Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika betreden met twee search warrants

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marander
Amerika-newbie

Amerika betreden met twee search warrants

Bericht door marander »

Beste forum bezoeker,

In 2008 heb ik gedurende mijn rondreis in Amerika een fout begaan door met alcohol op achter het stuur te gaan zitten.
Zonder al te veel in detail te gaan: ik ben gearresteerd door de politie, twee dagen vastgezeten, eruit gehaald door de advocaat welke ook mijn paspoort heeft teruggegeven en vervolgens ben ik terug gevlogen naar Nederland.
Dat laatste voornamelijk omdat mijn terugvlucht simpelweg al gepland stond.

Nu wil ik volgend jaar graag terug naar Amerika. Echter, na een zoektocht op het internet, ben ik met behulp van mijn achternaam en geboortedatum erachter gekomen dat er twee search warrants open staan.
Beide voor Misdemeanor Class B, en beide in de staat Texas (het voorval deed zich voor in Austin, TX).

Mijn vraag is als volgt: heeft er iemand met bovenstaande ervaring of kennis omtrent dit onderwerp?
Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat simpelweg op het vliegtuig stappen en naar Seattle vliegen een probleem op zou kunnen leveren.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Amerika betreden met twee search warrants

Bericht door dimple »

Ik denk dat je de USA niet mee in komt gezien de dingen die ik hier eerder al heb gelezen.

Er gaan vast een boel mensen reageren die er meer van weten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik ben bang dat de US Immigrations dit tegenkomen zodra ze in hun computer kijken.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Outstanding warrants of geen outstanding warrants, je hebt toch sowieso een strafblad daar, dus je kunt sowieso Amerika niet in zonder visum? Of zie ik dat verkeerd?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Class B Misdemeanor

The penalty for a Class B misdemeanor may include a fine up to $1,000, or imprisonment for up to 90 days, or both; however, for a repeat offender, the term of imprisonment increase up to 2 years.
Heb je nog een boete openstaan? En zijn dit twee verschillende zaken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
marander
Amerika-newbie

Bericht door marander »

Njit schreef:
Class B Misdemeanor

The penalty for a Class B misdemeanor may include a fine up to $1,000, or imprisonment for up to 90 days, or both; however, for a repeat offender, the term of imprisonment increase up to 2 years.
Heb je nog een boete openstaan? En zijn dit twee verschillende zaken?
Het betreft een en dezelfde zaak.
Ik weet niet of er een boete openstaat. Aangezien ik de rechtzaak niet mee heb gemaakt is er geen uitspraak gedaan. Vandaar de search warrants gok ik zo.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Kan je je advocaat die je toen heeft bijgestaan niet contacteren? die kan je waarschijnlijk meer uitleg geven
marander
Amerika-newbie

Bericht door marander »

LeenG schreef:Kan je je advocaat die je toen heeft bijgestaan niet contacteren? die kan je waarschijnlijk meer uitleg geven
Helaas is dit advocatenkantoor inmiddels gestopt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

marander schreef: Aangezien ik de rechtzaak niet mee heb gemaakt is er geen uitspraak gedaan.
Mocht je het land verlaten?
Men kan je trouwens veroordelen bij verstek. Dus 'niet op komen dagen' wil niet zeggen dat je geen veroordeling krijgt.

In ieder geval kan jij de US niet meer binnen zonder visum, en ik betwijfel of je er eentje gaat krijgen. Maar dat kan je alleen maar weten door een aanvraag te doen. Vooraleer je die aanvraag doet, zou ik wel uitvissen hoe de vork juist aan de steel zit, en in ieder geval betalen wat je moet betalen als er nog iets open staat. Al kan dat bedrag ondertussen aardig opgelopen zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik snap niet dat je een land uit kan vliegen als je geen idee hebt wat de status van je strafzaak is? Ik snap ook niet dat ze je hebben laten gaan toen.Je kunt toch niet zomaar wegvliegen terwijl je niet weet hoe je zaak afloopt? Of ben je met toestemming en goedkeuring wegevlogen?

Indien je destijds "gevlucht" bent met de gedachte "ik kom hier toch niet meer terug" zou ik dat ook doen en gewoon een andere vakantiebestemming zoeken.

In het andere geval moet je gewoon contact opnemen met Texas en uitleggen dat je graag alsnog wilt boeten voor je daden hetzijl gevangenis hetzij betalen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zoek een goede immigratieadvocaat in Texas en laat deze een strafrecht advocaat regelen om de zaak alsnog te voltooien.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten kun je gewoon bij verstek veroordeeld worden toch ? heb je verder geen papieren ?
De advokaat heeft een schikking helpen treffen ? anders moet er denk ik een court date geweest zijn.
Advokatenkantoren worden meestal overgenomen door andere advokaten en hebben dan de files hetzij in de kelder hetzij in de computer. Als ik jou was zou gaan uitvinden wat er met de praktijk gebeurd is, waar de files zijn, en zien kopieen te bemachtigen van alles wat met jouw zaak te maken heeft.
Wellicht heeft ook de DMV een file over deze zaak.

Afhankelijk van wat je vindt kun je dan door naar een advokaat om eea. recht te laten zetten. Maar realiseer je dat DUI's hier heel serieus woerden genomen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me nou bij uitstek geen vraag om over te gaan gokken, contact opnemen met ambassade of consulaat zou ik zeggen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gewoon gaan en kijken of je op kosten van de staat een poosje mag logeren :roll:
Het zal de enige reden zijn dat je van de amerikaanse overheid nog een keertje op bezoek mag komen
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Het bevreemd mij dat je niets thuis hebt gekregen in NL.
Als het goed is hebben ze je gegevens aldaar, Ik had een vriend die in zijn jonge jaren een bekeuring voor speeding niet wenste te betalen en gewoon naar NL terug is gevlogen.
Thuis kreeg hij mooi een papiertje met een court date, natuurlijk is hij daar niet naartoe gegaan en dacht wat kunnen ze mij nu maken hier in NL... en daar had hij gelijk in. Hij had er nooooit meer iets van gehoord...

Na vele jaren ging hij weer eens naar de USA, en dacht ach dat is al zo lang geleden, dat zijn ze vast al lang vergeten.
Hij kwam bij de Immigrations officer en werd klakkeloos gearresteerd, en werd om het maar te zeggen hard handig weggevoerd.
De eerst zo een simpele bekeuring die wegens verstek hem opgelegd werd, is in die jaren een enorm bedrag geworden, Dus mijnheer mocht gaan zitten in een oranje overal, totdat hij zijn boete betaald had of zijn vervangende tijd had uitgezeten.

Ik zou hoe dan ook even contact opnemen een locale advocaat, en gewoon netjes betalen... Daarna een visum aanvragen, en dan pas als je je release form in huis hebt naar de USA afreizen...
If you can dream it...
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Dan kun je beter vroeger vertrekken dan je medereizigers zodat zij aankomen wanneer jij je tijd hebt uitgezeten en dan kan de vakantie van start gaan :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

De vraag van TS is een serieuze vraag over een moeilijke situatie. Het is gepaster om deze te beantwoorden met serieuze antwoorden en sarcasme of humoristische opmerkingen achterwege te laten. Graag op een constructieve manier verder dus.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sachasenne, mee eens. Maar ik denk dat momenteel alle nuttige antwoorden al gegeven zijn.
1) Ga niet naar de VS voordat het opgelost is;
2) Zoek uit welke advocatenkantoor de dossiers heeft overgenomen van de oude advocaat;
3) Zorg dat deze advocaat, of een andere de zaak afwikkelt;
4) Als de zaak afgewikkeld is, contacteer een immigratie advocaat over hoe nu naar de VS te gaan.
Laatst gewijzigd door Hockey op 21 jun 2012, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of ipv eerst langs een (mogelijk dure) advocaat te passeren: contacteer het kantoor dat de warrant uitgeschreven heeft (sherrif?), en vraag hen hoe de stand van zaken is, en vraag hen hoe je dit op kan lossen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

kastelke schreef:Of ipv eerst langs een (mogelijk dure) advocaat te passeren: contacteer het kantoor dat de warrant uitgeschreven heeft (sherrif?), en vraag hen hoe de stand van zaken is, en vraag hen hoe je dit op kan lossen.
Mijn ervaring is dat je dit beter meteen door een advocaat kunt laten doen, immers als er een APB of search warrant op je naam staat wil je niet per ongeluk doordat het je 2e taal is iets verkeerd zeggen of uitgelegd krijgen...
Helaas zijn de Politie en de gerechtelijke macht in de USA bedolven onder een werkdruk en zitten ze niet te wachten op stuntelige niet juridisch ondebouwde informatie verzoeken. Uiteindelijk komt het toch bij een advokaat en hoogst waarschijnlijk bezorg je hem nog meer werk als je alvast zelf op onderzoek bent gegaan.
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer