Het gaat hier om keuzes en/of het betrachten van enige soepelheid. Een kleine auto is een fractie goedkoper, maar wel een stukje zuiniger in gebruik, en heel, heel misschien schoner. Een grotere wagen biedt meer comfort, is veiliger en past beter bij het VS-verkeer. Tja, wat nu?
Het is allemaal nogal persoonlijk. Zelf ben ik liefhebber van klein grut, d.w.z.
in Europa - ik rijd Panda. Maar in de VS kiezen wij (2 pers.) altijd voor een midsize om redenen die veel anderen al hebben genoemd. De laatste keer huurden we een mid-size SUV (een Ford Escape), die bij
Autoreisen.
de slechts 20 euro per week duurder is dan het kleinste type (Yaris e.d.). Wie naar de VS kan reizen, kan best die 20 euro extra betalen. Daarbij komt dat de moderne mid-sizes al lang geen benzineslurpers meer zijn.
Bij terugkeer in Nederland moet ik altijd weer wennen aan het schakelen, de benauwdheid en de oncomfortabelheid van mijn Panda. Maar na een paar dagen is alles weer bij het oude. Kortom: alles went en een beetje aanpassing (of het laten vallen van principes) kan geen kwaad

. Het leven is immers 'vloeibaar'.
Fijne en ook veilige vakantie.
Groet,
Fietser