Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika betreden met twee search warrants
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Amerika betreden met twee search warrants
Een kennis van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Zijn vader woont in FL, waar hij regelmatig op bezoek ging. Meestal wat vrienden mee, toen allemaal mid-twintigers, en dus ook regelmatig op stap. Op één van die avonden had de designated driver toch wat gedronken, dus zou mijn kennis terugrijden, met een paar biertjes op, want hij was het meest bekend met de omgeving.
Hij werd aangehouden, en mocht een nachtje de cel in. Vader betaald de borg, en hij moest terug naar Nederland.
Uiteraard kwam er een rechtzaak, waar hij niet is verschenen, maar wel veroordeeld, met een boete, en een straf vanwege het niet verschijnen voor de rechtbank. De boete is door zijn vader betaald, maar de misdemeanor voor contempt of court is blijven staan, en ze zijn er ±8 jaar met een advocaat mee bezig geweest om dat op te lossen, en vanaf dit jaar mag hij weer "vrij" naar de US reizen om zijn vader te bezoeken. In de tussentijd bezochten ze elkaar op Curacao, of in Nederland, uiteraard.
Dat je niet op komt dagen voor de rechtbank betekent niet dat je niet veroordeeld kunt worden, het maakt het zelfs erger.
Ik ben ook bang dat je dit eerst zult moeten oplossen, want anders krijg je bij binnenkomst, in welke POE dan ook, problemen.
Hij werd aangehouden, en mocht een nachtje de cel in. Vader betaald de borg, en hij moest terug naar Nederland.
Uiteraard kwam er een rechtzaak, waar hij niet is verschenen, maar wel veroordeeld, met een boete, en een straf vanwege het niet verschijnen voor de rechtbank. De boete is door zijn vader betaald, maar de misdemeanor voor contempt of court is blijven staan, en ze zijn er ±8 jaar met een advocaat mee bezig geweest om dat op te lossen, en vanaf dit jaar mag hij weer "vrij" naar de US reizen om zijn vader te bezoeken. In de tussentijd bezochten ze elkaar op Curacao, of in Nederland, uiteraard.
Dat je niet op komt dagen voor de rechtbank betekent niet dat je niet veroordeeld kunt worden, het maakt het zelfs erger.
Ik ben ook bang dat je dit eerst zult moeten oplossen, want anders krijg je bij binnenkomst, in welke POE dan ook, problemen.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Bedankt voor alle antwoorden!
Ik heb inmiddels contact gehad met de ambassade en het consulaat. Beide geven aan met een dergelijke zaak niets aan te kunnen en verwijzen me naar Sherrif´s office of een advocaat.
Ook ben ik erachter waar de advocaat die mij toentertijd heeft geholpen nu werkt, en hem heb ik een email gestuurd.
Ik vind het ook vreemd dat ik niets thuis heb ontvangen. Wel heb ik tweemaal een email gehad m.b.t. een gemiste court date.
Vier jaar geleden ben ik op personal bond vrijgekomen, en heeft de desbetreffende advocaat geregeld dat ik ook mijn paspoort terug kreeg.
Waarom ik ben vertrokken? Je bent 22, schijt zeven kleuren stront en bent bang voor de gevolgen. Daarnaast raakt je geld op en is je retourvlucht binnen twee weken. Wellicht niet de beste keuze, maar op dat moment leek het wel zo.
Contact met een advocaat, en hopen dat die beste man me kan helpen.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels contact gehad met de ambassade en het consulaat. Beide geven aan met een dergelijke zaak niets aan te kunnen en verwijzen me naar Sherrif´s office of een advocaat.
Ook ben ik erachter waar de advocaat die mij toentertijd heeft geholpen nu werkt, en hem heb ik een email gestuurd.
Ik vind het ook vreemd dat ik niets thuis heb ontvangen. Wel heb ik tweemaal een email gehad m.b.t. een gemiste court date.
Vier jaar geleden ben ik op personal bond vrijgekomen, en heeft de desbetreffende advocaat geregeld dat ik ook mijn paspoort terug kreeg.
Waarom ik ben vertrokken? Je bent 22, schijt zeven kleuren stront en bent bang voor de gevolgen. Daarnaast raakt je geld op en is je retourvlucht binnen twee weken. Wellicht niet de beste keuze, maar op dat moment leek het wel zo.
Contact met een advocaat, en hopen dat die beste man me kan helpen.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Marander, dank voor je update. Zou je ons hier op de hoogte willen houden? Afgezien van de interesse in het verhaal kunnen we hier wellicht ook nog wat van leren.
Als ik er met een Nederlandse blik naar kijk en wellicht ook een logische blik dan lijkt het me dat deze zaak wel op te lossen moet zijn. Natuurlijk wat je hebt gedaan hoort niet, maar het is ook geen halszaak. Doch let wel, dat is wat ik ervan denk, dus de VS kunnen het wellicht wel veel serieuzer opvatten.
Als ik er met een Nederlandse blik naar kijk en wellicht ook een logische blik dan lijkt het me dat deze zaak wel op te lossen moet zijn. Natuurlijk wat je hebt gedaan hoort niet, maar het is ook geen halszaak. Doch let wel, dat is wat ik ervan denk, dus de VS kunnen het wellicht wel veel serieuzer opvatten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen halszaak? Vraag dat aan alle mensen die vrienden en familie kwijt zijn geraakt doordat een dronken lor meende dat ie wel kon rijden
Als je dit in Amerika gedaan hebt zou het me niet verbazen dat je dat nog steeds doet. Sorry, ik heb geen respect voor mensen met teveel alcohol op achter het stuur. Denk ook niet dat je amerika binnen gaat komen tenzij het in een oranje jumpsuit is.

Als je dit in Amerika gedaan hebt zou het me niet verbazen dat je dat nog steeds doet. Sorry, ik heb geen respect voor mensen met teveel alcohol op achter het stuur. Denk ook niet dat je amerika binnen gaat komen tenzij het in een oranje jumpsuit is.
@ned in MO, ik keur het gedrag ook absoluut niet goed. Maar ik lees nergens in de post van TS dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden en dus is het een geval van DUI, wat bij mijn weten een misdemeanor is en geen felony.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sorry Hockey, dat ben ik volstrekt niet met je eens. Het is een kwestie van puur geluk dat er niemand is overreden... DUI is altijd schandalig. Heel simpel.
Even voor de goede orde: ik keur het niet goed, ik keur het zelfs zeer sterk af. En wat mij betreft mag dit soort dingen zwaar gestraft worden. Doch, dat is nu de discussie niet. De discussie is nu of onder de huidige wetgeving zoiets zeer ernstig is. En dan zal enkel betrapt worden met alcohol op achter het stuur minder zwaar worden aangerekend dan als er een ongeluk was geweest. Maar nogmaals, ik keur dit soort gedrag ook af.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Kan je ons vertellen op welke website je dit gevonden hebt?marander schreef:Echter, na een zoektocht op het internet, ben ik met behulp van mijn achternaam en geboortedatum erachter gekomen dat er twee search warrants open staan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
In missouri ga je naar casenet. Sta ik ook een aantal keren in
. Als plaintiff als ik er weer eens een niet betalende huurder uit moet gooien

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hij die zonder zonden is werpen de eerste steen.....ned in MO schreef:Geen halszaak? Vraag dat aan alle mensen die vrienden en familie kwijt zijn geraakt doordat een dronken lor meende dat ie wel kon rijden![]()
If you can dream it...
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als het leven simpel was, dan was het maken van een moeilijke keuze gemakkelijk...USA2004 schreef:Sorry Hockey, dat ben ik volstrekt niet met je eens. Het is een kwestie van puur geluk dat er niemand is overreden... DUI is altijd schandalig. Heel simpel.
If you can dream it...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Hockey, zo zie je maar weer eens hoe makkelijk het is dat dingen niet helemaal duidelijk gelezen worden. Heb ik ervaring mee 

- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Mark. Het met "een slokje op" autorijden is niet zo'n ingewikkelde keuze. Gewoon niet doen.markgoestoamerica schreef:Als het leven simpel was, dan was het maken van een moeilijke keuze gemakkelijk...USA2004 schreef:Sorry Hockey, dat ben ik volstrekt niet met je eens. Het is een kwestie van puur geluk dat er niemand is overreden... DUI is altijd schandalig. Heel simpel.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben iemand die zelfs na een bonbon waar toevallig likeur in zit al niet meer auto rijd, en ik denk dat ik de meest kritische ben wat betreft alcohol, drugs etc...
maar ik heb ook geleerd:
oordeelt niet of gij zult zelf veroordeeld worden.
De TS vroeg om advies, niet om door ons veroordeeld en afgebrand te worden, maar om advies..
als hij veroordeeld word is dat door de Judge en door God... niet oor mij...
maar ik heb ook geleerd:
oordeelt niet of gij zult zelf veroordeeld worden.
De TS vroeg om advies, niet om door ons veroordeeld en afgebrand te worden, maar om advies..
als hij veroordeeld word is dat door de Judge en door God... niet oor mij...

Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 26 jun 2012, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
Ik vind het ook een beetje vaag verhaal.
Op het moment dat je met een borrel op gaat rijden maak je daar in feite een keuze mee. Dan zijn er twee mogelijkheden, of het gaat goed of het gaat fout. Als het goed gaat heb je geluk en als het fout gaat heb je pech (en degene die dankzij jou een ongeluk krijgt heeft dubbel pech).
Maar feit is, jij hebt wel zelf die keuze gemaakt vooraf. Ik geloof niet dat de keus simpeler kan dan dat toch?
En als je geen oordeel wilt of ongevraagd advies is het laatste wat je moet doen je probleem op een (publiek) forum zetten dus dat vind ik een beetje een "non"- opmerking. Het geloofs aspect laat ik er maar even buiten want dat heeft voor mij persoonlijk geen extra toegevoegde waarde
Op het moment dat je met een borrel op gaat rijden maak je daar in feite een keuze mee. Dan zijn er twee mogelijkheden, of het gaat goed of het gaat fout. Als het goed gaat heb je geluk en als het fout gaat heb je pech (en degene die dankzij jou een ongeluk krijgt heeft dubbel pech).
Maar feit is, jij hebt wel zelf die keuze gemaakt vooraf. Ik geloof niet dat de keus simpeler kan dan dat toch?
En als je geen oordeel wilt of ongevraagd advies is het laatste wat je moet doen je probleem op een (publiek) forum zetten dus dat vind ik een beetje een "non"- opmerking. Het geloofs aspect laat ik er maar even buiten want dat heeft voor mij persoonlijk geen extra toegevoegde waarde

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hopelijk durft de TS nog wel antwoord te geven nu.....want ik ben best benieuwd hoe dit afloopt.
Ik neem aan dat hij zelf ook wel snapt dat die actie toentertijd dom was, dus het lijkt me dat we best kunnen stoppen nu met oordelen.
Ik neem aan dat hij zelf ook wel snapt dat die actie toentertijd dom was, dus het lijkt me dat we best kunnen stoppen nu met oordelen.

Het is enige tijd geleden dat ik in dit topic heb gekeken, maar bij deze een update zoals beloofd.
Ik zie dat er inmiddels een enigszins verhitte discussie is ontstaan met betrek tot het morele aspect van de hele zaak.
Hoewel negatieve kritiek inderdaad niet de insteek was van mijn forum post, neem ik het geenszins iemand kwalijk die graag zijn of haar mening uit omtrent de door mij gemaakte fout. Het was een meer dan domme actie, welke nooit had mogen plaats vinden. Dat gezegd hebbende, ieder mens maakt fouten, en men kan wel degelijk veranderen. Geloof me, twee dagen in een Amerikaanse cel als claustrofobisch persoon doet veel.
Los van bovenstaande heb ik inmiddels contact met een advocaat. Het betreft een andere advocaat dan degene die ik toentertijd had, aangezien deze nooit meer heeft gereageerd.
De zaak is inmiddels in een dermate gevorderd stadium, dat de advocaat in kwestie verwacht voor eind oktober de twee search warrants 'quashed' te hebben. In normaal Nederlands: verwijderd uit het systeem.
Onder het mom van "er is geen bewijs" (er is nooit een alcohol test afgenomen, enkel een field sobriety test, welke kennelijk niet voldoende bewijs is) en "de verdachte in kwestie woont in Nederland en komt waarschijnlijk niet meer terug", moet het volgens mijn advocaat geen probleem zijn om het voor elkaar te krijgen.
Het enige nadeel zijn de advocaat kosten, maar als ik er zo op terug kijk dan ben ik er meer dan goed vanaf gekomen.
Mijn search warrants heb ik kunnen vinden op de volgende website: https://public.co.travis.tx.us/wow/default.aspx
Die website is echter wel specifiek voor Travis County.
Nogmaals bedankt aan eenieder voor de hulp!
Ik zie dat er inmiddels een enigszins verhitte discussie is ontstaan met betrek tot het morele aspect van de hele zaak.
Hoewel negatieve kritiek inderdaad niet de insteek was van mijn forum post, neem ik het geenszins iemand kwalijk die graag zijn of haar mening uit omtrent de door mij gemaakte fout. Het was een meer dan domme actie, welke nooit had mogen plaats vinden. Dat gezegd hebbende, ieder mens maakt fouten, en men kan wel degelijk veranderen. Geloof me, twee dagen in een Amerikaanse cel als claustrofobisch persoon doet veel.
Los van bovenstaande heb ik inmiddels contact met een advocaat. Het betreft een andere advocaat dan degene die ik toentertijd had, aangezien deze nooit meer heeft gereageerd.
De zaak is inmiddels in een dermate gevorderd stadium, dat de advocaat in kwestie verwacht voor eind oktober de twee search warrants 'quashed' te hebben. In normaal Nederlands: verwijderd uit het systeem.
Onder het mom van "er is geen bewijs" (er is nooit een alcohol test afgenomen, enkel een field sobriety test, welke kennelijk niet voldoende bewijs is) en "de verdachte in kwestie woont in Nederland en komt waarschijnlijk niet meer terug", moet het volgens mijn advocaat geen probleem zijn om het voor elkaar te krijgen.
Het enige nadeel zijn de advocaat kosten, maar als ik er zo op terug kijk dan ben ik er meer dan goed vanaf gekomen.
Mijn search warrants heb ik kunnen vinden op de volgende website: https://public.co.travis.tx.us/wow/default.aspx
Die website is echter wel specifiek voor Travis County.
Nogmaals bedankt aan eenieder voor de hulp!
Top dat je nog even antwoord komt geven en goed om te horen dat er nog mogelijkheden zijn voor mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.
En ja, ik hoop ook dat je je lesje geleerd hebt en daarom denk ik dat het wel goed komt! Veel succes ermee
En ja, ik hoop ook dat je je lesje geleerd hebt en daarom denk ik dat het wel goed komt! Veel succes ermee

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1979 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 57 Reacties