ik zei niet dat je bij Big Sur maar 50 kan, ik zei dat je op het stuk tussen San Simeon en Big Sur blij mag zijn als je 50 haalt. Het is een bochtige bergweg, die zeker met een camper niet snel te rijden is. Doch, als je LA - SF in drie dagen doet, dan kan je wel iets dichterbij LA stoppen op de eerste dag. Pismo Beach of Morro Bay naar Monterey red je wel in 1 dag. Het belangrijkste is dat je bij Big Sur bent zodra het donker wordt, vanaf daar is het goed te rijden, zelfs in het donker.california2012 schreef:@Hockey, dan wordt het een helse rit de laatste dag als je bij Big Sur maar 50 km/u kanWe gaan het stuk LA -SF nu in 3 dagen doen, de 1e dag tot aan San Simeon. Thanks voor de tip!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij zijn rond de middag vertrokken uit Santa Monica en waren in het donker pas in Pismo beach en dan hebben we Malibu, Solvang (alleen doorheen gereden) en nog veel meer, niet eens goed bekeken. Er is behalve santa barbara, wat ik persoonlijk een zeer leuke stad vond heel erg veel te zien onderweg.
@hockey Het stuk tussen Delano en lake Isabella door sequoia national forrest is nog bochtiger en daar zou je 65mph mogen. Ook zo'n onmogelijke snelheidslimiet en dan mag je op sommige doorgaande wegen maar 45 rijden.
@hockey Het stuk tussen Delano en lake Isabella door sequoia national forrest is nog bochtiger en daar zou je 65mph mogen. Ook zo'n onmogelijke snelheidslimiet en dan mag je op sommige doorgaande wegen maar 45 rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1113 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 16 Reacties