Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen op Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
NeoMay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trouwen op Hawaii

Bericht door NeoMay »

Wij zijn dit jaar ook getrouwd en wel op maui,pakket geboekt bij Preciousmauiweddings.Was allemaal goed alleen het was lastig contact leggen met haar en het ik moest af en toe lang wachten op antwoord.Verder een topdag gehad.Mooie foto's hebben we ook.
Nu nog wachten op de marriage liscence en dan hier naar de burgelijke stand.
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Gefeliciteerd! Het zal wel een droomhuwelijk zijn geweest. Maui is iig een droomlocatie
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Thanks,het was erg romatisch zo samen zonder gedoe en stress...
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Buurvrouw
Amerika-ontdekker

Bericht door Buurvrouw »

Ook wij zijn in het buitenland getrouwd (weliswaar niet op Hawaii, maar ook een tropisch eiland).
De ervaring was fantastisch! Ik had het niet anders gewild. Wel hadden wij pech met de fotograaf. Die had totaal geen oog voor wat dan ook.
De mooiste foto's die we hebben zijn door gasten gemaakt.
Mocht je toch kiezen het te laten regelen door een bureau, dan kan ik worldwidewedding en extravacanza aanraden.
Wij hebben het zelf geregeld en dat was ook goed te doen.
Tukker43
Amerika-ontdekker

Bericht door Tukker43 »

Trouwde je daar alleen of heb je ook familie mee laten overvliegen?
Buurvrouw
Amerika-ontdekker

Bericht door Buurvrouw »

Wij hebben ook familie en wat goede vrienden meegenomen. We waren in totaal met 15 mensen.
We hadden geluk met dealtjes met het hotel en de luchtvaartmaatschappij, dus dat heeft veel geld gescheeld.
Daarnaast zijn andere dingen die hier een fortuin kosten, daar veel goedkoper (visagie en haar, decoratie, eten en drinken, muziek, etc) en ze zijn er nog goed in ook ;)
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Weer eens dit topic opgezocht. We zijn nu een maandje terug uit Florida, wat eigenlijk altijd betekend; het begint weer te kriebelen! Alleen is onze komende Amerika vakantie nu iets specialer dan normaal; het plan is er nog steeds om te trouwen op Hawaii in September volgend jaar. Begin nu langzaam met wat dingen uitzoeken, ik weet hoe snel de tijd gaat! Ben al wat meer in Hawaii gedoken, o.a. Lonely planet aangeschaft aangezien we een keuze moeten maken tussen de eilanden. Ook bv om te besluiten op welk eiland we willen trouwen. Ook ben ik aan het kijken naar fotografen, want als we met z'n 2tjes zijn moeten er wel mooie foto's gemaakt worden natuurlijk.

Iemand toevallig nog meer tips? Ben nog steeds opzoek naar blogs van mensen die op hawaii zijn geweest/getrouwd!
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Buurvrouw schreef:Wij hebben ook familie en wat goede vrienden meegenomen. We waren in totaal met 15 mensen.
We hadden geluk met dealtjes met het hotel en de luchtvaartmaatschappij, dus dat heeft veel geld gescheeld.
Daarnaast zijn andere dingen die hier een fortuin kosten, daar veel goedkoper (visagie en haar, decoratie, eten en drinken, muziek, etc) en ze zijn er nog goed in ook ;)
Hoe heb je dat geregeld dat qua gasten?
Ik vind het prima om met z'n 2tjes te trouwen.. dat is eigenlijk ook het idee.
Maar ik weet wel dat bv onze ouders er toch wel heel graag bij zouden willen zijn.. maar ik ga ze niet vragen 'even' naar hawaii te komen en de hele reis te betalen etc. :blink:
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Ben langzaam begonnen met het een en ander uitzoeken en schrik toch wel van de prijzen.. nu lees ik ook dat het op Hawaii ook nog eens een stuk duurder is dan op het vaste land van Amerika (wat ik op zich wel snap) maar merk je hier ook echt iets van?

We zouden ook ooit een keer naar Australie willen maar vonden de reis erg duur, maar ik zie nu dat ik naar Australie goedkoper uit ben dan naar Hawaii (en daar komen ook nog de tussen vluchten bij). Ook staat Zuid-afrika nog steeds op ons lijstje (heb ik ooit een tijd gewoond en zou graag terug gaan samen met mijn vriend). daarbij is Zuid-Afrika natuurlijk een stuk goedkoper!

Hawaii lijkt me geweldig, maar ik vraag me af of de kosten gelijk staan tegenover wat je ervoor terug krijg en of het niet slimmer is om voor het zelfde geld, of misschien nog minder naar een andere geweldige plek gaan om te trouwen en rond te reizen..

What to do, what to do!! Het wordt nu langzaam tijd om beslissingen te maken..

Wat is jullie mening hierover?
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hey!

Wij gaan waarschijnlijk ook naar Hawaii in 2013 (juli) als huwelijksreis! Wij rekenen toch op 1300-1400 euro voor de vlucht zonder tussenvluchten. Ja, dat is véél geld, maar je gaat ook naar de andere kant van de wereld he! Het is ook tenslotte een huwelijksreis en dan moet het toch iets zijn wat je echt wilt! Hawaii is voor ons ideaal denken we: goede temperatuur, veel te doen, mooie natuur en ook ontspanning aan het strand!
Daarentegen, mocht het niet onze huwelijksreis zijn, zou ik twijfelen over Hawaii omdat het toch duur is en het zo ver is. Maar je trouwt maar één keer (hopelijk toch ;)) dus dan moet je doen wat je wilt!!
Wanneer zouden jullie gaan?
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Ja, dat is waar.. je trouwt maar 1x, maar dan wil ik wel de perfecte locatie hebben waar ik alleen maar hoef te genieten en niet over geld hoef na te denken! Het plan is september 2013, dan zijn we 10 jaar samen.. :) Ik ga nog eens even heel goed nadenken.. pff echt een gevalletje luxe probleem ;)
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

@E-line en :offtopic: : Ons plan is juli 2013 en we zijn dan ook 10 jaar samen :D
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Floortje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Floortje »

Beste forumleden,

Ik ga volgend jaar trouwen op Hawaii met mijn Amerikaanse vriend. Ik wil graag weten of andere Nederlanders dat ook gedaan hebben. Onze wedding manager in Hawaii vertelt mij dat ik geen geboorteakte of uittreksel van de gemeente nodig heb om in Hawaii te trouwen. Alleen een geldig paspoort. Ook op de website van de Department of Health in Hawaii staat er niets over documenten die overlegd moeten worden bij de aanvraag van een wedding lincence. We willen wel een apostille aanvragen zodat ik het huwelijk in Nederland kan registreren (we wonen overigens niet in Nederland). Kan iemand vertellen hoe hij of zij dat gedaan heeft. Omdat ik niet in Nederland is het voor mij lastig om deze documenten 'voor de zekerheid' aan te vragen en mee te nemen.

Thanks
Floortje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Floortje »

Ik heb geen reacties ontvangen op mijn oproep. Maar ik ben inmiddels getrouwd op Hawaii. Het klopt je hebt geen uittreksel uit het geboorteregister of andere papieren nodig, alleen een geldig paspoort! Ik heb het opgezocht in de wet in Hawaii en de regels die Nederland stelt onder het Verdrag van Apostille. Wel moet je je 30 dagen van tevoren online registeren voor de marriage lincense. Trouwen in Hawaii is dus makkelijker dan in NL! Apostille stempel kun je via de post doen. Vraag de persoon waar je je wedding license ophaalt voor het formulier en enveloppe. Je moet 2 money checks bijvoegen, 1 van 1 dollar en 1 van 10 dollar. Dit kun je bij het postkantoor regelen of bij Walmart (er zijn vast nog meer plaatsen). Apostille op je marriage certificate wordt binnen 4-5 maanden toegestuurd.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Leuk dat je even jouw ervaring komt delen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer