Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rolstoel Malibu

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
willeke64
Amerika-ontdekker

rolstoel Malibu

Bericht door willeke64 »

Heeft er iemand ervaring met het huren van een opvouwbare lichtgewicht rolstoel in Los Angeles/Malibu?
Wij gaan vanaf 11 juli voor 4 weken met een Road Bear camper rondtrekken, maar helaas ben ik nog niet zo goed hersteld van een achillespeesontsteking aan allebei mijn voeten en dus zou een rolstoel voor de wat grotere afstanden wel wenselijk zijn.
Op Schiphol en LAX is er voor mij al een rolstoel geregeld. Het gaat dus echt om het huren in de VS zelf.
Het liefst zou ik hem willen laten bezorgen en laten ophalen bij Malibu Beach RV Park, onze eerste en laatste campground.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rolstoel Malibu

Bericht door Loek »

Deze verhuur zit in Santa Monica: http://www.wishingwellmedicalsupply.com ... ental.html

Overigens kun je op veel plaatsen onderweg ook een rolstoel lenen. Toen ik vorig jaar mijn been had gebroken heb ik daar overal dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral makkelijk bij winkels en supermarkten waar ze van die elektrische scootertjes hebben voor hun slecht ter been klanten. Zelfs bij sommige nationale parken worden ze aangeboden, maar ja je bent niet 100% zeker dat er altijd een is.
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Bedankt voor je reactie!
Ik was zelf ook al aan het zoeken, maar deze had ik niet gevonden. Wel eentje midden in Los Angeles, maar dat is met zo`n camper meteen op je eerste dag ook niet echt een pretje. Daarom zocht ik ook iemand die de rolstoel wilde afleveren.
Scootaround doet dat bijvoorbeeld wel, maar die hebben alleen rolstoelen met van die grote wielen aan de zijkant, zodat je jezelf ook kan verplaatsen en ik zocht eigenlijk een gewone duwrolstoel, zoals je ze hier in NL bij de thuiszorgwinkel krijgt.
Het is wel even een flinke tegenvaller om deze mooie reis met een rolstoel te doen, maar ja.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet hoe lang je in de US bent ? Wij hebben ooit toen mijn moeder kwam een rolstoel gehuurd voor twee weken, en dat was duur.
Toen ze voor een paar weken kwam een aantal jaar later, hebben we een rolsgtoel gekocht, dat was goedkoper dan huren. En geen gezeur met terug brengen.
Het was inderdaad een duwrolstoel, met luchtbandjes, en er zaten remmen op de handgrepen. Dat mnoet je echt hebben, anders is duwen/trekken waar het wat heuveliger is, echt niet te doen.
Ik zag op Amazom MedLife met brakes voor $ 150 incl. verzendkosten.

Oh ik zie dat de verhuur in Malibu ze voor $ 30 pewr week verhuurd ? Dat is beduidend goedkoper dan wat wij destijds betaalden. De 'transport chair' is inderdaad degene die ik bedoelde. Het enige probleem dat er zou kunnen zijn is, als je er niet echt 'buiten' mee mag, dus alleen in gebouwen en op trottoirs.
Hoe lang ben je in CA en wat is je itinerary - ik heb er dus een staan hier.
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Wij gaan een rondtrip van 4 weken maken door het zuid-westen. Gewoon "het rondje" wat de meeste mensen doen:
Malibu-San Diego-Sedona-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Lee Vining-Yosemite-SF-Big Sur-Pismo Beach-Malibu-LA en weer naar huis. Het zou sowieso geen actieve vakantie worden vol hikes, omdat ook mijn man fysieke beperkingen heeft. Ja, lekker stel hè, maar in de nationale parken is er met de shuttlebus voor ons ook nog genoeg te zien.
Ik kan best een stukje lopen, maar verwacht bv wel problemen in Las Vegas waar onze dochter natuurlijk wil shoppen!
In de steden zijn wij van plan om gewoon sightseeingtours te doen met zo`n hop on hop of bus om zo met weinig lopen toch veel te zien.
We hebben er over nagedacht om vanuit NL al een rolstoel mee te nemen. Maar Road Bear geeft aan om bij de transfer van het hotel naar het verhuurstation alleen normale bagage mee te nemen. Bovendien wil ik graag 2e bestuurder van de camper zijn en wil ik geen problemen, omdat ik in een rolstoel aan kom zetten. Daarnaast is het niet handig als je met 2 volwassenen en 1 kind, 3 grote koffers en een rolstoel mee moet sjouwen. Op Shiphol en LAX heb ik al een rolstoel kunnen regelen, nu alleen nog in de VS.
Ik heb net nog even gebeld met WishingWell Medical Supply. Dat kost inderdaad 30 dollar per week. We moeten hem zelf op komen halen en dan willen zij, uiteraard tegen betaling, de rolstoel aan het eind van de reis wel op komen halen bij Malibu Beach RV Park.
Misschien ga ik dat wel doen. Het ligt aardig op de route van Malibu naar San Diego.
Zijn jullie met het reizen met een rolstoel nog tegen bepaalde problemen aangelopen?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Geen land rolstoelvriendelijker dan de USA. Soms te vriendelijk en overdreven zelfs.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

oortjes schreef: Oh ik zie dat de verhuur in Malibu ze voor $ 30 pewr week verhuurd ? Dat is beduidend goedkoper dan wat wij destijds betaalden.
Grappig, ik vond dat eigenlijk nog duur. Toen mijn schoonmoeder nog leefde en hier op bezoek was, huurden we een rolstoel voor haar tegen $15 voor twee weken.
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Hallo Loek, ik wilde je nog even laten weten dat het nu allemaal geregeld is via Jack van wishing well medical supply in Santa Monica.
Bovendien heb ik contact opgenomen met mijn reisverzekering ivm de kosten van deze "rental transport wheelchair".
Hoewel het niet binnen de verstrekking van de polis valt, mag ik een beroep doen op de coulanceregeling en heb ik de toezegging dat de kosten worden vergoed. Nou, dat vind ik nog eens aardig!
Ik ben blij dat alles nu goed geregeld is en dat wij (vandaag precies over 3 weken) met een gerust hart kunnen vertrekken.
Bedankt voor het meedenken! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer