Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis damauro: Seattle-Glacier-Yellowstone-Moab-Vegas: tips?
Reis damauro: Seattle-Glacier-Yellowstone-Moab-Vegas: tips?
Wij zijn bezig met het plannen van een nieuwe USA trip. Vorig jaar hebben we het rondje SF - Yosemite - DV- Vegas- Zion-Bryce-Kanab- Page-Monument Valley-Grand Canyon - LA- SF gedaan en dit jaar willen we Yellowstone doen.
Wat vinden jullie van onderstaande route?
1 Brus-Seattle
2 Seattle
3 Seattle - Mt Rainer - Yakima
4 Yakima - Coeur d'Alene
5 Coeur d'Alene - Kalispell (bij ingang Glacier)
6 Glacier NP
7 Glacier NP - Butte
8 Butte - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
12 Jackson - Idaho Falls
13 Idaho Falls - Craters of the moon - Twin Falls
14 Twin Falls - SLC
15 SLC - Moab
16 Moab & Arches NP - CR
17 Capitol Reef-Kanab
18 Kanab - tour met Terry Alderman
19 Kanab - Valley of Fire - Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas -Brussel
24 Brussel
Had eigenlijk ook nog graag de Rockies willen includen maar dat bleek niet helemaal realistisch. We willen graag eindigen in Vegas met een paar relaxdagen aan t zwembad en in de malls! Verder sta ik open voor andere suggesties... We hebben vorig jaar ook de nodige afstanden afgelegd en vonden dat niet erg. Zo hebben we maar 1 dag Zion gedaan, 1 dag Bryce, 1 dag MV, 1 dag Page, 1 dag GC en was dat voor ons voldoende. We houden dus van een beetje tempo en maken slechts kortere hikes. Hoop dat jullie me willen helpen....
O ja, door omstandigheden moeten we opeens al volgende maand weg. Plan is nu dus 3e of 4e week juli te vertrekken t/m medio aug. Is er dan nog accomodatie beschikbaar? Wat raden jullie aan in Glacier? In of buiten park? En Yellowstone? Hoe ver is het van West Yellostone het park in? Had begrepen dat daar volop accomodatie is?
Wat vinden jullie van onderstaande route?
1 Brus-Seattle
2 Seattle
3 Seattle - Mt Rainer - Yakima
4 Yakima - Coeur d'Alene
5 Coeur d'Alene - Kalispell (bij ingang Glacier)
6 Glacier NP
7 Glacier NP - Butte
8 Butte - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
12 Jackson - Idaho Falls
13 Idaho Falls - Craters of the moon - Twin Falls
14 Twin Falls - SLC
15 SLC - Moab
16 Moab & Arches NP - CR
17 Capitol Reef-Kanab
18 Kanab - tour met Terry Alderman
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas -Brussel
24 Brussel
Had eigenlijk ook nog graag de Rockies willen includen maar dat bleek niet helemaal realistisch. We willen graag eindigen in Vegas met een paar relaxdagen aan t zwembad en in de malls! Verder sta ik open voor andere suggesties... We hebben vorig jaar ook de nodige afstanden afgelegd en vonden dat niet erg. Zo hebben we maar 1 dag Zion gedaan, 1 dag Bryce, 1 dag MV, 1 dag Page, 1 dag GC en was dat voor ons voldoende. We houden dus van een beetje tempo en maken slechts kortere hikes. Hoop dat jullie me willen helpen....
O ja, door omstandigheden moeten we opeens al volgende maand weg. Plan is nu dus 3e of 4e week juli te vertrekken t/m medio aug. Is er dan nog accomodatie beschikbaar? Wat raden jullie aan in Glacier? In of buiten park? En Yellowstone? Hoe ver is het van West Yellostone het park in? Had begrepen dat daar volop accomodatie is?
Re: Seattle- Glacier - Yellowstone - Moab - Vegas : tips?
Ik vind je verblijf in Moab toch wat te kort. Arches kost je meer tijd dan je denkt, ook al hou je niet van lange wandelingen. Daarnaast heb je geen tijd ingeruimd voor Canyonlands (Isle in the Sky gedeelte). Het is zonde om dat te missen. Als je niet van wandelen houdt, zouden beide parken op 1 dag kunnen maar om dan nog naar Capitol Reef te rijden is onzinnig.
Waarom plan je Craters of the Moon niet na Jackson? Jackson - Idaho Falls schiet niet echt veel op naar mijn gevoel en wat wil je daar tussen in gaan doen? De rit Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls duurt non-stop 5,5 uur. Je hebt aan 2-3 uur genoeg om in het park alle korte hikes te doen en in het bezoekerscentrum rond te neuzen. Neem wel genoeg te eten en te drinken mee, het is er nogal afgelegen. Je houdt dan een nacht over en die zou ik dan dus bij Moab plaatsen. Is dat probleem ook opgelost.
Waarom plan je Craters of the Moon niet na Jackson? Jackson - Idaho Falls schiet niet echt veel op naar mijn gevoel en wat wil je daar tussen in gaan doen? De rit Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls duurt non-stop 5,5 uur. Je hebt aan 2-3 uur genoeg om in het park alle korte hikes te doen en in het bezoekerscentrum rond te neuzen. Neem wel genoeg te eten en te drinken mee, het is er nogal afgelegen. Je houdt dan een nacht over en die zou ik dan dus bij Moab plaatsen. Is dat probleem ook opgelost.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Liggen de tickets al vast? Je zou wat meer tijd hebben voor Yellowstone en de parken bij Moab als je in Denver of in SLC zou beginnen. Dat betekent dan wel dat je Glacier mist. Ik begrijp de opmerking over de Rockies niet zo goed, je zit toch volop in de Rockies? Als je Rocky Mountain NP bedoelt, ja, dat valt niet in te passen in deze route, maar met Glacier en Grand Teton heb je voldoende bergen.
Het stuk bij Craters of the Moon kan wat handiger zoals jolan al zegt. Als het kan zou ik meer tijd voor Yellowstone/Grand Teton en voor Arches en Canyonlands uittrekken. Zelfs als je niet veel gaat wandelen ben je erg veel tijd kwijt om alle bezienswaardigheden in Yellowstone te bezoeken. Kijk regelmatig eens op xanterra of er iets vrij is in het park, dat scheelt toch wel wat heen en weer rijden.
Kijk voor accommodatie eens op de nPS-site. Zo staat er bij Glacier:
Reservations are strongly encouraged. Rooms book up fast, especially for the peak months of July and August.
Succes!
Marianne
Het stuk bij Craters of the Moon kan wat handiger zoals jolan al zegt. Als het kan zou ik meer tijd voor Yellowstone/Grand Teton en voor Arches en Canyonlands uittrekken. Zelfs als je niet veel gaat wandelen ben je erg veel tijd kwijt om alle bezienswaardigheden in Yellowstone te bezoeken. Kijk regelmatig eens op xanterra of er iets vrij is in het park, dat scheelt toch wel wat heen en weer rijden.
Kijk voor accommodatie eens op de nPS-site. Zo staat er bij Glacier:
Reservations are strongly encouraged. Rooms book up fast, especially for the peak months of July and August.
Succes!
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 jun 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, heb nog geen ticket geboekt. Bedoelde inderdaad Rocky Mountains NP en Mt Rushmore. Wil daarom toch graag Glacier erin houden, heb hier hele mooie foto's van gezien
Dank je voor de tip van Xanterra. Daar heb ik idd ook vorig jaar GC en Yosemite accomodatie geboekt.
Hoe zouden jullie het stuk vanaf Jackson dan doen? (tot aan Capitol Reef)
Ik kan een dag besparen door Mt Rainer te skippen en in 1 dag doorrijden naar Coeur d'Alene.

Dank je voor de tip van Xanterra. Daar heb ik idd ook vorig jaar GC en Yosemite accomodatie geboekt.
Hoe zouden jullie het stuk vanaf Jackson dan doen? (tot aan Capitol Reef)
Ik kan een dag besparen door Mt Rainer te skippen en in 1 dag doorrijden naar Coeur d'Alene.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het zo doen.
12 Jackson - Craters of the moon - Twin Falls
13 Twin Falls - SLC
14 SLC - Moab
15 Arches NP/Canyonlands
16 Moab - Capitol Reef
Als je SLC zelf niet wilt bezoeken zou je vanuit Twin Falls nog wel verder kunnen rijden.
Wij reden in 2008 van Burley via CotM naar Jackson, kijk eens in ons reisverslag. We reden toen vnauit Yellwosotne met 1 stop naar Moab.
Marianne
12 Jackson - Craters of the moon - Twin Falls
13 Twin Falls - SLC
14 SLC - Moab
15 Arches NP/Canyonlands
16 Moab - Capitol Reef
Als je SLC zelf niet wilt bezoeken zou je vanuit Twin Falls nog wel verder kunnen rijden.
Wij reden in 2008 van Burley via CotM naar Jackson, kijk eens in ons reisverslag. We reden toen vnauit Yellwosotne met 1 stop naar Moab.
Marianne
Mooi reisverslag weer Marianne! Kan me herinneren dat ik vorig jaar ook veel aan je Yosemite- DV- Zion - Bruce tips heb gehad. Vooral vwb welke hikes leuk waren.
De Idaho Falls skippen dus?
Denk erover om nu volgende te doen:
1 Brus-Seattle 10.45- 18.53
2 Seattle
3 Seattle - Coeur d'Alene
4 Coeur d'Alene - Kalispell (bij ingang Glacier)
5 Glacier NP
6 Glacier NP - Butte
7 Butte - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
11 Jackson - Craters of the moon - Twin Falls
12 Twin Falls - Moab
13
14 Arches NP/ Canyonlands
15 Moab
16 Moab - Capitol Reef
17 Capitol Reef-Kanab via Ut 12 scenic highway
18 Kanab - tour met Terry
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas -Brussel 7.00
24 Brussel 7.55u
Nog tips voor accomodatie in Moab? Heb zoals je ziet nog een dag ruimte. Waar inzetten? Vorig jaar hebben wij genoten van White Pocket. Nog tips voor nog "zoiets" ??
De Idaho Falls skippen dus?
Denk erover om nu volgende te doen:
1 Brus-Seattle 10.45- 18.53
2 Seattle
3 Seattle - Coeur d'Alene
4 Coeur d'Alene - Kalispell (bij ingang Glacier)
5 Glacier NP
6 Glacier NP - Butte
7 Butte - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton - Jackson
11 Jackson - Craters of the moon - Twin Falls
12 Twin Falls - Moab
13
14 Arches NP/ Canyonlands
15 Moab
16 Moab - Capitol Reef
17 Capitol Reef-Kanab via Ut 12 scenic highway
18 Kanab - tour met Terry
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas -Brussel 7.00
24 Brussel 7.55u
Nog tips voor accomodatie in Moab? Heb zoals je ziet nog een dag ruimte. Waar inzetten? Vorig jaar hebben wij genoten van White Pocket. Nog tips voor nog "zoiets" ??
Wij hebben overnacht in de Hampton inn....goed bevallen en een kleine 5 km van ingang van Arches NP.damauro schreef:Nog tips voor accomodatie in Moab?
Lekker gaan eten bij de Moab Brewery, een aanrader!!!!
Veel plezier met deze mooie trip.
Leonardo
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis damauro: Seattle-Glacier-Yellowstone-Moab-Vegas: ti
Niet ongerust maken over Yellowstone. Sommigen zeggen wel dat je er meer tijd voor moet voorzien, maar het is zeker ook niet te weinig.
Op dag 7 sta je na 3u rijden al aan de noordelijke ingang van het park. Nog een hele namiddag vrij dus om al ergens naartoe te rijden of om Mammoth grondig te verkennen. Of de Grand Canyon of Yellowstone als je in Canyon Village overnacht bijvoorbeeld.
Dag 8 & 9: ook Yellowstone. Juist gepast voor de 2 rondjes van de 8-loop.
Op dag 10 kan je ook nog iets meepikken dat je eerder had overgeslaan. West Thumb bv, daar rijd je toch door. Of alle tijd op Grand Teton zetten.
12 Twin Falls - Moab
Come again? :p
En wat op dag 13? Staat niets bij nu. Bedoel je niet Twin Falls -> SLC, SLC-> Moab?
1 dag Arches, 1 dag Canyonlands is idd goed. Minimum is imo halve dag Arches. Dat kan bv in de namiddag, komende van SLC. Verwacht dan wel geen al te grote wandelingen te maken natuurlijk, maar het kan (zie ons reisverslag 2009)
Op dag 7 sta je na 3u rijden al aan de noordelijke ingang van het park. Nog een hele namiddag vrij dus om al ergens naartoe te rijden of om Mammoth grondig te verkennen. Of de Grand Canyon of Yellowstone als je in Canyon Village overnacht bijvoorbeeld.
Dag 8 & 9: ook Yellowstone. Juist gepast voor de 2 rondjes van de 8-loop.
Op dag 10 kan je ook nog iets meepikken dat je eerder had overgeslaan. West Thumb bv, daar rijd je toch door. Of alle tijd op Grand Teton zetten.
12 Twin Falls - Moab

En wat op dag 13? Staat niets bij nu. Bedoel je niet Twin Falls -> SLC, SLC-> Moab?
1 dag Arches, 1 dag Canyonlands is idd goed. Minimum is imo halve dag Arches. Dat kan bv in de namiddag, komende van SLC. Verwacht dan wel geen al te grote wandelingen te maken natuurlijk, maar het kan (zie ons reisverslag 2009)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Twinfalls-Moab op 1 dag???? Ik moet er niet aan denken. Boek gewoon niets en zie hoe ver je komt voor het donker is. In het donker rijden zou ik niet doen.
Iemand van een ander topic gaf aan dat ie dat wel eens gedaan had: van Twin Falls naar Moab in 1 ruk. En wij malen niet om wat langere reisdagen...
Maar omdat we toch nog een extra dag hebben kunnen we die misschien toch het beste inzetten in die route door tussenstop in SLC te doen. Vind ik zelf ook wel leuk, om weer ff, zij het voor n middag en avond een stad aan te doen.
Moet eerst nog eens accomodatie in Yellowstone en Moab zien te vinden. Tot nu toe alleen maar superdure dingen gezien
Maar omdat we toch nog een extra dag hebben kunnen we die misschien toch het beste inzetten in die route door tussenstop in SLC te doen. Vind ik zelf ook wel leuk, om weer ff, zij het voor n middag en avond een stad aan te doen.
Moet eerst nog eens accomodatie in Yellowstone en Moab zien te vinden. Tot nu toe alleen maar superdure dingen gezien

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1592 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties