Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door lorenzo_obrie »

Ik ben sinds gisteren terug uit New York en wil mijn ervaring delen aangezien ik ook met deze constructie gevlogen heb.

Tickets heb ik besteld voor 380 euro, aangezien ik in zeeland woon is de treinreis vanaf antwerpen ideaal :).

Bij aankomst in antwerpen treintickets afgehaald, mij werd nog duidelijk gemaakt dat we deze echt moesten laten afstempelen. Eenmaal in de trein kwam er al gauw een conducteur langs die deze scande en stempelde.. Aangekomen op schiphol dacht ik, laat ik eens de zelfservice incheck computer proberen, en met succes! Ik kreeg gelijk de boardingpassen, hierna naar de klm balie gelopen en de koffers afgegeven, er werd verder niks gevraagd omtrend de treintickets.

Een overstap op Atlanta moeten doen naar Newark in NYC in 1.35u ook dit was voldoende om deze te halen.

De terugreis via JFK was wat lastiger maar niks ernstig, ze konden onze boardingpassen niet uitprinten omdat er eindbestemming antwerpen opstond ipv Amsterdam, maar na een paar minuten wachten kregen we ze gewoon.
RoelH
Amerika-newbie

Bericht door RoelH »

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag mijn ervaringen met jullie delen. Ik had voor eind februari een ticket van Antwerpen naar Mexico-City geboekt. Ik woon zelf in Noord-Holland, maar het prijsverschil was dusdanig groot ten opzichte van een boeking vanaf Amsterdam dat ik toch voor deze optie heb gekozen.

Mijn vlucht vanaf Amsterdam vertrok zondagmiddag, dus ik ben op zaterdagavond al met de auto naar Antwerpen gereisd. Auto even in een parkeergarage om de hoek gezet, ticket opgehaald (nog geen 2 minuten werk), in de auto gesprongen en weer richting huis gegaan. Dat lijkt allemaal omslachtig, maar met verschil van 400 euro op een ticket zit ik graag 4 uurtjes voor een vice versa ritje in de auto.
Op zondagochtend ben ik door mijn broertje op Schiphol afgezet, ingechecked bij de zuil zonder problemen. Niemand die ergens om een ticket vroeg, laat staan en afgestempeld ticket. Dat afstempelen kan mijn inziens trouwens nooit een harde eis zijn. Hoe vaak gebeurt het niet dat er uberhaupt geen conducteur in de trein te bespeuren is?

Bij terugkomst op SPL ben ik weer heerlijk luxe opgehaald en was binnen 30 minuten weer thuis. Dat was voor mij ook de reden om de treinreis op de heenweg niet te willen maken. Dan had mijn auto 2 weken lang in Antwerpen gestaan, had ik na mijn vlucht nog met de trein die kant op gemoeten om vervolgens nog even 2 uur te gaan sturen.

Nu heb ik voor eind juni wederom een reisje die kant op in het verschiet liggen en eveneens vanaf Antwerpen geboekt. Nu lees ik alleen diverse berichten dat het nu alleen maar mogelijk is om 4 uur voor vertrek van de trein je tickets op te halen. Zijn er mensen die recentelijk geprobeerd hebben hun tickets eerder af te halen? Indien de 24-uurs regeling inderdaad zodanig is aangepast dat je niet langer de avond tevoren je tickets af kunt halen ben ik nu genoodzaakt het anders aan te gaan pakken. Dan kan ik of een hotelletje pakken en toch met de trein reizen, of 's ochtends heel vroeg naar Antwerpen rijden, ticket afhalen, weer snel terugreizen en me alsnog op SPL af laten zetten. Beide opties hebben hun nadelen, dus ik zit nog in dubio.
Is het zo dat de 4-uurs regeling nu voor ALLE treinen geldt? Ik hoop dat iemand me een concreet en zeker antwoord kan geven!

Met vriendelijke groet,

Roel
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij is die 4 uurs regeling juist opgezet om te voorkomen dat mensen de treinreis overslaan. En volgens mij loop je toch een risico dat je niet mee kan op de vliegtuig zodra je de treinreis overslaat. Dat het de vorige keer wel kon zoals je zegt wil niet zeggen dat het de volgende keer weer goed gaat.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij zijn donderdag vertrokken vanuit Antwerpen en hebben vlak voor vertrek ons ticket gaan ophalen. De loketbediende zei er uitdrukkelijk bij dat we zeker ons ticket moesten laten afstempelen op de trein. Aangezien we een half uur voor aankomst op Schiphol nog altijd niemand gezien hadden is mijn man zelf een conducteur gaan zoeken en die zit in een apart bureautje op de trein.
Bij de incheckbalie van KLM werd er dan ook geen aandacht geschonken aan het piepklein stempeltje op ons biljet aangezien we wel degelijk een bewijs hadden dat we de treinreis gemaakt hadden.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Onze ervaring met deze constructie.
Zaterdag het ticket opgehaald in Antwerpen (met de trein naartoe gegaan).Daar nog lekker wat gegeten, treinticket afgehaald en toen met de trein terug naar Schiphol. Gelijk conductrice aangeklampt voor een stempeltje.

Eenmaal op Schiphol naar de dichtsbijzijnde zuil gelopen en direct de boarding passes opgehaald. Toen naar huis en de volgende ochtend op ons gemakje naar Schiphol, tassen in de dropoff gegooid, vliegtuig in waar we de stoelen hadden die we een paar maanden geleden al aangegeven hadden en klaar. Helemaal niemand van de KLM gezien of gesproken. Alles perfect verlopen dus.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Nou Matrox dat klinkt helemaal relaxed. Hoe laat ging je vlucht de volgende dag? Wij vertrekken op maandag om 10.40 uur vanuit Amsterdam. Volgens KLM dus met de trein om 07.00 uur vanuit Antwerpen. Nu vind ik dat niet zo'n probleem maar de tijd ertussen is wel wat krap. Jij bent dus de avond ervoor gegaan, gelijk boarding pass gehaald en de volgende dag vertrokken. Hoeveel uur van tevoren kun je die boarding passen halen dan? Geen vragen in Antwerpen over de kaartjes?
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Je kan indd maar 4 uur vooraf je tickets afhalen.. geen probleem verder, wij hebben dat 2 weken terug ook gedaan, we kwamen met de trein van 7u netjes om 9u aan en wij vertrokken 11.05. Alles verliep vlot behalve die onderhoring door de security net bij de gate wat een kwartier duurde, maar uiteindelijk hadden we nog ruim tijd over bij de gate.

Boarding passen kan je pas bij de incheckzuilen halen als je van antwerpen kom, ik kon vooraf niet online inchecken voor heen en terugvlucht.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

En tóch lijkt het me heel erg sterk. Wij reizen namelijk niet met de thalys maar met de 'gewone' internationale trein, wat ongeveer 2 uur rijden is. Dat zou betekenen dat ik een erg krappe overstaptijd heb op Schiphol! Ik ga voor de zekerheid KLM even contacten, thanks :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

KLM gebeld, en krijg weer een compleet andere reactie: Ja meneer, U moet gewoon de trein pakken die vermeld staat op uw ticket. Als die om 10 uur vertrekt moet U hem ook om 10 uur nemen, als U hem om 9 uur neemt is het uw eigen risico.

Volgensmij is het gewoon mogelijk om iedere trein te pakken die dag, het is de standaard internationale trein en die is niet gebonden aan kaartjes met tijden. Ik neem hem dus om 9 uur. Ook vwb het 4 uur vantevoren ophalen kreeg ik een heel ander antwoord: Nee, die 4 uurs termijn ken ik niet. U kunt het kaartje de hele dag ophalen, zolang het maar op de dag van vertrek is! Een dag eerder ophalen is niet meer mogelijk.

Het lijkt wel alsof iedereen bij KLM wat anders roept, en ze het zelf dus ook niet helemaal weten. :blink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

En dus weet eigenlijk niemand hoe het werkt..........

Wat zijn de voorwaarden bij boeken? Ik neem aan dat je akkoord moet gaan met voorwaarden etc? Heeft iemand deze?

Vriend van ons werkt bij KLM, ik zal het eens navragen bij hem.
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

RNA schreef:KLM gebeld, en krijg weer een compleet andere reactie: Ja meneer, U moet gewoon de trein pakken die vermeld staat op uw ticket. Als die om 10 uur vertrekt moet U hem ook om 10 uur nemen, als U hem om 9 uur neemt is het uw eigen risico.

Volgensmij is het gewoon mogelijk om iedere trein te pakken die dag, het is de standaard internationale trein en die is niet gebonden aan kaartjes met tijden. Ik neem hem dus om 9 uur. Ook vwb het 4 uur vantevoren ophalen kreeg ik een heel ander antwoord: Nee, die 4 uurs termijn ken ik niet. U kunt het kaartje de hele dag ophalen, zolang het maar op de dag van vertrek is! Een dag eerder ophalen is niet meer mogelijk.

Het lijkt wel alsof iedereen bij KLM wat anders roept, en ze het zelf dus ook niet helemaal weten. :blink:
haha, ja daar lijkt het wel op. Ik heb ze ook getest, heb 2 keer gebeld op 2 dagen tijd en ik kreeg wel 2 keer hetzelfde antwoord dat het niet eerder dan 4 uur afgehaald kon worden.

Gewoon proberen, lukt het dan nog niet loop ff rondje antwerpen centrum en kom je later de tickets afhalen ;)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dan blijft nog steeds de vraag.... 4 uur eerder dan wat? Is dat 4 uur eerder dan dat je vlucht vertrekt op Schiphol of is dat 4 uur eerder dan dat op je ticket staat dat je trein vertrekt vanaf Antwerpen?
Ik ga gewoon proberen om de trein een uur eerder te pakken. Als het niet 4 uur eerder dan het vliegtuig vertrekt kan, dan heb ik pech en ga ik een rondje Antwerpen doen. Anders ga ik er vanuit dat het wel lukt..

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Die 4 uur geldt voor het vertrek van je trein. Dus als je treinreis om 12.00 uur staat dan kun je om 8.00 uur de tickets halen.
Toevallig vandaag voor een vluchtwijzing iemand van Delta aan de lijn ook zij vertelde dat de tickets pas 4 uur van te voren opgehaald kunnen worden.
Aangezien wij de dag ervoor al naar Antwerpen gaan, gaan we natuurlijk toch wel proberen om die tickets eerder te halen. Lukt het, dan hebben we mazzel, lukt het niet dan overnachten we daar en halen we de tickets de volgende dag.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Top! Dan wordt het dus helemaal geen probleem om een uur eerder te vertrekken. :thumbup:

Afbeelding
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

http://www.nu.nl/binnenland/2846247/tre ... olpen.html

Toch hoor ik dit soort dingen nog te vaak, ik ben benieuwd en hou mijn hart vast voor onze reis, dan is het al bijna herfst, wie weet hoe erg de blaadjes de rails bevuilen waardoor er mega vertragingen optreden ;)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ach, je kan er ook een voordeel in zien: de treinreis is onderdeel van je ticket/reis, mocht je dus door vertraging het vliegtuig missen word je kosteloos op de volgende vlucht gezet.
Als je zelf een treinkaartje koopt om naar schiphol te gaan, en je mist door vertraging je vliegtuig........ heb je een groter probleem :wink:

Afbeelding
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Maar ik wil helemaal niet kosteloos op een volgende vlucht gezet worden want er is geen volgende vlucht die dag. Dus ik wil dat de NS gewoon rijdt en op tijd is, desnoods geef ik zelf het zetje wel :D
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ja, dat snap ik ook wel.
Ik zeg alleen dat de constructie via KLM voor velen goedkoper en veiliger is. Dat treinkaartje hadden ze anders ook wel gekocht, het spaart ze dus geld en mocht de trein weer eens vertraagd zijn waardoor de vlucht wordt gemist dan hoef je in ieder geval geen nieuw ticket te kopen.

Afbeelding
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

jvt schreef:Nou Matrox dat klinkt helemaal relaxed. Hoe laat ging je vlucht de volgende dag? Wij vertrekken op maandag om 10.40 uur vanuit Amsterdam. Volgens KLM dus met de trein om 07.00 uur vanuit Antwerpen. Nu vind ik dat niet zo'n probleem maar de tijd ertussen is wel wat krap. Jij bent dus de avond ervoor gegaan, gelijk boarding pass gehaald en de volgende dag vertrokken. Hoeveel uur van tevoren kun je die boarding passen halen dan? Geen vragen in Antwerpen over de kaartjes?
Weet niet of je al weg vertrokken bent, maar zie je reply nu pas.
Onze vlucht vertrok om 12:30 en hadden om 09.00 de trein moeten nemen, maar omdat we de overstaptijd wat aan de krappe kant vonden hebben we met de klm gebeld en kregen we nieuwe tickets waarmee we de dag tevoren de trein konden pakken. Wij hadden wel in februari geboekt en dat werd in de overweging om ons andere tickets te geven meegenomen. Althans, dat is wat de dame aan de telefoon zei.

We zijn nu net weer terug en konden in Vancouver ook gewoon online inchecken. Koffers werden direct naar Amsterdam gelabeled.
Alles perfect verlopen dus.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Hoi Matrox,

We zijn nog niet weg, we vertrekken de 23e. Nu het vertrek naderbij komt denk ik dat ik toch nog maar eens ga proberen of ik de tickets niet op zondag op kan halen. Ik vind die 1,5 uur tijd tussen trein en vliegtuig wel erg krap. Ik heb ook ruim voor februari geboekt, dus wellicht is dat ook een argument. Ergens anders op dit forum las ik dat KLM benaderen via Facebook ook nog wel eens wonderen doet, dus dat kan ik ook nog proberen. Wel fijn dat jullie reis zo goed verlopen is. Zal wel weer even wennen zijn om terug te zijn.........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer