ik heb ook een onrustig gevoel of er nu een o of een nul op het paspoort staat
diverse mensen gevraagd en verschillende meningen !
de geponste letters of cijfer leek een O en de "getypte" een nul
hopelijk komt het goed
Bij de esta moet je dan bij "first given name" al je voornamen in je paspoort invullen ? Ik heb in mijn paspoort bij first name mijn 3 voornamen staan, die alle drie daar dan invullen ?
royke schreef:Bij de esta moet je dan bij "first given name" al je voornamen in je paspoort invullen ? Ik heb in mijn paspoort bij first name mijn 3 voornamen staan, die alle drie daar dan invullen ?
First given name = je voornaam (en daar heb je er maar één van ) en die moet je wel letterlijk overnemen zoals deze in je paspoort vermeld staat.
ik heb een vraagje:
Ik vlieg naar New York met een tussen stop in Dublin.
Ik neem aan dat ik dan op het ESTA formulier plaats van boarding Dublin moet invullen?
Neen moet Dublin zijn, want dat is je boarding point voor je de VS binnenkomt. En als je echt niet zeker bent, dan laat je dat gewoon leeg, is geen verplichte informatie.
Enter the last city where you will board an aircraft prior to arriving in the United States on this trip. The city where the applicant will board is optional to complete the application.
Je moet gewoon de laatste Europese luchthaven invullen waar je bent voor je naar the US vliegt, in jouw geval is dat dus Dublin. Waar je voordien bent opgestegen richting Dublin, daar hebben ze niets aan.
Daar die info optional is, gaat er ook niet al te veel belang aan gehecht worden. Mocht dit alsnog veranderen in ESTA zal er iets meer op moeten gelet worden. Een vlucht nr van een vlucht uit Amsterdam gaat dan niet meer kloppen, met de vlucht die je uiteindelijk gaat nemen richting US.
Wij vertrekken zaterdag naar de VS en heb deze avond nog een update gedaan van mijn ESTA. Deze had ik reeds in
april aangevraagd en deze was 'approved'.
Wanneer ik het esta document afprint komt er links vanboven bij 'ESTA application' de datum en het uur te staan
van deze avond. Maakt dit iets uit, want lees overal dat dit 72 uur op voorhand dient aangevraagd te worden, maar
is dus al in april gedaan. Of maak ik mij zorgen om niets?
Er staat wel nog steeds 'authorization approved'
Niemand gaat om de ESTA code vragen. Die 72 uur is de aanbevolen minimum tijd. Altijd best ESTA aan te vragen voor je tickets boekt, dan weet je zeker of je een Visum nodig hebt of met ESTA kan reizen.
Behalve dat je meestal je vluchten een half jaar ofzo op voorhand boekt en je ESTA zo "voor niets" aan het lopen is.
Wij boekten in november 2011 en hebben onze nieuwe paspoorten en ESTA pas vorige maand aangevraagd en betaald.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
Laten we het zo stellen dan, altijd veilig om ESTA aan te vragen voor boeken van tickets. En die 6 maand kosten je dan inderdaad ongeveer 3.5 waar je niet echt veel aan hebt, maar moch je toch een visum moeten aanvragen heb je meer dan tijd zat.
Misschien een wat stomme vraag, maar heb hier al heel veel uur aan besteed en bij ambassade kan ik noch via mail, noch telefonisch terecht...
Wij vliegen deze zomer naar Vancouver, en steken na een paar dagen daar met Greyhound de grens over naar Seattle. Daar huren we een auto en trekken we wat rond, om vervolgens met de trein terug te gaan naar Vancouver en terug naar huis te vliegen.
- Heb ik mijn ESTA vergeefs aangevraagd?
- Ik lees dat je een formulier I-94 nodig hebt - moet ik dit ergens downloaden en invullen, of delen ze dat in de bus/bij de douane uit?
- Ik heb begrepen dat je vroeger moest aantonen dat je voldoende geld hebt voor je verblijf: is dit nog steeds zo, hoeveel zien zij als voldoende, en hoe toon ik dit aan (credit card, cash, print van bankgegevens...)?
- Zijn er verder nog papieren die ik nodig heb voor deze grensoversteek?
Zou heel fijn zijn als jullie me verder kunnen helpen!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.