Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla
Philadelphia hier is cream cheese. Het is "het" merk ervan. Net zoiets als we (Engelstalig) een copie een "Xerox" noemen hier, of een papieren zakdoekje een "Kleenex", alleen noemen de Amerikanen, althans degenen, die ik ken, het nooit "Philadelphia", maar de Nederlanders kennelijk wel. Snap je het nog? Mon Chou heb ik hier echt nog nooit gezien, ik ken het ook niet, dus weet niet waar het mee te vergelijken is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mon Choe is een kaas, en helaas de amerikanen hebben nu niet zo'n enorme keuze aan kaas...
En de geimporteerde kaas, ze importeren net de verkeerde kazen...
Wat ik in de USA echt mis... een lekker stuk jonge kaar, het liefst Graskaas!!!
Maar ze hebben hier gelukkig wel weer Maccaroni Cheese...
En de geimporteerde kaas, ze importeren net de verkeerde kazen...

Wat ik in de USA echt mis... een lekker stuk jonge kaar, het liefst Graskaas!!!
Maar ze hebben hier gelukkig wel weer Maccaroni Cheese...

If you can dream it...
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb "Mon Chou" ook eens opgezocht. Het is een merk naam van het Nederlandse Campina, het lijkt een soort cream cheese te zijn.
Hier wat ervaringen van Canadese dames in NL die cheese cake maken: http://www.breigh.com/wordpress/archives/4146
Hier wat ervaringen van Canadese dames in NL die cheese cake maken: http://www.breigh.com/wordpress/archives/4146
Did you use the Mon chou brand cream cheese? I used it in place of Philidelphia for my last cheescake adventure and I found the texture was perfect. I also really like using Bastogne cookies as a crust.. lekker!!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra/VS schreef:Net zoiets als we (Engelstalig) een copie een "Xerox" noemen hier

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
In NL zijn zonwel mon chou en Philadelphia merken van Cream cheese (roomkaas).
@mark: toch eens goed rondkijken! Ik kan hier bij zowel Hy-Vee als Sams Club uniekaas graskaas krijgen. Wel duur,maar acht zo nu en dan
@mark: toch eens goed rondkijken! Ik kan hier bij zowel Hy-Vee als Sams Club uniekaas graskaas krijgen. Wel duur,maar acht zo nu en dan

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ga eens bij de Wegmans kijken hier en je ziet kazen, die je nooit van je leven hebt gezien. Het hangt er zoveel vanaf waar je woont. Supermarkten verkopen wat verkoopt. Ik verbaas me soms over de keuze hier bij sommigen, hoe overleven die? Kennelijk wel, want ze zijn er nog. In andere gebieden, ik merkte het al in Florida, is de keuze een stuk beperkter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-expert
De kazen zijn er wel in de gewone supermarkt, maar je wilt niet weten wat het kost.
Ik ga echt geen $ 14 betalen voor een ienimini stukje uitgedroogde old Amsterdammer.
Ben daar toch echt te Hollands voor
Hebben nu wel bij de Costco heerlijke jonge Goudse kaas ontdekt.
En die kost $12 per kilo. Daar kan ik mee leven zo'n prijs.
Ik ga echt geen $ 14 betalen voor een ienimini stukje uitgedroogde old Amsterdammer.
Ben daar toch echt te Hollands voor

Hebben nu wel bij de Costco heerlijke jonge Goudse kaas ontdekt.
En die kost $12 per kilo. Daar kan ik mee leven zo'n prijs.

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toch maar zo'n pasjes van de costco aanvragen dus... 

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Ja en dat kost ook weer 
Maar naar mijn mening hebben zij de betere prijzen dan bijv BJ's

Maar naar mijn mening hebben zij de betere prijzen dan bijv BJ's
Als ik kaas koop, doe ik dat bij Whole Foods. Die hebben een enorme selectie. Klinkt misschien raar, maar wat eten betreft kijk ik niet naar de prijs, dus weet niet of het erg duur is.
Toen ik lang geleden een jaar of zo in NL woonde, liet ik m'n moeder blikjes tuna in water oversturen vanuit amerika. Dat was een van de dingen die ik mistte.
Toen ik lang geleden een jaar of zo in NL woonde, liet ik m'n moeder blikjes tuna in water oversturen vanuit amerika. Dat was een van de dingen die ik mistte.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Ja, de kaas is duur en klein qua grootte in verhouding wat natuurlijk ook logisch is. Bovendien heb je best vaak oudere stukken en dat is toch minder.
Iemand al iets gevonden voor Knoflooksaus in Amerika?
Wat te denken van romige mayonaise of cocktailsaus?

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je de whisky cocktail saus bedoelt? Want cocktail saus hebben ze hier ook, alleen is het een beetje anders 
Ik maak 'm meestal zelf... mayo, ketchup, wat drank erin (whisky, sherry, brandy o.i.d.), wat knoflookpoeder, en wat experimenteren met de mengverhoudingen.

Ik maak 'm meestal zelf... mayo, ketchup, wat drank erin (whisky, sherry, brandy o.i.d.), wat knoflookpoeder, en wat experimenteren met de mengverhoudingen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al wel goede kazen gevonden (o.a. uit Quebec), maar nog niets gevonden dat mijn lekkere jonge kaas die ik in Belgie gewoon was, kon vervangen. (neen, ook niet de jonge Gouda die ik bij the Dutch shop kon kopen, werd gemaakt in USA en lijkt er echt niet op)
Tot deze week! In de Walmart Supercentre hier heb ik hem nog niet gevonden, maar ik kom er ook langs eentje als ik naar mijn vrijwilligerswerk bij Habitat for Humanity rij, en daar lag er 'Gouda mild/doux' van Anco. Het is een lactose vrije kaas (proef geen verschil). Geen idee of je hem ook in de US kan vinden, want hij wordt in Canada gemaakt. Maar dit is lekkerrrrr! En hij is ook nog eens spotgoedkoop: net geen $4 voor 200 gram. Me happy! (en ik rij dadelijk terug naar Burlington om er nog een paar te halen.
)
Tot deze week! In de Walmart Supercentre hier heb ik hem nog niet gevonden, maar ik kom er ook langs eentje als ik naar mijn vrijwilligerswerk bij Habitat for Humanity rij, en daar lag er 'Gouda mild/doux' van Anco. Het is een lactose vrije kaas (proef geen verschil). Geen idee of je hem ook in de US kan vinden, want hij wordt in Canada gemaakt. Maar dit is lekkerrrrr! En hij is ook nog eens spotgoedkoop: net geen $4 voor 200 gram. Me happy! (en ik rij dadelijk terug naar Burlington om er nog een paar te halen.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nee helaas. Daarom maak ik die gewoon zelf, ongeveer net zo als Dento.Ziva schreef:
Ik heb een kookboek van Margriet (het weekblad) en daar staan best veel typisch Nederlandse dingen in die je kunt maken. Daar heb ik ook mijn recept voor vanillevla uit bijvoorbeeld.
In Nederland deed ik vaak creme fraiche door pastasauzen. Hier maak ik een roux en doe er dan wat room bij, of soms laat ik er een beetje cream cheese in smelten. Creme fraiche is hier wel te koop, maar ik vind het duur; zo'n $5 voor een klein bakje.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
Philadelphia heeft nu philadelphia for cooking in verschillende smaken.
Dat werkt een beetje als de creme fraiche in de pasta.
http://www.kraftbrands.com/philly/produ ... -herb.aspx
Ja, die philadelphia cooking creme gebruik ik ook regelmatig, maar volgens mij is daar geen neutrale variant van, dat is wel jammer.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Er bestaat ook original, maar moet zeggen dat ik die hier niet in de supermarkt zie.
Italian herbs & cheese gebruik ik het meeste.
Italian herbs & cheese gebruik ik het meeste.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wat grappig! Die zag ik deze week staan in de 99 cent store en heb die dus gekocht om te kijken of het wat zou zijn. Nog niet gebruikt trouwens.Staceybeesie schreef:Philadelphia heeft nu philadelphia for cooking in verschillende smaken.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Ja, hier ook vooral de italian, maar heb pesto en lemon and herb ook geprobeerd, ook lekker.
Terug in Texas!
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Om nog even terug te komen op die 'Philadelphia' en 'Mon Chou', daar zit wel een enorm smaakverschil in! Philadelphia is gewoon roomkaas (creamcheese) en daar hebben ze nog een aantal varianten van met bieslook erin of met paprika noem maar op. 'Mon Chou' is inderdaad ook een soort roomkaas, maar heeft echt een hele uitgesproken smaak en word veel gebruikt voor mon-chou taart (cheesecake op basis van mon-chou die weer anders smaakt dan de gewone cheesecake) of om borrelhapjes mee te maken (opgerolde plakjes ham met losgeklopte mon-chou met een gesnipperd uitje erdoor).
Verder heb je in NL ontzettend veel producten die gemaakt zijn om het ons makkelijker te maken, zoals kookroom, knorr pakketten, kant en klare seasoning mix zakjes voor pasta's of mexicaans eten. Ik geloof niet dat je dat ergens anders ook zoveel kunt krijgen. Ik weet niet hoe dat in Belgie is?
Verder heb je in NL ontzettend veel producten die gemaakt zijn om het ons makkelijker te maken, zoals kookroom, knorr pakketten, kant en klare seasoning mix zakjes voor pasta's of mexicaans eten. Ik geloof niet dat je dat ergens anders ook zoveel kunt krijgen. Ik weet niet hoe dat in Belgie is?
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1236 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 1 Reacties