Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ingecheckte bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bello
Amerikakenner

Re: ingecheckte bagage

Bericht door bello »

Als je bang bent dat er na het inchecken iets in je bagage wordt gestopt, of eruit zal worden gestolen, helpen die TSA slotjes ook niet veel? Als je jezelf een beetje respecteert als professionele bagagedief/drugserinstopper heb je toch ook wel zo'n loper op zak lijkt me :wink: Ik denk dat alleen dat het in plastic sealen van je koffers iets toevoegt, maar ik ben én niet zo achterdochtig aangelegd én nogal gierig.

Hier gewoon een bagageband om de koffer als die erg vol is gepropt, in de hoop dat hij dan minder stel openbarst. En de ritsen inderdaad helemaal naar het eind ritsen, zodat er minder druk op staat.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Even nog enkele vraagjes:

* Terug naar huis (rechtsstreekse vlucht naar Amsterdam) mag je bagage toch gewoon terug op slot?
* Mag en nagelknipper en scheermesje in de bagage?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In je ingecheckte bagage mag je zoveel messen, knippers, tangen, scharen etc stoppen als je wilt.
In je handbagage kun je die beter achterwege laten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

annick&erwin schreef:* Terug naar huis (rechtsstreekse vlucht naar Amsterdam) mag je bagage toch gewoon terug op slot?
Dit dacht ik ook altijd. Maar twee maanden geleden vlogen wij van Seattle via Atlanta naar Brussel (niet rechtsstreeks dus) en de man van Delta vroeg tijdens het inchecken of onze koffers op slot zaten. Dat was dus zo en hij zei dat je ze beter open kon laten. Ik heb gezegd dat ik dacht dat dat normaal alleen bij inkomende vluchten in de VS was, maar hij zei ook bij uitgaande.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja hoor, ook altijd tijdens de terugvlucht de koffers open laten of afsluiten met een door de beveiliging (TSA) te openen slotje.
Ook op een terugvlucht kan je per slot van rekening schadelijke/verboden stoffen/attributen in je ruimbagage hebben gestopt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik gebruik al jaren tie wraps in plaats van sloten, en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Soms gebruik ik ook gewoon een touwtje, om de twee ritsen aan elkaar te strikken. Misschien een beetje bob de bouwer achtig, maar ikdenk altijd maar dat als een tassendief of ander crimineel type de keuze heeft tussen mijn tas of eentje die hij/zij gewoon kan openmaken, hij/zij die van mij overslaat.

Overigens heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel dat het touwtje some anders was gestrikt (een keer heel mooi, met twee strikken), of er een andere tie wrap om heen zat, en dan had ik ook elke keer een aardig briefje in mn koffer.

En ik sleep trouwens ook echt vanalles me in mn checked luggage, deo, hairspray, en nooit problemen mee gehad.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer