Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Ik en mijn vriendin maar ik rij de hele tijd.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je je vriendin niet wilt laten rijden (als zei niet als extra bestuurder aangegeven wordt kan dat ook niet omdat ze dan niet verzekerd is), dan is het prijsverschil bv. bij een mid-size SUV € 47,75. Daar krijg je dan in jouw geval een volle tank voor, en nog een inzittenden verzekering, de extra bestuurder heb je dus niet nodig. Het zal dus niet zoveel uitmaken, ik denk dat een volle tank voor een mid-size ook ongeveer dat bedrag zal kosten, maar bij het goedkope pakket moet je die dan dus apart aan de verhuurder betalen bij het ophalen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vreemd, ons bezoek heeft deze week ook een Mazda 3 van Hertz in gebruik en die zijn er juist laaiend enthousiast over. Zij hebben wel cruise control, de bediening ervoor zie je duidelijk op het stuur. Dus niet alle Mazda 3s zijn gelijk geschapen blijkbaar.Ta2 Gerrit schreef:Wil ik je net gaan steunen in dit verhaal, lees ik dit in een ander topicCoyote schreef:Alle auto's die ik gehuurd heb in Amerika (en dat zijn er inmiddels heel wat geweest, alle soorten en maten) hadden overigens cruise control. Denk dan ook dat het eerder uitzondering dan regel is indien je een auto meekrijgt zonder cruise control.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Thanks, goed om te horen!Q-BiC schreef:Altijd met 3 geweest, altijd een midsize gehad. Moet lukken, tenzij je je koffers niet plat kan leggen in de koffer.
Handbagage & frigobox en al wat je bij de hand wil hebben gooi je gewoon op de 4e zitplaats achteraan.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb mijn auto gereserveerd bij Dollar.de met een platinum pakket.
Als het ik het goed begrepen heb is het platinum pakket inclusief:
eerste tank, SLI, CDW en STP?
Zoals hier op meer plekken te lezen begrijp ik dat Roadside Assistance niet nodig is.
Maar heb ik daarnaast (naast de normale reisverzekering) nog andere verzekeringen nodig?
Als het ik het goed begrepen heb is het platinum pakket inclusief:
eerste tank, SLI, CDW en STP?
Zoals hier op meer plekken te lezen begrijp ik dat Roadside Assistance niet nodig is.
Maar heb ik daarnaast (naast de normale reisverzekering) nog andere verzekeringen nodig?
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dollar geeft aan bij platinum:
eerste tank beurt,
SLI - Liability Insurance Supplement
CDW - Collision Damage Waiver
STP - Super TP
De persoonlijke ongevallenverzekering en reisverzekering bij plotselinge ziekte die heb ik al via de normale reisverzekering.
Heb ik hiernaast nog extra verzekeringen nodig?
Hieruit maak ik op dat het platinum pakket het volgende omvat:Huur is inclusief:
Onbeperkte kilometers, verlies-, diefstal- en schadedispensatie, aanvullende aansprakelijkheidsverzekering, onverzekerde bestuurdersverzekering, alle belastingen, plaatselijke belastingen en vliegbelastingen, Alle bijkomende bestuurderskosten, eerste tankbeurt.
Huur is exclusief:
GPS Satellietnavigatie (Garmin nuvi), persoonlijke ongevallenverzekering, reisverzekering bij plotselinge ziekte, kinder-, babyzitje, kosten voor minderjarigenbestuurder, skiboxen.
eerste tank beurt,
SLI - Liability Insurance Supplement
CDW - Collision Damage Waiver
STP - Super TP
De persoonlijke ongevallenverzekering en reisverzekering bij plotselinge ziekte die heb ik al via de normale reisverzekering.
Heb ik hiernaast nog extra verzekeringen nodig?
Weet iemand of je bij Alamo op Las Vegas Airport ook een auto uit een rijtje mag uitkiezen? Of wordt deze toegewezen?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
uit te kiezenWeet iemand of je bij Alamo op Las Vegas Airport ook een auto uit een rijtje mag uitkiezen? Of wordt deze toegewezen?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dat zal denk ik van het moment afhangen. Ik heb daar zowel toegewezen gekregen als mogen uitzoeken in de catagorie waarin ik gehuurd had.
Wij hebben zo'n 4 maanden geleden een reservering gemaakt voor een fullsize SUV bij USA-reisen.de
Eind Augustus hale wij hem op in Las Vegas en rijden er dan ruim 3 weken mee rond.
Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer wij de papieren opgestuurd krijgen, en kan het kloppen dat er nog helemaal niets is afgeschreven van onze rekening?
Het gaat om het bedrag van zo'n 1150 Euro, ik meen ergens ooit iets gelezen te hebben dat er boven de 1000 euro gelijk afgeschreven wordt?!?
Eind Augustus hale wij hem op in Las Vegas en rijden er dan ruim 3 weken mee rond.
Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer wij de papieren opgestuurd krijgen, en kan het kloppen dat er nog helemaal niets is afgeschreven van onze rekening?
Het gaat om het bedrag van zo'n 1150 Euro, ik meen ergens ooit iets gelezen te hebben dat er boven de 1000 euro gelijk afgeschreven wordt?!?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bedragen < € 1.000,00 worden juist direct afgeschreven, niet die daarboven. Binnen nu en enkele weken zul je e.e.a. wel per email ontvangen en zal het afgeschreven worden.
Roland
Roland
Duidelijk, thanks Roland! 

-
- Amerika-ontdekker
Voor onze vakantie mei/juni 2013 zijn we ook op zoek naar een auto voor 6 volwassenen en 2 kleine kinderen (4 en 2 jr)
Iemand een ideetje? Tevens op zoek naar een ruime villa.
Iemand een ideetje? Tevens op zoek naar een ruime villa.
Ja, een busje waar 8 man in kunnen. Tenzij jullie met meerdere auto's kunnen en willen rijden.
De meeste verhuurders hebben, 8 persoons minivans zoals Toyota Sienna of grote SUV's. Maar als je drie zitrijen gebruikt in zo'n auto kan je je koffers echt niet meer kwijt. Dus inderdaad: busje of twee auto's....
Het zal dus ook afhangen van hoe de groep is samengesteld. Als het 3 stellen zijn, en 2 kinderen (van 1 van de stellen) dan zou ik 3 auto's nemen.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik zou ook gaan voor minimaal 2 auto's. En als één van die auto's dan een minivan (of fullsize SUV) is, dan kun je ook met het hele gezelschap in 1 auto allerlei dingen gaan doen, want zonder bagage is dat ruim genoeg. Auto 2 kan dan gewoon een kleintje zijn.
Wat de ruime villa betreft (beetje OT), waar zou die moeten staan ?
Wat de ruime villa betreft (beetje OT), waar zou die moeten staan ?
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Wij zijn net terug van de westkust en hebben bij LAX alamo een Intermediate SUV meegekregen.Een ford Escape.En dit voor 4 personen .Iederee zei hier op het forum dat die wagen veeeeeel te klein zou zijn voor al de Bagage voor 4 ^personen.Wij hebben alles mooi kunnen stapelen en nog een frigobox erbij gerekgen op achterbank.Gelukkig dat we maar afgewacht hebben of we waren enkele honderen euro's armer voor niets.
Ook hier heb ik de oude vraag van Bicky1984 er even op nageslagen en sorry, maar deze overdrijving stuit me tegen de borst. Er is inderdaad het advies gegeven om een grotere auto te nemen dan een intermediate SUV. Dit is gebaseerd op ervaring en ook is gezegd dat er qua auto helaas geen garantie valt te geven en je afhankelijk bent van wat er staat. Nu kreeg hij een Ford Escape en dat is een prima formaat. Had hij een Kia Sportage meegekregen dan was het een ander verhaal geweest.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@Bicky1984
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je reist. Wij hebben in zo'n auto met 2 juist genoeg plaats. Grote koffers + handbagagetrolley + extra reiszak in de koffer ruimte. Dan frigobox, fotomateriaal tas, snoepgoed, laptop tas, zakken met gekochte souvenirs/kleren en de achterbank staat vol. En zo 3 weken rondcruisen
En zoveel geld scheelt dat ook niet hoor, geen honderden euro's, tenzij je meer dan 3 weken reist ofzo.
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je reist. Wij hebben in zo'n auto met 2 juist genoeg plaats. Grote koffers + handbagagetrolley + extra reiszak in de koffer ruimte. Dan frigobox, fotomateriaal tas, snoepgoed, laptop tas, zakken met gekochte souvenirs/kleren en de achterbank staat vol. En zo 3 weken rondcruisen

En zoveel geld scheelt dat ook niet hoor, geen honderden euro's, tenzij je meer dan 3 weken reist ofzo.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht