Eigenlijk zegt deze zin alles waar het in dit topic om gaat. Sommige mensen zullen niet weten dat google zo werkt. Als je dus zo'n reactie, nota bene van een moderator, krijgt denk je wel even 2x na voordat je iets post.Petra/VS schreef:Is het echt zo verwonderlijk?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Echt? Zie je, ik kom van een achtergrond met al heel veel internet, ook voor dit forum begon. Ik vond en bedoelde mijn reactie dus zeker niet intimiderend, maar anderen kennelijk wel. Ik begin nu zelf me af te vragen of ik nog wel wat kan schrijven en dat kan de bedoeling toch ook niet zijn? Het is heel fijn om Google te kunnen gebruiken als gratis zoekmachine, maar dat is natuurlijk niet helemaal "gratis". Het bedrijf gaat daar ook baat bij hebben. Zelfs mijn grootvader had al de uitdrukking "voor niets gaat de zon op".
Jaydee, op dit forum schrijven de moderators ook als leden mee en zo was mijn berichtje helemaal bedoeld. Ik zie er enkel een verbazing in dat mensen niet doorhebben dat grote bedrijven als Google, Apple en Microsoft er niet met hun "gratis" diensten ook baat bij hebben. Jij zoekt op iets en zij zien een adverteerder. Ik bedoel daar niets onvriendelijks mee en vind het eigenlijk naar dat een serieuze vraag van mij (als lid en niet als moderator) zo verdraaid wordt. Ik ben namelijk echt verwonderd daarover. Misschien zit er toch wel iets in dat nieuwe leden wat minder gevoelig moeten zijn?
Jaydee, op dit forum schrijven de moderators ook als leden mee en zo was mijn berichtje helemaal bedoeld. Ik zie er enkel een verbazing in dat mensen niet doorhebben dat grote bedrijven als Google, Apple en Microsoft er niet met hun "gratis" diensten ook baat bij hebben. Jij zoekt op iets en zij zien een adverteerder. Ik bedoel daar niets onvriendelijks mee en vind het eigenlijk naar dat een serieuze vraag van mij (als lid en niet als moderator) zo verdraaid wordt. Ik ben namelijk echt verwonderd daarover. Misschien zit er toch wel iets in dat nieuwe leden wat minder gevoelig moeten zijn?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra, ik weet wel dat je er niets onvriendelijks mee bedoeld. Het is ook geen aanval o.i.d.. En ik voel me niet aangesproken, maar dit is wel waar dit topic om draait.
Ik gaf als voorbeeld dat er topics voorbij komen als "Is het in juli ook warm in Las Vegas?" Dat wekt dan weer mijn verbazing dat iemand dat niet weet.
En zo hebben we allemaal dingen wat persoonlijk voor de één 1 heel helder is, en voor de ander een vraag.
Ik ben het 100% met je eens dat (nieuwe) leden wat minder gevoelig moeten zijn voor andermans reactie. En áls iemand bot of naar reageert kun je daar met diegene over in discussie gaan. Net als ik nu met jou
En het is weer uit de wereld, toch? 
Ik gaf als voorbeeld dat er topics voorbij komen als "Is het in juli ook warm in Las Vegas?" Dat wekt dan weer mijn verbazing dat iemand dat niet weet.
En zo hebben we allemaal dingen wat persoonlijk voor de één 1 heel helder is, en voor de ander een vraag.
Ik ben het 100% met je eens dat (nieuwe) leden wat minder gevoelig moeten zijn voor andermans reactie. En áls iemand bot of naar reageert kun je daar met diegene over in discussie gaan. Net als ik nu met jou

Jeetje we hoeven toch ook niet elk woordje 20 keer te bekijken voor we iets neerzetten hoop ik? Dan wordt het allemaal wel heel vervelend hoor!
Ik vatte Petra's "Is het echt zo verwonderlijk" ook echt niet anders op dan dat ze het volgens mij bedoelde, gewoon een uiting van hardop denken en tegelijkertijd de grijze massa bij wat anderen laten draaien
Bij mij wekte haar vraag een "Nee, eigenlijk niet" antwoord op en helemaal geen irritatie juist.
Ik denk dat er nog een "probleem categorie" te onderscheiden is met mensen die antwoord geven namelijk de "Been there, done that and got a t-shirt" categorie. Reacties van die mensen komen voort uit het "alweer die vraag???" verhaal en als je tig keer dezelfde vraag hoort wekt dat wellicht wat irritatie op. Ook dan denk ik dat het goed is om, mocht je die reactie hebben op een vraag van een nieuw forumlid, gewoon een diepe zucht te slaken en verder te lezen.
Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik vind dat iedereen de moeite moet doen om, als hij nieuw is op een forum, website, community of waar-dan-ook, de tijd moet nemen om eerst te lurken. Ik vind dat ook respectvol naar de mensen die daar hun tijd in steken. Echter we zijn niet allemaal hetzelfde en dat zou ook maar saai worden. Ik vind het niet zo heel erg als mensen een vraag stellen die al tig keer gesteld is ook al ben ik vaak (schaam schaam) te lui om te antwoorden. Waar ik de meeste moeite mee heb is als nieuwe leden een vraag stellen, ze vervolgens uitgebreid antwoord krijgen en ze daarna bijdehand of onbeschofd gaan doen omdat ze het beter denken te weten of omdat ze het antwoord niet leuk vinden. Dat soort dingen werkt bij mij als een rode lap op een stier maar gelukkig komt dat erg weinig voor
Ik vatte Petra's "Is het echt zo verwonderlijk" ook echt niet anders op dan dat ze het volgens mij bedoelde, gewoon een uiting van hardop denken en tegelijkertijd de grijze massa bij wat anderen laten draaien

Ik denk dat er nog een "probleem categorie" te onderscheiden is met mensen die antwoord geven namelijk de "Been there, done that and got a t-shirt" categorie. Reacties van die mensen komen voort uit het "alweer die vraag???" verhaal en als je tig keer dezelfde vraag hoort wekt dat wellicht wat irritatie op. Ook dan denk ik dat het goed is om, mocht je die reactie hebben op een vraag van een nieuw forumlid, gewoon een diepe zucht te slaken en verder te lezen.
Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik vind dat iedereen de moeite moet doen om, als hij nieuw is op een forum, website, community of waar-dan-ook, de tijd moet nemen om eerst te lurken. Ik vind dat ook respectvol naar de mensen die daar hun tijd in steken. Echter we zijn niet allemaal hetzelfde en dat zou ook maar saai worden. Ik vind het niet zo heel erg als mensen een vraag stellen die al tig keer gesteld is ook al ben ik vaak (schaam schaam) te lui om te antwoorden. Waar ik de meeste moeite mee heb is als nieuwe leden een vraag stellen, ze vervolgens uitgebreid antwoord krijgen en ze daarna bijdehand of onbeschofd gaan doen omdat ze het beter denken te weten of omdat ze het antwoord niet leuk vinden. Dat soort dingen werkt bij mij als een rode lap op een stier maar gelukkig komt dat erg weinig voor

Kwestie van interpreteren.. nu je het zo zegt kan ik mij ook in jouw uitleg vinden. Je kunt het ook interpreteren als "doe niet zo dom"Ziva schreef: Ik vatte Petra's "Is het echt zo verwonderlijk" ook echt niet anders op dan dat ze het volgens mij bedoelde, gewoon een uiting van hardop denken en tegelijkertijd de grijze massa bij wat anderen laten draaienBij mij wekte haar vraag een "Nee, eigenlijk niet" antwoord op en helemaal geen irritatie juist.
Internet.. lastig hoor

Grappig hoe dat werkt haha. Ik las echt hardop met haar opmerking mee en dacht direct "Nee" en moest juist jouw uitleg 2 keer lezen om te begrijpen waarom dat ook anders uitgelegd kan worden 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als iedereen straks eerst een diepe zucht slaakt en vervolgens verder leest worden de vragen die al tig keer gesteld zijn niet meer beantwoord...Ziva schreef:Ik denk dat er nog een "probleem categorie" te onderscheiden is met mensen die antwoord geven namelijk de "Been there, done that and got a t-shirt" categorie. Reacties van die mensen komen voort uit het "alweer die vraag???" verhaal en als je tig keer dezelfde vraag hoort wekt dat wellicht wat irritatie op. Ook dan denk ik dat het goed is om, mocht je die reactie hebben op een vraag van een nieuw forumlid, gewoon een diepe zucht te slaken en verder te lezen.

Roland
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
yep wanneer komen de AA-T-Shirts??Ziva schreef:Ik denk dat er nog een "probleem categorie" te onderscheiden is met mensen die antwoord geven namelijk de "Been there, done that and got a t-shirt" categorie.
If you can dream it...
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hmmm, ik vind aan hun reacties nu niet bepaald iets bots... Ze lijken me normaal en gewoon to the point.Arno schreef:Sommige antwoorden in dit topic zijn behoorlijk bot, met name die van Stan.Gobien en Clint.
Persoonlijk liever zo, dan allemaal zo'n reacties te moeten lezen: "hey, wat fantastisch dat je een thread start!Ik zal even je vraag beantwoorden: (....) Als je nog problemen hebt, laat gerust weten, we zijn er voor jou! Vriendelijke groeten, ..."
Ik vind dit veel tekst met weinig inhoud. Een forum is er om vragen te stellen en antwoorden te geven. Al te lange inleidingen en afsluitingen zijn naar mijn mening volledig overbodig. Dat die ontbreken staat bij mij dus niet direct gelijk aan "bot"...
Je moet ook beseffen dat niet iedereen altijd evenveel tijd heeft om te reageren. Soms zie ik een topic waarvan ik denk "hey, hier kan ik wat aan bijdragen", maar dat ik niet al teveel tijd heb. Dan kan ik ook kort/bot reageren, maar da's daarom niet slecht bedoeld... Beter een korte tip dan een week lang 0 reacties in die thread...
Waar ik mij bv meer aan stoor dan aan die "botheid", is dat sommige leden het zeer slecht opnemen als je hun raad niet opvolgt. Dit bericht van Fraaa gaat daar ook over:
Maar wat ik bedoel, is het omgekeerde.Fraaa schreef:Vaak zie je dat mensen die vrij nieuw zijn een onderwerp openen waar in ze een bepaalde vraag stellen, waar van er een heleboel zijn die zich nog niet eens voorgesteld hebben. Ze krijgen dan eens reeks antwoorden & ze zijn't dan bv. niet eens met de mensen die er op geantwoord hebben. Ze hebben dus een al een bepaald antwoord of idee in gedachten & als dat niet overeenstemt met de antwoorden die ze krijgen, dan kan de sfeer in dat onderwerp al snel omslaan. Vaak ligt't dus ook NIET aan de mensen die er op reageren, vaak ligt't gewoon aan de topicstarters die blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is.
Je stelt zelf als topicstarter een reisschema voor, je verklaart alvast duidelijk je motivatie voor bepaalde delen van de route, komen er vervolgens toch nog mensen inpikken op juist die delen van de route waarvan jij al uitgelegd hebt waarom je die precies zo hebt opgesteld. Goed, tot daar aan toe, je kan altijd proberen een topicstarter tot meer inzicht te brengen, no harm done. MAAR: als die topicstarter vervolgens bedankt voor de raad, maar zegt die niet op te volgen (en nog eens zijn motivatie uiteenlegt), zijn er een aantal mensen die dan reageren met een ondertoon als "fine, als je niet wil luisteren, zoek het zelf maar uit dan".
Dat vind ik zeer jammer.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waar. En komen we dan nog vriendelijk over?... Dan zie je die mensen wanhopig posten "Niemand?" of "bump"?Coyote schreef:Als iedereen straks eerst een diepe zucht slaakt en vervolgens verder leest worden de vragen die al tig keer gesteld zijn niet meer beantwoord...Ziva schreef:Ik denk dat er nog een "probleem categorie" te onderscheiden is met mensen die antwoord geven namelijk de "Been there, done that and got a t-shirt" categorie. Reacties van die mensen komen voort uit het "alweer die vraag???" verhaal en als je tig keer dezelfde vraag hoort wekt dat wellicht wat irritatie op. Ook dan denk ik dat het goed is om, mocht je die reactie hebben op een vraag van een nieuw forumlid, gewoon een diepe zucht te slaken en verder te lezen.![]()
Roland
(en even ter illustratie nog een vraag die gisteren op een ander buitenlands Amerika-forum passeerde, en waar niemand op geantwoord heeft: "Valt er iets te beleven in New York City"?

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Terwijl het antwoord zo simpel is:
Ja
Ja
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dubbel posten
Dude schreef:Zelfs dan nog kan je met wat respect antwoorden of als je dat niet lukt, helemaal niet antwoorden.Pete.Z schreef: Al moet me wel van het hart dat sommige mensen het er wel naar maken, als je een duidelijk zinloze vraag stelt in een eerste post vol spelfouten, kan je verwachten dat de reacties wat minder positief zullen zijn......
Soms heb ik de indruk dan mensen persé 'moeten' antwoorden. Als dat vaak hetzelfde onderwerp betreft kan het al eens gebeuren dat het naar de botte kant gaat. Dan heb ik ook zoiets van : reageer dan gewoon niet!
Dat doe ik tegenwoordig dan ook, gewoon geen antwoord geven en eens diep zuchten.
Ik ken mezelf, mijn sarcasme kan al snel als bot worden gezien....

- Bandido
- Amerika-expert
Er is wel zoiets als een "ongeschreven forum etiquette" die voor verschillende internetfora geldt: zoals je even voorstellen, jezelf eerst eens wegwijs maken door alle subfora voordat je allerlei vragen neeplempt, e.d. Maar ja, er zijn natuurlijk ook net zo goed mensen die totaal onbekend zijn met het fenomeen van fora en dan hoef je als bestaand lid niet iemand meteen af te branden. Zeg dan inderdaad niks. Iemand wijzen op de zoekfunctie is trouwens helemaal niet verkeerd, want veel mensen kennen deze niet eens, of lezen eroverheen. En dat geldt voor de informatie in de welkomstemail ook: ik denk dat ik die zelf waarschijnlijk direct heb weggeklikt destijds.
Het probleem, maar ook de kracht van een forum is dat een levend iets is: mensen praten met mensen en dat gaat soms goed, soms ook niet. Wat ik als uiterst onnozel beschouw, vindt iemand anders een legitieme vraag. Wat ik als bot en onaardig vind overkomen, vindt een ander niks mis mee en juist lekker direct. Een grapje kan als hilarisch overkomen, of als beledigend en krenkend. Je kent diegene niet persoonlijk die het leest en die kan iets totaal anders opvatten dan je het bedoelt. En qua informatievoorziening is een forum ook organisch: maw, het is nadrukkelijk geen database. En ondanks dat sommige informatie goed terug te vinden is, is andere informatie aan constante verandering onderhevig. Neem bv reistips, of emigratieregels. En het leuke aan een vraag op een forum stellen is dat je allerlei soorten antwoorden kunt krijgen. En soms ook niet, en dat is ook okee.
Over het algemeen denk ik dat we op dit forum netjes met elkaar omgaan, als ik dat vergelijk met andere fora. Maar we blijven allemaal mensen en we hebben allemaal weleens onze dag niet. Als dat zo is, tel dan gewoon even tot 10, of reageer pas de volgende dag. Kans is groot dat je je een stuk redelijker opstelt als er wat tijd overheen is gegaan.

Het probleem, maar ook de kracht van een forum is dat een levend iets is: mensen praten met mensen en dat gaat soms goed, soms ook niet. Wat ik als uiterst onnozel beschouw, vindt iemand anders een legitieme vraag. Wat ik als bot en onaardig vind overkomen, vindt een ander niks mis mee en juist lekker direct. Een grapje kan als hilarisch overkomen, of als beledigend en krenkend. Je kent diegene niet persoonlijk die het leest en die kan iets totaal anders opvatten dan je het bedoelt. En qua informatievoorziening is een forum ook organisch: maw, het is nadrukkelijk geen database. En ondanks dat sommige informatie goed terug te vinden is, is andere informatie aan constante verandering onderhevig. Neem bv reistips, of emigratieregels. En het leuke aan een vraag op een forum stellen is dat je allerlei soorten antwoorden kunt krijgen. En soms ook niet, en dat is ook okee.
Over het algemeen denk ik dat we op dit forum netjes met elkaar omgaan, als ik dat vergelijk met andere fora. Maar we blijven allemaal mensen en we hebben allemaal weleens onze dag niet. Als dat zo is, tel dan gewoon even tot 10, of reageer pas de volgende dag. Kans is groot dat je je een stuk redelijker opstelt als er wat tijd overheen is gegaan.

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb die welkomstmail helemaal niet gekregen en me daarom laat voorgesteld. Achteraf heel logisch dat er zo'n topic bestaat. Ik heb inmiddels al een route voorgelegd, maar vond dit ook spannend. Vinden z me niet dom, slechte route enz...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat een sneer eigenlijk af en toe best wel moet kunnen.
Bijvoorbeeld de puber die hier met zijn MSN taal het forum opkomt en zegt dat ie als ie groot is naar Las Vegas wil. Sorry hoor, maar dan krijg je van mij misschien te horen van kom maar terug als je groot bent en doe wat aan je taalgebruik. De luizakkigheid straalt gewoon van zo'n persoon.
Als je wat gedaan wilt krijgen op een forum moet je, vind ik, als topicstarter er ook enige moeite voor doen om zelf een antwoord te vinden.
Als de vraag wordt gesteld hoe warm is het in juli in las Vegas dan weet ik dat niet. Google ik even weather Las Vegas July dan krijg ik tien antwoorden.
Als je dan google is your friend in typt dan vind ik dat een vrij subtiele manier van zeggen, doe zelf eens wat? Je kan wel dit forum via google vinden maar niet het weer in Vegas? Come on.
Ik ben onlangs nog vrij bot geweest tegen een nieuwbie. Geef ik graag toe. Gezopen in Amerika, gepakt, bail gekregen en hem naar nederland gesmeerd. Daar heb ik geen goed woord voor over.
En dan kom je hier vragen wat je moet doen?en of je terug mag? Wat denk je dat je dan voor antwoord krijgt? Ervaringen van anderen? sypathie? Ik vind dat botheid dan best gerechtvaardigd kan zijn.
Ook is een forum een forum, waar mensen schrijven, waar zonder intonaties, gezichtsuitdrukkingen,onmiddelijke antwoorden, 5 posten in de tussentijd, mensen die zich aangesproken voelen, dingen verdraaien etc gebeuren waarbij het soms moeilijk lijkt om aardig te blijven. Dingen worden verkeerd gelezen etc. Dat is jammer maar dat zijn de nadelen van een forum. Een real life discussion is het niet.
Waar ik mijzelf wel eens aan erger is dat als een vraag gesteld wordt er een bevredigend antwoord wordt gegeven maar dat er daarna nog tig keer min of meer hetzelfde antwoord gegeven wordt. Ik zal dat zelf ook wel eens doen maar ik zie sommige posters die daar erg een handje van hebben.
Vraag: Hoe warm is het in vegas in Juli?
Antw 1 40graden
antw2 klopt 40 graden.
Atw 3 41 graden
Antw 4 102 Fahrenheit
Antw 5 binnen is het lekker koel
Antw 6 40 graden is wel droge warmte hoor?
Antw7 etc
Dan denk ik wel eens niks beters te doen?
Bijvoorbeeld de puber die hier met zijn MSN taal het forum opkomt en zegt dat ie als ie groot is naar Las Vegas wil. Sorry hoor, maar dan krijg je van mij misschien te horen van kom maar terug als je groot bent en doe wat aan je taalgebruik. De luizakkigheid straalt gewoon van zo'n persoon.
Als je wat gedaan wilt krijgen op een forum moet je, vind ik, als topicstarter er ook enige moeite voor doen om zelf een antwoord te vinden.
Als de vraag wordt gesteld hoe warm is het in juli in las Vegas dan weet ik dat niet. Google ik even weather Las Vegas July dan krijg ik tien antwoorden.
Als je dan google is your friend in typt dan vind ik dat een vrij subtiele manier van zeggen, doe zelf eens wat? Je kan wel dit forum via google vinden maar niet het weer in Vegas? Come on.
Ik ben onlangs nog vrij bot geweest tegen een nieuwbie. Geef ik graag toe. Gezopen in Amerika, gepakt, bail gekregen en hem naar nederland gesmeerd. Daar heb ik geen goed woord voor over.
En dan kom je hier vragen wat je moet doen?en of je terug mag? Wat denk je dat je dan voor antwoord krijgt? Ervaringen van anderen? sypathie? Ik vind dat botheid dan best gerechtvaardigd kan zijn.
Ook is een forum een forum, waar mensen schrijven, waar zonder intonaties, gezichtsuitdrukkingen,onmiddelijke antwoorden, 5 posten in de tussentijd, mensen die zich aangesproken voelen, dingen verdraaien etc gebeuren waarbij het soms moeilijk lijkt om aardig te blijven. Dingen worden verkeerd gelezen etc. Dat is jammer maar dat zijn de nadelen van een forum. Een real life discussion is het niet.
Waar ik mijzelf wel eens aan erger is dat als een vraag gesteld wordt er een bevredigend antwoord wordt gegeven maar dat er daarna nog tig keer min of meer hetzelfde antwoord gegeven wordt. Ik zal dat zelf ook wel eens doen maar ik zie sommige posters die daar erg een handje van hebben.
Vraag: Hoe warm is het in vegas in Juli?
Antw 1 40graden
antw2 klopt 40 graden.
Atw 3 41 graden
Antw 4 102 Fahrenheit
Antw 5 binnen is het lekker koel
Antw 6 40 graden is wel droge warmte hoor?
Antw7 etc
Dan denk ik wel eens niks beters te doen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kan ALLES op internet vinden. Het enige wat je niet kunt vinden zijn ervaringen (behalve dan op het forum).
Maar er zijn genoeg mensen die niet handig zijn met Google. Behalve een reactie als 'Google al eens geprobeerd' zou je ook een link kunnen plaatsen naar Google met de juiste zoekwoorden. Net zoveel moeite maar iets nuttiger.
Of je gebruikt een site als http://lmgtfy.com/?q=weather+july+las+vegas
Maar er zijn genoeg mensen die niet handig zijn met Google. Behalve een reactie als 'Google al eens geprobeerd' zou je ook een link kunnen plaatsen naar Google met de juiste zoekwoorden. Net zoveel moeite maar iets nuttiger.
Of je gebruikt een site als http://lmgtfy.com/?q=weather+july+las+vegas

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit o.a. op een internationaal forum rond emigratie naar de US, en als iemand daar een vraag stelt over de mogelijkheden voor hen om naar de US te verhuizen, dan krijgen ze van ene aantal 'vaste waardes' steevast hetzelfde antwoord: alles staat op de website van uscis.
Ja, dat klopt technisch gezien wel, maar het interpreteren van die info en vertalen naar je eigen situatie is niet altijd logisch.
Ik weet nog goed welke vragen is allemaal had toen ik nog helemaal van niks wist, en ben toen echt geschrokken dat het allemaal niet zo simpel is.

Ja, dat klopt technisch gezien wel, maar het interpreteren van die info en vertalen naar je eigen situatie is niet altijd logisch.
Ik weet nog goed welke vragen is allemaal had toen ik nog helemaal van niks wist, en ben toen echt geschrokken dat het allemaal niet zo simpel is.
Elke
Een sneer naar iemand die nieuw op het forum is en een vraag stelt waarvan jij denkt "jeetje wat een rare vraag" vind ik niet echt acceptabel. Zoals die puber, ja prima dat jij dat denkt en natuurlijk zullen er velen zijn die er net zo over denken maar dan nog is mijn opvatting "Reageer dan gewoon niet!".
Als iemand een vraag stelt en daar graag een antwoord op wilt hebben dan is wat jij ervan vindt toch helemaal niet belangrijk? Ja natuurlijk post je op een forum, natuurlijk kun je verwachten dat mensen gaan oordelen of hun mening geven (ook al heb je daar niet om gevraagd of juist gevraagd dat niet te doen, laatst zelf ondervonden) maar als puntje bij paaltje komt vind ik een sneer naar diegene die ongevraagd zijn mening geeft of oordeelt op een situatie terwijl de TS enkel een vraag stelt ook begrijpelijk. En in het geval van een nieuw iemand, je mag zo iemand best een kans geven in plaats van gelijk af te slachten toch? Zelfs een puber die binnenkomt met MSN taal kan later iemand blijken die door hard te werken naar Amerika kan voor een uitwisseling en kan op die manier veel baat hebben bij dit forum.
Soms moet je als forumganger ook gewoon je schouders kunnen ophalen, je gedachten voor je houden en niet hoeven te reageren hoor. Ik vind het ook wel een verschil of het een topic is waarvan je kunt verwachten dat er wat diepgang gaat komen of gewoon een simpele vraag.
Als iemand een vraag stelt en daar graag een antwoord op wilt hebben dan is wat jij ervan vindt toch helemaal niet belangrijk? Ja natuurlijk post je op een forum, natuurlijk kun je verwachten dat mensen gaan oordelen of hun mening geven (ook al heb je daar niet om gevraagd of juist gevraagd dat niet te doen, laatst zelf ondervonden) maar als puntje bij paaltje komt vind ik een sneer naar diegene die ongevraagd zijn mening geeft of oordeelt op een situatie terwijl de TS enkel een vraag stelt ook begrijpelijk. En in het geval van een nieuw iemand, je mag zo iemand best een kans geven in plaats van gelijk af te slachten toch? Zelfs een puber die binnenkomt met MSN taal kan later iemand blijken die door hard te werken naar Amerika kan voor een uitwisseling en kan op die manier veel baat hebben bij dit forum.
Soms moet je als forumganger ook gewoon je schouders kunnen ophalen, je gedachten voor je houden en niet hoeven te reageren hoor. Ik vind het ook wel een verschil of het een topic is waarvan je kunt verwachten dat er wat diepgang gaat komen of gewoon een simpele vraag.
Dit zegt nou nooit iemand tegen mij op dit forum! en al helemaal niet in mijn PB(op die lading fanmails na)!Q-BiC schreef: Persoonlijk liever zo, dan allemaal zo'n reacties te moeten lezen: "hey, wat fantastisch dat je een thread start!Ik zal even je vraag beantwoorden: (....) Als je nog problemen hebt, laat gerust weten, we zijn er voor jou! Vriendelijke groeten, ..."
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat ik al wat jaartjes geregistreerd bezoeker van dit forum ben toch maar even mijn bijdrage. Het is natuurlijk nooit leuk voor iemand die denkt een serieuze vraag te stellen om afgeserveerd te worden door de vaste groep forum gebruikers die vaak ook hun bijdrage op een van de andere forums leveren. Het gebruik van Google voor het geven van antwoorden op de verschillende vragen is een goede zaak. Als ik echter merk dat de gene die de antwoorden geeft nauwelijks van de hoed en de rand weet en net doet voorkomen dat hij de Amerika kenner bij uitstek is dan pas ik. Daarnaast heb ik een bloedhekel aan forums waar moderatoren onder het mom van beter leesbaar etc. teksten veranderen. Dit is misschien het goede recht van een moderator maar dan pas ik nogmaals. Daarnaast heb ik moeten constateren dat er veel mensen komen die alleen maar melken. B.v een vraag stellen en nooit meer wat van zich laten horen.