Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa aanvragen werknemers, 27% geweigerd
Visa aanvragen werknemers, 27% geweigerd
Het wordt steeds moeilijker voor bedrijven om werknemers in de VS te krijgen. Bij Oracle alleen werd 38% van de aanvragen afgekeurd in 2011 terwijl er tussen 2003 en 2007 in het algemeen maar 8% van de aanvragen werden afgekeurd, in 2011 is het totaal tot 27% geklommen. Oracle, Microsoft, Starwood Hotels en 50 andere bedrijven hebben in maart een brief geschreven naar Obama om hem te waarschuwen dat “American job growth and the U.S. economy are being harmed.” Werknemers hun verblijfsvergunningen worden niet verlengd ook al hebben ze al een aanzienlijke bijdrage geleverd binnen het bedrijf.
De overheid zegt dat dit deels ligt aan het personeelstekort. De USCIS heeft 250 mensen om de jaarlijkse 423 000 aanvragen voor tijdelijk werk te verwerken. "The agency says workers sometimes resort to searching the Internet to figure out how specialized a field is and whether U.S. workers might be available to do the job."
Bedrijven proberen ook eerst werknemers via een H1-B binnen te krijgen en wanneer dit niet lukt vragen ze een L1-B aan. "There’s also no condition that companies pay L1-B workers a wage that’s competitive with what a U.S. worker would make, as is the case with the H1-B".
Nu wordt het steeds moeilijker om te emigreren...
Bron: http://www.businessweek.com/articles/20 ... -good-luck
De overheid zegt dat dit deels ligt aan het personeelstekort. De USCIS heeft 250 mensen om de jaarlijkse 423 000 aanvragen voor tijdelijk werk te verwerken. "The agency says workers sometimes resort to searching the Internet to figure out how specialized a field is and whether U.S. workers might be available to do the job."
Bedrijven proberen ook eerst werknemers via een H1-B binnen te krijgen en wanneer dit niet lukt vragen ze een L1-B aan. "There’s also no condition that companies pay L1-B workers a wage that’s competitive with what a U.S. worker would make, as is the case with the H1-B".
Nu wordt het steeds moeilijker om te emigreren...
Bron: http://www.businessweek.com/articles/20 ... -good-luck
Re: Visa aanvragen werknemers, 27% geweigerd
OMG. Van de bedrijven genoemd, worden enkelen gezien als 'H1B dependent', en er is een ook cap per bedrijf mbt. H1B werkers bij mijn weten.
Er zijn organisaties als NumbersUSA die al jaren lobbyen om de aantallen emigranten lager te krijgen of op 0 te zetten. Opvallend is dat het altijd de H1B werkers zijn die in de verdomhoek zitten vanwege 'banen inpikken' (en de H4 visum houders worden daarom gestraft). Ik lees zelden bewaren tegen de steeds grotere aantallen huwelijken met non-USCers die dan geimporteerd worden, idem zelden bewaren tegen de DV lottery.
Een uitspraak dat men 'even op het internet kijkt' is toch bij de spinnen af.
Ik heb me al eerder afgevraagd of USCIS niet mede overwhelmed is - en er is daar ook gesnoeid in aantal werkers - door de jaarlijkse gekte van de DV lottery, want die nummers moeten binnen een bepaalde tijd worden verwerkt.
In het verleden gingen de aanvragen eerst naar de Dep. of Labor van de betreffende staat en die velde een oordeel. Doet USCIS het nu allemaal zelf ? Geen vooruitgang dus.
Dat men als een H1B niet lukt, een L1 kan aanvragen is onzin, dat kan alleen als men de potentiele werknemer eerst in een buitenlandse vestiging laat werken voor een jaar als minstens manager.
Elvame, dankjewel dat je ons dit liet weten !
Er zijn organisaties als NumbersUSA die al jaren lobbyen om de aantallen emigranten lager te krijgen of op 0 te zetten. Opvallend is dat het altijd de H1B werkers zijn die in de verdomhoek zitten vanwege 'banen inpikken' (en de H4 visum houders worden daarom gestraft). Ik lees zelden bewaren tegen de steeds grotere aantallen huwelijken met non-USCers die dan geimporteerd worden, idem zelden bewaren tegen de DV lottery.
Een uitspraak dat men 'even op het internet kijkt' is toch bij de spinnen af.
Ik heb me al eerder afgevraagd of USCIS niet mede overwhelmed is - en er is daar ook gesnoeid in aantal werkers - door de jaarlijkse gekte van de DV lottery, want die nummers moeten binnen een bepaalde tijd worden verwerkt.
In het verleden gingen de aanvragen eerst naar de Dep. of Labor van de betreffende staat en die velde een oordeel. Doet USCIS het nu allemaal zelf ? Geen vooruitgang dus.
Dat men als een H1B niet lukt, een L1 kan aanvragen is onzin, dat kan alleen als men de potentiele werknemer eerst in een buitenlandse vestiging laat werken voor een jaar als minstens manager.
Elvame, dankjewel dat je ons dit liet weten !
Het is toch logisch dat H1B visumhouders onder de loep genomen worden? Werk is immers de enige reden dat ze naar Amerika komen en op basis daarvan krijgen ze een visum.
Een huwelijk of DV visum heeft niets met werk te maken en die visahouders kunnen ook naar Amerika emigreren zonder werk.
Verder vind ik dit een vrij logisch gevolg van het overschot aan arbeidskrachten in Amerika. Let wel: ik zeg niet dat het goed is maar hoe meer Amerikanen aan het werk geholpen worden hoe beter het is voor die economie.
Een huwelijk of DV visum heeft niets met werk te maken en die visahouders kunnen ook naar Amerika emigreren zonder werk.
Verder vind ik dit een vrij logisch gevolg van het overschot aan arbeidskrachten in Amerika. Let wel: ik zeg niet dat het goed is maar hoe meer Amerikanen aan het werk geholpen worden hoe beter het is voor die economie.
Potentiele werkers worden al behoorlijk onder de loep genomen, eerst voor de H1B en later eventueel voor de groene kaart. Waarom denk je dat wij acht jaar stressd achter de rug hebben ? Degenen die de procedures niet doorlopen hebben, hebben geen idee van de bewijzen die aangeleverd moeten worden.
Het gaat er nu om dat de aantallen beperkt worden zonder serieuze aanleiding daartoe en dat USCIS toegeeft "we Googlen maar wat".
Alle andere categorien - groene kaarten via huwelijk, via loterij - tijdelijke visums via de rest van de alfabet soep - gaan toch ook werken in de US ? Verdringen die dan geen US werkers ? Meer dan de H1B werkers zou ik zo zeggen, want ze zijn in competitie voor alle banen, en baantjes vooral.
Voor H1B moet je minimaal bachelorsniveau hebben, in de praktijk meestal masters. Veel USers voldoen niet aan deze eis omdat ze niet door studeren, mede vanwege de hoge kosten. Die banen moeten toch vervuld worden, anders gaat de hele tent (of dat deel van de tent) naar China, of India.
Plus H1B is een tijdelijk visum, als de werker niet voldoet, of als het slechter gaat met het bedrijf oid., kan hij/zij mooi opkrassen.
Er zijn ook statistieken die aantonen dat elke H1B werker een aantal banen helpt behouden in de US dan wel creeert.
Dat er streng gekeken wordt vind ik prima, en wellicht is men nu en dan in het verleden te laks geweest en zijn er werkers onterecht binnen gekomen. Dat kaf gaat van het koren als een G.K. wordt aangevraagd, dus waarom de paniek ?
Ik las dat er ruim drie-kwart miljoen banen open zijn waarvoor men geen werkers kan vinden hier in de US. Een van de redenen is het schoolsysteem dat weinig tot geen vocational training kent. Er is ook ternauwernood scholing/training opgezet door bedrijven in samenwerking met de overheid, zoals Europese landen dat wel kennen.
Toen mijn man jaren geleden een baan werd aangeboden kon ik het hem in eerste instantie uit het hoofd praten. Toen hij een half jaar later nogmaals naar het bedrijf in kwestie ging - via Ned. werkgever - bleek dat de baan nog steeds open was. Men kon niemand vinden met de juiste kwalificaties, maar er waren wel toezeggingen naar klanten voor nieuwe en uitgebreidere releases van soft en hardware.
Als men de US economie op gang wil helpen zijn er een (groot) aantal maatregelen nodig, maar het beperken van immigranten met talent, ervaring, kennis, vooral van het soort dat in de US onvoldoende voorhanden is, zal averechts werken.
Het gaat er nu om dat de aantallen beperkt worden zonder serieuze aanleiding daartoe en dat USCIS toegeeft "we Googlen maar wat".
Alle andere categorien - groene kaarten via huwelijk, via loterij - tijdelijke visums via de rest van de alfabet soep - gaan toch ook werken in de US ? Verdringen die dan geen US werkers ? Meer dan de H1B werkers zou ik zo zeggen, want ze zijn in competitie voor alle banen, en baantjes vooral.
Voor H1B moet je minimaal bachelorsniveau hebben, in de praktijk meestal masters. Veel USers voldoen niet aan deze eis omdat ze niet door studeren, mede vanwege de hoge kosten. Die banen moeten toch vervuld worden, anders gaat de hele tent (of dat deel van de tent) naar China, of India.
Plus H1B is een tijdelijk visum, als de werker niet voldoet, of als het slechter gaat met het bedrijf oid., kan hij/zij mooi opkrassen.
Er zijn ook statistieken die aantonen dat elke H1B werker een aantal banen helpt behouden in de US dan wel creeert.
Dat er streng gekeken wordt vind ik prima, en wellicht is men nu en dan in het verleden te laks geweest en zijn er werkers onterecht binnen gekomen. Dat kaf gaat van het koren als een G.K. wordt aangevraagd, dus waarom de paniek ?
Ik las dat er ruim drie-kwart miljoen banen open zijn waarvoor men geen werkers kan vinden hier in de US. Een van de redenen is het schoolsysteem dat weinig tot geen vocational training kent. Er is ook ternauwernood scholing/training opgezet door bedrijven in samenwerking met de overheid, zoals Europese landen dat wel kennen.
Toen mijn man jaren geleden een baan werd aangeboden kon ik het hem in eerste instantie uit het hoofd praten. Toen hij een half jaar later nogmaals naar het bedrijf in kwestie ging - via Ned. werkgever - bleek dat de baan nog steeds open was. Men kon niemand vinden met de juiste kwalificaties, maar er waren wel toezeggingen naar klanten voor nieuwe en uitgebreidere releases van soft en hardware.
Als men de US economie op gang wil helpen zijn er een (groot) aantal maatregelen nodig, maar het beperken van immigranten met talent, ervaring, kennis, vooral van het soort dat in de US onvoldoende voorhanden is, zal averechts werken.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 jun 2012, 05:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, het gaat allemaal om geld...
Investeer 500K in een bedrijf en je krijgt je GK zonder enig probleem!
Vooral voor creatievelingen is het haast onmogelijk om naar de US te emigreren...
Maar hoe bureaucratie is:
Als europeese architect heb je een bevoorrechte positie om te mogen emigreren naar de USA... echter zodra je gaat emigreren mag je je beroep niet uitoefenen want je bent niet gelicentieerd in de USA, daarvoor moet je 4 jaar University gaan volgen, 2 jaar op een bureau als knechtje werken, en dan mag je pas weer je beroep uit oefenen.
Maar andersom is het precies het zelfde, Ik heb al een paar keer geprobeerd medewerkers vanuit ons bedrijf in USA naar NL te halen, echter, je wil niet weten hoe IND dan moeilijk gaat doen.... en na een jaar moesten ze terug! want in nederland waren vast mensen te vinden die dat werk ook konden doen...
en dit terwijl we allemaal op dezelfde bol leven
;
Investeer 500K in een bedrijf en je krijgt je GK zonder enig probleem!
Vooral voor creatievelingen is het haast onmogelijk om naar de US te emigreren...
Maar hoe bureaucratie is:
Als europeese architect heb je een bevoorrechte positie om te mogen emigreren naar de USA... echter zodra je gaat emigreren mag je je beroep niet uitoefenen want je bent niet gelicentieerd in de USA, daarvoor moet je 4 jaar University gaan volgen, 2 jaar op een bureau als knechtje werken, en dan mag je pas weer je beroep uit oefenen.
Maar andersom is het precies het zelfde, Ik heb al een paar keer geprobeerd medewerkers vanuit ons bedrijf in USA naar NL te halen, echter, je wil niet weten hoe IND dan moeilijk gaat doen.... en na een jaar moesten ze terug! want in nederland waren vast mensen te vinden die dat werk ook konden doen...
en dit terwijl we allemaal op dezelfde bol leven

If you can dream it...
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik hoorde van onze immigratie-advocate ook dat de eisen steeds strenger worden toegepast bij O-1 en EB-1 visas. Ze had in het verleden een bijna 100% success rate bij de eerste aanvraag (ze is ook buitengewoon veeleisend), maar krijgt steeds vaker een RFE (request for evidence) terug, en zelfs onverwachte weigeringen (als ze die persoon met haar andere klanten vergelijkt).
Mark, bij mijn weten 'koopt' een investering van $ 500.000 je een E visum - niet een groene kaart ?
En worden licenses niet door de staten uitgegeven ? Dergelijke maatregelen zijn vaak ook getroffen onder druk vanuit beroepsorganisaties en dat is te begrijpen.
Bovendien kan ik me voorstellen dat een architekt in CA met andere dingen rekening moet houden dan in Ned. Er wordt hier ook met andere materialen gewerkt.
En worden licenses niet door de staten uitgegeven ? Dergelijke maatregelen zijn vaak ook getroffen onder druk vanuit beroepsorganisaties en dat is te begrijpen.
Bovendien kan ik me voorstellen dat een architekt in CA met andere dingen rekening moet houden dan in Ned. Er wordt hier ook met andere materialen gewerkt.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
....... en met andere maten gemetenoortjes schreef:Er wordt hier ook met andere materialen gewerkt.

Doordat in de VS minder mensen gaan verder studeren dan hier (door de hoge kost) hebben sommige bedrijven geschoolde werknemers nodig om hun niet-geschoolde amerikaanse werknemers te 'leiden'. Buitenlanders aannemend creeert in dit geval banen voor amerikanen. Dit staat ook in het artikel vermeld: "TWMA, a Scottish company whose Houston-based subsidiary handles waste for the natural gas and oil industries, says it’s ready to hire 200 to 300 more Americans this year—if Washington approves work papers for six foreign engineers needed to train the U.S. staff."
In dit geval bevorderd het aannemen van buitenlandse ingenieurs de amerikaanse economie en creeert het zelfs banen ipv banen 'van amerikanen af te pakken'.
In dit geval bevorderd het aannemen van buitenlandse ingenieurs de amerikaanse economie en creeert het zelfs banen ipv banen 'van amerikanen af te pakken'.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nope, het is echt meteen een greencard!oortjes schreef:Mark, bij mijn weten 'koopt' een investering van $ 500.000 je een E visum - niet een groene kaart ?
onze Immigration attorney is er momenteel mee bezig. je hoeft slechts $500.000,- te investeren in een bedrijf dat gevestigd is in de zogehete minder kansrijke omgevingen. en hop je krijgt je GK. (naar zeggen zelfs binnen 6 weken!)
ze zien graag buitelands geld denk ik...
Als je in een gewoon bedrijf investeerd is het $ 1.000.000,- dat je moet investeren.
Het nadeel is dat je dat geld uit je prive vermogen moet betalen.
De licences voor architecten worden inderdaad per staat uitgegeven, wat ook nog eens inhoud dat je als architect niet eens over de staatsgrens heen mage werken..

je zult maar Architect zijn in North Dakota...

Uiteindelijk draait de hele US op geld.. en als je geld hebt gaan er toch meer deuren open dan voor iemand die niet zoveel te besteden heeft.
Investeer maar in de presidents kandidaten hun campagne daar pluk je later de vruchten van...

Zo heeft ons bedrijf een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de campagne van Mitt Romney, Nu maar hopen dat hij President wordt

Want donaties moeten helaas altijd bekend gemaakt worden, en Obama weet dus welke bedrijven Mitt Romney geld hebben gegeven.

Ik denk dat onder het bewind van Mitt Romney wel meer visa zullen worden goedgekeurd, hij heeft namelijk een betere internationale visie...
If you can dream it...
Volgens mij krijg je met een EB5 inderdaad een greencard, maar wel een conditional greencard (2 jaar geldig). Die kun je als alles goed blijft gaan en je aan de voorwaarden voldoet daarna omzetten naar een unconditional Greencard.
Ik dacht dat de Dakota's juist zo een boom beleefden danzij de horizontal fracking. Plus het ligt lekker dicht bij Canada.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben benieuwd hoe het mij gaat verlopen. Ga als intercompany transfer over naar de US, werk alleen nog geen jaar bij mijn huidige werkgever maar kan wel aantonen dat ik daarvoor al specifieke werkervaring heb.
-
- Amerika-expert
markgoestoamerica schreef:Zo heeft ons bedrijf een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de campagne van Mitt Romney, Nu maar hopen dat hij President wordt
Want donaties moeten helaas altijd bekend gemaakt worden, en Obama weet dus welke bedrijven Mitt Romney geld hebben gegeven.![]()
Ik denk dat onder het bewind van Mitt Romney wel meer visa zullen worden goedgekeurd, hij heeft namelijk een betere internationale visie...

Maar in principe is dat niet "legaal". Als niet Amerikaan mag je geen geld geven aan campagnes.
Of beter gezegd, er mag geen buitenlands geld aangenomen worden voor politieke campagnes.
En terecht naar mijn idee. Jouw interesses zijn wellicht anders dan die van de inwoners zelf.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sorry hoor, maar onze bedrijven zijn 100% US Bedrijven, dus als ons bedrijf geld doneert, is daar niets illegaals aan...Staceybeesie schreef:markgoestoamerica schreef:Zo heeft ons bedrijf een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de campagne van Mitt Romney, Nu maar hopen dat hij President wordt
Want donaties moeten helaas altijd bekend gemaakt worden, en Obama weet dus welke bedrijven Mitt Romney geld hebben gegeven.![]()
![]()
Maar in principe is dat niet "legaal". Als niet Amerikaan mag je geen geld geven aan campagnes.
Of beter gezegd, er mag geen buitenlands geld aangenomen worden voor politieke campagnes.
En terecht naar mijn idee. Jouw interesses zijn wellicht anders dan die van de inwoners zelf.
Voor de rest, ach...

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Zover ik me meen te herinneren ben je bezig met een visum toch?
Dus weet niet beter dat je niet een Amerikaan bent en je bedrijf wellicht ook nog niet in Amerika was.
En ook niet compleet 100% Amerikaans met een Europeaan als leiding gevende.
Maakt ook niet uit het is allemaal off topic.
Dus weet niet beter dat je niet een Amerikaan bent en je bedrijf wellicht ook nog niet in Amerika was.
En ook niet compleet 100% Amerikaans met een Europeaan als leiding gevende.

Maakt ook niet uit het is allemaal off topic.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Yep we zijn met de greencard aanvraag bezig, inmiddels hebben we begrepen dat onze aanvraag approved is for processing, ??? Onze immigatie advocaat vertelde ons dat dit betekent dat we aan de voorwaarden hebben voldaan, en dat alle benodigde documenten zijn ingeleverd en dat nu pas de inhoudelijke behandeling gaat plaatsvinden...
Het is waar dat er een Europeaan aan het hoofd van die bedrijven staat... dus het internationale beleidsplan van Mitt is voor ons erg belangrijk...
Het is waar dat er een Europeaan aan het hoofd van die bedrijven staat... dus het internationale beleidsplan van Mitt is voor ons erg belangrijk...

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
En ik maar denken dat het plan van Romney is om zoveel mogelijk Amerikaanse banen uit het land uit te besteden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1572 Weergaves
-
Laatste bericht door Spink
-