Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veiligheid Atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Lars96
Amerika-newbie

Veiligheid Atlanta

Bericht door Lars96 »

Gebaseerd op wat ik tot nu toe allemaal van jullie over jullie ervaringen heb gelezen, lijkt het er in ieder geval op dat je je daar niet snel zult gaan vervelen. De hoge luchtvochtigheid zou voor mij denk ik misschien nog niet eens zo'n groot probleem zijn, aangezien ik het in Vegas met 45+ graden Celcius ook nog makkelijk volhield, al is de lucht daar uiteraard wel minder vochtig. Maar hoe zit het met de veiligheid in Atlanta, hoor op sommige websites namelijk dat het daar op sommige plekken vrij crimineel is, welke plekken zijn dit? Vallen Downtown, Midtown & Buckhead hier ook onder? Als een daar onbekende 16-jarige zou ik dit graag willen weten. :wink:
Ziva
Amerika-expert

Re: Veiligheid Atlanta

Bericht door Ziva »

Zoals in elke stad in Amerika zijn er delen waar je beter niet kunt komen. In Downtown merk je dat snel genoeg als je de buurt ziet veranderen zeg maar ;)

Ik vond Atlanta totaal niet onveilig overkomen maar ik zou het niet fijn vinden als ik een 16 jarige zoon had die daar in de avond op onbekende plekken zou gaan wandelen. Maar dat zou net zo goed gelden in Amsterdam bij wijze van spreken.

Ik weet niet wat je van plan bent te gaan doen? Rondslenteren op straat in de avond niet hoop ik?
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ons hotel lag in Buckhead en daar voelde het heel veilig. Ook in de avond, het is er schoon, goed verlicht, mooie buurt.
De omgeving van Coca Cola, Centennial Olympic Park en CNN is ook heel prettig. Geen moment onveilig gevoeld.
Meer downtown, bij de Underground, vonden wij de sfeer minder prettig. Onveilig is een groot woord, maar in de avond lijkt het mij daar niet zo fijn als de winkels en kantoren gesloten zijn. Wij waren overdag. Wij vonden dat er ook niet veel te beleven was, we waren er zo weer weg.
Maar Atlanta is zeker een bezoek waard! Veel plezier.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Wij zaten heel dicht bij het centenial park, coca cola en cnn (alles binnen 5 a 6 minuten loopafstand) en wij hebben ons daar inderdaad geen moment onveilig gevoeld terwijl het echt downtown Atlanta is. Wij zaten in het Marriott Marquis hotel tussen alle andere grote hotel namen en in die buurt lopen veel stadswachten. Ook wij hadden precies hetzelfde gevoel bij Underground. Niet onveilig maar ik zou daar savonds niet willen lopen. Betere plek om te gaan winkelen is Atlanta station. Maar daar ben ik alleen overdag geweest en het zag er erg netjes uit.
Wel liepen er overal veel zwervers of bedelaars rond bij het hotel waar wij zaten. Maar ze waren absoluut niet lastig, drongen nooit aan en bleven altijd netjes.
Atlanta is absoluut een stad die je gezien moet hebben vind ik. Zorg alleen wel dat je in de buurt zit van de grotere en vaak duurdere hotels en de attracties. Al hoeft een luxe hotel niet duur te zijn ;-)
Bij de hotels zitten ook erg leuke kroegen en restaurantjes. Wij vonden het een zeer gezellige en veilige wijk!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Lars96
Amerika-newbie

Bericht door Lars96 »

Bedankt voor al jullie reacties, het is kwa veiligheid in Atlanta dus best te doen zie ik zo. :wink: Uiteraard zijn er in elke Amerikaanse stad bepaalde buurten waar je beter niet heen kunt gaan, maar dat geldt inderdaad bijvoorbeeld ook voor Amsterdam. Ziva, ik zit op de Oglethorpe campus, wat zich 10 minuten van Buckhead bevindt, dus daar zal het wel veilig zijn. Ik lees op meerdere websites inderdaad ook dat Buckhead wel het meest veilig is. Uiteraard Ziva ben ik niet van plan om hier ´s avonds rond te gaan slenteren en al zou dat zo zijn dan zou het waarschijnlijk zijn met een groep van de campus, wat het uiteraard ook een stuk minder gevaarlijk maakt. Meestal zal ik dus overdag in Downtown/Midtown/Buckhead zijn. Ook zal ik niet de grenzen van bijvoorbeeld Downtown opzoeken, tot waar het grenst aan wat minder 'goede' buurten, maar vooral echt het centrum van Downtown, waar de meeste bezienswaardigheden (CNN Center, Georgia Aquarium, World of Coca-Cola) zich bevinden. Underground zal ik waarschijnlijk ook overdag wel een enkele keer bezoeken, maar aangezien ik ook veel gelezen en gehoord heb dat dit niet zo veel is, zal ik hier waarschijnlijk niet en dus ook niet 's avonds weer terugkomen. Maar rond welke punten in Downtown begint de overgang tussen 'goede' en 'slechte' buurt in te zetten?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bij de Underground voornamelijk. Je hebt een grote trap die naar beneden gaat en waarmee je dus naar de ondergrondse winkels gaat maar als je in plaats van die trap naar links, bovengronds de straat in gaat, ga je dus een slechter gedeelte in. De Underground is sowieso best wel "vergane glorie" als je het mij vraagt. Ik ben er geweest maar vond het echt zonde van mijn tijd en er waren geen winkels waar ik normaal zou willen winkelen.

De slechte buurt merk je echt al voordat je de straten ingaat. Het straatbeeld veranderd, het wordt heel armoedig, mensen hangen een beetje rond op straat (roken troep en kijken je een beetje argwanend aan) en je voelt je op slag niet prettig :D
Lars96
Amerika-newbie

Bericht door Lars96 »

Oo oké, de het gebied rond de eerdergenoemde attracties zijn dus wel zeker weten wel veilig genoeg, goed om te weten. En uiteraard wordt het pas in de 'echte' achterbuurten pas echt link. Ik hoor ook van meerdere mensen dat Underground vergane glorie is, maar ik denk toch dat ik (overdag) gewoon even langsgaan om maar voor mezelf te zien wat ik ervan vind. Hoe verhouden Downtown, Midtown en Buckhead zich tot elkaar? Ik zit erg dichtbij Buckhead, deze afstand is volgens mij zelfs te voet af te leggen. Maar is hier, afgezien van winkelen in het enorme Lennox Square nog wat te doen? En in Midtown, dit is toch meer het uigaansleven?
MarkATL
Amerika-newbie

Bericht door MarkATL »

Buckhead is een van de 'beste' stukjes van ATL. Midtown tot aan de grenzen met downtown (centennial place, coca cola etc) zijn ook zeer goed en heb ik me nog geen moment onveilig gevoeld. Downtown zelf is niet zo heel spannend en ben ik 's avonds nooit geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Van horen zeggen weet ik wel dat het soms onveilig kan zijn, net als in andere stukken ATL, maar dat merk je idd vanzelf aan hoe de wijk eruit ziet ...

Virginia Highland en Decatur zijn ook een paar van de betere, gezelligere buurten.

Ik raad je niet aan om te voet te gaan (je kunt het proberen uiteraard) maar in ATL ligt alles echt heel erg verspreid en de automobilisten daar zijn totaal niet voorbereid op voetgangers en zaken als zebrapaden worden dus niet gerespecteerd / gezien ...
Wachtend op een visum om naar de VS te mogen ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer