Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Laatste noot voor ik mijn bed ga opzoeken,
Je kan hier lang en kort over door kleppen maar ik persoonlijk raak niet ontdaan hoor als iemand me een sneer zou geven, denk hoogstens dat, dat dan weer dom is omdat hij/zij de tijd beter had kunnen besteden aan vragen die hij/zij niet dom of wel de moeite waard vindt....oftewel reageer gewoon lekker niet als je geen zin hebt om die persoon op weg te helpen dan is al het "leed" geleden!
Weltrusten allen!
Je kan hier lang en kort over door kleppen maar ik persoonlijk raak niet ontdaan hoor als iemand me een sneer zou geven, denk hoogstens dat, dat dan weer dom is omdat hij/zij de tijd beter had kunnen besteden aan vragen die hij/zij niet dom of wel de moeite waard vindt....oftewel reageer gewoon lekker niet als je geen zin hebt om die persoon op weg te helpen dan is al het "leed" geleden!
Weltrusten allen!
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Welterusten, Anna, al lig je nu al een tijdje op een oor, denk ik. Wat ik aan dit forum zo bijzonder vind zijn de vele persoonlijkheden, die graag advies geven, maar soms ook gewoon hun menselijkheid laten zien en eens fel uit de hoek komen. Ik ben daar zelf ook debet aan. Soms raakt iets me zo dat ik gewoon niet stil kan blijven. Misschien niet goed voor een moderator/beheerder, maar ik schrijf en herschrijf berichtjes en dan nog wordt het soms helemaal niet zo opgevat als ik het bedoeld heb. Hiermee wil ik maar zeggen dat we misschien ook gewoon die smileys e.d. erbij moeten denken. Uitzonderingen daargelaten denk ik dat het gros van de mensen hier niet uit gemeenheid reageert, maar juist erg begaan is. Al vanaf 1994 ben ik erg actief op het (sociale) internet. Eerst met chatroom moderator zijn en emaillijsten beheren en daarna dit forum, wat mij altijd weer verbaast is hoe persoonlijkheden doorschijnen in het geschreven woord. En weet je, met het gros van de forumleden hier zou ik graag een avondje uit gaan of een drankje gaan drinken, zelfs al heb ik ze nooit ontmoet. Ik vind een streven om vooral op vragen van nieuwe leden vriendelijker te antwoorden erg goed. Maar over het algemeen gebeurt dat hier ook, laten we wel wezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik was in mijn antwoord niet helemaal compleet zie ik nu. Waar ik naar toe wil is het volgende. Als iemand al veel informatie geeft wat zijn/haar plannen zijn dan ontstaan er vanzelf nieuwe ideeën bij andere forumleden om andere bezienswaardigheden ook op te nemen waar TO nog niet aan gedacht had. Zeker als je voor de 1e of 2e keer naar Amerika gaat ken je waarschijnlijk nog niet alle interessante plekjes, afgezien van de bekende bezienswaardigheden.Anna68 schreef:Dat begrijp ik wel maar in mijn geval bv is er nog geen reisplan....ik hoop dat juist te kunnen samen stellen door tips die ik hier kan vinden/krijg....
Een mooi voorbeeld is bijv. wanneer iemand een rondje vanuit Los Angeles wil maken maar soms krap zit qua aantal reisdagen. Al diverse malen is toen voorgesteld om niet in Los Angeles te beginnen maar in Phoenix en daarbij te eindigen in Los Angeles. Iets waar TO dan niet aan gedacht had. Een aantal forumleden heeft ook daadwerkelijk de route zo bijgesteld.
Daarom is ook het mooiste als men advies over een route vraagt op het moment dat er nog geen tickets zijn en ze dus nog alle kanten op kunnen.
Roland
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
ook als je al 100+ keer in de USA bent geweest ken je nog niet alle leuke / mooie plekjes... ik kom steeds vaker plekjes tegen die ik nog niet kende, en zeer de moeite waard zijn om naar toe te gaan.Coyote schreef:...Zeker als je voor de 1e of 2e keer naar Amerika gaat ken je waarschijnlijk nog niet alle interessante plekjes, afgezien van de bekende bezienswaardigheden...
Zelfs in LA, waar ik toch maandelijks te vinden ben en ik dacht dat ik er alles al kende...

Sterker nog, Ongelofelijk mooie plaatsen die locals soms nog niet eens kennen...

If you can dream it...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik loop hier nog niet zo heel lang rond, maar heb toch al eens het gevoel dat AA last heeft van wat ze (vroegah?) op Usenet ook wel Eeuwig September noemen, namelijk het fenomeen van een voortdurende aanwas van newbees die niet alleen vaak hetzelfde soort vragen stellen, maar ook vaak nog niet goed in de gaten hebben hoe je je vragen zo kunt stellen dat je de reactie krijgt die je hebben wilt.
Is voor de 'harde kern' van een forum natuurlijk wel eens vervelend, maar tegelijk voel ik ook altijd wel wat sympathie voor de nieuweling. Als je nu eenmaal niet zo thuis bent in je onderwerp (en wat een onderwerp is Amerika - het is gigantisch!) en je weet ook (nog) niet zoveel van forum-etiquette, dan is het makkelijk om dom over te komen, zelfs als je dat niet bent. Dat wil overigens niet zeggen dat we hier nooit eens een eigenwijze drol van een vraagsteller krijgen waar gewoon niet mee te argumenteren is - die zie ik ook wel, maar niet zo vaak.
Ook: AA is een groot forum en ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen zo onoverzichtelijk is dat ze door de bomen het bos niet meer zien en maar gewoon een hulpvraag de ether in slingeren in de hoop dat iemand wat weet. Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat AA onoverzichtelijk is - het is juist een van de meer georganiseerde fora (en ook een van de meest intensief gemodereerde fora) die ik ooit gezien heb - maar het is nu eenmaal een enorme berg informatie waarvan maar een klein deel relevant zal zijn voor iemand met een specifieke vraag. Als je dan geen sterke zoeker / lezer bent, filter die informatie er dan maar eens uit. Als er ooit een gebrainstormd zou worden over hoe zaken (nog) beter uitzoekbaar te maken voor de vele nieuwe posters, dan bied ik me bij deze aan mee te denken. Vind ik leuk!
Enfin. Ik kan me helemaal vinden in de aanbeveling die eerder is gedaan: als een vraag wrevel bij je oproept, is het misschien beter om niet direct te reageren. Iemand anders heeft vast een geduldiger bui en kan de vraagsteller wel opvangen.
Is voor de 'harde kern' van een forum natuurlijk wel eens vervelend, maar tegelijk voel ik ook altijd wel wat sympathie voor de nieuweling. Als je nu eenmaal niet zo thuis bent in je onderwerp (en wat een onderwerp is Amerika - het is gigantisch!) en je weet ook (nog) niet zoveel van forum-etiquette, dan is het makkelijk om dom over te komen, zelfs als je dat niet bent. Dat wil overigens niet zeggen dat we hier nooit eens een eigenwijze drol van een vraagsteller krijgen waar gewoon niet mee te argumenteren is - die zie ik ook wel, maar niet zo vaak.
Ook: AA is een groot forum en ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen zo onoverzichtelijk is dat ze door de bomen het bos niet meer zien en maar gewoon een hulpvraag de ether in slingeren in de hoop dat iemand wat weet. Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat AA onoverzichtelijk is - het is juist een van de meer georganiseerde fora (en ook een van de meest intensief gemodereerde fora) die ik ooit gezien heb - maar het is nu eenmaal een enorme berg informatie waarvan maar een klein deel relevant zal zijn voor iemand met een specifieke vraag. Als je dan geen sterke zoeker / lezer bent, filter die informatie er dan maar eens uit. Als er ooit een gebrainstormd zou worden over hoe zaken (nog) beter uitzoekbaar te maken voor de vele nieuwe posters, dan bied ik me bij deze aan mee te denken. Vind ik leuk!
