Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dude
Moderator

Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Bericht door Dude »

Bedankt voor je reactie Sassya !
Van zulke posts als deze kunnen we allemaal wat opsteken. Ik hoop dan ook dat meer nieuwkomers hun ervaring hier komen delen.
Enja ik snap dat het wat intimiderend kan over komen als je als nieuwkomer tussen die oudgediende terecht komt met een vraag of opmerking. Maar laat dat je niet tegenhouden om mee te doen aan een dicussie of te reageren in een gewoon topic.
:thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En misschien voelen nieuwkomers iets al sneller aanvallend aan, omdat ze zich nog onzeker voelen?...
(waarmee ik niet wil zeggen dat we niet wat beter op kunnen letten om vriendelijk te zijn!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Mmm nu maak ik per ongeluk reactie aan doordat ik zit te klooien op mijn mobiel.

Dan maar verder reageren. Graag gedaan Dude, daarom reageerde ik ook. Denk dat Elke gelijk heeft dat nieuwkomers wat onzekerder kunnen zijn. Maar je kunt je ook afvragen waarom dit komt.
Laatst gewijzigd door Sassya op 29 jun 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sassya schreef:En ja, de meer ervaren AA-gangers komen bij mij soms wat intimiderend over. Vooral bij off-topic discussies vraag ik me dan af of ze/jullie op een reactie van een newbe zitten te wachten. Maar dat kan ook mijn eigen gevoeligheid op dat gebied zijn hoor, ben live ook niet iemand die snel aansluiting durft te zoeken bij een bestaande groep.
Tuurlijk gewoon gezellig mee doen.. ben zelf alleen nog maar actief in het voetbal-, dieet- en boekentopic ;)
Maar ik begrijp wel dat het voor een nieuweling kan aanvoelen als een 'kliekje' die elkaar al lang kent en waar je moeilijk tussen komt. Maar dat kan ook wat Kastelke zegt, iets zijn wat je zelf zo ervaart als nieuweling, maar niet zo hoeft te zijn. In het +- topic wordt soms weinig op elkaar gereageerd (als iets ergs gebeurd dan wordt er wel medeleven getoond, of felicitaties als er iets te vieren valt), maar verder is het een gek topic eigenlijk waar iedereen alleen maar over zichzelf praat en een enkeling maar op een ander reageert ;) - Ik ben daar ook gestopt omdat ik het idee had dat ik me meer zat te profileren met mijn foto opdrachten e.d., leek me heel vervelend voor anderen.
Sandy
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik kan me helemaal vinden in de "Reageer dan gewoon niet" opmerking van Dude ook al realiseer ik me dat ik me daar zelf ook weleens schuldig aan maak.

Ik heb enorm veel respect voor mensen hier die altijd vriendelijk blijven en bijvoorbeeld nieuwe forumleden hartelijk welkom heten en helpen met vragen (en dat zijn er een boel, ik kan ze bij naam opnoemen). Zelf merk ik dat ik soms denk "jeetje zeg... kun je nou werkelijk zelf geen moeite doen om iets op te zoeken???" en dat ik daarom dan niet reageer. Absoluut niet vriendelijk van mezelf maar altijd nog beter dan bot of onaardig reageren denk ik dan. "Silence is golden" is nog steeds een ware uitspraak en die geldt ook op een forum in veel gevallen.

Maar ja dan vraag 2, wat zou je hieraan kunnen doen dan?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ziva, wat bedoel je met je laatste vraag ? Wat er aan gedaan kan worden dan er soms (want laten we het niet overdrijven :wink: ) wat bot gereageerd wordt?

Ik zou zeggen: denk en lees gewoon 2x na vooraleer je je reactie plaatst, en dat je best iemand behandeld zoals jezelf behandeld wil worden. Simpel toch , niet? :wink:

En voor alle duidelijkheid; ik bedoel dat in het algemeen en niet naar jouw toe ! (want toen ik het herlas, leek het alsof ik het enkel op jouw bedoelde, wat meteen mijn 2x bevestigt) Ik lees mijn post altijd na vooraleer ik het op het forum post

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bedankt voor je reactie Sassya.
Dat is wat ik ook bedoelde in mijn openingspost.

Misschien kunnen we afspreken dat mensen die zich ergeren aan vragen van (nieuwe) leden hun ergernis voor zich houden door niet te reageren.
Als het tussen 'oudgedienden' gaat heb ik zoiets van : die geraken er wel uit.

Maar als het botte reacties naar nieuwe leden zijn heb ik het er wel moeilijk mee.
Groetjes,
Carine
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik ben wellicht een van de newbees hier, maar het is wel zo, een forum kent 2 groepen mensen,

1 - de mensen die informatie zoeken, en dus maar hulp vragen op het forum...
2 - de groep mensen die graag bij de groep mensen hoort die praten over Amerika.

over de eerste groep heb ik me al vaak geergerd aan de antwoorden doe er soms gegeven zijn, en dan post ik het ook dat ik het niet correct vind.
Die posts komen eigenlijk altijd van mensen die al jaren bij de 2e groep horen...

Nu ben ik hier gekomen met een vraag, en daar heeft Elke, mij enorm mee geholpen, zeker omdat je in het bos van het AA forum de bomen niet meer kunt vinden, dus stel je die vraag maar eens.
Elke antwoord keer op keer op die vragen, en eigenlijk is dat enorm roemens waardig! Bloemetje verdient Elke! :flower:
Maar Ik kan ook enorm lachen om antwoorden van, ja jullie weten welke 4 personen ik bedoel.. al kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen zulke antwoorden op prijs stelt.

Als we nu eens afspreken dat iedereen die minder dan 50 post heeft, als nieuwkomer behandeld word, en dan ook correct te woord gestaan word??
Als ik in een winkel kom en ik vraag hie een camera werkt... en de verkoper antwoord, http://www.google.nl..." onclick="window.open(this.href);return false;. of in de trant van, te lui om het zelf uit te zoeken??
dan ben je meteen klaar, zo ook op dit forum, al krijgen we de vraag 1000x, dan is het toch gemakkelijk om dat antwoord opnieuw te fomuleren, en wellicht zijn in tussentijd dingen veranderd...
Als een persoon nu 1000x dezelfde vraag steld... tja das andere koek :wink:

Sorry dat ik als newbee me even meng in deze discussie
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Amai, Mark, :oops: Dank je voor je compliment.
Al ben ik er zeker van dat ik soms ook wel eens geergerd over kan komen hoor. Vooral bij vraag elfendertig over iets dat makkelijk te vinden is. Of bij iemand die zegt "ik ken er niks van" en dan een vraag stelt, om dan als eerstvolgende reactie op een antwoord vol bruikbare info te antwoorden "maar ik denk niet dat dat waar is". Of bij mensen die je eerst op een ander forum tegenkomt, die daar niet te horen krijgen wat ze hadden gehoopt te horen, en die dan hier nog eens een poging doen en weer maar niet willen geloven wat wij zeggen inclusief linken naar officiele sites, maar eerder 'de neef van de buurman zijn ex die een vriend heeft die gehuwd is met de schoondochter van een Amerikaan'. :mrgreen:
Maar je hebt gelijk: zelfs dan moeten we vriendelijk blijven. In ons binnenste mogen we denken/roepen/tieren wat we willen, al typend moeten we :D zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij welke groep hoor ik?
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Wat denk je zelf ? :mrgreen:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Bij de aandachttrekkers :mrgreen: :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zie de groep "buitencategorie" er anders niet bij staan...
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

:offtopic: Jij valt ook in een categorie, maar we dwalen af denk ik. :mrgreen:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Inderdaad is het soms makkelijk om "kattig" te reageren op bepaalde zaken. Ikzelf zie dat ook in de e-mails die ik ontvang, waarin bijvoorbeeld botweg wordt gezegd dat er iets fouts staat op de site omdat de schrijver van een onbekende bron heeft vernomen dat het anders zit. Dan wil ik ook weleens iets bots terugmailen, maar dat kan natuurlijk niet. Ik probeer dan toch diplomatiek terug te mailen dat de info op mijn site wel degelijk klopt.

Ook krijg ik per e-mail regelmatig vragen waarvan het antwoord duidelijk en makkelijk op AA te vinden is, iets dat vergelijkbaar is met wat hier op het forum soms gebeurt, en ook dan probeer ik altijd een vriendelijk antwoord terug te sturen met een link naar de juiste pagina. Ik vraag me dan inwendig ook af waarom men de zoekfunctie niet gebruikt, maar ik weet dat ik niemand een plezier doe als ik alleen maar kort naar die mogelijkheid verwijs. De schrijver van de e-mail heeft immers toch de moeite genomen om contact met mij te zoeken en dat vind ik altijd een reactie waard (ook al is dat overigens door omstandigheden de laatste maanden erg moeilijk geweest en heb ik mijn e-mail niet netjes bijgehouden).

Hoe ik reageer op "nieuwe" bezoekers, en ook hoe jullie op hen reageren, bepaalt welk beeld men krijgt van AllesAmerika.com als site in het algemeen en het gezelligste Amerikaforum in het specifiek. Het bepaalt ook of men na een eerste bezoek nog terug durft te komen en hoe men over AA en het forum spreekt met familie en vrienden. Volgens mij willen wij allemaal dat het forum lekker blijft doorgroeien en er steeds nieuwe aanwas blijft komen, dus dan is civiliteit ten opzichte van de "AA-noobs" een noodzakelijkheid. Want de AA-noobs van vandaag zijn de Amerika-experts van morgen! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Yep, want zo netjes als ik al geholpen ben, zo zal ik in de toekomst ook nieuwkomers verder helpen...
If you can dream it...
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Nu we toch op de complimenten tour zitten... Zonder hulp van de leden dit forum zou mijn vakantie half niet zo fantastisch zijn geweest als dat hij was. Het heeft gemaakt dat de reisplanning te doen was, dat ik wist waar ik wel of niet mijn tijd aan wou besteden, heeft zorgen over bv. medicijnen op reis weggenomen en zo kan ik wel even doorgaan. Zo, dat moest ook even gezegd worden.

Ik sluit me aan bij Mark, zoals ik hier geholpen ben, zal ik anderen proberen te helpen. Velen hebben het goede voorbeeld gegeven :wink: .
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha soms zijn het net een groep tijgers die zich storten op nieuw vlees haha.

Maar het is inderdaad goed om diplomatiek te blijven wat Dennis zegt en je te realiseren dat je zelf ook een groentje was. Ik geef als eerste toe dat ik dankzij dit forum zo "makkelijk" in Amerika beland was en dat komt alleen door mensen zoals jullie die me geholpen hebben :-)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik vind op zich ook wel dat vraagstellers op een forum (of het nou hier is of ergens anders) eerst wel even mogen Googlen voordat je een vraag stelt.
Dat doe ik zelf ook als ik iets wil weten over een onderwerp waar ik minder vanaf weet, computers bijvoorbeeld.
Nu moet je helemaal niet proberen om een domme vraag over computers/electronica te stellen op een site als Tweakers.net, dan word je pas ècht afgemaakt :lol:

Soms lees ik ook wel vragen waarvan ik denk: hoe kóm je erop, bijvoorbeeld: "is een 12V sigarettenaansteker aansluiting hetzelfde in de VS als in Europa ? "
En laten we maar helemaal niet beginnen over de Internationale reispas van onze Vlaamse broeders :twisted:
Crisis ? What Crisis ?
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Domme vragen bestaan niet,....

Domme antwoorden wel... (1e les als docent)
If you can dream it...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer