Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
- kimberley_brons
- Amerikafan
Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
Hey,
ik ga binnenkort emigreren naar Florida om met mijn verloofde te kunnen samen zijn. Het lijkt mij heel leuk als er mensen zijn die ditzelfde mee maken of hebben meegemaakt en hierover willen praten.
Misschien zijn er ook mensen die toevallig in Florida wonen of gaan wonen en het leuk lijkt af en toe hun berichtjes hier te posten..
Ik kijk ernaar uit!
ik ga binnenkort emigreren naar Florida om met mijn verloofde te kunnen samen zijn. Het lijkt mij heel leuk als er mensen zijn die ditzelfde mee maken of hebben meegemaakt en hierover willen praten.
Misschien zijn er ook mensen die toevallig in Florida wonen of gaan wonen en het leuk lijkt af en toe hun berichtjes hier te posten..
Ik kijk ernaar uit!
I have no special talents, I am only passionately curious.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
Kijk of er daar plaatselijk een newcomers club is, of via meetup.com zoeken naar een expat club, of iets van trailing spouses of zo. Allemaal mensen die (tijdelijk) emigreerden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Hetzelfde hier, ik ga naar Virginia om met mijn verloofde samen te zijn!
We zijn ruim vier maanden verder en we verwachten onze NOA2 snel! Ik kan niet wachten om te trouwen en met mijn schoonfamilie te zijn!
Hoe ver ben jij in het proces?
We zijn ruim vier maanden verder en we verwachten onze NOA2 snel! Ik kan niet wachten om te trouwen en met mijn schoonfamilie te zijn!
Hoe ver ben jij in het proces?
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hey,
wij wachten momenteel ook op onze NOA2. We hebben het in februari aangevraagd. De geschatte wachttijd op VisaJourney geeft aan dat we eind Juli/begin Augustus onze NOA2 ontvangen.
Hoe ervaar jij het allemaal?
wij wachten momenteel ook op onze NOA2. We hebben het in februari aangevraagd. De geschatte wachttijd op VisaJourney geeft aan dat we eind Juli/begin Augustus onze NOA2 ontvangen.
Hoe ervaar jij het allemaal?
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ook in Februari de aanvraag gedaan.
Het is veel papierwerk en geduld maar het is allemaal wel waard. We hebben onze Congresman ook ingeschakeld en zijn kantoor heeft er nog achter gebeld of er al wat schot in komt.
Ik vind het wachten niet een heel groot probleem, ik vind het plannen alleen zo lastig. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk trouwen maar ook een onvergetelijke dag maken met een huwelijk dat precies is zoals we het willen. Omdat we geen vaste datum hebben is het soms wel frustrerend.
Ik ben vorige week terug gekomen van 3 maanden bij Kim te zijn geweest en nu staan ons zeker 2-3 maanden te wachten tot we weer samen zijn. We gaan geen geld meer uitgeven aan vliegtickets. Dat vind ik wel een moeilijk vooruitzicht maar op Visajourney heb ik wel ergere verhalen gelezen van mensen die elkaar al meer dan een half jaar niet hebben gezien. Dat lijkt mij echt moeilijk.
Aan de andere kant, moet ik nu afscheid gaan nemen van mijn leven hier in Nederland en besef ik mij steeds meer dat sommige ontmoetingen met kennissen, de laatste ontmoeting zal zijn.
Hoe dan ook. Het is het meer dan waard! Ik ben nog steeds hartstikke verliefd op Kim en naast haar wacht een super schoonfamilie en nieuwe vrienden op mij. Deze gedachte houdt onze hoofd boven water!
Over een half jaar lachen we om onze ongeduld en zijn we lekker samen met de gene van wie we houden!
Het is veel papierwerk en geduld maar het is allemaal wel waard. We hebben onze Congresman ook ingeschakeld en zijn kantoor heeft er nog achter gebeld of er al wat schot in komt.
Ik vind het wachten niet een heel groot probleem, ik vind het plannen alleen zo lastig. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk trouwen maar ook een onvergetelijke dag maken met een huwelijk dat precies is zoals we het willen. Omdat we geen vaste datum hebben is het soms wel frustrerend.
Ik ben vorige week terug gekomen van 3 maanden bij Kim te zijn geweest en nu staan ons zeker 2-3 maanden te wachten tot we weer samen zijn. We gaan geen geld meer uitgeven aan vliegtickets. Dat vind ik wel een moeilijk vooruitzicht maar op Visajourney heb ik wel ergere verhalen gelezen van mensen die elkaar al meer dan een half jaar niet hebben gezien. Dat lijkt mij echt moeilijk.
Aan de andere kant, moet ik nu afscheid gaan nemen van mijn leven hier in Nederland en besef ik mij steeds meer dat sommige ontmoetingen met kennissen, de laatste ontmoeting zal zijn.
Hoe dan ook. Het is het meer dan waard! Ik ben nog steeds hartstikke verliefd op Kim en naast haar wacht een super schoonfamilie en nieuwe vrienden op mij. Deze gedachte houdt onze hoofd boven water!
Over een half jaar lachen we om onze ongeduld en zijn we lekker samen met de gene van wie we houden!
Waar ga je wonen in Florida? Wij, Amerikaan + Nederlandse wonen in Brevard County FL.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ja ik snap wat je bedoelt, ik schat gewoon in dat ons proces wordt goed gekeurd in Oktober/November.
Momenteel ben ik werkzaam op het strand (seizoenswerk), en als dat voorbij is kan ik ook bijna gaan.
Ik woon momenteel in een antikraakwoning, dus ik heb gelukkig maar 2 weken opzegtermijn.
Wij zijn ons momenteel ook heel erg op de wedding aan het focussen, het is echt een geregel en heel erg duur allemaal!! Wij hebben inderdaad ook geen vaste datum, maar we hebben van alles wel een schatting en daar houden we ons momenteel aan.
Mijn vriend is ook sinds 2 weken terug naar Amerika, hij is hier 2 maanden geweest. Maar het langste dat wij elkaar niet hebben gezien is 9 maanden.
Waar ben jij het bangst voor?
Ik ben nogal sociaal ingesteld, maar ook wel weer heel gereserveerd. Ik vind altijd iedereen aardig, maar iemand toelaten in mijn persoonlijke ruimte gebeurd niet zomaar. En ik heb toch altijd wel behoefte aan een goede vriendin, ben gewoon bang dat het zo lang gaat duren voordat ik vriendinnen vind ofzo.
Wiepster, ik ga in Tampa wonen.
Momenteel ben ik werkzaam op het strand (seizoenswerk), en als dat voorbij is kan ik ook bijna gaan.
Ik woon momenteel in een antikraakwoning, dus ik heb gelukkig maar 2 weken opzegtermijn.
Wij zijn ons momenteel ook heel erg op de wedding aan het focussen, het is echt een geregel en heel erg duur allemaal!! Wij hebben inderdaad ook geen vaste datum, maar we hebben van alles wel een schatting en daar houden we ons momenteel aan.
Mijn vriend is ook sinds 2 weken terug naar Amerika, hij is hier 2 maanden geweest. Maar het langste dat wij elkaar niet hebben gezien is 9 maanden.
Waar ben jij het bangst voor?
Ik ben nogal sociaal ingesteld, maar ook wel weer heel gereserveerd. Ik vind altijd iedereen aardig, maar iemand toelaten in mijn persoonlijke ruimte gebeurd niet zomaar. En ik heb toch altijd wel behoefte aan een goede vriendin, ben gewoon bang dat het zo lang gaat duren voordat ik vriendinnen vind ofzo.
Wiepster, ik ga in Tampa wonen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zwerft hier nog iemand rond met dezelfde achternaam die naar florida is geemigreerd (sue Brons)
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hi Brons!
Mijn voorouders komen uit Suriname. Daar komt mijn naam ook vandaan... Zijn we misschien familie?
Waar van Amerika woont u? En wat is uw ervaring? Hoelang zit u er al?
Mijn voorouders komen uit Suriname. Daar komt mijn naam ook vandaan... Zijn we misschien familie?
Waar van Amerika woont u? En wat is uw ervaring? Hoelang zit u er al?
Heb je dit topic al gevonden? Heel veel emigratie ervaringen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=1551
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- kimberley_brons
- Amerikafan
Bedankt voor je link Any! Ik ga inderdaad even op m'n gemak lezen! Ondertussen zou et leuk zijn als mensen hier ook doorkletsen... Toch? 

-
- Amerika-expert
Wij gaan waarschijnlijk deze zomer naar Miami verhuizen maar we wonen al 3 jaar in Utah, beetje andere situatie dus.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ok, leuk! Hoe ben jij terecht gekomen in Amerika?
-
- Amerika-expert
We zijn naar Utah verhuisd omdat m'n man hier een baan kreeg aangeboden en omdat z'n moeder ernstig ziek was hebben we de eerste de beste kans om naar Amerika te verhuizen aangegrepen. Hiervoor woonden we in Stuttgart, ook voor z'n werk (hij werkt voor de US Army). De verhuizing naar Miami is ook weer voor z'n werk.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ok wat gaaf zeg dat je je man zo ondersteund! Kun je wel goed je draai vinden daar? Heb je heimwee gehad?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Kimberley,
Wij wonen nu twee jaar in het noorden van Florida. In augustus gaan we weer terug maar NL. Ik het begin van ons verblijf heb ook ik geprobeerd contact te leggen met Nederlanders die in dezelfde situatie zitten en hier wonen. Ben echter afgehaakt omdat de meeste mensen erg veramerikaanst bleken. Er werd eenmaal een afspraak gemaakt om te kijken of er handel viel te drijven en daarna hoorde je nooit meer iets.
Omgeving Orlando is een NL club, hier in het noorden is er geen van NL ers onderling. Officieel is er wel een club maar dus zonder activiteiten.
Ik heb enkele contacten in Florida waaronder met twee vrouwen die ook in Tampa wonen. Als je me je emailadres stuurt wil ik je wel met hen in contact brengen, misschien kunnen zij je weer verder helpen.
Om in contact te komen zijn activiteiten via http://www.meetup.com inderdaad een erg goede optie.
Wij wonen nu twee jaar in het noorden van Florida. In augustus gaan we weer terug maar NL. Ik het begin van ons verblijf heb ook ik geprobeerd contact te leggen met Nederlanders die in dezelfde situatie zitten en hier wonen. Ben echter afgehaakt omdat de meeste mensen erg veramerikaanst bleken. Er werd eenmaal een afspraak gemaakt om te kijken of er handel viel te drijven en daarna hoorde je nooit meer iets.
Omgeving Orlando is een NL club, hier in het noorden is er geen van NL ers onderling. Officieel is er wel een club maar dus zonder activiteiten.
Ik heb enkele contacten in Florida waaronder met twee vrouwen die ook in Tampa wonen. Als je me je emailadres stuurt wil ik je wel met hen in contact brengen, misschien kunnen zij je weer verder helpen.
Om in contact te komen zijn activiteiten via http://www.meetup.com inderdaad een erg goede optie.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik word hier ook vaak gecontacteerd door nieuwkomers, en heel eerlijk gezegd ben ik iemand die heel vlot allerlei info geeft via e-mail of telefoon. Maar soms willen die mensen natuurlijk afspreken en dan doe ik dat ook wel. Maar... ik moet bekennen dat een aantal mensen daarna ook niet veel meer zien van mij hoor! En dat is dan niet omdat ik 'handel wil drijven', want ik doe alles gratis. Maar dat is dan gewoon omdat ik geen click heb met de persoonlijkheid van die mensen. En ik ben niet zo'n sociaal beest dat met iedereen maar contact wil hebben, maar iemand die redelijk selectief is in met wie ze omgaat. Het moet voor mij ontspannend zijn en ik moet er voldoening uit halen. Sorry!hanen schreef: Ben echter afgehaakt omdat de meeste mensen erg veramerikaanst bleken. Er werd eenmaal een afspraak gemaakt om te kijken of er handel viel te drijven en daarna hoorde je nooit meer iets.
Dus misschien was er vanuit die mensen ook geen click? Jij noemt ze erg 'veramerikaanst', maar zij noemen je misschien 'te Hollands'? Zo ontmoette ik vorige jaar ook een Vlaamse die vanuit de US naar hier verhuisd was, maar ze was erg negatief over de omgeving. Alles was veel slechter dan waar zij vandaan kwam. Kijk, met zo iemand spreek ik niet meer af, daar heb ik geen boodschap aan, aan al die negativiteit. Ik ben een heel realistisch iemand, en weet echt wel dat dit niet utopia is. Maar als je alles zwart wilt zien, dan zal het wel zwart worden.
Elke
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik nodig ze ook altijd uit maar op een of andere mannier komen ze nooit meer terug... 

If you can dream it...
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Je schrijft me alsof jij me kent. Gelukkig beamen enkele mensen die me wel goed kennen mijn idee. Het leuke is dat toen bleek dat we van onze spullen afmoesten de zelfde mensen er als de kippen bij waren en dachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Dit bedoelde ik ook mede met zaken doen. Onze ervaring van twee jaar VS dat mensen zelden hier iets doen voor niets, altijd met de achterliggende rede om er zelf beter van te worden.kastelke schreef:Ik word hier ook vaak gecontacteerd door nieuwkomers, en heel eerlijk gezegd ben ik iemand die heel vlot allerlei info geeft via e-mail of telefoon. Maar soms willen die mensen natuurlijk afspreken en dan doe ik dat ook wel. Maar... ik moet bekennen dat een aantal mensen daarna ook niet veel meer zien van mij hoor! En dat is dan niet omdat ik 'handel wil drijven', want ik doe alles gratis. Maar dat is dan gewoon omdat ik geen click heb met de persoonlijkheid van die mensen. En ik ben niet zo'n sociaal beest dat met iedereen maar contact wil hebben, maar iemand die redelijk selectief is in met wie ze omgaat. Het moet voor mij ontspannend zijn en ik moet er voldoening uit halen. Sorry!hanen schreef: Ben echter afgehaakt omdat de meeste mensen erg veramerikaanst bleken. Er werd eenmaal een afspraak gemaakt om te kijken of er handel viel te drijven en daarna hoorde je nooit meer iets.
Dus misschien was er vanuit die mensen ook geen click? Jij noemt ze erg 'veramerikaanst', maar zij noemen je misschien 'te Hollands'? Zo ontmoette ik vorige jaar ook een Vlaamse die vanuit de US naar hier verhuisd was, maar ze was erg negatief over de omgeving. Alles was veel slechter dan waar zij vandaan kwam. Kijk, met zo iemand spreek ik niet meer af, daar heb ik geen boodschap aan, aan al die negativiteit. Ik ben een heel realistisch iemand, en weet echt wel dat dit niet utopia is. Maar als je alles zwart wilt zien, dan zal het wel zwart worden.
Negatief over mijn omgeving ? Absoluut niet, net als overal zijn er plussen en minnen maar de plussen hebben absoluut de overhand gehad. Wij zullen de VS absoluut gaan missen en het zal heel erg wennen worden weer terug in het bemoeizuchtige, minder ruime en natte Nederland.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hierin kan ik helemaal meegaan met Elke en met Hanen, want ik ben zeker teleurgesteld geweest in Nederlandse groepen. Ik heb jarenlang vrijwel geen Nederlands contact gehad (is ook best ok, hoor
) en met de komst van het internet weer (veel) meer. Maar alleen omdat je allebei Nederlands bent gaat het niet allemaal superleuk zijn. Met sommige mensen heb je een klik, met anderen helemaal niet. Dat heeft even genomen voor ik me dat gerealiseerde. Heeft niets met handel drijven te maken, althans niet hier. Ik heb af en toe leuke Nederlandse avondjes, maar eerlijk gezegd is niemand daarvan een echte vriendin, al zou ik dat willen. Misschien ligt het ook aan mijn meer "Amerikaans" zijn of juist hun meer "Nederlands" zijn. Ik ga niet iedere zomer steevast naar Nederland en heb nog maar weinig banden met dat land (maar wel genoeg om Nederlandstalige rondleidingen te geven en naar groepjes te gaan), dat maakt dat ik buiten groepjes val. Ik voel me nooit thuis bij een "groep". Met individuele mensen is het anders en ook een stuk leuker. Ik zou zeggen probeer individuele connecties, niet groepen. Al hebben anderen weer succes met groepen, wie weet. Staar je ook absoluut niet blind op Nederlanders, Amerikanen kunnen heel goede vrienden zijn. Anders, want minder "koffie drinken" e.d., maar (vind ik) meer echt daar als je ze nodig hebt. Succes!

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3699 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 25 Reacties