Enfin. Ik kan me helemaal vinden in de aanbeveling die eerder is gedaan: als een vraag wrevel bij je oproept, is het misschien beter om niet direct te reageren. Iemand anders heeft vast een geduldiger bui en kan de vraagsteller wel opvangen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik ben ook wel blij dat deze discussie eens opgehaald wordt.
Zelf durfde ik in het begin ook niet zo goed posten, en ik zelf het type persoon die snel gekwetst is door een minder vriendelijke opmerking.
Ondertussen ben ik al wel lang genoeg op het forum als ik een vraag heb ze ofwel te stellen, ofwel de zoekfunctie te gebruiken (die is toch echt superhandig - op zich niet verkeerd om dit als tip aan vragenstellers mee tegeven, wel?).
Voor mezelf: ik ga er zeker extra op letten dat ik als ik op posts van newbies reageer sympathiek blijf, of anders niet reageer.Weet eigenlijk niet van mezelf of ik lief genoeg ben - ik hoop van wel - maar er extra opletten kan zeker geen kwaad.
Want ook ik betrap mezelf er op dat ik vaker en vaker in mezelf zucht over "domme" vragen, of laat ik het anders stellen "luie" vragen (want domme vragen bestaan inderdaad niet).
Misschien moeten we een soort "tips voor informatie voor nieuwe leden - lees dit voor je een vraag stelt" maken? met daarin de link naar de reisverslagen topic, de huurauto topic,... Deze topics staan wel behoorlijk centraal op het forum, maar nieuwkomers lijken ze toch vaak niet te zien. Jammer, want ze bevatten een schat van informatie. zelfde met de hotelbeoordeling. Persoonlijk vind ik nog steeds dat je nergens zoveel info uithaalt als uit reisverslagen... (ik haal altijd veel ideetjes uit reisverslagen van de andere forummers hier - nog meer dan uit het forum zelf)
Zelf durfde ik in het begin ook niet zo goed posten, en ik zelf het type persoon die snel gekwetst is door een minder vriendelijke opmerking.
Ondertussen ben ik al wel lang genoeg op het forum als ik een vraag heb ze ofwel te stellen, ofwel de zoekfunctie te gebruiken (die is toch echt superhandig - op zich niet verkeerd om dit als tip aan vragenstellers mee tegeven, wel?).
Voor mezelf: ik ga er zeker extra op letten dat ik als ik op posts van newbies reageer sympathiek blijf, of anders niet reageer.Weet eigenlijk niet van mezelf of ik lief genoeg ben - ik hoop van wel - maar er extra opletten kan zeker geen kwaad.
Want ook ik betrap mezelf er op dat ik vaker en vaker in mezelf zucht over "domme" vragen, of laat ik het anders stellen "luie" vragen (want domme vragen bestaan inderdaad niet).
Misschien moeten we een soort "tips voor informatie voor nieuwe leden - lees dit voor je een vraag stelt" maken? met daarin de link naar de reisverslagen topic, de huurauto topic,... Deze topics staan wel behoorlijk centraal op het forum, maar nieuwkomers lijken ze toch vaak niet te zien. Jammer, want ze bevatten een schat van informatie. zelfde met de hotelbeoordeling. Persoonlijk vind ik nog steeds dat je nergens zoveel info uithaalt als uit reisverslagen... (ik haal altijd veel ideetjes uit reisverslagen van de andere forummers hier - nog meer dan uit het forum zelf)
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ikzelf ben lid sinds onze eerste reis in 2005 en alhoewel ik hier niet veel post lees ik bijna alle dagen mee op dit forum. Ik denk niet dat wij onze Amerikareizen zouden kunnen maken zonder regelmatig het AA forum door te spitten.
Mijn houding ivm het posten en reageren op vragen is meer van' Er zijn veel leden die veel betere antwoorden kunnen geven als ik '
Het is logisch als je je eerste Amerikareis maakt dat je met vele vragen zit die voor de meer ervaren reiziger heel gewoon lijken.
Als je dan ook nog niet bekend bent met het gebruik van een forum en niet weet dat je iets kan opzoeken is het ook erg logisch dat je in de ogen van anderen "domme" vragen stelt.
Maar zoals hier eerder al aangehaald probeer hier dan ,als het je ergert, niet op te reageren.
Mijn houding ivm het posten en reageren op vragen is meer van' Er zijn veel leden die veel betere antwoorden kunnen geven als ik '
Het is logisch als je je eerste Amerikareis maakt dat je met vele vragen zit die voor de meer ervaren reiziger heel gewoon lijken.
Als je dan ook nog niet bekend bent met het gebruik van een forum en niet weet dat je iets kan opzoeken is het ook erg logisch dat je in de ogen van anderen "domme" vragen stelt.
Maar zoals hier eerder al aangehaald probeer hier dan ,als het je ergert, niet op te reageren.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is hier eerder in het gesprek al aangehaald: dergelijke dingen lezen de meesten niet. Als je je aanmeldt krijg je een mail waarin wat uitleg staat, of wat je eerst moet lezen (forumregels!), en ook dat wordt vaak straal genegeerd. Als je mensen dan op de forumregels wijst, zeggen ze dat ze die nog niet gezien hadden. Idem met het voorsteltopic.Tipsy_1 schreef: Misschien moeten we een soort "tips voor informatie voor nieuwe leden - lees dit voor je een vraag stelt" maken?
Ik denk dat sommigen misschien ook wel zo enthousiast zijn als ze hier terecht komen, dat ze onmiddellijk hun vraag stellen, zonder eerst even een uurtje of zo te gaan lezen. Immers, je ziet wel snel dat hier ontzettend veel kennis aanwezig is, dus: droppen die vraag! Je zit immers op hete kolen, wil asap in gang schieten, enz.
Wat ik mijn zoon altijd geleerd heb en wat ik ook altijd meegenomen heb in de opleidingen die ik gaf: als je een vraag stelt, laat dan zien dat je die de indruk wekt om lui te zijn en dus gemakshalve maar een ander je vraag laat oplossen. Toon aan dat je zelf ook al moeite gedaan hebt.
Ter illustratie:
1) Ik heb er altijd al van gedroomd om naar Amerika te emigreren. Hoe moet ik dat doen?
2) Ik heb er altijd al van gedroomd om naar Amerika te emigreren. Ondertussen heb ik mijn diploma behaald in abc en heb ik al x jaar werkervaring als yz. Ik las ergens iets over een H1b visum of een L1, maar ook over de loterij. Wat zijn mijn beste opties?
Bij vraag 2 ga je veel meer medewerking krijgen, bij vraag 1 lok je sneller het soort reactie uit dat niet zo hulpvaardig is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Dubbel posten
Helemaal mee eens, hier moest ik zelf ook meteen aan denken. Het is allemaal zo subjectief als wat en dat maakt een discussie als deze zo lastig. Maar ik vind ook dat het geen pas geeft om nieuwe leden meteen een sneer te geven, dat is niet bepaald een warm welkom. Soms is het beter om even op je handen te gaan zitten dan er meteen vol in te gaan.Dude schreef:Ik merk in dit topic dat mensen zich storen aan anderen die botte opmerkingen geven, terwijl ik het ook al van henzelf gelezen heb. Blijkbaar is die maatstaf voor iedereen anders en wellicht wordt dit net daarom een moeilijke discussie.

"Keep Georgia On Your Mind"
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Cést la tone, qui fait la musique; kritisch t.a.v. een vraag en/of vragensteller vind ik wel kunnen en enig cynisme mag van mij ook, maar het ligt er helemaal aan hoe je het verwoord.
Sommige reacties zijn soms wat bot, maar ik ben wel van mening dat er ook velen zijn die hier een vraag droppen, waarbij ze geen enkele moeite gedaan hebben om de forumregels te lezen (OK, is geen feit maar een aanname) en/of de zoekfunctie van het forum en/of Google te gebruiken.
Ook neemt men vaak niet de moeite zich voor te stellen en er zijn er ook die, als ze bruikbare antwoorden hebben gekregen, niet de moeite nemen om daar dan op te reageren, bijv. door een bedankje o.i.d.
Een forum is een kwestie van geven en nemen en beide partijen, de vragensteller en de "gevestigde" forummers moet elkaar wel in hun waarde laten en enig respect tonen.
Als niemand meer vragen zou durven stellen, werd het hier gauw een dooie boel.
Sommige reacties zijn soms wat bot, maar ik ben wel van mening dat er ook velen zijn die hier een vraag droppen, waarbij ze geen enkele moeite gedaan hebben om de forumregels te lezen (OK, is geen feit maar een aanname) en/of de zoekfunctie van het forum en/of Google te gebruiken.
Ook neemt men vaak niet de moeite zich voor te stellen en er zijn er ook die, als ze bruikbare antwoorden hebben gekregen, niet de moeite nemen om daar dan op te reageren, bijv. door een bedankje o.i.d.
Een forum is een kwestie van geven en nemen en beide partijen, de vragensteller en de "gevestigde" forummers moet elkaar wel in hun waarde laten en enig respect tonen.
Als niemand meer vragen zou durven stellen, werd het hier gauw een dooie boel.
Er zijn hele grote fora waar de moderators meteen het topic sluiten als er geen zoekfunctie is gebruikt of als ze eerst de regels moeten lezen voor posten.
Dan zie je in het blauw "Topic gesloten: wij gaan ervan uit dat je onderzoek doet en niet eerst hier een topic opent"
Klaar.
Dan zie je in het blauw "Topic gesloten: wij gaan ervan uit dat je onderzoek doet en niet eerst hier een topic opent"
Klaar.
Ik voel mij geroepen om even te reageren.
Ik vind dat je oogst wat je zaait. Als je je vriendelijk opstelt zul je vriendelijke antwoorden krijgen. Althans dit is mijn ervaring op dit forum. Ik post ook wel op FOK! dus ben wel wat gewend
Om even op te komen voor de users die 'botte' reacties geven. Soms komen er topics voorbij in de trant van: "Is het in juli ook warm in Las Vegas?". Dan heb je je totaal niet ingelezen en kun je botte reacties verwachten. Een heel simplistisch voorbeeld natuurlijk, maar dit soort topics komen echt voorbij.
Verder is het misschien een tip om users die zich net hebben aangemeld, duidelijk te vertellen dat ze eerst de zoekfunctie moeten gebruiken voordat ze een topic openen.
Ohja en dit:
Ik vind dat je oogst wat je zaait. Als je je vriendelijk opstelt zul je vriendelijke antwoorden krijgen. Althans dit is mijn ervaring op dit forum. Ik post ook wel op FOK! dus ben wel wat gewend

Om even op te komen voor de users die 'botte' reacties geven. Soms komen er topics voorbij in de trant van: "Is het in juli ook warm in Las Vegas?". Dan heb je je totaal niet ingelezen en kun je botte reacties verwachten. Een heel simplistisch voorbeeld natuurlijk, maar dit soort topics komen echt voorbij.
Verder is het misschien een tip om users die zich net hebben aangemeld, duidelijk te vertellen dat ze eerst de zoekfunctie moeten gebruiken voordat ze een topic openen.
Ohja en dit:
DVDGuy schreef: Ook neemt men vaak niet de moeite zich voor te stellen en er zijn er ook die, als ze bruikbare antwoorden hebben gekregen, niet de moeite nemen om daar dan op te reageren, bijv. door een bedankje o.i.d.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Alhoewel ik't eens ben met de bedoeling achter dit onderwerp, heb ik toch een opmerking. Vaak zie je dat mensen die vrij nieuw zijn een onderwerp openen waar in ze een bepaalde vraag stellen, waar van er een heleboel zijn die zich nog niet eens voorgesteld hebben. Ze krijgen dan eens reeks antwoorden & ze zijn't dan bv. niet eens met de mensen die er op geantwoord hebben. Ze hebben dus een al een bepaald antwoord of idee in gedachten & als dat niet overeenstemt met de antwoorden die ze krijgen, dan kan de sfeer in dat onderwerp al snel omslaan. Vaak ligt't dus ook NIET aan de mensen die er op reageren, vaak ligt't gewoon aan de topicstarters die blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is.
Dat er dus soms wat bot of grof gereageerd wordt moet niet altijd aan de reageerders liggen, in de meerderheid van de gevallen ligt het aan de topicstarters zelf. Je krijgt dan een discussie, waarvoor een forum uiteindelijk dient, maar het is dan wel vrij grappig dat ze die energie beter in de zoekfunctie gestopt hadden. Ze hadden dan hun antwoord al gevonden & er was geen nutteloze welles/nietes discussie geweest.
Pas op, als er iemand vriendelijk een vraag stelt die hier al honderd keer gepasseerd is, dan zullen de meeste gewoon vriendelijk antwoorden & zelf een voorgaande topic vermelden, zoals Jaydee84 dus al zei... je oogst wat je zaait.
Dat er dus soms wat bot of grof gereageerd wordt moet niet altijd aan de reageerders liggen, in de meerderheid van de gevallen ligt het aan de topicstarters zelf. Je krijgt dan een discussie, waarvoor een forum uiteindelijk dient, maar het is dan wel vrij grappig dat ze die energie beter in de zoekfunctie gestopt hadden. Ze hadden dan hun antwoord al gevonden & er was geen nutteloze welles/nietes discussie geweest.
Pas op, als er iemand vriendelijk een vraag stelt die hier al honderd keer gepasseerd is, dan zullen de meeste gewoon vriendelijk antwoorden & zelf een voorgaande topic vermelden, zoals Jaydee84 dus al zei... je oogst wat je zaait.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Interessante discussie, ik denk alleen dat er een punt over het hoofd wordt gezien. Nieuwe forumleden zijn ook niet per definitie newbies op het gebied van kennis over Amerika of forumervaring. Ik zelf ben redelijk nieuw op het forum (2010 aangemaakt, 2 jaar er tussen uit en nu zeer actief meelezend), maar ben zeer actief op andere fora geweest & heb ook genoeg Amerika-ervaring. Ik vind het echter op dit forum soms ook 'eng' om te reageren op een discussie of op vragen van forumleden. Ik kan je ook genoeg vertellen over 'het standaardrondje', Florida of NY, maar ik ben bang dat forumleden dit niet serieus opvatten door mijn newbiestatus.
Ik irriteer me soms ook aan vragen waarbij het antwoord al 100 keer gegeven is, of heel gemakkelijk te googelen is. Maar door de 'botheid' van sommige leden, durf ik dan ook geen andere vragen te stellen. Ik zoek me eerst suf met de zoekfunctie en stel daarna pas de vraag. Het openen van een nieuw topic vind ik dan helemaal een 'brug te ver'.
Wat ik probeer te zeggen is dat er misschien wat meer rekening moet worden gehouden met de newbies, probeer ze niet over een kam te scheren. Als je je irriteert aan een post, reageer dan toch niet. Ik denk dat daarmee een stukje clique-gevoel en vijandigheid wegvalt en dat leden zich hierdoor ook sneller thuis gaan voelen en de weg leren kennen.
Ik irriteer me soms ook aan vragen waarbij het antwoord al 100 keer gegeven is, of heel gemakkelijk te googelen is. Maar door de 'botheid' van sommige leden, durf ik dan ook geen andere vragen te stellen. Ik zoek me eerst suf met de zoekfunctie en stel daarna pas de vraag. Het openen van een nieuw topic vind ik dan helemaal een 'brug te ver'.
Wat ik probeer te zeggen is dat er misschien wat meer rekening moet worden gehouden met de newbies, probeer ze niet over een kam te scheren. Als je je irriteert aan een post, reageer dan toch niet. Ik denk dat daarmee een stukje clique-gevoel en vijandigheid wegvalt en dat leden zich hierdoor ook sneller thuis gaan voelen en de weg leren kennen.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk kijk ik meer naar de inhoudelijke waarde van het bericht, dan naar wat er links of rechts van het bericht staat aan 'status'. Er zijn mensen die hier al een serieuze 'status' bij elkaar 'gel*ld' hebben hoor.Ing schreef:Ik kan je ook genoeg vertellen over 'het standaardrondje', Florida of NY, maar ik ben bang dat forumleden dit niet serieus opvatten door mijn newbiestatus.

Elke
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dan reageer je toch gewoon niet, ik vind het helemaal nergens voor nodig om iemand die in jouw ogen een hele domme vraag stelt op welke manier dan ook te laten voelen hoe dom ze wel niet zijn. En ook mensen die zich niet inlezen of de zoekmachine niet gebruiken mogen toch wel een vraag stellen?Jaydee84 schreef:Om even op te komen voor de users die 'botte' reacties geven. Soms komen er topics voorbij in de trant van: "Is het in juli ook warm in Las Vegas?". Dan heb je je totaal niet ingelezen en kun je botte reacties verwachten. Een heel simplistisch voorbeeld natuurlijk, maar dit soort topics komen echt voorbij.
Heel onsymphatiek forumbeleid dus, je kan ook op een vraag, zoals in dit topic beschreven over of het in juli warm is in Las Vegas antwoorden dat het inderdaad heel warm is in LV in die periode en dat je met de zoekfunctie juli-temperatuur-Las Vegas meer info hierover kunt vinden. Je geeft dan gewoon antwoord en wijst ze vriendelijk op de zoekfunctie.DejaVu schreef:Er zijn hele grote fora waar de moderators meteen het topic sluiten als er geen zoekfunctie is gebruikt of als ze eerst de regels moeten lezen voor posten.
Klaar.
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Herkenbaar, ik heb uiteindelijk wel een aankal keer een nieuw topic geopend of oude heropend na goed uitpluizen van de zoekfunctie, maar wel met een beetje lood in mijn schoenen. Zo van, krijg ik normaal antwoord of vinden ze mijn vraag belachelijk. Gelukkig viel het reuze mee en ben ik fijn geholpen.Ing schreef:Ik irriteer me soms ook aan vragen waarbij het antwoord al 100 keer gegeven is, of heel gemakkelijk te googelen is. Maar door de 'botheid' van sommige leden, durf ik dan ook geen andere vragen te stellen. Ik zoek me eerst suf met de zoekfunctie en stel daarna pas de vraag. Het openen van een nieuw topic vind ik dan helemaal een 'brug te ver'.
Zoals eerder gezegd, als je een vraag dom/irritant vind, tel even tot 10 voordat je besluit te reageren. Je schrikt namelijk de verkeerde mensen af. Het zijn denk ik de meer serieuze newbe's die veel topics doorlezen en terugschrikken te reageren door wat ze soms tegenkomen. Je voorkomt er niet mee dat de "domme/luie" vraagsteller zo'n vraag stelt die irriteert, die leest immers het forum niet goed door

Helemaal akkoord Harry !Harry schreef:Dan reageer je toch gewoon niet, ik vind het helemaal nergens voor nodig om iemand die in jouw ogen een hele domme vraag stelt op welke manier dan ook te laten voelen hoe dom ze wel niet zijn. En ook mensen die zich niet inlezen of de zoekmachine niet gebruiken mogen toch wel een vraag stellen?Jaydee84 schreef:Om even op te komen voor de users die 'botte' reacties geven. Soms komen er topics voorbij in de trant van: "Is het in juli ook warm in Las Vegas?". Dan heb je je totaal niet ingelezen en kun je botte reacties verwachten. Een heel simplistisch voorbeeld natuurlijk, maar dit soort topics komen echt voorbij.
Ik begrijp ook steeds de verwijzing naar Google niet ?? Ik heb bij wijze van test 5 dingen ingetypt die Amerika gerelateerd waren (op reisinfo gericht) en 4 x stond Alles Amerika op de eerste pagina. Tja daar zit je dan met je 'google is your friend' te typen op het forum. Die stuurt je gewoon terug naar het forum

Een forum is er net om vragen te stellen en te praten over een gezamelijke passie. Dan ga je toch geen mensen wegsturen door naar google te verwijzen? Heel vreemd vind ik dat.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Lijkt me prima. Kan die Google zoekknop ook wel weggehaald worden.