Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe zit het nu met handbagage NA london ?
Hoe zit het nu met handbagage NA london ?
Lees net op tijd.be dat de passagiers voor vluchten naar de USA GEEN handbagage noch laptops mogen meenmen als veiligheidmaatregel.
Dat eerst dat dit alleen voor vluchten van uit London was, maar nu blijkt dat dit voor alle vluchten naar Amerika geldt.
Heb geprobeerd mijn maatschappij te contacteren (SN-Brussels), maar daar de vlucht door AA wordt uitgevoerd verwijzen ze me door naar die maatschappij. Daar krijg ik echter geen antwoord (waarschijnlijk veel telefoontjes).
SN Brussels zei me wel dat het een tijdelijke maatregel is, maar weet niet hoe lang ze gaat duren.
Weet dat het nodig is voor de veiligeheid, maar geen laptop, geen lectuur (handbagage), dat gaat een hele saaie vlucht worden (om nog maar te zwijgen van lange rijen voor extra controle).
Als er iemand meer info heeft : graag.... Zodra ik zelf meer weet post ik het hier ook.
Alvast bedankt.
Dat eerst dat dit alleen voor vluchten van uit London was, maar nu blijkt dat dit voor alle vluchten naar Amerika geldt.
Heb geprobeerd mijn maatschappij te contacteren (SN-Brussels), maar daar de vlucht door AA wordt uitgevoerd verwijzen ze me door naar die maatschappij. Daar krijg ik echter geen antwoord (waarschijnlijk veel telefoontjes).
SN Brussels zei me wel dat het een tijdelijke maatregel is, maar weet niet hoe lang ze gaat duren.
Weet dat het nodig is voor de veiligeheid, maar geen laptop, geen lectuur (handbagage), dat gaat een hele saaie vlucht worden (om nog maar te zwijgen van lange rijen voor extra controle).
Als er iemand meer info heeft : graag.... Zodra ik zelf meer weet post ik het hier ook.
Alvast bedankt.
Ik veronderstel American Airlines.
Maar geen handbagage? Lijkt me heel drastisch...
Edit: Ik had het nieuws niet gezien, logisch dan dat er een verbod geldt.
Maar geen handbagage? Lijkt me heel drastisch...
Edit: Ik had het nieuws niet gezien, logisch dan dat er een verbod geldt.
Laatst gewijzigd door ben_ op 10 aug 2006, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik geloof dat er nog wel iets mee mag in een doorzichtige plastic zak.
Maar ik denk dat dit maar iets heel tijdelijk is, en waarschijnlijk morgen of overmorgen opgelost is.
Moet wel niet leuk zijn voor die mensen die daar deze ochtend stonden aan te schuiven. Dan sta je daar met je handbagage... wat moet je dan doen.
Maar ik denk dat dit maar iets heel tijdelijk is, en waarschijnlijk morgen of overmorgen opgelost is.
Moet wel niet leuk zijn voor die mensen die daar deze ochtend stonden aan te schuiven. Dan sta je daar met je handbagage... wat moet je dan doen.
Ik zie net dat het artikel is aangepast.
Het is al serieus afgezwakt. (gelukkig)
http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2383841
en handbagage zou alleen verboden worden voor vluchten vanuit London
http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2383959
en AA = American Airlines.
Het is al serieus afgezwakt. (gelukkig)
http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2383841
en handbagage zou alleen verboden worden voor vluchten vanuit London
http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2383959
en AA = American Airlines.
Lijkt me vreselijk. Zeker als je met kinderen reist. Als ik bedenk hoeveel speelgoedjes, boekjes, luiers, eten, drinken etc. ik voor ze mee had. Pffff, daar kan je niet zonder als je zoveel uur moet reizen. Een volwassene kan zich nog wel vermaken met de filmpjes kijken, maar een kind is toch wel even anders.
Ik hoop maar voor de reizigers dat het snel weer wel kan.
Liliane
Ik hoop maar voor de reizigers dat het snel weer wel kan.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
-
- Amerika-expert
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn neefje moest vanochtend een binnenlandse vlucht nemen naar Denver en mijn man belde net, dat de rijen bij de veiligheidscontrole enorm lang zijn. Vanaf dit vliegveld (Reagan National Airport in Washington) vertrekken geen internationale vluchten, maar men neemt natuurlijk geen enkel risico. Ik denk, dat als je de komende dagen moet vliegen naar, van of in de VS je het beste zeker drie uur van tevoren op het vliegveld kan zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hier op Schiphol gold de laatste jaren al dat je voor vluchten naar de VS drie uur van te voren aanwezig moet zijn. Ik denk dat je er momenteel nog maar een paar uur bij op moet tellen.Petra/VS schreef: Ik denk, dat als je de komende dagen moet vliegen naar, van of in de VS je het beste zeker drie uur van tevoren op het vliegveld kan zijn.
Grt. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hier officieel ook voor buitenlandse vluchten, maar veel mensen komen toch later, omdat het de laatste tijd veel minder tijd kostte om door de veiligheidspoorten te gaan. Ik moet zeggen, hoe vervelend ook, dat ik het wel goed vind, dat er geen enkel risico wordt genomen.
De FBI is ook 11 Egyptische studenten"kwijt" hier in de VS. Hopelijk zijn die niet ook wat aan het bekokstoven
.
De FBI is ook 11 Egyptische studenten"kwijt" hier in de VS. Hopelijk zijn die niet ook wat aan het bekokstoven

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Natuurlijk, dat is zo. Maar 8 uur lang gillende kinderen is ook niet echt prettig.Maar wat is belangrijker? Een veilige vlucht voor je kinderen of de handbagage..... De keuze zou voor mij niet moeilijk zijn.
En bij United hadden ze dus ook geen speeltjes voor de kinderen (bij KLM kreeg Thieu vorige keer een tasje met kleurtjes en een boekje).
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
Heb net gisterochtend mijn 2 step-kids op het vliegtuig naar Salt Lake City gezet, alles was een fluitje van een cent, wij..Ruby en ik mochten mee naar de gate.Petra/VS schreef:Ja, hier officieel ook voor buitenlandse vluchten, maar veel mensen komen toch later, omdat het de laatste tijd veel minder tijd kostte om door de veiligheidspoorten te gaan. Ik moet zeggen, hoe vervelend ook, dat ik het wel goed vind, dat er geen enkel risico wordt genomen.
De FBI is ook 11 Egyptische studenten"kwijt" hier in de VS. Hopelijk zijn die niet ook wat aan het bekokstoven.
Ben blij dat de kinderen al aan het vliegen waren, toen dit in London gebeurde.
Nu moet alleen mijn man volgende week terugkomen vanuit het Midden Oosten, gelukkig niet via Londen, maar toch.....
Hoi Pete.Z,
hoe kom je aan die info? Wij vertrekken volgende week donderdag via Chicago naar San Francisco (met United) en heb net even beetje zitten zoeken. Op de site van de KLM kwam ik deze info tegen (http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm)
Urgent security advice for flights departing the United Kingdom
KLM, acting on instruction from the UK government, wishes to advise passengers that no items of hand bagage can be carried on board any aircraft departing any UK airport.
The UK government has advised that this instruction will apply to all airlines operating from UK airports.
Passengers may only take through the airport security search point, the following items:
Travel documents essential for the journey (eg passports, tickets and visas)
Pocket size wallets and pocket sized purses plus contents (for example money, credit cards and identity cards). Handbags are not permitted.
Prescribed medicines essential for the duration of the flight, except in liquid form unless verified as authentic.
Spectacles and sunglasses, without cases.
Contact lenses, without bottles of solution.
For those traveling with an infant: baby food, milk and sanitary items essential for the flight.
Keys (but no electrical fobs)
Every other item must be carried in customer's hold luggage.
For clarity, passengers are advised that no electrical or battery powered items including laptops, mobile phones, ipods, remote controls etc. can be carried in the cabin and must be checked in as hold bagage.
Following information applicable for all flights to and from the USA.
By order of the department of homeland security, transport security administration.
Passengers may not have liquids or gels of any size at the screening checkpoint or in the cabin of the aircraft. Including beverages, shampoo, suntan lotion, creams, toothpaste, hair gel and other items of similar consistency. Such items may be transported in checked bagage.
Passengers may have: baby formula, breast milk or juice if a baby or small child is travelling. Prescription medicine with a name that matches the passengers' ticket. Insulin and essential other non-prescription medicines.
Beverages purchased in the sterile area must be consumed before boarding the aircraft.
Volgens mij komt het er dus op neer dat je op vluchten vanuit de UK geen handbagage meemag, en op vluchten van & naar de VS geen vloeibare dingen (buiten dus de hierboven beschreven uitzonderingen als babymelk en medicijnen). Dat is geen rare regel gezien de dreiging nu van chemische vloeistoffen scheen te komen.
Ik denk dat dit een tijdelijke maatregel is (de UK regel dan, dat je helemaal geen handbagage mee mag aan boord), over de Amerikaanse weet ik het zo net nog niet. Maar dat lijkt me een minder groot probleem. Ik neem aan dat ze dan wel meer drinken schenken tijdens de vlucht. En kindervoeding en medicijnen mogen dus gewoon mee.
Groetjes, Marije
hoe kom je aan die info? Wij vertrekken volgende week donderdag via Chicago naar San Francisco (met United) en heb net even beetje zitten zoeken. Op de site van de KLM kwam ik deze info tegen (http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm)
Urgent security advice for flights departing the United Kingdom
KLM, acting on instruction from the UK government, wishes to advise passengers that no items of hand bagage can be carried on board any aircraft departing any UK airport.
The UK government has advised that this instruction will apply to all airlines operating from UK airports.
Passengers may only take through the airport security search point, the following items:
Travel documents essential for the journey (eg passports, tickets and visas)
Pocket size wallets and pocket sized purses plus contents (for example money, credit cards and identity cards). Handbags are not permitted.
Prescribed medicines essential for the duration of the flight, except in liquid form unless verified as authentic.
Spectacles and sunglasses, without cases.
Contact lenses, without bottles of solution.
For those traveling with an infant: baby food, milk and sanitary items essential for the flight.
Keys (but no electrical fobs)
Every other item must be carried in customer's hold luggage.
For clarity, passengers are advised that no electrical or battery powered items including laptops, mobile phones, ipods, remote controls etc. can be carried in the cabin and must be checked in as hold bagage.
Following information applicable for all flights to and from the USA.
By order of the department of homeland security, transport security administration.
Passengers may not have liquids or gels of any size at the screening checkpoint or in the cabin of the aircraft. Including beverages, shampoo, suntan lotion, creams, toothpaste, hair gel and other items of similar consistency. Such items may be transported in checked bagage.
Passengers may have: baby formula, breast milk or juice if a baby or small child is travelling. Prescription medicine with a name that matches the passengers' ticket. Insulin and essential other non-prescription medicines.
Beverages purchased in the sterile area must be consumed before boarding the aircraft.
Volgens mij komt het er dus op neer dat je op vluchten vanuit de UK geen handbagage meemag, en op vluchten van & naar de VS geen vloeibare dingen (buiten dus de hierboven beschreven uitzonderingen als babymelk en medicijnen). Dat is geen rare regel gezien de dreiging nu van chemische vloeistoffen scheen te komen.
Ik denk dat dit een tijdelijke maatregel is (de UK regel dan, dat je helemaal geen handbagage mee mag aan boord), over de Amerikaanse weet ik het zo net nog niet. Maar dat lijkt me een minder groot probleem. Ik neem aan dat ze dan wel meer drinken schenken tijdens de vlucht. En kindervoeding en medicijnen mogen dus gewoon mee.
Groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
In principe zou je dus gewoon handbagage mee mogen nemen Toine, maar geen vloeistoffen er in. Dus geen drinken/lenzenvloeistof/haarspul e.d. Voor de zekerheid kun je het even navragen.
Pete.Z, misschien begrijp ik je posting verkeerd hoor, maar in principe geldt dat alle fototoestellen & laptops in het ruim moeten dus niet voor vluchten naar de VS (waarmee ik niet wil zeggen dat het minder vervelend is voor mensen die vanuit het Verenigd Koninkrijk vertrekken. Denk eerlijk gezegd dat ze door de logistieke problemen die deze maatregel gaat geven, 'm niet heel lang gaan handhaven, en er eerder zo'n regel van maken zoals die nu voor de VS geldt; geen vloeistoffen in je handbagage)
Wij vliegen donderdag naar SFO en ik denk dat we maar nog vroeger gaan inchecken
Veiligheid boven alles hoor. Maar het is wel een beetje een gekke wereld geworden met al die terroristische dreigingen
groetjes, Marije
Pete.Z, misschien begrijp ik je posting verkeerd hoor, maar in principe geldt dat alle fototoestellen & laptops in het ruim moeten dus niet voor vluchten naar de VS (waarmee ik niet wil zeggen dat het minder vervelend is voor mensen die vanuit het Verenigd Koninkrijk vertrekken. Denk eerlijk gezegd dat ze door de logistieke problemen die deze maatregel gaat geven, 'm niet heel lang gaan handhaven, en er eerder zo'n regel van maken zoals die nu voor de VS geldt; geen vloeistoffen in je handbagage)
Wij vliegen donderdag naar SFO en ik denk dat we maar nog vroeger gaan inchecken

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Ik had net zoveel leuke filmpjes op mijn laptop ....
Ga onzettend graag naar de VS, maar de reis zelf is nogal saai. DUs neem ik altijd mijn laptop mee, kan ik een filmpje naar keuze zien.
Door die terroristen, (die ik liefst zware straffen zie krijgen, voor mij met allen naar Guantanamo Bay) wordt het reizen als maar minder aangenaam.
Kan je je voorstellen als het gelukt was ??? Misschien dat er forumleden op 1 van die vluchten zaten.
Op het eind wordt er bereikt dat mensen hun Amerikareis niet meer maken, is het niet uit angst, is het omdat alles veiligheidsmaatregelen zoveel in beslag nemen dat je er tegen opziet om nog te gaan.
Ga onzettend graag naar de VS, maar de reis zelf is nogal saai. DUs neem ik altijd mijn laptop mee, kan ik een filmpje naar keuze zien.
Door die terroristen, (die ik liefst zware straffen zie krijgen, voor mij met allen naar Guantanamo Bay) wordt het reizen als maar minder aangenaam.
Kan je je voorstellen als het gelukt was ??? Misschien dat er forumleden op 1 van die vluchten zaten.
Op het eind wordt er bereikt dat mensen hun Amerikareis niet meer maken, is het niet uit angst, is het omdat alles veiligheidsmaatregelen zoveel in beslag nemen dat je er tegen opziet om nog te gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2615 Weergaves
-
Laatste bericht door mpaauwe
-
- 12 Reacties