Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ArkeFly vliegt vanaf juni 2012 ook naar LA, LV en SF

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
6foot6
Amerika-expert

Re: ArkeFly vliegt vanaf juni 2012 ook naar LA, LV en SF

Bericht door 6foot6 »

DejaVu schreef: Nou ik heb geen last vaste data dus kan altijd, maar ik zit te zoeken en ik zie nergens de 399 vluchten staan :/
voila

Link zal niet lang werken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bedankt! Het is dus de Orlando reis :D
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

monster schreef:Wij gaan over een ruime week naar Florida.... Ik heb dus ook bij Arkefly geboekt voor 399 pp, vond het wel een goede deal.
Wat ik ook super vind is dat je in de comfort class 35 kg bagage pp mag meenemen!!!!
Heb een keer eerder met ze gevlogen naar Puerto Vallarta, dat was eigenlijk prima bevallen..... Hoorde wel dat het een zootje kan zijn met de stoelindeling omdat wij vanaf Orlando ( Sanford) terugvliegen, maar er zitten dan dus ook nog mensen in het toestel die in Miami eruit moeten....
Wat moet je in godsnaam met 35kg bagage pp. Dat halen wij met zijn vieren geeneens. Dat is toch gewoon een extraatje waar je niks aan hebt?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Sommige mensen willen nog wel eens gebruik maken van de outletmalls
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Matrox schreef:
monster schreef:Wij gaan over een ruime week naar Florida.... Ik heb dus ook bij Arkefly geboekt voor 399 pp, vond het wel een goede deal.
Wat ik ook super vind is dat je in de comfort class 35 kg bagage pp mag meenemen!!!!
Heb een keer eerder met ze gevlogen naar Puerto Vallarta, dat was eigenlijk prima bevallen..... Hoorde wel dat het een zootje kan zijn met de stoelindeling omdat wij vanaf Orlando ( Sanford) terugvliegen, maar er zitten dan dus ook nog mensen in het toestel die in Miami eruit moeten....
Wat moet je in godsnaam met 35kg bagage pp. Dat halen wij met zijn vieren geeneens. Dat is toch gewoon een extraatje waar je niks aan hebt?
Bij gecombineerde vluchten gaat de stoelindeling gelden vanaf de laatste opstap plaats (Miami).
De mensen vanuit Orlando zullen verzocht worden de vrije plaatsen te gebruiken en vanaf Miami
hun toegewezen stoelnummer te gebruiken.
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

knop20 schreef:...Als je op een dinsdag vertrek vlieg je NON STOP naar Las Vegas. Als je terug ook vliegt vanaf Vegas, vliegt het toestel eerst naar San Francisco...
Thanks, goed om te horen. Terugvlucht maakt me niet zoveel uit :-)
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Ik ben met de eerste vlucht mee geweest naar San Francisco met tussenstop op Las Vegas en ook de eerste keer via Los Angeles terug . Je kan erg merken dat het goedkoop is.
*Het personeel ziet er onverzorgd uit. Vreemde make-up en slechte kapsels.
*Je kan van te voren geen voorkeur aangeven qua eten. Dus als vegetariër zit je in de stress of er wel eten voor je is.
*Je krijgt niet zo vaak water aangeboden. Je moet zelf tappen uit een soort tank. Dus neem een leeg flesje mee!
*Vliegtuig eten is nooit lekker, maar hier helemaal niet. En je krijgt ook haast niets. Zelf voor eten zorgen dus!
*Omgangsvormen waren ver te zoeken. Het personeel gedroeg zich onvolwassen en onprofessioneel. Het kan zijn dat het de eerste keer was voor het personeel en dat ze daarom nog op elkaar moesten inspelen en een beetje zenuwachtig waren. Maar er was bijvoorbeeld veel gedoe rondom stoelen. Er waren mensen die plaatsen gereserveerd hadden en mensen die dat niet hadden. En ineens werd er omgeroepen bij het instappen dat je vrij was om te gaan zitten waar je wilde. Tja dan krijg je mensen die het er van nemen en lekker ruim willen zitten. Op zich allemaal begrijpelijk. Maar hoe het personeel daar vervolgens mee omging. Met een korte omroep om de fout te herstellen was het klaar geweest, maar ze gingen letterlijk schreeuwen dat die mensen daar weg moesten en dat ze er niet voor betaald hadden en dat het niet klopt dat ze mochten gaan zitten waar ze wilden en dat ze er ook niets aan konden doen dat er verkeerd werd omgeroepen. Ook was het erg onduidelijk wanneer je "gratis" eten en drinken kreeg en wanneer niet. Een korte omroep van te voren had veel onduidelijkheid kunnen voorkomen. Pffff Dan denk je toch dat die mensen gewoon scholing gehad moeten hebben?! Ik zag het iig niet terug!

Kortom kan je de humor wel inzien van een nachtje niet slapen en vreselijk personeel zowel qua uiterlijk als gedrag? Doen! Anders snel een andere maatschappij zoeken om mee te vliegen.
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Thanks voor het delen van je ervaring Nitwit... Klinkt niet bepaald veelbelovend :)
nitwit schreef:*Je kan van te voren geen voorkeur aangeven qua eten. Dus als vegetariër zit je in de stress of er wel eten voor je is.
Dit is sowieso een probleem voor ons dan...

Betaal graag iets meer voor een fatsoenlijke vlucht/maatschappij, vooral op een vlucht van 11 uur. Wellicht toch maar LA of San Francisco in de reis opnemen en non-stop daar naartoe vliegen.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik begrijp je opmerkingen niet helemaal.... Wij zijn nl. afgelopen maart/april met Arkefly naar Florida gevlogen en we hebben gewoon vooraf voor de heen- en terugreis een vegetarische maaltijd kunnen bestellen - en ook ontvangen aan boord.
Als je je vooraf inleest in de info van Arkefly, dan had je kunnen zien wat er aan maaltijden en drankjes inclusief is..... Het klopt dat dit weinig is voor een lange vlucht, maar daar is de prijs dan ook naar....

Dat het personeel zich niet weet te gedragen, dat is wel heel vervelend, maar mijn inziens komt dit niet alleen bij ArkeFly voor, ik heb dit helaas al bij meerdere maatschappijen meegemaakt. Tevens heb ik ook wel eens een super crew van Arkefly gehad op een vlucht naar Puerto Vallarta. Ik denk dat dit gewoon een momentopname is, het zal ervan af hangen wie je treft.

Helaas voor jou dus geen positieve ervaring met ArkeFly, maar het kan ook wel goed gaan.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Beste Monster,

Fijn dat jij wel van te voren aan kon geven op de reis naar Florida wat je wilde eten.
Ik begrijp niet zo goed wat je niet begrijpt. Bij ons wat dit van te voren bestellen dus niet mogelijk.

Uiteraard hadden wij ons goed ingelezen van te voren en wisten wij dat er niet heel veel te eten en drinken zou zijn. Water in een vliegtuig zie ik niet als een luxe, maar als een noodzaak. Het kan knap lastig zijn als je in het midden zit bij een rij van drie en je moet steeds met een mini bekertje heen en weer lopen voor water. Vandaar dus ook mijn tip. Neem een hervulbaar flesje mee.

Die karretjes met drinken komen echt niet op de minuut precies langs. Er is aangegeven dat er een aantal keer gratis drinken is en een aantal keer de mogelijkheid om iets te kopen, maar wat nou welke keer is was dus erg onduidelijk. Je kreeg echt toestanden dat mensen drinken aangeboden kregen en vervolgens even leuk moesten betalen. Als dit onduidelijk is levert dit nogal zure gezichten op. Dit kwam de sfeer niet ten goede.

Verder kwamen op de heenweg ook bepaalde types op de goedkope vlucht af die er gelukkig uit gingen in Las Vegas. Een hoop gezuip, vieze scheten en hard dronkenmans gelal. Ook werd er nog gerookt aan boord. Hier ging het personeel in mijn ogen veel te makkelijk mee om. Iedereen wist wie het was, maar men deed er niet meer mee dan kort omroepen dat er geconstateerd was dat er gerookt was en dat dit niet mocht en een soort loze dreiging.

Ondanks alles heb ik me enorm vermaakt. We hadden prachtig uitzicht en om de blunders van het personeel kan je huilen of lachen. Wij kozen voor het laatste. Wat een stumpers ;-)
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Jammer dat het jullie niet gelukt is met de maaltijden, was dit rechtstreeks bij ArkeFly?
Verder zijn de voorvallen aan boord niet echt netjes te noemen, maar helaas trekt een goedkope(re) vlucht dit blijkbaar aan.... Ik heb het gelukkig nog nooit zo bont meegemaakt.
Wellicht kun je achteraf nog een klacht indienen bij ArkeFly?
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooie recensie Nitwit.
Je had het zelfs nog erger kunnen treffen.
Arke had iets leuks bedacht voor de reizigers van de eerste vlucht naar L A op 10 juni.
Voorafgaande aan de vlucht en ook nog eens tijdens de vlucht een optreden van Gordon.
http://www.theaterparadijs.info/mtp/Albums/LATV-Arke/

Ryanair heeft zijn smokefree cigaretten en krasloten; Arkefly komt met Gordon.

Ik wens alle Arkefly passagiers veel sterkte.
Slaappil in en je hebt verder nergens last van
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Mij gaat het niet om goedkoop te kunnen vliegen, maar om non-stop te vliegen (naar Las Vegas).
Daarnaast vind ik het ook fijn een prettige, relaxte, rustige vlucht te hebben naar de andere kant van de plas (liefst zonder Gordon ;-)), dus als ik de belevenissen over ArkeFly zo lees, gaat 'm dat niet worden.

Jammer dat er geen andere maatschappij non-stop vliegt op Las Vegas vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf... Of zie ik iets over het hoofd?
Waarschijnlijk dan toch maar op SF of LA vliegen...
Minke
Amerika-newbie

Bericht door Minke »

Air Berlin vliegt rechtstreeks van Dusseldorft naar Las Vegas ;)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Inderdaad, alleen niet dagelijks.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik probeer altijd met Virgin Atlantic te vliegen op Las Vegas. Korte vlucht naar Londen en van daaruit rechtstreeks naar Las Vegas. Aankomen rond 14.00 uur en vertrekken rond 16.00 uur, beter kan niet in mijn ogen. Je wint er bijna een hele dag mee in vergelijking met veel NL vluchten die pas rond 18.00 - 19.00 uur aankomen en 's ochtends vroeg weer vertrekken. Het Arkefly verhaal klinkt mij nou niet echt als een godsgeschenk in de oren, maar misschien was het een incident. Ben erg benieuwd naar meer ervaringen!
Chubster
Amerika-newbie

Bericht door Chubster »

De vluchten van Arkefly hebben een aantal grote voordelen:
- (semi)rechtstreeks, en als je je heen en terug locaties een beetje uitkient echt rechtstreeks, dat is in beide gevallen, in mijn ervaring, beter dan ergens overstappen, dat is bijna altijd stress en ellende.
- De opties Comfort Class en Premium Comfort Class zijn prijstechnisch echt geweldig. Zo veel meer ruimte dan Economy op reguliere airlines, Premium Comfort is echt dermate ruim, ruimer dan Business Class elders.
- 45 kilo bagage in Premium Comfort is echt GEWELDIG voor Outletmall shoppers!!

Mijn ervaring met Arkefly:
Vorig jaar naar Orlando. Dus heen rechtstreeks. IEDEREEN moet er uit in Orlando (ook zij die doorvliegen naar Miami) en door Customs en anderen vliegen daarna pas door naar Miami.
Dat is altijd zo, je moet ALTIJD uit het vliegtuig en door Customs op de plek van (tussen)landing in de USA.
Passagiers die vanuit Orlando terug naar Amsterdam gaan, komen nu aan boord en moeten gaan zitten op vrijgekomen plaatsen van de uitstappers.
Wij hadden voor iets van 150 euro meer Premium Comfort genomen, geweldige service, uitstekende beenruimte en alles inclusief, zoveel drinken als je wilt en de beste vliegtuigmaaltijden en beste vliegreis die ik ooit heb gehad.

Terug vanuit Orlando was iets minder: Dit was een oud toestel (zonder winglets), daar zitten in Premium Comfort Class de oude "Sky Class" stoelen, minder dus grotere stoelen, maar erg oud en niet zo comfortabel meer. Doordat je meer beenruimte hebt zit de stoel voor je een eind van je af, waardoor de opklaptafeltjes in de leuning zitten en om die makkelijk te gebuiken moet je een maatje 38 hebben en omdat we dat niet hebben hadden we juist deze klasse geboekt. Datzelfde probleem speelt dan met de losse mediaspelers die je kan krijgen, want in het oude toestel zitten deze niet ingebouwd. Dat is driedubbeldik Ipad achtige uitvoering, die je in de hand moet houden want je kan hem nergens aan vast maken. Nou, dat is niet fijn een film kijken.

Je stapt in Orlando aan boord van het vliegtuig dat net uit Amsterdam komt en moet plaatsnemen op een gebruikte stoel van een passagier die net is uitgestapt. Dus meestal niet de stoel die je hebt gereserveerd. Geen drama want het is maar voor een uurtje naar Miami. Daar moet je er allemaal uit en in de lounge ruim een uur wachten, het vliegtuig tankt, men maakt het schoon en er komt een verse crew. Dan ga je op je gereserveerde stoel zitten. Dit maakt de totale reistijd terug erg lang.
De vliegervaring in de oude toestellen is dus veel minder bevallen, daarbij kwam nog dat ze geen ijsblokjes gekregen hadden in Miami en dus alleen lauwe drankjes hadden en hoewel er maar 12 van deze stoelen zijn in dit vliegtuig, waren van de 3 keuze maaltijden voor ons (laatste stoelen) alleen nog vegetarische maaltijden over.

Volgende maand hebben we een maand een huis in Palm Springs. We vliegen rechtstreeks Premium Comfort Class naar Las Vegas, blijven daar 2 nachtjes en rijden dan naar Palm Springs (4 uurtjes). Terug vliegen we weer rechtstreeks vanuit Los Angeles (2 uurtjes rijden). Dus heen en terug vermijden we de tussenlandingen met alle perikelen. Nu maar hopen dat we beide keren niet die oude toestellen krijgen, want die gaan er helaas pas in 2013 uit.

Advies: Daar de bestemmingen in Florida en Califonia op een paar auto-uurtjes van elkaar liggen, je reisplan zo uitkiezen dat je zonder de tussenlandingen kan vliegen, dat scheelt een hoop. Want er is gewoon geen andere maatschappij die rechtstreeks vliegt op Orlando en Vegas. En je hebt voor weinig geld een soort Business Class.
De vluchten van KLM naar de US zijn vaak alleen het eerste stuk met KLM. Overstappen is altijd een andere airline. En we hebben al een paar keer gehad dat de hele terugreis een Delta vlucht (of een van hun andere partners) was ipv KLM en dat is qua service een heel ander verhaal dan KLM.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet zelf tappen uit een soort tank
Is dit nieuw ofzo? Ik heb 2 vluchten met Arkefly via st Maarten naar Curacao gehad en eigenlijk weinig problemen ondervonden qua eten/drinken of slecht uitziend personeel. Ik vind die ouwe wijven van United ook niet veel, maar als ze hun werk maar goed doen.

Het is een prijsvechter, dus idd verwacht niet teveel service, maar wat ik hier lees lijkt me toch echt een incident.

En wat betreft irritante passagiers/roken, je kan er op 10km hoogte zo weinig mee. Zou je een tussenlanding maken om zo'n type eruit te zetten dan zouden er nog veel meer mensen mokken in het vliegtuig omdat ze dan vertraging hebben. het is soms jammer dat er niet zo'n klepje onder de stoel zit.
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

Persoonlijk vind ik Arkefly niet heel slecht, maar ook niet heel goedkoop.

Afgelopen september met Arkefly naar Miami gevolgen. Op de heenreis een tussenlanding op Sanford (bij Orlando), in Miami wel op MIA geland.
Op de terugweg direct vanuit MIA naar Amsterdam.

Aangezien het hetzelfde vliegtuig is waarmee je doorvliegt heb je dus niks te maken met vertraging en aansluitingen missen. De passagiers met bestemming Miami mochten als eerste van boord zodat die rustig door de douane konden.

Inderdaad kon je voor 499,- naar Miami wat erg goedkoop is, enkel is dat economy en dat is bij Arkefly nog slechter dan met de GVB bus.
Dus maar naar comfort class, en aangezien ik wel zeker naast mijn vriendin wil zitten stoelnummers gereserveerd, heen ging dat prima, terug was het nergens bekend. Arrogante Arke-troela vroeg naar mijn bevestiging daarvan, uiteindelijk andere stoelnummers op de boardingpass. Komen we in het vliegtuig zijn als enige 2 stoelen die door ons gereserveerde leeg , dus toch daar gaan zitten :thumbup: :thumbup:

Eten was gratis net zoals drinken, en ik vindt het niet zo belangrijk. Eet wel een ontbijtje op Schiphol en onderweg de standaard maaltijd en wat snoep.

Uiteindelijk met upgrades en stoelnummer reservering 50 euro goedkoper dan destijds de goedkoopste vlucht, Lufthansa, achteraf had ik die genomen. Dat was namelijk een A380 vlucht !

Bij Arke is het voornamelijk belangrijk dat je goed checkt wanneer je de tussenlanding hebt, en op welke airport je land. Dat is namelijk niet altijd de internationale luchthaven.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Ik zelf ben best wel te spreken over Arkefly naar de USA.
Vorig jaar zijn wij in september naar Sanford (Orlando) gevlogen. Op voorhand had ik gelezen dat voor drankjes en kleine snacks betaald moest worden.
De snacks hebbenw e zelf wel meegenomen, maar koele drankjes lukt natuurlijk niet. Op de website van Arkefly (http://media.tui.nl/faq/arkefly/TFLmenucard.pdf) zag ik dat een blikje 2,50 kostte.
Ik heb er dus voor gezorgd dat mijn broekzak vol met 5-euro biljetten zat, 2 blikjes lekker makkelijk besteld en betaald.
Verder een ple in Comfort Class gehad, zat beter dan bij KLM, zeker meer beenruimte. Vond de stoelen wel ouder en beetje doorgezakt.
Maar was prima om 10 uur te vliegen. Eten prima, drinken prima. Entertainmentsysteem oud en oude films/series.
Al met al een prima ervaring.

Dit jaar gaan we weer met Arkefly... dus als het werkelijk zo slecht zou zijn, zou ik er echt geen 2e keer mee vliegen!
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer