Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Re: 2 uur voldoende overstaptijd Heathrow?

Bericht door Nieky81 »

Hoi, wat een handig forum om dingen te weten te komen! :thumbup:
Had me ook niet gerealiseerd dat overstappen zoveel tijd kan kosten.

Wij gaan in juli van Dusseldorf naar San Francisco met overstap in Heathrow. Overstaptijd in Heathrow is: 1.45 uur, op de terugweg hebben we 1.40 uur.
We vliegen eerst met Britisch Airways en dan met Virgin Atlantic, het is bij mijn weten wel als 1 vlucht geboekt (door het reisbureau)

Volgens het schema komen we aan in Terminal 5 en vertrekken we van Terminal 3. Zo te lezen hier, is de overstaptijd (te) krap?
- Kost het echt 90 minuten van T5 naar 3? (gaat dat per bus/metro?)
- Moeten we de koffers opnieuw inchecken, omdat we met 2 vliegmaatschappijen vliegen?
- Hoe zit het met evt. vertraging en recht op een andere vlucht?

Alvast bedankt!
Groetjes Monique
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

90 minuten is de tijd die Heathrow aangeeft....maar ik neem aan dat ze die schatting ruim maken...
hier staat ook het eea over Heatrhow:
viewtopic.php?f=30&t=34064&start=20
als je vertraging hebt, zullen ze je omboeken op een andere vlucht...als je pech hebt, is dat pas de volgende dag...
(is mij van de winter overkomen....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

je koffer hoef je niet apart op te halen en in te checken...je kunt wel vragen of ze er een sticker 'korte overstap' op plakken, dan worden de koffers sneller afgehandeld in Londen....al zal dat niet nodig zijn.
de verbinding tussen de terminals gaat met gratis bussen....even de site van Heathrow goed bestuderen en straks gewoon de borden volgen. Dat soort dingen wijst zich meestal wel vanzelf...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

o, en ik zie dat jullie in juli vliegen? wij doen dit rondje eind mei, dus ik zal je laten weten hoe het ging en of het makkelijk te vinden was.... :arrow:
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Oja fijn! doe maar! :thumbup:
Het is moeilijk voor te stellen hoe groot het daar is.. ben alleen Schiphol gewend ;)

Maar de koffers gaan dus automatisch door? ook al vlieg je met 2 maatschappijen.. dat scheelt wel weer tijd.
Maakt het tijdstip nog veel uit? we zijn om 11.15 uur in Heathrow, buiten de spits..
Laatst gewijzigd door Nieky81 op 24 apr 2011, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

komt in orde... 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

meyem schreef:je koffer hoef je niet apart op te halen en in te checken...je kunt wel vragen of ze er een sticker 'korte overstap' op plakken, dan worden de koffers sneller afgehandeld in Londen....al zal dat niet nodig zijn.
de verbinding tussen de terminals gaat met gratis bussen....even de site van Heathrow goed bestuderen en straks gewoon de borden volgen. Dat soort dingen wijst zich meestal wel vanzelf...
Ik heb dan wel de overstap in Chicago, maar heb begrepen dat je de koffers zelf zou moeten doorchecken? (is dat afhankelijk van de luchthaven?)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

mhocks schreef: Ik heb dan wel de overstap in Chicago, maar heb begrepen dat je de koffers zelf zou moeten doorchecken? (is dat afhankelijk van de luchthaven?)
Je zult in Chicago inderdaad zelf je koffer van de band moeten halen, vervolgens samen met de koffer door de douane en dan je koffer weer afgeven. Dat heeft niets te maken met de luchthaven maar alles met het land waar je overstapt.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Meyem, ben je inmiddels al terug van de rondreis? 'k was even benieuwd hoe het overstappen is gegaan?? :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vloog vrijdag naar Chicago via Heathrow met British Airways en America Airlines. Nadat ik in Heathrow in terminal 3 door de veiligheidscontrole was gegaan kreeg ik nog een extra controle. Eerst moest ik bij iemand achter zo'n hoge tafeltje allerlei vragen beantwoorden over mijn bagage waarna ik naar een balie moest waar mijn instapkaart uitgebreid werd nagekeken. Ook moest ik daar mijn adres in de VS opgeven. Daarna kon ik doorlopen naar de terminal.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Wij willen volgend jaar van Brussel naar Los Angeles met British Airways. Voor de overstap in Londen Heathtrow kunnen we kiezen tussen een overstap van 2u40 of eentje van 5u. Waar zouden jullie voor kiezen? Bij de ene zouden we dan rond 13u in LA aankomen, bij de andere om 15u. Dus dat maakt op zich niet veel uit. Vermits we dan toch nog niet ontbeten hebben, zouden we in Londen iets kunnen eten maar als we daar dan heel vlug moeten zijn ... Vinden jullie 5u dan te lang en is die van 2u40 zeker te doen (met eventueel een snack er bij)? We zullen denk ik wel in dezelfde terminal blijven maar wel moeten verwisselen van verdiep? Ik wil ook niet stressen om de volgende vlucht te halen vermits ik nog nooit een overstap heb gemaakt. Hoe simpel (complicated) is het daar in terminal 5?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Uit ervaring weet ik dat 2 uur en 40 minuten ruim voldoende is. Je hebt dan zelfs nog tijd om op de luchhaven iets te eten en drinken.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

2 uur en 40 minuten zou voor mij ruim voldoende zijn, ik moet er niet aan denken om 5 uur lang op een luchthaven te zitten. Je blijft als beide vluchten door BA uitgevoerd worden in dezelfde terminal, maar ook als je met AA vliegt en naar terminal 3 moet is 2 uur en 40 minuten nog ruim voldoende.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dankjewel voor jullie antwoorden, misschien dat we dan toch de 2u40 nemen, dan zijn we ook wat vroeger in LA en begint ons Usatripje een stuk vroeger. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

2 uur en 40 minuten zou voldoende moeten zijn. Behalve als je op Brussel vertraging hebt. Maar moet je daar van uitgaan? Beter van niet denk ik, dus gewoon die 2 uur en 40 minuten optie pakken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Arlette; ik heb een aantal malen dezelfde vlucht gehad als jij, maar dan om 07.u 20 vertrek uit Amsterdam.
aansluitend om 09. u 55 door naar LAX.
De security op terminal 5 Heathrow is de ene keer wat sneller dan de andere keer.
Het is en blijft vervelend daar, maar die overstap tijd is ruim voldoende om nog 2 keer koffie te (laten) halen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dankjewel, ik heb dus inderdaad die vlucht van 2u40 overstap genomen. En dan maar hopen dat alles inderdaad lekker gaat. Maar het is nog lang natuurlijk en ik heb er alle vertrouwen in. :thumbup:
En het is ook handig dat we die moment niet op de koffers moeten wachten en ons alleen moeten bezighouden met onszelf en dus enkel via security en paspoortcontrole moeten.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hadden vorig jaar een overstap van een uur, dat was haasten, maar zelf die hebben we gehaald (en onze koffers ook) :)
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Nog een vraagje omtrent Heathrow : ik lees op hun website (en hier heb ik het ook ergens op het forum gelezen) dat wanneer je uit het vliegtuig vanuit Brussel bent gestapt dat je misschien eerst nog naar airlinedesk moet (???) voor een volgend ticket en dan nadien je handbagage even laten checken. Daarna naar de security en de volgende gate... Is het in Londen dan zoals ik het me voorstel als we toch op terminal 5 blijven dat dit met verdiepen is en dat je dan om verder te vliegen nog eerst naar een ander verdiep moet gaan? Ik vind het toch allemaal niet zo duidelijk vandaar mijn vraagjes.
En ivm die airlinedesks : hoe weet je of je daar na het uitstappen eerst moet stoppen vooraleer je verder kunt? Of is dit altijd zo? Ik heb trouwens nog nooit ergens een overstap gedaan dus ik weet helemaal niet hoe het werkt. Sorry voor mijn domme vraagjes. :oops:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Alles wijst zich vanzelf. Je krijgt vaak je instapkaarten in een handig mapje waarin staat hoe het overstappen te werk gaat. Je moet gewon de borden "Connections" volgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer