Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ok Thanks !
Hallo iedereen, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Wij wilden vandaag vertrekken naar washington dc met KLM alleen kwamen we erachter bij de checkin-bali
dat we i.p.v. Het paspoort nummer onze bsn nummers hebben ingevuld ze ons dus niet konden inchecken.
Ze adviseerde ons om het op schiphol alsnog een nieuwe aanvraag te doen, dus wij van hot naar her gerend om
nog een nieuw applicatie nummr te krijgen. Vervolgens bij de laatste stap (step 5) op de site staat er "autherisation pending" en daaronder stond onze nieuwe applicatie nummers en paspoortnummers. Alleen eenmaal terug bij de incheckbali was de ESTA van onze paspoorten nog steeds ge 'cleared'.
Ze vertelden ook dat de site in een keer niet meer bereikbaar was ( overbelast? Zij wisten het ook niet) het enige wat wij nu nog weten is dat onze aanvraag dus 'pending' is. Ook hebben ze ons net vertelt dat het kan liggen aan de electrische blackout in washington vanwege de storm die daar nu is.....
Onze vlucht is inmiddels al weg en we hebben een volgende geboekt voor morgen zelfde tijd. En we hopen dat de site dan weer bereikbaar is en er approved staat wanneer we de status van onze esta's checken.....
Weet iemand wat we nu nog kunnen doen? We zijn radeloos en overnachten nu in een hotel bij schiphol....
Er is ook al met de immigration officer in de USA gebelt maar de zegt ook alleen maar dat we moeten wachten, dat zij ook niet in de site kunnen en het immers 72 uur kan duren. Helaas hebben we die tijd niet meer maar alleen tot morgen.
Alsjeblieft, als iemand iets weet post het hier.
Mvg Frans
Wij wilden vandaag vertrekken naar washington dc met KLM alleen kwamen we erachter bij de checkin-bali
dat we i.p.v. Het paspoort nummer onze bsn nummers hebben ingevuld ze ons dus niet konden inchecken.
Ze adviseerde ons om het op schiphol alsnog een nieuwe aanvraag te doen, dus wij van hot naar her gerend om
nog een nieuw applicatie nummr te krijgen. Vervolgens bij de laatste stap (step 5) op de site staat er "autherisation pending" en daaronder stond onze nieuwe applicatie nummers en paspoortnummers. Alleen eenmaal terug bij de incheckbali was de ESTA van onze paspoorten nog steeds ge 'cleared'.
Ze vertelden ook dat de site in een keer niet meer bereikbaar was ( overbelast? Zij wisten het ook niet) het enige wat wij nu nog weten is dat onze aanvraag dus 'pending' is. Ook hebben ze ons net vertelt dat het kan liggen aan de electrische blackout in washington vanwege de storm die daar nu is.....
Onze vlucht is inmiddels al weg en we hebben een volgende geboekt voor morgen zelfde tijd. En we hopen dat de site dan weer bereikbaar is en er approved staat wanneer we de status van onze esta's checken.....
Weet iemand wat we nu nog kunnen doen? We zijn radeloos en overnachten nu in een hotel bij schiphol....
Er is ook al met de immigration officer in de USA gebelt maar de zegt ook alleen maar dat we moeten wachten, dat zij ook niet in de site kunnen en het immers 72 uur kan duren. Helaas hebben we die tijd niet meer maar alleen tot morgen.
Alsjeblieft, als iemand iets weet post het hier.
Mvg Frans
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoe vervelend het ook is, je zult geduld moeten hebben, maar op zichzelf zou je morgen toestemming moeten hebben.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wat balen voor jullie, ik hoop dat het morgen allemaal in orde is.
Regelmatig checken of je authorized bent, kan duren van 5 minuten tot inderdaad 72 uur.
nou jongens het is gelukt, toch met een orkaan irene in de us is het ze gelukt om weer stroom bij de servers te krijgen
en ook met onze authrisation is het goed, hij geeft nu bij ons allen approved,
nu hopen dat er morgen geen vulkaan uitbarst dat het hele continent laat zinken haha
maar nu morgen proberen in te checken en dan vakantie te houden.
erg bedankt voor jullie steunbetuigingen!
groeten Frans
en ook met onze authrisation is het goed, hij geeft nu bij ons allen approved,
nu hopen dat er morgen geen vulkaan uitbarst dat het hele continent laat zinken haha
maar nu morgen proberen in te checken en dan vakantie te houden.
erg bedankt voor jullie steunbetuigingen!
groeten Frans
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Fijn Frans dat het uiteindelijk toch goed is gekomen; fijne vakantie 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb vorig jaar een STA aanvraag ingediend en ben ook op verlof geweest in Amerika. Binnen een paar weken vertrek ik terug. Zojuist wil ik mijn esta aanvraag indienen en blijkbaar is dit niet nodig aangezien mijn vorige 2 jaar geldig is. Dien ik niets meer te ondernemen? Mijn beginadres is namelijk gewijzigd.
Mvg
Mvg
Je kan het beginadres wijzigen. Dit kan kosteloos.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zojuist nieuwe Esta geregeld voor de aankomende reis. Ik kreeg wel nog het bericht dat mijn andere Esta nog 30 dagen geldig was, maar hier heb ik niks aan.
Bij mijn vriendin werd er gelijk toestemming verleend. Bij mij stond ik eerst "In afwachting", maar toen ik daarna met mijn aanvraagnummer de aanvraag bekijk was toestemming al verleend. Dit gebeurde allemaal binnen 5 minuten. Ik denk dus als dat de aanvraag "in afwachting" staat, dat je daarna gewoon gelijk even in moet loggen, omdat er dan al de mogelijkheid bestaat dat het geregeld is. Dat was bij mij net dus het geval. We kunnen dus weer gaan! Heb er zin in!!

Bij mijn vriendin werd er gelijk toestemming verleend. Bij mij stond ik eerst "In afwachting", maar toen ik daarna met mijn aanvraagnummer de aanvraag bekijk was toestemming al verleend. Dit gebeurde allemaal binnen 5 minuten. Ik denk dus als dat de aanvraag "in afwachting" staat, dat je daarna gewoon gelijk even in moet loggen, omdat er dan al de mogelijkheid bestaat dat het geregeld is. Dat was bij mij net dus het geval. We kunnen dus weer gaan! Heb er zin in!!

Hallo,
Ik zit op dit moment in New York op een F-1 visum (ik volg een 1-jarige taalcursus). Deze zal in augustus afgelopen zijn, en dan zal dus ook mijn I-20 aflopen. Ik wil hierna als transfer student naar een echte college gaan.
Ik heb al contact met een aantal scholen, echter zal ik waarschijnlijk pas in januari 2013 kunnen beginnen. Mijn vraag is dus of het voor mij mogelijk is om tot 2013 in Amerika te kunnen blijven?
Ik mag, na het aflopen van mijn studie, 60 dagen in Amerika blijven om een andere school te regelen. Daarna zal ik moeten vertrekken. Is het voor mij mogelijk om daarna een ESTA formulier voor 90 dagen aan te vragen? Dat zou mij namelijk precies tot januari in Amerika kunnen houden. Ik weet dat het ESTA formulier alleen voor 'plezier' gebruikt mag worden; maar wat niet weet wat niet deert.
Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt.
Ik zit op dit moment in New York op een F-1 visum (ik volg een 1-jarige taalcursus). Deze zal in augustus afgelopen zijn, en dan zal dus ook mijn I-20 aflopen. Ik wil hierna als transfer student naar een echte college gaan.
Ik heb al contact met een aantal scholen, echter zal ik waarschijnlijk pas in januari 2013 kunnen beginnen. Mijn vraag is dus of het voor mij mogelijk is om tot 2013 in Amerika te kunnen blijven?
Ik mag, na het aflopen van mijn studie, 60 dagen in Amerika blijven om een andere school te regelen. Daarna zal ik moeten vertrekken. Is het voor mij mogelijk om daarna een ESTA formulier voor 90 dagen aan te vragen? Dat zou mij namelijk precies tot januari in Amerika kunnen houden. Ik weet dat het ESTA formulier alleen voor 'plezier' gebruikt mag worden; maar wat niet weet wat niet deert.
Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt.
Hallo Bram, wees welkom hier. Het probleem met Esta is dat je dit gebruikt als je het land binnenkomt, niet als je er al bent. Ik denk dus niet dat dit een haalbare kaart is.
Hallo!
Hartelijk dank voor je reactie.
Er is dus geen enkele manier om een ESTA aan te vragen? Mijn F-1 Visa is geldig tot november, maar mijn I-20 loopt af zodra mijn studie klaar is (10 augustus).
Wat als ik voor een week terug ga naar Nederland, en dan op mijn ESTA naar Amerika ga?
Hartelijk dank voor je reactie.
Er is dus geen enkele manier om een ESTA aan te vragen? Mijn F-1 Visa is geldig tot november, maar mijn I-20 loopt af zodra mijn studie klaar is (10 augustus).
Wat als ik voor een week terug ga naar Nederland, en dan op mijn ESTA naar Amerika ga?
Dat zou denk ik wel een optie zijn. Doch gezien het risico dat je loopt dat men het niet vertrouwt en je eventueel geweigerd wordt, met alle gevolgen voor je studie daarna, zou ik je willen adviseren om deze vraag eens aan een immigratieadvocaat voor te leggen.
Oke, hartelijk dank. Dan heb ik nog een vraag; mijn vriendin woont in Amerika bij wie ik deze tijd door kan brengen.
Ik zal dus geen hotel en dergelijke nodig hebben; hier wordt wel naar gevraagd wanneer je het ESTA invult.
Gaat dit een probleem opleveren? Of moet ik gewoon als mijn adres het adres waar mijn vriendin woont opgeven?
Ik zal dus geen hotel en dergelijke nodig hebben; hier wordt wel naar gevraagd wanneer je het ESTA invult.
Gaat dit een probleem opleveren? Of moet ik gewoon als mijn adres het adres waar mijn vriendin woont opgeven?
Je wordt geacht het adres op te geven waar je eerst verblijft. En als dat jouw vriendin is dan dien je dit dus op te geven. Doch omdat jij ook een Amerikaanse vriendin hebt (zo interpreteer ik jouw bericht) wordt het risico van weigering nog groter. Nu is mijn advies zeker: leg je vraag voor aan een immigratieadvocaat!
Dat zal ik doen, maar waarom is de kans groot dat het wordt afgewezen?
Ik zal toch niet de enige zijn die zijn/haar vriend(in) op wil zoeken in de VS?
Ik zal toch niet de enige zijn die zijn/haar vriend(in) op wil zoeken in de VS?

Je bent nu in de VS op een studievisum, gaat weg, komt direct terug op een visawaive. Rode vlag 1. De visa waiver is bedoeld voor toeristen en maar jij wil deze gebruiken om in de VS te blijven tot je studie begint. Oneigenlijk gebruik van de visa waiver. Rode vlag 2. Tenslotte verblijf je bij je vriendin, wie weet ga je wel trouwen en daar permanent blijven. Rode vlag 3.
En dat is puur bekeken vanuit de ogen van een argwanende Immigrations Officer.
En dat is puur bekeken vanuit de ogen van een argwanende Immigrations Officer.
Jawel, maar ik ga natuurlijk gewoon vertellen dat ik, nadat ik gestudeerd heb, ik een tijd gewoon op vakantie wil en mijn vriendin wil bezoeken. In principe is daar niet veel verkeerd aan, toch?
Weet je of er (een) andere manier(en) is/zijn?
Thanks.
Weet je of er (een) andere manier(en) is/zijn?
Thanks.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19799 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-