Wij gaan 10 juli beginnen met onze roadtrip in California. Wij zullen in onze trip vanuit Las Vegas naar Bakersfield gaan om daar 1 nacht te overnachten, om vervolgens vanaf daar naar San Francisco te gaan. (We zullen maandag 23 juli vertrekken uit Las Vegas). Alle hotels e.d. zijn ook al geboekt, dus een overnachting ergens anders zou er niet inzitten.
Nou heb ik gelezen dat best wat mensen de route Las Vegas naar Bakersfield via Death Valley hebben gereden. Ons lijkt het ook heel mooi en avontuurlijk om ook via Death Valley te rijden.
Alleen is het niet te heet? Ik ga met mijn ouders en zusje van 17, dus allemaal volwassenen. Mijn moeder is vooral degene die niet tegen de hitte kan (tegen droge hitte kan ze beter dan vochtige hitte, benauwd weer kan ze niet tegen). Derest van ons zou het opzich wel aankunnen. Als we gewoon veel water, ijs en eten meenemen, zou het dan te doen moeten zijn in Juli?
We hebben voor onze roadtrip een Chevrolet Tahoe gehuurd. Waarschijnlijk zullen ze ons een wat nieuwer model geven en niet een oud model. Ik heb ook gelezen dat de airco vaak uit moet, maar is dit ook het geval voor de nieuwere modellen van de Chevrolet Tahoe (denk aan bouwjaar 2009 t/m 2012). Of kan een Chevrolet Tahoe de hitte wel aan?
Ik hoop op nog wat tips hierover en voor ons wordt het de eerste keer in de USA. Ik heb al een route kunnen uitstippelen: http://goo.gl/maps/U2Vh. Ik denk dat als we heel vroeg vertrekken uit Las Vegas, we zeker wel tegen de avond aan kunnen komen in Bakersfield (of ben ik te optimisitsch?). We zullen waarschijnlijk ergens tussen 7 uur en 8 uur dan vertrekken. En is het minder heet in de ochtend dan in de middag?
Ik hoop dat hier wat experts zijn die mij kunnen helpen!