Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegveld Newark naar centrum

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Moniek88
Amerika-ontdekker

Vliegveld Newark naar centrum

Bericht door Moniek88 »

Hoi, wij komen in New York aan om 16.55 (planning nu).
Wat is dan de beste manier om vanuit het vliegveld Newark naar het centrum te komen?
Hoelang doen we daar dan ongeveer over?
Het hotel is Excelsior in Manhattan.

Alvast bedankt voor het advies.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegveld Newwark naar centrum

Bericht door DVDGuy »

Shuttlebus, zet je af in hartje Manhattan; kost ongeveer $ 15,-
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

De beste manier is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat je wil. Voor ons dat namelijk een taxi, maar kost ook wel weer 70 dollar. Maar je kunt inderdaad ook een shuttle nemen of het OV.
Moniek88
Amerika-ontdekker

Bericht door Moniek88 »

Maakt het nog uit hoelaat we dan landen in New York? Rijden de shuttelbussen 24uur?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb 6 jaar geleden de trein genomen en daarna met de metro het laatste stuk.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij hebben in februari de Airtrain naar Newark genomen vanaf Penn Station (heeft ook metro halte dus makkelijk om over te stappen). Half uurtje trein en je staat op Newark, heel simpel allemaal... Dit koste ons $12,50 pp...
http://www.panynj.gov/airports/ewr-airtrain.html en http://www.panynj.gov/airports/pdf/ewr- ... nglish.pdf
De Airtrain zelf stopte bij Newark Liberty International Airport Station en daar kan je heel gemakkelijk overstappen op de gratis 'trein' die de verschillende terminals met elkaar verbindt.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Moniek88
Amerika-ontdekker

Bericht door Moniek88 »

Thnx voor jullie info! :-D
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik kaap dit topic maar even omdat ik het zonde vind om er een nieuwe voor te openen. Wij vliegen naar NYC op JFK, de planning is om op de heenweg een shuttlebus te nemen (17$ p.p.) en op de terugweg een taxi (de shuttlebus haalt je 4,5 uur vantevoren al op, vind ik persoonlijk veel te vroeg).
Nu weet ik dat er vanaf JFK naar Manhattan een flat rate van 45$ is, nou ben ik eigenlijk benieuwd of die flat rate ook de andere kant op geldt, dus vanaf manhattan naar JFK toe?

Wat moet ik nog rekenen bovenop die flat rate aan tax, toll enz? Iemand met taxi ervaringen van en naar JFK hoor ik graag :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegveld Newark naar centrum

Bericht door Thierry73 »

Vanaf Newark heb je heel veel opties

wij zijn afgelopen jaar twee keer geweest, een keer met de trein en een keer een van gehuurd via carmell limo.
beiden goed te doen.
let op waar je hotel ligt, want vanaf het station kan het best een eindje lopen zijn.
Voordeel van taxi's is natuurlijk dat je voor de deur afgezet wordt.

Al kan je op manhattan ook een taxi pakken natuurlijk als je uitstapt bij een station.

JFK heeft inderdaad ook een flat rate vanaf Manhattan.
Daar zal wel wat aan tol en tips bijkomen lijkt me.
Naar Newark was dat geloof ik een dollar of 8-10.

Als je de tijd hebt kan je ook goedkoop van en naar JFK.
met de metro.
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Bericht door lorenzo_obrie »

Wat Eliza zegt heb ik ook gedaan 2 weken terug, Airtrain ritje en dan nog bij treinstation een treintje naar Pennstation, allemaal heel simpel en goedkoop!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

RNA schreef:Nu weet ik dat er vanaf JFK naar Manhattan een flat rate van 45$ is, nou ben ik eigenlijk benieuwd of die flat rate ook de andere kant op geldt, dus vanaf manhattan naar JFK toe?

Wat moet ik nog rekenen bovenop die flat rate aan tax, toll enz? Iemand met taxi ervaringen van en naar JFK hoor ik graag
Deze prijzen (die 45$ flat rate) staan ook op en in de taxi's aangegeven, makkelijk dus!

Voor de tol kan ik je niet helpen, al hangt het ook wel af van de route van de chauffeur of hij een brug of een tunnel neemt.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

En goed opletten want de meeste taxichauffeurs zetten gewoon de meter aan in plaats van de flat fee te rekenen! Meestal ben ik inclusief toll en fooi rond de 60 dollar kwijt...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is inderdaad goed opletten, want dit mogen ze niet doen naar JFK (naar Newark gaat wel de meter aan).
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt! ik kon niet opmaken of het nou alleen naar Manhattan gold, of ook andersom.
De metro/airtrain wordt hem niet, ik ben op vakantie! :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

RNA schreef:Bedankt! ik kon niet opmaken of het nou alleen naar Manhattan gold, of ook andersom.
De metro/airtrain wordt hem niet, ik ben op vakantie! :wink:
In mei hadden we ook een taci genomen vanaf jfk, maar voor de taxi stond een enorme wachtrij en het was vrij druk nasr Manhattan. Ik denk dat we met de metro sneller geweest waren.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik snap ook wel dat mensen het doen hoor, ieder zn ding!
Ik heb alleen geen zin om met die koffers te sjouwen, over te stappen en dan alsnog een heel stuk naar het hotel te lopen vanaf het metro station. Ik ben op vakantie, dan wil ik ook gelijk voor de deur van het hotel worden afgezet ook! :thumbup:

Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

RNA, dat vind ik nu ook. Laat me altijd ophalen door Dial 7, laatste keer 75 dollar betaald (tip incl) van Newark naar Midtown West.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt voor de tip, wat zijn je ervaringen hiermee?
Wat me opvalt is dat de rit van JFK naar het hotel goedkoper (40$) is dan de flat rate van taxi's (45$) waardoor ik weer benieuwd raak naar het addertje :D

Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Vervelende aan taxi's vind ik dat als je niet vooraan zit naast de chauffeur, je echt geen plaats hebt voor je voeten. Dial 7 en Carmel, de 2 meest genoemde car services op TA, rijden alleen met towncars, en daar heb je dus wel de luxe die je in de meeste taxi's niet hebt.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik snap alleen niet waarom een rit naar JFK duurder is dan dezelfde rit VANAF JFK, lijkt me dezelfde route toch?
Maar bedankt voor de tip, ik wil hem gaan gebruiken op de terugweg!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer