TriptoCalifornia schreef:Ik had net even inderdaad opgezocht hoe de route zou zijn als we zouden overnachten in Bishop en dat zou inderdaad sneller zijn. Ik heb net even gebeld met D-reizen. Hij zei dat de tickets al zijn gearriveerd en dat we plaats van overnachting kunnen veranderen, maar dat het heel prijzig zou worden i.v.m. met kosten die erbij komen
Je kunt ook zelf een hotel via internet reserveren in Bishop en gewoon niet naar Bakersfield gaan (even opbellen dat je niet komt zou ik wel doen )
Zo kost je het je hooguit de kosten van de hotelkamer, zeg $ 100-150. Dat is nog wel te overzien. In SF sluit je dan weer aan bij het reisschema.
Was ook mijn idee. Kan heel goedkoop; 58 dollar voor een Motel6 (excl tax), dat is te overzien. Ben wel benieuwd wat het reisbrueau dan wel niet rekent.
Overigens is de route langs de kust ook prachtig hoor.
@ vnvmouse, dat kan ik heel goed geloven haha! Voor ons wordt dit de eerste keer USA en het was altijd al een droom voor ons om naar California te gaan en we kunnen gewoon echt niet wachten! We hebben echt heel veel zin! Hopelijk gaan jullie dan nog is snel terug haha! Dankjewel
@ Bas, dat zou inderdaad een optie zijn nu je het zegt! Maar ons gevoel zegt dat we echt langs de kustroute willen, omdat we niet de kustroute nemen als we van SF naar LA gaan en we willen echt heel graag de kustroute rijden en de kust van Big sur e.d. zien!! En dit zou dan wel op een dag kunnen als we vanuit Bakersfield gaan naar SF!
Yosemite moeten we dan helaas bewaren voor een hopelijk tweede bezoek! Oh zo leuk dat jullie daar pas zijn geweest! Lijkt ons wel leuk eigenlijk om die hitte een keer mee te maken Haha aan hoofddeksels hebben we inderdaad ook al gedacht! Komt helemaal goed! Sowieso willen we ook een koelbox daar gaan kopen! Weet je misschien hier iets over? Onze trip zal zijn: SF -> LA -> San Diego -> LV > Bakersfield -> SF. Waar kunnen we het beste eentje aanschaffen?
Even een technisch stukje om de urban legends over het oververhitten van autos in Death Valley te ontzenuwen.
Vroeger (50+ jaar geleden) hadden autos "water" als koelvloeistof, dat kookt bij 212F (100C) graden op zeeniveau. Dus bij de temperaturen in Death Valley als je met een normale snelheid rijdt en een motor in optimale conditie had, kon je koelwater dat wel aan. Met gemiddelde temperaturen van 120F (48C) was dat namelijk ver beneden de maximale 212F; maar je moet wel rijden anders heb je geen koeling. Dat was dan ook de reden dat autos toen oververhitten: stapvoets rijden in extreme warmte dus geen wind om de radiator te koelen. Airco uitzetten en verwarming aanzetten met alle ramen open hielp wel om de motor temperatuur weer naar beneden te brengen.
Gaan we 50 jaar verder naar de huidige tijd. Auto's worden niet meer gekoeld met water, maar met een glycol mengsel die op zeeniveau een kookpunt heeft van 235F (112C) ipv 212F (100C). Verder hebben de auto's tegenwoordig gesloten koelsystemen die onder druk staan waardoor het kookpunt nog eens flink wordt verhoogd. De termostaat houdt het koelwater meestal rond de 195F (90C) omdat de moter zijn maximum efficiency heeft bij die koelvloeistof temperatuur. Dat is dus ver boven de 120F (50C) die in Death Valley heerst en dus koelt die Death Valley lucht de motor nog efficient ook al voelt het voor ons gewone stervelingen erg warm aan. In het extreme geval zal pas oververhitting optreden bij zo'n 275F (135C) ofwel in Death Valley omstandigheden zit je nog 155F (68C) onder het maximum; iets meer dan in die ouwe auto. Moderne autos hebben ook vrijwel allemaal een electrische aanjager die aanslaat om koelwind te maken als je stapvoets rijdt. Dus dat speelt ook minder een rol dan vroeger. Verder hebben vele moderne autos beveiligingen die extra belastingen op de motor (airco) tijdelijk uitschakelen als het dreigt over te verhitten. Als passagier merk je dan niet eens als de airco in zo'n extreem geval af en toe wordt stilgelegd.
Maar dit geldt allemaal uiteraard voor een goed onderhouden auto, en bijna alle huurautos vallen daaronder. Huurauto's zijn zelden ouder dan een jaar. Als je met een 15 jaar oude auto rijdt die slecht is onderhouden met een koelsysteem die nooit is doogespoeld en mogelijk helemaal is dichtgeslibt, kun je weleens problemen oplopen in Death Valley (en niet alleen daar).
TriptoCalifornia schreef:Komt helemaal goed! Sowieso willen we ook een koelbox daar gaan kopen! Weet je misschien hier iets over? Onze trip zal zijn: SF -> LA -> San Diego -> LV > Bakersfield -> SF. Waar kunnen we het beste eentje aanschaffen?
Zo'n koelbox kun je aanschaffen in elke grote supermarkt, Walmart of Safeway bijvoorbeeld. In SF zelf waar jullie starten zit geen Walmart, maar wel een Safeway in het Marina district, aan het strand. Tip: gelijk even naar de Customer Service lopen voor een klantenkaart , dan krijg je de aanbiedingsprijzen.
Wij zijn ook net terug van 4 weken reizen met camper (Cruise America) door het zuidwesten en hebben ook door Death Valley gereden.
Ons gezelschap 2 kindjes van 3.5 en 6.5 jaar en mijn ouders van 68 en 70 jaar.
Gezien we van Zion afkwamen en Las Vegas aan de start hadden gedaan, kozen we ervoor om helemaal door te rijden ex Zion tot Death Valley en daar te overnachten.
Mijn ouders - vooral opa dan - was niet erg gerust in de temperaturen en hij had wel gelijk. Het is héél erg heet uitstappen en even toertje doen was eigenlijk zelf niet leuk door de hitte.
Ik had geboekt op campground van Stove Pipe Wells, maar bij aankomst daar zijn we snel gaan vragen of er geen kamers meer vrij waren. Dat waren er wel nog 2 luxe kamers en dat vonden we net wat teveel geld.
Bij aankomst daar was het 19.00 h, de thermometer onder het afdakje in schaduw gaf 47 graden aan. Ik had spijt dat ik mijn zin niet had doorgedreven thuis en op voorhand een normale kamer had geboekt tegen goedkopere prijs.
We hebben de camper op zijn plaats gezet, alle gordijnen toe, airco volle bak en zijn zelf naar het restaurant/bar gegaan om iets te eten en te drinken. Rond 21 u even gaan zwemmen, maar echt afkoeling bracht het niet. Rond 22 h was het nog 43 graden. We zijn maar weer wat gaan drinken in de koele bar tot iedereen er weg was rond 23 u en zijn dan met veel tegenzin naar de camper gegaan om te slapen. Het was nog steeds 42 graden. De camper voelde fris aan, voor even. Niet geslapen, te heet en te bevangen vonden we het. Death Valley is mooi om door te rijden hoor, maar de hitte maakt het niet aangenaam vonden we. We zijn de volgende morgen rond 8u vertrokken richting Lone Pine en daar moet je een flinke klim maken, daar staat langs de weg inderdaad nog wel een bordje om de airco uit te zetten bij oververhitting. wij reisden met een 30ft camper en die heeft het er de ganse weg goed vanaf gebracht. Na een nachtje "afkoelen" kon die ook de klim goed aan. Mijn vader zegt wel : Death Valley nooit meer ... Ik heb het gezien en ervaren, maar zou nooit meer in een camper overnachten in Death Valley maar wel een frisse kamer boeken ofwel de route zou uitstippelen dat je er op één dag doorheen bent.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
@ Loek, je hebt me nu zeker gerust gesteld! Dankjewel
@ Bas, dankjewel voor de tip, ik heb het net even in google maps opgezocht en Marina District is dichtbij ons hotel (5 min met de auto/19 min lopend)!
@ christa&john, wat vervelend te horen dat jullie zo'n last hadden van de hitte! Wij verwachten ook echt dat het er heet zal zijn, maar we verwachten ook dat het echt supermooi zal zijn. We hebben dus ook een route uitgestippeld, waardoor we binnen 1 dag vanuit Las Vegas naar Bakersfield zijn via Death Valley. Met voldoende water en ijs + airco, moet het denk wel te doen zijn!
Wij zijn afgelopen zomer ook in Death Valley geweest. En ja, het is heet. We tikten even de 50 graden aan. Maar het is ook wel een aparte ervaring en het geeft ook wel een kick om met die temperatuur daar te zijn. Je maakt natuurlijk geen lange wandelingen maar even naar een uitzichtpunt en dan weer snel de auto met airco in. Wij hadden overigens ook een Chevrolet Tahoe or similar gehuurd. Het is een Dodge Durango geworden. Heerlijk auto. Onze ervaringen kun je hier lezen.
die Dodge Durango is inderdaad een geweldige auto, hadden wij ook dit jaar! Overigens, mooi verslag Elly, ga ik zeker bewaren voor tips in de toekomst!
Bij een eerdere reis heb ik ook doorheen Death Valley gereden op 1 dag met een gewone auto, dat was dan een hele andere ervaring omdat ik toen daar niet overnachtte en gewoon even een stop maakten om wat foto's te nemen.
Nu was het een andere ervaring omdat we er bleven overnachten in de camper, met kinderen en met oudere mensen. In mijn achterhoofd spookten toch wel even wat doembeelden op moet ik toegeven.
Gelukkig was dit de enige mindere ervaring - maar het is inderdaad wel mooi om doorheen te rijden, zo een apart landschap ! En zoals jullie het aangeven rijdt je er op een dag doorheen.
De rest van onze reis is supergoed bevallen, prachtige land, zo afwisselend die natuur, vriendelijke mensen, lekker gegeten. Echt een supergoede reis gehad.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Het overnachten zelf is niet het probleem denk ik. Ik vind overnachten in Death Valley een absolute aanrader; je kunt dan tegen de avond en 's morgens vroeg wat bekijken en dat is veel mooier dan er overdag doorheenrijden. Met de airco in je kamer en in de restaurants en een duik in het zwembad is dat prima te doen. Maar kamperen zou ik in de zomer nooit aanraden.
Zo te horen is Death Valley dus gewoon echt een must see! Ik kan dus ook niet wachten om er doorheen te rijden!
In de route die ik heb vastgesteld, zullen we Dante's View en Zabriskie Point zien: http://goo.gl/maps/Ut9B
En weet iemand of het sneller is om CA-178 te pakken als we richting Bakersfield gaan wanneer we uit Death Valley zijn, of CA-58?
Heeft iemand nog tips voor onze trip langs Death Valley? Bijvoorbeeld bezienswaardigheden waar we ook nog naartoe kunnen, maar dat niet teveel uren in beslag neemt, waardoor we dus ook niet al te laat in Bakersfield aankomen. Aankomen in Bakersfield rond 8/9 uur vinden we prima (we zullen proberen zo vroeg mogelijk te vertrekken uit LV). En zijn er ook nog gedetailleerde adresgegevens van furnace creek, dante's view en zabriskie point die we in de tomtom kunnen zetten? De highways in de route zijn duidelijk dus opzich zouden we het ook makkelijk kunnen vinden met een kaart. We willen dan langs de visitor center gaan voor een map. Ik neem aan dat alles in deze map ook duidelijk is, waardoor we de GPS in Death Valley niet hoeven te gebruiken?
Via Lake Isabella is een mooie route. Een deel van je vragen heb ik al in het reizen algemeen forum beantwoord. Probeer je vragen in hetzelfde topic te houden, dat is wel zo handig.
Ik had inderdaad ook eerder gelezen dat CA-178 een mooiere route is.. Maar als het niet veel verschilt in tijd vergeleken met CA-58, dan zullen we de CA-178, maar liever willen we de snelste route als we Death Valley uit zijn!
Oja sorry, zal daarop letten! Voor de route van Death Valley heb ik het hier gevraagd, omdat dit een topic is specifiek over Death Valley, maar ik zal erop letten om algemene reisvragen dan inderdaad op de andere forum te houden!
Nergens voor nodig om de a/c uit te schakelen. Het gaat eigenlijk om maar een stuk in DV en dat is van Stovepipe Wells naar de Panamint Range. De weg gaat hier behoorlijk omhoog en het is aanbevolen een lagere versnelling te gebruiken (ook met een automaat) Langs de kant van de weg zie je borden met "Radiator Water" en nee, dat is geen ghosstown. De lengte van dit stuk is maar 16 miles.
Van Las Vegas via DV naar Bakersfield is al 7 uur rijden zonder stoppen. Dante's is 13 miles vanaf 190 en weer 13 miles terug.
Van Bakersfield naar Cambria, hw 1 en door naar San Francsico neemt al snel 8 uur rijden zonder stoppen.
Yeehaw
14 en 15 juni 2012 door Death Valley getoerd met een Chevvie Tahoe (2012 type) met de airco volle bak aan en dat ging prima. Als je een auto bij Alamo hebt gehuurd mag je in 99% van de gevallen zelf uitzoeken wat voor een SUV je meeneemt. Je krijgt de rij, in de garage, aangewezen waar jouw klasse SUV's staan en daar kun je er een uitzoeken. De auto's varieren van Chevvie Tahoe's tot Toyota Land Cruisers en nog wat van die auto's.
2000 Florida
2002 New York
2003 Florida
2004 Rondreis California en Las Vegas
2005 Florida
2006 Florida
2007 Florida
2008 Florida
2009 California en Florida
2010 Florida
2011 Florida
2012 Las Vegas en Grand Canyon
2013 Florida en Disneycruise
TriptoCalifornia schreef:Zo te horen is Death Valley dus gewoon echt een must see! Ik kan dus ook niet wachten om er doorheen te rijden!
In de route die ik heb vastgesteld, zullen we Dante's View en Zabriskie Point zien: http://goo.gl/maps/Ut9B
Death Vally is inderdaad een echte must, zou doodzonde zijn om dit over te schieten!
Wij zijn er begin juni geweest en het is inderdaad heet maar met airco, voldoende water, een hoofddeksel en het correct inschatten van je eigen mogelijkheden kom je al een heel eind! Lange wandelingen zijn uiteraard onmogelijk maar de zichten zijn adembenemend mooi.
Ik zou zeker Artist's Drive mee opnemen in jullie route.
Hoe dan ook: heel veel plezier gewenst! Onze trip door het zuidwesten was ons eerste bezoek aan de USA en het staat vast dat het niet de laatste keer geweest is!
Yeehaw schreef:Nergens voor nodig om de a/c uit te schakelen. Het gaat eigenlijk om maar een stuk in DV en dat is van Stovepipe Wells naar de Panamint Range. De weg gaat hier behoorlijk omhoog en het is aanbevolen een lagere versnelling te gebruiken (ook met een automaat) Langs de kant van de weg zie je borden met "Radiator Water" en nee, dat is geen ghosstown. De lengte van dit stuk is maar 16 miles.
Van Las Vegas via DV naar Bakersfield is al 7 uur rijden zonder stoppen. Dante's is 13 miles vanaf 190 en weer 13 miles terug.
Van Bakersfield naar Cambria, hw 1 en door naar San Francsico neemt al snel 8 uur rijden zonder stoppen.
Yeehaw
Oh dat is dan wel fijn om te horen, dat het vooral om dat stuk gaat!
Maar het moet wel te doen zijn toch, van Las vegas naar Bakersfield via DV in 1 dag? En ik had inderdaad al op google maps begrepen dat het al snel 8 uur rijden is van Bakersfield naar SF, maar wij willen niet per se heel vroeg aankomen in SF, omdat we in het begin van onze trip al 3 nachten in SF zijn en op de terugweg naar SF nog 2 nachten. Dus van Bakersfield naar San Francisco zal ook wel te doen moeten zijn? En willen heel graag nog de kustroute rijden, omdat we de snelweg nemen als we van SF naar LA gaan. We zullen in beide gevallen in iedergeval vroeg vertrekken!
@ Spocky, ah kan dat echt? Dan zullen we waarschijnlijk kiezen voor de Chevrolet Tahoe of Dodge Duranger. Welke is beter en geschikter? Of zijn ze wel gelijkwaardig aan elkaar?
@ Linds, zo leuk dat jullie er pas nog zijn geweest! Zouden wij het wel optijd redden als we de Artist's Drive mee in opnemen? Die zouden we namelijk ook wel graag willen rijden.. Heel erg bedankt, we hebben er ook echt superveel zin in!! Nog een weekje en dan is het zover!
I.v.m. het kiezen van een wagen: dat is niet altijd mogelijk hoor. Wij hebben 3x eentje toegewezen gekregen bij Alamo. Dit jaar bij National mogen kiezen, tussen 2. Hangt er vaak vanaf waar je ophaalt en of je hem op dezelfde plaats inlevert of niet (hoewel dat laatste dus ook niet meer opgaat, aangezien we de wagen elke keer op een andere plaats hebben ingeleverd en dit jaar eindelijk eens mochten kiezen). Maar goed, hierover is al veel gesproken op het forum en ook wel beetje off-topic nu. Kijk anders even hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=27599 . Dan kan je nagaan wie waar welk type wagen gehuurd heeft en wat ze uiteindelijk meegekregen hebben.
Is de Durango trouwens dezelfde klasse als de Tahoe? Want dan hebben we dit jaar een mooie gratis upgrade gekregen.
Een Durango viel vaak in de standard size klasse maar is inmiddels geupgrade naar een full size bij veel maatschappijen. Is ook een joekel van een SUV hoor.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.