Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke videocamera en hoeveel batterijen nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Wackicky
Amerika-ontdekker

welke videocamera en hoeveel batterijen nodig?

Bericht door Wackicky »

Binnen drie weken vertrek ik voor drie weken naar de Verenigde Staten.
Voor deze reis ga ik nog een videocamera kopen.
Ik twijfel wel voor welk soort camera en hoeveel batterijen ik dan best meeneem. (13 nachten op camping)
Iemand nuttige tips die ik kan gebruiken vooraleer ik mijne aankoop doe?
Thanks!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: welke videocamera en hoeveel batterijen nodig?

Bericht door Frasi »

Ik zou in ieder geval naast de originele accu een reserve accu meenemen én de accu-oplader (denk aan de US stekker).
Ik ben vorige week met een nieuwe Panasonic V700 een weekje naar de VS op reis geweest: de beeldkwaliteit en gebruiksgemak van de camera is geweldig maar de accu haalt maar net 1 uur. Dus voor in-het-geval-dat overdag een reserve accu mee én 's avonds kunnen opladen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Wat dacht je van filmen met een DSLR???
If you can dream it...
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Welke camera: geen idee...
Wat voor kwaliteit wil je?
Dat zijn dingen om echt zelf uit te zoeken, inclusief het prijskaartje wat daarbij hoort.

Maar zoals Frasi al zei, schaf minstens één extra accu aan en een speciale lader.
Eentje die ook een auto-aansluiting heeft (12 volt adapter), zodat je al rijdend een lege accu kunt opladen.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

markgoestoamerica schreef:Wat dacht je van filmen met een DSLR???
En wat is dat??
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

digitale spiegelreflex camera, bv van Nikon of Canon. er zijn voldoende modellen die ook in HD kwaliteit kunnen filmen.

voor wat betreft batterijen voor een videocamera, behalve compacte batterijen van 1 uur zijn er ook voor diverse modellen batterijpacks te koop die soms 4 uur meegaan.

Ronald
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

ronaldstark schreef:digitale spiegelreflex camera, bv van Nikon of Canon. er zijn voldoende modellen die ook in HD kwaliteit kunnen filmen.

voor wat betreft batterijen voor een videocamera, behalve compacte batterijen van 1 uur zijn er ook voor diverse modellen batterijpacks te koop die soms 4 uur meegaan.

Ronald
Thanks voor de tip! Welke soort batterijen zijn dat dan die zolang meegaan?
En heb je een idee hoelang er dan kan gefilmd worden, als ik er een geheugenkaart insteek van bvb 4 GB.
leonardo
Amerika-ontdekker

Bericht door leonardo »

Ik heb zelf de Canon 7D waar je mee kan filmen.....maar bedenk wel dat het niet eenvoudig is om lekker uit de hand te filmen.
In HD kwaliteit ben ik zo klaar met een 4GB kaartje....en je kan maar 29 minuten en 59 seconden achter elkaar filmen....dan is de koek op wat betreft de camera.
Volgens de gegevens kan je 5 minuten filmen met 1GB op HD kwaliteit.

Een echte videocamera is gemaakt om gewoon uit de hand te filmen en is niet zo zwaar als mijn camera....en goedkoper!!!
Kijk anders even naar dit filmpje....wellicht handig.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes,

Leonardo
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Ik heb eens in de winkel navraag gedaan. Ga nu videocamera kopen met extra zware batterij die tot vier uur meegaat en dan nog 1 zo'n reservebatterij. ;-)
Denk dat dat wel zal moeten lukken
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Voor wat wil je de camera gebruiken? Ik heb tijdens mijn vorige reis een GoPro Hero gebruikt. Gemakkelijk overal op te monteren zoals in de auto. Waterdicht, gebruikt tijdens het snorkelen in Miami. Ook gebruikt op de atracties in Six Flags Magic Mountain :lol: Levert zeer mooie beelden op die je met een andere camera niet kan krijgen (ook 1080p).
Nadelen: Duur in Europa (zou hem zeker in de VS aankopen), niet mogelijk om in- en uitzoomen, veel extra's die je er bij "moet" kopen.

Koop er 2 en je kan zelf in 3D filmen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer