Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog mensen met nare ervaringen in Amerikaanse steden?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Petra/VS schreef:Dat wil niet zeggen, dat het ook maar enigszins een goed idee is om in de mindere buurten van de steden te gaan logeren.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Misschien is het handig om vóórdat je gaat jezelf alvast even in de 'no-go' areas te verdiepen om vervelende verassingen te voorkomen! Tips voor Los Angeles vind je bijvoorbeeld hier (stukje naar beneden scrollen). Zo ook voor San Francisco en Las Vegas. En voor andere populaire steden moet je hier zelf maar even snuffelen.
En voor de rest zou ik vooral gaan genieten!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Het aller, allereerste hotel (Buena Vista Motot Inn, prima hotel!) waar wij terecht kwamen toen ik voor de eerste keer in Amerika was, dat was in SF. We parkeerden de auto en zagen een meisje van een jaar of 12 in een hoekje staan snuiven.
Ik had zoeits van, dat zullen we wel vaker zien, maar daarna eigenlijk nooit meer zoiets meegemaakt.

Groetjes van Marloes
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

dieter schreef:Wat me hier opvalt is dat niemand een echt nare ervaring meegemaakt heeft (gelukkig), maar alleen de perceptie had dat het onveilig was.

Misschien zijn we allemaal een beetje te veel beinvloed door die Amerikaanse politiereeksen ?
Het is eigenlijk een kwestie van geluk/pech hebben. De enige keer dat ze geprobeerd hebben om mij te overvallen was in mijn geboortedorp. Een klein dorpje van een paar 1000 inwoners. Door een groepje dronken jongeren die waarschijnlijk geld nodig hadden voor een taxi of meer drank of zo.
En in Antwerpen of Brussel heb ik door de gevaarlijkste wijken gelopen 's nachts en is er nooit iets gebeurd...
Maar ik zou het zeker niet gaan opzoeken, en zeker niet in een land of streek dat je niet kent.
claver
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door claver »

De enige keer dat ik me niet veilig heb gevoeld in Amerika was in LA.
Naief als ik was, dacht ik met de metro van Hollywood naar LAX te kunnen gaan. Dat kon ook wel, alleen had ik me niet gerealiseerd dat de route dwars door Compton, South central en Crenshaw liep.
Oops.
Lees hier http://www.claver.nu/archives/001065.php het hele verhaal
the world according to claver: http://www.claver.nu
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Moet zeggen dat ik me hier in Amerika heel veilig voel.
Alleen ons laatste bezoek aan Miami vond ik minder. Veel "snuifdozen" en ander gespuis tegen gekomen. Waardoor ik me niet echt prettig voelde.

Maar net als in Nederland moet je hier ook geen dingen doen die je in Nederland ook niet doet. 's Avonds over straat lopen is in sommige steden van Nederland ook niet echt een aanrader en dat geldt hetzelfde in Amerika in de grote steden. Idem dito voor tankstations 's avonds en 's nachts. Gewoon normaal verstand gebruiken en dan komt het wel goed.

Wat een goede raadgever is zijn de ervaringen van andere hotelgasten bij websites van een travelocity of hotels.com. Vaak hebben ze van de aangeboden hotels "reviews" van gasten. Dat kan een raadgever zijn welk hotel goed is en welke wellicht iets minder.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Toen ik in feb 2005 een shuttle nam van Newark naar Manhattan, was er ook een persoon in ons busje die in de buurt van het Yankee stadium moest zijn. Hij werd als eerste afgezet. Toen zijn we ook door een niet zo mooie buurt gereden. Dat is eigenlijk de enige slechte ervaring die ik met Amerika heb, dus da's niet veel.

Nog steeds heb ik het idee dat ik liever 's avonds in New York op straat loop, dan in Rotterdam. In New York liep ik 's avonds door Central Park, hier in Rotterdam krijg je me 's avonds geen enkel park in...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Mensen vergeten vaak dat de VS, en zeker steden zoals Los Angeles, een gebied met grote tegenstellingen is. Je hebt er rijke, goed onderhouden en veilige buurten afgewisselt met arme, vervallen en soms zeer onveilige buurten. In Los Angeles zijn blokken waar iedereen miljonair is, en er zijn blokken die meer lijken op een ghetto of derdewereld stad. Maar als je je ogen een beetje open hebt, dan weet je wel hoe het zit.

Om domweg een beetje rond te rijden en in een slechte buurt een liquor store in te lopen om een ATM te gebruiken, terwijl er tralies voor de ramen staan en louche figuren rondhangen is niet echt slim. Zou je hetzelfde doen in Mexico City, Buenos Aires of zelfs de Bijlmer? Waarschijnlijk niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer