Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste Amerikareis - routeadvies gevraagd!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Daan029
Amerika-newbie

Eerste Amerikareis - routeadvies gevraagd!

Bericht door Daan029 »

Beste Forumleden,
Mijn naam is Danielle en over 3 1/2 week vertrek ik samen met mijn vriend voor het eerst naar Amerika. Dit wordt tevens onze eerste verre reis. Ik lees al mintens een half jaar jullie tips en verslagen op dit forum. Wat een bron van informatie! Ik heb er veel profijt van gehad. Misschien dat jullie ook onze route eens willen bekijken en ons van wat advies kunnen voorzien!?

4-sep-06 Amsterdam - New York
5-sep-06 New York
6-sep-06 New York
7-sep-06 New York - San Francisco
8-sep-06 San Francisco
9-sep-06 San Francisco - San Simeon
10-sep-06 San Simeon - Los Angeles
11-sep-06 Los Angeles - (Universal Studio's)
12-sep-06 Los Angeles - Blythe? (zover mogelijk richting Sedona)
13-sep-06 Blythe? - Flagstaff
14-sep-06 Flagstaff - Grand Canyon
15-sep-06 Grand Canyon
16-sep-06 Grand Canyon - Moab
17-sep-06 Moab
18-sep-06 Moab - Bryce Canyon
19-sep-06 Bryce Canyon
20-sep-06 Bryce Canyon - Zion
21-sep-06 Zion - Las Vegas
22-sep-06 Las Vegas
23-sep-06 Las Vegas - Death Vally
24-sep-06 Death Vally - Yosemite
25-sep-06 Yosemite
26-sep-06 Yosemite - San Francisco
27-sep-06 San Francisco (Alcatraz)
28-sep-06 San Francisco - A'dam

Mijn vragen:
- Wat is de beste/leukste route van Grand Canyon naar Moab en vervolgens naar Bryce. Is deze trip haalbaar in ons tijdstbestek?
- Wat is een leuke overnachtingsplaats tussen Death Vally en Yosemithe (Lone Pine, Big Pine, Bishop?)
- Kunnen we het beste de 120 nemen van Yosemithe naar SF aangezien de 140 is afgesloten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties! Alvast bedankt voor de moeite.

groeten, Danielle
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
de eerste usa-reis, het doet me aan 1981 denken. En dan vooral jullie 12 september. Ook wij hadden toen Los Angeles-Blythe gepland. Tot we in woestijnstad Blythe terechtkwamen. Niks te doen, niks te zien. Maak er een rijdag van en probeer in Sedona te raken.
Voor het overige:
- 2 dagen voor de kustroute tussen San Francisco en LA. Jullie gaan opmerkingen krijgen dat dat weinig is, in de eerste plaats van Space Ace.
- sedona en de omgeving van flagstaff is zeker een dagje waard.

om over na te denken:
- grand canyon - moab is een forse rit en dan 1 dagje in Moab blijven is onvoldoende om alles daar te bekijken. Gaan jullie zeker ook opmerkingen van andere forumleden over krijgen. Misschien is het beter Moab voor de volgende usa-trip ( die er zeker zal komen) te houden en nu van grand canyon richting bryce te trekken. hebben jullie wat tijd op overschot om eventueel in yosemite of aan de kustroute te besteden.
wat zion betreft : als je er in de late namiddag vertrekt ben je nog mooi op tijd voor een avondje Las Vegas. Zion is de moeite waard om een volledige dag ( 1/2 dag komende van bryce en dan 1/2 voor naar las vegas te rijden) in door te brengen.
voor san francisco : een dagje fietsen is er echt de moeite waard.

jacques
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Jacques kent zijn mede forumgenoten :lol:

Nee zonder gekheid. Ik zou ook proberen door te rijden naar Sedona, want dan ben je gewoon al lekker eind op weg. En Sedona is leuk stadje.

Ik ben het wel eens met Jacques' suggestie om evt Moab er uit te laten, want nu zitten jullie er wel erg kort, en bv ook maar één nacht bij Zion. Inderdaad zijn hier vele Highway 1 aanhangers (idd heeft SpaceAce daar een mooi lijstje van...als je even zoekt op auteur moet je die zeker kunnen vinden). Wij hebben hem in 2003 ook in twee dagen gedaan (LA-Pismo Beach-Monterey, dag erna naar luchthaven), maar vooral de tweede dag was eigenlijk te lang. We hebben best door moeten rijden (wat niet eens echt gaat op die kronkelweg) en waren pas rond uur of zes in Monterey. Dat was jammer. Als je dus kiest om er 2 dagen over te doen, wees je dan bewust dat je niet alles er uit kunt halen wat er in zit. Weg is nl weg erg mooi!

Succes met alle voorbereidingen!

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Danielle,

ik ben het met Jacques eens dat er in Blythe niet veel te beleven valt. Als je daar al vroeg in de middag aankomt, kun je inderdaad ook net zo goed doorrijden. In 2001 heb ik echter wel in Blythe overnacht. Die dag kwam ik ook uit Los Angeles maar heb ik ook nog Joshua Tree NP bezocht. We kwamen toen rond 17.00 uur in Blythe aan. Dat zou dus ook een optie zijn.

Jullie hebben nu 2 nachten bij de Grand Canyon gepland. Tenzij je flinke wandelingen wilt maken, misschien wel een stukje afdalen, zou ik daar misschien wel een nacht afhalen. Van Flagstaff naar Grand Canyon is niet zo ver en je hebt dan eigenlijk een hele dag voor de Grand Canyon en dat is in principe ruim voldoende om volop van de Grand Canyon te genieten. Die extra dag zou je kunnen gebruiken voor Moab of Zion.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

jta schreef:- 2 dagen voor de kustroute tussen San Francisco en LA. Jullie gaan opmerkingen krijgen dat dat weinig is, in de eerste plaats van Space Ace.
Marijtje schreef:Inderdaad zijn hier vele Highway 1 aanhangers (idd heeft SpaceAce daar een mooi lijstje van...als je even zoekt op auteur moet je die zeker kunnen vinden).
Ik weet niet of ik het als een compliment moet zien, of juist niet... dat men weet over mijn lijstje :lol:

Maar inderdaad, één overnachting langs de kustweg vind ik persoonlijk erg weinig. Ik raad je aan om hier twee (of zelfs drie) overnachtingen te plannen. Er zijn zoveel leuke tussenstops en bezienswaardigheden langs de kust.

Zie hier mijn (inmiddels beroemde/beruchte ?) Afbeelding Ik adviseer je om in ieder geval eens goed naar deze internetlinks te kijken zodat je weet welke tussenstops je leuk lijken of welke juist niet.

Voor dit lijstje heb je minimaal twee overnachtingen nodig (liever nog drie overnachtingen) bijvoorbeeld in Monterey en San Simeon (of Morro Bay). En als extra overnachting bijvoorbeeld in Solvang (of Santa Barbara).

Wat betreft de route door de Nationale Parken heb ik zelf geen ervaring, dus kan ik je daar in ieder geval niet in adviseren.

In ieder geval alvast veel plezier met de voorpret!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ja dat lijstje bedoelde ik!! :lol:
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ik vind het wel positief hoor, het is gewoon een bekend lijstje (en handig). Lastige is alleen dat 3 nachten altijd zo in je planning hakt :? Twee is denk ik wel mooie tussenweg. Maar ooit wil ik 'm ook nog op de "uitgebreide" manier doen. Op de SpaceAce manier zeg maar :D

groetjes, Marije
Daan029
Amerika-newbie

Bericht door Daan029 »

Nu brengen jullie me aan het twijfelen. We hadden eerst 2 dagen langs de kustroute gepland, (naar aanleiding van het lijstje van Space Ace!!), maar hebben 1 dag ingeruild om naar Moab te rijden. Ook hadden we in gedachten om 1 maar 1 nacht in de Grand Canyon te blijven zodat we 1 dag langer in Moab hebben. Moelijk... We slapen er nog een nachtje over.
Maar als we dan toch voor Moab gaan. Wat is dan een leuke route?

groetjes Danielle
Frisco Ben
Amerika-newbie

Bericht door Frisco Ben »

Danielle,

Grand Canyon- Moab in één dag is wat veel.
Beter is eerst GC-Page (Lake Powell) te doen, vervolgens Page-Moab via het wondermooie Monument Valley.
jemp
Amerika-ontdekker

Bericht door jemp »

In twee dagen van SF naar LA: dan zal er niet veel tijd zijn om te genieten van al dat fraais onderweg. Maak de tweede dag even een ommetje langs Los Olivos in de Santa Ynez Valley. Mooie plek om van daaruit door te steken naar Hollywood. Wij zaten in de Orchid Suites vlak achter het Kodak Theatre (oscars). Je kan van daaruit met de metro naar Universal Studio's: snel en goedkoper dan een parkeerticket ter plekke. Als je nog niet afgepeigerd bent, kan je 's avonds nog de Walk of Fame lopen. Eten kan je bij 'Bella' (Hollywood Blvd / Las Palmas), Italiaanse keuken. Geef ook je ogen de kost want (op zaterdagavond) de verzamelplaats voor de knapste dames uit de omtrek...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer