Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
praktisch vraagje Grand Canyon
-
- Amerika-ontdekker
praktisch vraagje Grand Canyon
In september rijden wij in 1 dag van LA naar de Grand Canyon. Onderweg zullen we hier en daar nog een korte stop houden, het zou dus kunnen dat we pas aankomen na 18uur en volgensp nps.gov is het Visitor Information Center dan niet meer open. Iemand enig idee hoe we dan in onze lodge kunnen (we hebben reeds gereserveerd)? Of moeten we er sowieso voor zorgen dat we aankomen voor het al gesloten is?
Ilse
Ilse
Re: praktisch vraagje Grand Canyon
Het VC heeft niets te maken met de lodge (bright angel ?)
Die lodge heeft een eigen lobby en is gewoon altijd geopend. Je kan er ook terecht voor internet verbinding.
Wij sliepen er in 2008 en kwamen pas na 20u aan en werden dus gewoon geholpen in de lobby.
Bart
Die lodge heeft een eigen lobby en is gewoon altijd geopend. Je kan er ook terecht voor internet verbinding.
Wij sliepen er in 2008 en kwamen pas na 20u aan en werden dus gewoon geholpen in de lobby.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Ik weet niet waarom, maar ik ging ervanuit dat de lobby in het Visitor Center was. En nee we overnachten niet in Bright Angel, maar in Maswik Lodge, gezien mijn late reservatie was dit nog de enige mogelijkheid. Ik veronderstel dat Maswik Lodge ook een eigen lobby zal hebben die 24 op 24 open is?
Oorspronkelijk heb ik 3 nachten gereserveerd. Omdat ik al vrij laat was en alles stilaan volzet raakte, was de enige mogelijkheid nog een reservatie voor de 1ste 2 nachten in een room en een reservatie voor de laatste nacht in een cabin. De 1ste en laatste nacht werd van de visa gehaald. Onze route is daarna nog enigszins aangepast en dus heb ik de laatste nacht reeds in maart geannuleerd. Tot op heden hebben ze het bedrag voor de laatste nacht nog niet teruggestort. Is het mogelijk dat ze dit gaan verrekenen met de 2de nacht?
Ilse
Oorspronkelijk heb ik 3 nachten gereserveerd. Omdat ik al vrij laat was en alles stilaan volzet raakte, was de enige mogelijkheid nog een reservatie voor de 1ste 2 nachten in een room en een reservatie voor de laatste nacht in een cabin. De 1ste en laatste nacht werd van de visa gehaald. Onze route is daarna nog enigszins aangepast en dus heb ik de laatste nacht reeds in maart geannuleerd. Tot op heden hebben ze het bedrag voor de laatste nacht nog niet teruggestort. Is het mogelijk dat ze dit gaan verrekenen met de 2de nacht?
Ilse
Je kan ze emailen met deze vraag. Zie hier.
Maswick Lodge heeft ook een eigen lobby. Ze zijn volkomen voorbereid om mensen die laat aankomen.
Voor wat betreft je andere vraag zou ik ze bellen of mailen, inderdaad.
Voor wat betreft je andere vraag zou ik ze bellen of mailen, inderdaad.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij hebben de afstand LA - Grand Canyon ook in 1 dag gedaan en waren om half 5 al bij het eerste uitzichtpunt in het park.
Als je gewoon op tijd weggaat (uurtje of 8 's morgens) red je het makkelijk om voor 6 uur daar te zijn (tenzij je enorme files hebt natuurlijk).
Het ligt er ook wel aan waar in LA je zit trouwens
Wij zaten bij Hollywood dus wel al aan de goede kant van de stad. Als je eerst nog vanuit Santa Monica moet komen kost het je wel veel meer tijd.
Half 5/5 uur is trouwens echt n prachtige tijd om het park binnen te rijden
Je hebt dan al laagstaande zon en de kleuren in de Canyon zijn prachtig! Ik zou zeker proberen om voor t donker te arriveren
Als je gewoon op tijd weggaat (uurtje of 8 's morgens) red je het makkelijk om voor 6 uur daar te zijn (tenzij je enorme files hebt natuurlijk).
Het ligt er ook wel aan waar in LA je zit trouwens
Wij zaten bij Hollywood dus wel al aan de goede kant van de stad. Als je eerst nog vanuit Santa Monica moet komen kost het je wel veel meer tijd.
Half 5/5 uur is trouwens echt n prachtige tijd om het park binnen te rijden
Je hebt dan al laagstaande zon en de kleuren in de Canyon zijn prachtig! Ik zou zeker proberen om voor t donker te arriveren
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan gewoon in de avond inchecken bij de Maswik Lodge, visiteer centre staat daar helemaal los van.
Als je echt laat komt, zou ik er wel even een belletje aan wagen ter plaatse om dat te laten weten, voor ze je kamer aan een ander geven.
(al lijkt me dat niet nodig als je voor 20:00 uur aankomt)
Als je echt laat komt, zou ik er wel even een belletje aan wagen ter plaatse om dat te laten weten, voor ze je kamer aan een ander geven.
(al lijkt me dat niet nodig als je voor 20:00 uur aankomt)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen september reden wij van Page naar de grand Canyon. We hebben toen voor de zon onderging nog een aantal viewpoints aan de westrim meegenomen. He was al donker toen we bij de Maswik Lodge aankwamen. Is helemaal geen probleem. Een zaklantaarn meenemen is wel handig om daar 's avonds je weg te vinden. Ik zou zeker proberen om er voor het donker aan te komen.
Marianne
Marianne
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Pete.Z schreef:... visiteer centre staat daar helemaal los van.

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips. Onze bedoeling is wel om aan te komen voor het donker, maar of we dit zullen halen?? We willen via route 66 rijden met een aantal stops onderweg en ons niet moeten haasten omdat we tegen een bepaald uur in de lodge moeten zijn. Voor de terugbetaling van die nacht zal ik inderdaad eens een mailtje sturen.
Ilse
Ilse
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat maakt de dag idd een stuk langer. Ik zou dan de keuze maken om van needles naar kingman via oatman een stuk route66 te rijden en het stuk vanaf kingman naar williams gewoon de highway te pakken naar Williams. Het stuk route66 van Kingman naar Seligman is niet bijster interessant.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor het advies. We zijn een beetje fan van route 66, rockabilly, de jaren ’50-’60, Harley Davidson en oldtimers. We willen daarom vooral via route 66 om dat eens gereden te hebben en in de hoop dat we daar dergelijke dingen tegenkomen. Dat we daarvoor een dik uur moeten om rijden maakt niet uit, anderzijds kunnen we een dag niet langer maken dan ze is. Maar ik zal een nieuw topic openen om hierover tips te vragen.
Ilse
Ilse
-
- Amerikafan
Hallo Forumleden,
Hierbij val ik even binnen, haha.
Binnenkort rijden wij van de GC naar Joshua tree. Nou heb ik een vraag over het eerste gedeelte van deze rit.
Het deel na Needles hebben wij al ingevuld.
Wij komen vanaf GC village.
Is het leuk om vanaf de 40, naar rechts af te slaan de 66 op te slaan. (is daar nog iets te zien van de GC?) of zeggen jullie de 40 helemaal doorrijden, door kingman, naar Needles?
Alvast bedankt!
Hierbij val ik even binnen, haha.
Binnenkort rijden wij van de GC naar Joshua tree. Nou heb ik een vraag over het eerste gedeelte van deze rit.
Het deel na Needles hebben wij al ingevuld.
Wij komen vanaf GC village.
Is het leuk om vanaf de 40, naar rechts af te slaan de 66 op te slaan. (is daar nog iets te zien van de GC?) of zeggen jullie de 40 helemaal doorrijden, door kingman, naar Needles?
Alvast bedankt!
Ik zou in ieder geval kijken of het in je planning past om vanaf Kingman via Route66 naar Oatman te rijden en vanaf daar weer richting Needles en verder. Dat is wel het leukste stukje 66 wat je kan zien op het stuk. het stuk Seligman - Kingman is opzich niet onaardig, maar als je moet kiezen (en dat moet je gezien je plannen
) zou ik voor het stuk Kingman - Oatman - Needles kiezen.

September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjolein1972 schreef:Pete.Z schreef:... visiteer centre staat daar helemaal los van.Wat doen ze in dat Visitor Centre bij de G.C. ? Hoop dat het visiteren wel netjes gebeurd. LOL
Lol, spellingscorrectie op iPad is soms wat te snel.....
Halverwege deze maand overnacht in de Maswik Lodge.
Er zit aldus hun zelf 24/7 iemand bij de in/uitcheck balie. Dus dat moet goedkomen.
Daarbij kan je 24/7 de Grand Canyon in. Dit hebben we zelf nog nagevraagd omdat wij in het dorpje Tusayan gegeven hebben 's avonds laat! En inderdaad, toen wij daar rond 23:00 weer naar binnen reden was er netjes 1 poort gewoon open!
Veel plezier alvast!
Er zit aldus hun zelf 24/7 iemand bij de in/uitcheck balie. Dus dat moet goedkomen.
Daarbij kan je 24/7 de Grand Canyon in. Dit hebben we zelf nog nagevraagd omdat wij in het dorpje Tusayan gegeven hebben 's avonds laat! En inderdaad, toen wij daar rond 23:00 weer naar binnen reden was er netjes 1 poort gewoon open!
Veel plezier alvast!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht