Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tanja&Sjoerd: zuidwesten + New York 26 dagen
-
- Amerika-ontdekker
Reis Tanja&Sjoerd: zuidwesten + New York 26 dagen
Hoi!
Volgend jaar willen wij, Sjoerd en Tanja, voor het eerst naar Noord Amerika. We willen graag een rondreis in het zuidwesten combineren met een aantal dagen New York. De bedoeling is om eind april te vertrekken.
Onze voorkeur gaat uit naar de (Nationale) parken. Wij houden van mooie natuur en wandelen. Daarnaast maakt Sjoerd graag foto's. Dit combineren met een paar steden lijkt ons leuk, maar is voor ons ondergeschikt. Sjoerd wil heel graag naar Sequoia N.P.
De route:
01 / woensdag / Amsterdam - San Francisco
02 / donderdag / San Francisco
03 / vrijdag / San Frncisco
04 / zaterdag / San Francisco - Monterey / 112 mijl
05 / zondag / Monterey - Yosemite / 199 mijl
06 / maandag / Yosemite
07 / dinsdag / Yosemite
08 / woensdag / Yosemite - Sequoia National Forrest / 213
09 / donderdag / Sequoia
10 / vrijdag / Sequoia - Death Valley / 225 mijl
11 / zaterdag / Death Valley - Las Vegas / 146 mijl
12 / zondag / Las Vegas - Zion via Valley of Fire / 190 mijl
13 / maandag / Zion
14 / dinsdag / Zion - Bryce / 84,3 mijl
15 / woensdag / Bryce - Moab (incl. Arches) / 276 mijl
16 / donderdag / Moab
17 / vrijdag / Moab - Mesa Verde / 126 mijl
18 / zaterdag / Mesa Verde - Page / 225 mijl
19 / zondag / Page
20 / maandag / Page - Grand Canyon
21 / dinsdag / Grand Canyon - Phoenix
22 / woensdag / Phoenix - New York
23 / donderdag / New York
24 / vrijdag / New York
25 / zaterdag / New York
26 / zondag / New York - Amsterdam
Is dit een haalbaar schema?
Tips zijn erg welkom.
Volgend jaar willen wij, Sjoerd en Tanja, voor het eerst naar Noord Amerika. We willen graag een rondreis in het zuidwesten combineren met een aantal dagen New York. De bedoeling is om eind april te vertrekken.
Onze voorkeur gaat uit naar de (Nationale) parken. Wij houden van mooie natuur en wandelen. Daarnaast maakt Sjoerd graag foto's. Dit combineren met een paar steden lijkt ons leuk, maar is voor ons ondergeschikt. Sjoerd wil heel graag naar Sequoia N.P.
De route:
01 / woensdag / Amsterdam - San Francisco
02 / donderdag / San Francisco
03 / vrijdag / San Frncisco
04 / zaterdag / San Francisco - Monterey / 112 mijl
05 / zondag / Monterey - Yosemite / 199 mijl
06 / maandag / Yosemite
07 / dinsdag / Yosemite
08 / woensdag / Yosemite - Sequoia National Forrest / 213
09 / donderdag / Sequoia
10 / vrijdag / Sequoia - Death Valley / 225 mijl
11 / zaterdag / Death Valley - Las Vegas / 146 mijl
12 / zondag / Las Vegas - Zion via Valley of Fire / 190 mijl
13 / maandag / Zion
14 / dinsdag / Zion - Bryce / 84,3 mijl
15 / woensdag / Bryce - Moab (incl. Arches) / 276 mijl
16 / donderdag / Moab
17 / vrijdag / Moab - Mesa Verde / 126 mijl
18 / zaterdag / Mesa Verde - Page / 225 mijl
19 / zondag / Page
20 / maandag / Page - Grand Canyon
21 / dinsdag / Grand Canyon - Phoenix
22 / woensdag / Phoenix - New York
23 / donderdag / New York
24 / vrijdag / New York
25 / zaterdag / New York
26 / zondag / New York - Amsterdam
Is dit een haalbaar schema?
Tips zijn erg welkom.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Tanja&Sjoerd zuidwesten + New York 26 dagen
Hoi Tanja en Sjoerd,
Leuk!! Wij zijn ook bezig met de planning van een soortgelijke trip volgend jaar in de zomer. Men heeft ons getipt om eerst naar NY te gaan en daarna naar het zuidwesten om je tijd zo goed mogelijk te benutten ivm tijdverschil. Wij hebben onze reis inmiddels ook zodanig omgepland. Kijk maar eens bij onze topics
Veel plezier met jullie voorbereidingen
Leuk!! Wij zijn ook bezig met de planning van een soortgelijke trip volgend jaar in de zomer. Men heeft ons getipt om eerst naar NY te gaan en daarna naar het zuidwesten om je tijd zo goed mogelijk te benutten ivm tijdverschil. Wij hebben onze reis inmiddels ook zodanig omgepland. Kijk maar eens bij onze topics

Veel plezier met jullie voorbereidingen

1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Tanja&Sjoerd: zuidwesten + New York 26 dagen
Bedankt voor de tip! Aan het verschil in lengte van de dag die je kunt besteden haf ik nog niet gedacht. Ik had NY op 't einde gedaan om het tijdeverschil op de terugreis in stukjes te hakken. Maar de dagen goed besteden is belangrijker.
Dan lijkt het me beter om de route om te draaien en in Phoenix te beginnen. Dit okm natuur en steden wat beter te verdelen.
Dan lijkt het me beter om de route om te draaien en in Phoenix te beginnen. Dit okm natuur en steden wat beter te verdelen.
Hoi Tanja & Sjoerd, welkom op het forum.
Vorig jaar hebben wij ook New York met het Zuidwesten gecombineerd, persoonlijk zou ik ook eerst naar New York gaan en dan naar het Zuidwesten. Dit omdat New York ontzettend veel energie van je vraagt. Aan het begin van je vakantie zit je nog vol energie en kun je optimaal genieten van deze fenomenale stad. Kun je aan de 'andere' kant uitrusten.
Als je Sequoia's wil bezoeken kun je ook naar Mariposa Grove, ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Yosemite Village. Je wint er een dag mee en je kunt dan naar Death Valley over de Tioga Pass. Zit je ook gelijk goed voor een eventueel uitstapje naar het spookstadje Bodie.
En jullie hebben maar 1 nacht in Las Vegas? Bewust? Las Vegas is echt een hele belevenis. Als je vanuit Las Vegas naar Zion gaat kom je langs Valley of Fire State Park. 1 van onze hoogtepunten qua natuur.
Verder kan ik niet over je route oordelen, want wij zijn niet in Moab en Mesa Verde geweest. Al denk ik wel dat het wat te gehaast is.
Ook zou ik Monument Valley overwegen te bezoeken, is ook echt een fantastisch mooi park.
Vorig jaar hebben wij ook New York met het Zuidwesten gecombineerd, persoonlijk zou ik ook eerst naar New York gaan en dan naar het Zuidwesten. Dit omdat New York ontzettend veel energie van je vraagt. Aan het begin van je vakantie zit je nog vol energie en kun je optimaal genieten van deze fenomenale stad. Kun je aan de 'andere' kant uitrusten.

Als je Sequoia's wil bezoeken kun je ook naar Mariposa Grove, ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Yosemite Village. Je wint er een dag mee en je kunt dan naar Death Valley over de Tioga Pass. Zit je ook gelijk goed voor een eventueel uitstapje naar het spookstadje Bodie.
En jullie hebben maar 1 nacht in Las Vegas? Bewust? Las Vegas is echt een hele belevenis. Als je vanuit Las Vegas naar Zion gaat kom je langs Valley of Fire State Park. 1 van onze hoogtepunten qua natuur.
Verder kan ik niet over je route oordelen, want wij zijn niet in Moab en Mesa Verde geweest. Al denk ik wel dat het wat te gehaast is.
Ook zou ik Monument Valley overwegen te bezoeken, is ook echt een fantastisch mooi park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdraaien is een goede tip. Je hebt Yosemite dan ook zo laat mogelijk, wat de kans groter maakt dat bijvoorbeeld de Glacier Point Road open is.
Ik vind het een hele mooie route, alleen is de tijd rond Moab wat krap. Je zou voor Arches en Canyonlands (beide fotogeniek) wel 2 dagen in totaal uit mogen trekken, of toch minimaal 1,5 dag, en dan nog tijd voor de rit van Bryce via Capitol Reef naar Moab. Ik zou Mesa Verde overslaan en in plaats daarvan bij Monument valley overnachten. Of doe allebei (zie ons 2008-verslag voor dat stuk) en laat Monterey vallen. Voor de omgeving van Page zou je kunnen proberen om een permit voor de Wave te bemachtigen (zie daarvoor mijn 2011-verslag).
Ik neem aan dat jullie sequoia National Park bedoelen in plaats van Sequoia National Forest?
@jaydee: de Tioga Pass wordt lastig in mei hoewel hij dit jaar al vroeg open was.
Marianne
Ik vind het een hele mooie route, alleen is de tijd rond Moab wat krap. Je zou voor Arches en Canyonlands (beide fotogeniek) wel 2 dagen in totaal uit mogen trekken, of toch minimaal 1,5 dag, en dan nog tijd voor de rit van Bryce via Capitol Reef naar Moab. Ik zou Mesa Verde overslaan en in plaats daarvan bij Monument valley overnachten. Of doe allebei (zie ons 2008-verslag voor dat stuk) en laat Monterey vallen. Voor de omgeving van Page zou je kunnen proberen om een permit voor de Wave te bemachtigen (zie daarvoor mijn 2011-verslag).
Ik neem aan dat jullie sequoia National Park bedoelen in plaats van Sequoia National Forest?
@jaydee: de Tioga Pass wordt lastig in mei hoewel hij dit jaar al vroeg open was.
Marianne
@ Marianne
Is inderdaad lastig te zeggen, wij konden er 1 december nog overheen. Niet te voorspellen.
Is inderdaad lastig te zeggen, wij konden er 1 december nog overheen. Niet te voorspellen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
TS wil eind april gaan, wat het dus lastig maakt. Wij konden iig niet over de Tioga pass en ook de weg naar Mariposa Grove was dicht 22 en 23 april van dit jaar. Glacier point was wel open en op de weg erheen lag er nog flink wat sneeuw langs de weg.
Monterey zou ik laten vallen als je de route zo zou laten, die dag bij moab plakken of bij death valley en dan de dag ervoor toch door sequoia forrest nar death valley rijden.
Misschien ook eens uitkijken naar wanneer het precies national park week 2013 is (nu nog niet bekend zie ik), dit jaar viel dat in de laatste week van april. Dan zijn er diverse extra activiteiten in Nationale parken. En gratis entree, al zou ik daar mijn vakantie niet op aanpassen.
Monterey zou ik laten vallen als je de route zo zou laten, die dag bij moab plakken of bij death valley en dan de dag ervoor toch door sequoia forrest nar death valley rijden.
Misschien ook eens uitkijken naar wanneer het precies national park week 2013 is (nu nog niet bekend zie ik), dit jaar viel dat in de laatste week van april. Dan zijn er diverse extra activiteiten in Nationale parken. En gratis entree, al zou ik daar mijn vakantie niet op aanpassen.
Ik zou tussen Moab en Bryce een overnachting plannen. Op die route is erg veel te zien en dezelfde dag nog Arches zal niet lukken. 2 dagen Moab. Naar Monterey rijden heeft niet zo veel zin omdat je dan nog het mooiste stuk mist tussen Monterey en Cambria. Tussen Phoenix en Grand Canyon heb je nog het mooie Sedona.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al jullie reacties!
Zo moeilijk om keuzes te maken! Het liefst zou ik alles zien.
De tip om eerst New York te doen heb ik meteen in de voorlopige planning verwerkt.
We hebben er bewust voor gekozen om niet naar Mariposa Grove te gaan. Aangezien de Sequoia's voor Sjoerd zo'n beetje de reden zijn om naar Amerika te gaan. Dan lijkt ons de beste plek om dat te zien in Sequoia N.P.. Daarbij willen we hier ook genoeg tijd voor hebben. Daarbij zullen wij half mei daar zijn, dus wij gaan er vanuit dat de Tioga Pass dan nog niet open is.
Onze voorkeur gaat uit naar de nationale parken, en omdat tijd beperkt is denken wij dat voor ons een nacht Las Vegas voldoende is.
Valley of Fire hebben we in onze route opgenomen, onderweg naar Zion.
Zou het voldoende ruimte geven in Moab als we Monument Valley in plaats van Mesa Verde doen? En dan een overnachting bij Monument Valley of is Monument Valley te combineren met een (lange) rijdag naar Page? (als we op vakantie zijn staan we graag vroeg op. Voorbeeld: in Zuid Amerika was om 8 uur opgehaald worden uitslapen).
Monterey hebben we in onze route opgenomen om een whale watch tour te kunnen doen. Walvissen hebben we nog niet eerder gezien (wel veel andere dieren), en dat lijkt ons erg indrukwekkend.
Wat is de Wave? En hebben we hiervoor voldoende tijd in ons schema?
Hoe zouden jullie de route vanaf Las Vegas indelen?
Eigenlijk staan we voor bijna alles open, als Sequoia N.P. maar in de route blijft staan.
Ook andere plaatsen van start en vertrek staan we voor open. Al gaat onze voorkeur qua steden uit naar San Francisco ten opzichte van bijv. Los Angeles en Las Vegas.
Zo moeilijk om keuzes te maken! Het liefst zou ik alles zien.
De tip om eerst New York te doen heb ik meteen in de voorlopige planning verwerkt.
We hebben er bewust voor gekozen om niet naar Mariposa Grove te gaan. Aangezien de Sequoia's voor Sjoerd zo'n beetje de reden zijn om naar Amerika te gaan. Dan lijkt ons de beste plek om dat te zien in Sequoia N.P.. Daarbij willen we hier ook genoeg tijd voor hebben. Daarbij zullen wij half mei daar zijn, dus wij gaan er vanuit dat de Tioga Pass dan nog niet open is.
Onze voorkeur gaat uit naar de nationale parken, en omdat tijd beperkt is denken wij dat voor ons een nacht Las Vegas voldoende is.
Valley of Fire hebben we in onze route opgenomen, onderweg naar Zion.
Zou het voldoende ruimte geven in Moab als we Monument Valley in plaats van Mesa Verde doen? En dan een overnachting bij Monument Valley of is Monument Valley te combineren met een (lange) rijdag naar Page? (als we op vakantie zijn staan we graag vroeg op. Voorbeeld: in Zuid Amerika was om 8 uur opgehaald worden uitslapen).
Monterey hebben we in onze route opgenomen om een whale watch tour te kunnen doen. Walvissen hebben we nog niet eerder gezien (wel veel andere dieren), en dat lijkt ons erg indrukwekkend.
Wat is de Wave? En hebben we hiervoor voldoende tijd in ons schema?
Hoe zouden jullie de route vanaf Las Vegas indelen?
Eigenlijk staan we voor bijna alles open, als Sequoia N.P. maar in de route blijft staan.
Ook andere plaatsen van start en vertrek staan we voor open. Al gaat onze voorkeur qua steden uit naar San Francisco ten opzichte van bijv. Los Angeles en Las Vegas.
Het is verstandig om elke keer dat je de route wijzigt deze hier te plaatsen (in een nieuwe post in dit topic) zodat het makkelijker is om advies te geven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet daar bijna een dag voor uittrekken, zie mijn 2011-verslag voor mijn Wave-ervaring. In mijn planning staan links naar de site voor de permits etc. Allemaal via het menu rechts (reis van dag tot dag) te vinden.Tanja&Sjoerd schreef: Wat is de Wave? En hebben we hiervoor voldoende tijd in ons schema?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nieuwe route:
01 / Amsterdam - New York
02 / New York
03 / New York
04 / New York
05 / New York - Phoenix
06 / Phoenix - Grand Canyon / 223
07 / Grand Canyon - Page / 139
08 / Page
09 / Page - Monument Valley / 124
10/ Monument Valley - Moab / 148
11 / Moab
12 / Moab - Bryce / 276
13 / Bryce - Zion / 84,3
14 / Zion
15 / Zion - Valley of Fire - Las Vegas / 191
16 / Las Vegas - Death Valley / 145
17 / Death Valley - Sequoia N.P. / 220
18 / Sequoia N.P.
19 / Sequoia N.P. - Yosemite / 212
20 / Yosemite
21 / Yosemite
22 / Yosemite - Monterey / 198
23 / Montery - San Francisco /119
24 / San Francisco
25 / San Francisco
26 / San Francisco - Amsterdam
Als we van New York naar Phoenix vliegen, is het dan haalbaar om dezelfde dag nog naar Sedona te rijden?
En is de planning vanaf Page naar Bryce nu beter?
02 / New York
03 / New York
04 / New York
05 / New York - Phoenix
06 / Phoenix - Grand Canyon / 223
07 / Grand Canyon - Page / 139
08 / Page
09 / Page - Monument Valley / 124
10/ Monument Valley - Moab / 148
11 / Moab
12 / Moab - Bryce / 276
13 / Bryce - Zion / 84,3
14 / Zion
15 / Zion - Valley of Fire - Las Vegas / 191
16 / Las Vegas - Death Valley / 145
17 / Death Valley - Sequoia N.P. / 220
18 / Sequoia N.P.
19 / Sequoia N.P. - Yosemite / 212
20 / Yosemite
21 / Yosemite
22 / Yosemite - Monterey / 198
23 / Montery - San Francisco /119
24 / San Francisco
25 / San Francisco
Als we van New York naar Phoenix vliegen, is het dan haalbaar om dezelfde dag nog naar Sedona te rijden?
En is de planning vanaf Page naar Bryce nu beter?
-
- Amerika-ontdekker
WOW!
Dat ziet er geweldig uit zeg!
Wij zijn van plan met een camper te gaan, dan moeten we waarschijnlijk voor 1 dag een jeep huren. Weet jij of dat haalbaar is?
Ik heb ook even naar de volgende dag gekeken, en zie dat dit ook te combineren is met Antelope Canyon.
Dat ziet er geweldig uit zeg!
Wij zijn van plan met een camper te gaan, dan moeten we waarschijnlijk voor 1 dag een jeep huren. Weet jij of dat haalbaar is?
Ik heb ook even naar de volgende dag gekeken, en zie dat dit ook te combineren is met Antelope Canyon.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
leuke ronde hoor, maar jij schrijft
ik denk dat je sequoia national forrest hebt ingetikt ipv sequoia national park De 1e ligt een stukje ten zuiden van nr 2....
Ik zou trouwens die afstand wel in 1 dag rijden, dan heb je de volgende dag nl de hele dag in het park
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar vanaf Death Valley naar Three rivers aan de zuidkant van sequioa is al 550 km rijden en daar ga je minimaal 6uur over doen zonder stops.....17 / Death Valley - Sequoia N.P. / 220
ik denk dat je sequoia national forrest hebt ingetikt ipv sequoia national park De 1e ligt een stukje ten zuiden van nr 2....
Ik zou trouwens die afstand wel in 1 dag rijden, dan heb je de volgende dag nl de hele dag in het park
Van Phx naar Sedona is ca 2 uur rijden en tel daar nog een uur bij voor het ophalen van de auto etc. Moab naar Bryce zoals jij berekend hebt is de route via I70 and us89. Ook dat is een fraaie route maar de allermooiste gaat via Torrey en ut12. Omdat daar zo veel te zien is onderweg wordt het dan een lange dag. Goblin Valley SP, Little Wild Horse Canyon, Capitol Reef NP en http://www.scenicbyway12.com Daar zal je dan niet allemaal tijd voor hebben.
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 03 jul 2012, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Fijn dat jullie zo mee willen denken.
Als ik jullie reacties denk ik dat we te veel willen in te weinig tijd. Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de overige mooie dingen onderweg. Op basis van julie reacties denk ik dat we keuzes moeten gaan maken.
Wellicht is de beste manier om meer ruimte te krijgen door Moab uit deze route te halen. Dat stuk kunnen we dan op ons lijstje zetten van wat we graag willen zien en later nog een keer terug komen.
Ik zal van de week zodra ik tijd heb een nieuwe route maken en deze weer plaatsen.
Als ik jullie reacties denk ik dat we te veel willen in te weinig tijd. Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de overige mooie dingen onderweg. Op basis van julie reacties denk ik dat we keuzes moeten gaan maken.
Wellicht is de beste manier om meer ruimte te krijgen door Moab uit deze route te halen. Dat stuk kunnen we dan op ons lijstje zetten van wat we graag willen zien en later nog een keer terug komen.
Ik zal van de week zodra ik tijd heb een nieuwe route maken en deze weer plaatsen.
-
- Amerika-ontdekker
Na jullie tips (en Sequoia N.P. als must) lijkt me de beste optie om Moab uit de route te halen.
De nieuwe route:
02 / New York
03 / New York
04 / New York
05 / New York - Phoenix
06 / Phoenix - Sedona / 186 km, 2:07 uur / Camper ophalen, boodschappen, evt. Slide Rock S.P.
07 / Sedona Grand Canyon / 173 km, 2:13 uur
08 / Grand Canyon - Monument Valley / 283 km, 3:22 uur
09 / Monument Valley - Page / 199 km, 2:17 uur
10 / Page
11 / Page - Bryce / 246 km, 2:59 uur
12 / Bryce - Zion / 137 km, 1:56 uur
13 / Zion
14 / Zion - Las Vegas / 307 km, 3:53 uur / via Valley of Fire
15 / Las Vegas
16 / Las Vegas - Death Valley / 234 km, 2:23 uur
17 / Death Valley - Sequoia N.P. / 566 km, 7:25 uur / lange rit, maar op aanraden hier op het forum wel in 1 x rijden
18 / Sequoia N.P.
19 / Sequoia N.P. - Yosemite / 280 km, 3:54 uur
20 / Yosemite
21 / Yosemite
22 / Yosemite - Monterey / 319 km, 4:10 uur
23 / Monterey - San Francisco / 192 km, 2:10 uur / whale watch tour
24 / San Francisco
25 / San Francisco
In Page willen we graag naar de Antelope Canyon. Daarnaast kreeg ik eerder de tip voor de Wave.
We willen proberen hiervoor een permit te krijgen. Maar dat is natuurlijk afwachten.
Ik heb de afstanden er nu in km's opgezocht, dat geeft toch een duidelijker beeld.
Monterey hebben we in het programma omdat het ons erg mooi lijkt om walvissen te zien.
We hopen met deze route wat meer rust in te bouden.
Is deze route beter haalbaar?
En is de tijd in Seqouia N.P. voldoende? Of zouden we eerder in de route iets over moeten slaaan / korter doen om voor Seqouia meer tijd te hebben?
De nieuwe route:
02 / New York
03 / New York
04 / New York
05 / New York - Phoenix
06 / Phoenix - Sedona / 186 km, 2:07 uur / Camper ophalen, boodschappen, evt. Slide Rock S.P.
07 / Sedona Grand Canyon / 173 km, 2:13 uur
08 / Grand Canyon - Monument Valley / 283 km, 3:22 uur
09 / Monument Valley - Page / 199 km, 2:17 uur
10 / Page
11 / Page - Bryce / 246 km, 2:59 uur
12 / Bryce - Zion / 137 km, 1:56 uur
13 / Zion
14 / Zion - Las Vegas / 307 km, 3:53 uur / via Valley of Fire
15 / Las Vegas
16 / Las Vegas - Death Valley / 234 km, 2:23 uur
17 / Death Valley - Sequoia N.P. / 566 km, 7:25 uur / lange rit, maar op aanraden hier op het forum wel in 1 x rijden
18 / Sequoia N.P.
19 / Sequoia N.P. - Yosemite / 280 km, 3:54 uur
20 / Yosemite
21 / Yosemite
22 / Yosemite - Monterey / 319 km, 4:10 uur
23 / Monterey - San Francisco / 192 km, 2:10 uur / whale watch tour
24 / San Francisco
25 / San Francisco
In Page willen we graag naar de Antelope Canyon. Daarnaast kreeg ik eerder de tip voor de Wave.
We willen proberen hiervoor een permit te krijgen. Maar dat is natuurlijk afwachten.
Ik heb de afstanden er nu in km's opgezocht, dat geeft toch een duidelijker beeld.
Monterey hebben we in het programma omdat het ons erg mooi lijkt om walvissen te zien.
We hopen met deze route wat meer rust in te bouden.
Is deze route beter haalbaar?
En is de tijd in Seqouia N.P. voldoende? Of zouden we eerder in de route iets over moeten slaaan / korter doen om voor Seqouia meer tijd te hebben?
Mooie route zo maar met een RV zou ik wel tijd bijtellen onderweg. Dat red je allemaal niet zo. DV naar Seki is idd een lange rit en er kunnen restricties zijn voor RV op ca 198. Een zeer bochtige weg.
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 08 jul 2012, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel!
De tijden zijn voor ons nu ter indicatie.
We houden er rekening mee dat alles toch langer gaat duren. Op zich vinden we lang rijden niet zo erg, als er maar genoeg tijd over blijft om al het moois te kunnen zien. Dat is voor ons niet alleen een foto moment, maar bijvoorbeeld ook wandelingen maken.
De tijden zijn voor ons nu ter indicatie.
We houden er rekening mee dat alles toch langer gaat duren. Op zich vinden we lang rijden niet zo erg, als er maar genoeg tijd over blijft om al het moois te kunnen zien. Dat is voor ons niet alleen een foto moment, maar bijvoorbeeld ook wandelingen maken.
-
- Amerika-ontdekker
De plannen zijn wat gewijzigd.
Waarschijnlijk kunnen we allebei vier weken vakantie opnemen, en zouden we dus langer weg willen gaan.
De vrije dagen willen we dan zo veel mogelijk gebruiken voor onze reis. Dit zou betekenen dat we na de reis 1 hele dag thuis zijn, waarna we weer gaan werken. We hebben dit eerder gedaan na een reis naar zuid Amerika en bleek goed haalbaar.
Inmiddels heb ik de planning, met jullie tips en de extra dagen, aangepast.
De huidige planning:
Dag Dag Vertrek Aankomst
1 Zaterdag Amsterdam New York
2 Zondag New York
3 Maandag New York
4 Dinsdag New York
5 Woensdag New York Phoenix
6 Donderdag Phoenix Sedona
7 Vrijdag Sedona Grand Canyon
8 Zaterdag Grand Canyon Monument Valley
9 Zondag Monument Valley Page
10 Maandag Page
11 Dinsdag Page Bryce
12 Woensdag Bryce Zion
13 Donderdag Zion
14 Vrijdag Zion Las Vegas
15 Zaterdag Las Vegas
16 Zondag Las Vegas Death Valley
17 Maandag Death Valley Seqouia
18 Dinsdag Sequioa
19 Woensdag Sequioa Yosemite
20 Donderdag Yosemite
21 Vrijdag Yosemite
22 Zaterdag Yosemite San Francisco
23 Zondag San Francisco
24 Maandag San Francisco
25 Dinsdag San Francisco Monterey
26 Woensdag Monterey
27 Donderdag
28 Vrijdag
29 Zaterdag
30 Zondag Los Angeles Amsterdam
We zitten nog wel met een aantal vragen:
Volgens deze planning komen we op vrijdag aan in Las Vegas, waar we op zondag weer vertrekken. In andere topics heb ik gelezen dat dit niet handig is. Hoe belangrijk is het om de route hierop aan te passen? En hoe zouden we dat kunnen doen?
Hebben we voldoende tijd in de parken om genoeg te kunnen zien en wandelen?
We zouden graag een helicoptertour over de Grand Canyon doen. Is dat haalbaar in deze planning?
We willen van San Francisco via de kustweg naar Los Angeles, waar we de laatste 2 dagen op het strand willen kunnen liggen. Even rustig alle indrukken van de reis op ons in laten werken voor we weer naar huis vertrekken. Waar kunnen we dat het beste doen?
Zijn er nog andere tips m.b.t. deze route?
Waarschijnlijk kunnen we allebei vier weken vakantie opnemen, en zouden we dus langer weg willen gaan.
De vrije dagen willen we dan zo veel mogelijk gebruiken voor onze reis. Dit zou betekenen dat we na de reis 1 hele dag thuis zijn, waarna we weer gaan werken. We hebben dit eerder gedaan na een reis naar zuid Amerika en bleek goed haalbaar.
Inmiddels heb ik de planning, met jullie tips en de extra dagen, aangepast.
De huidige planning:
Dag Dag Vertrek Aankomst
1 Zaterdag Amsterdam New York
2 Zondag New York
3 Maandag New York
4 Dinsdag New York
5 Woensdag New York Phoenix
6 Donderdag Phoenix Sedona
7 Vrijdag Sedona Grand Canyon
8 Zaterdag Grand Canyon Monument Valley
9 Zondag Monument Valley Page
10 Maandag Page
11 Dinsdag Page Bryce
12 Woensdag Bryce Zion
13 Donderdag Zion
14 Vrijdag Zion Las Vegas
15 Zaterdag Las Vegas
16 Zondag Las Vegas Death Valley
17 Maandag Death Valley Seqouia
18 Dinsdag Sequioa
19 Woensdag Sequioa Yosemite
20 Donderdag Yosemite
21 Vrijdag Yosemite
22 Zaterdag Yosemite San Francisco
23 Zondag San Francisco
24 Maandag San Francisco
25 Dinsdag San Francisco Monterey
26 Woensdag Monterey
27 Donderdag
28 Vrijdag
29 Zaterdag
30 Zondag Los Angeles Amsterdam
We zitten nog wel met een aantal vragen:
Volgens deze planning komen we op vrijdag aan in Las Vegas, waar we op zondag weer vertrekken. In andere topics heb ik gelezen dat dit niet handig is. Hoe belangrijk is het om de route hierop aan te passen? En hoe zouden we dat kunnen doen?
Hebben we voldoende tijd in de parken om genoeg te kunnen zien en wandelen?
We zouden graag een helicoptertour over de Grand Canyon doen. Is dat haalbaar in deze planning?
We willen van San Francisco via de kustweg naar Los Angeles, waar we de laatste 2 dagen op het strand willen kunnen liggen. Even rustig alle indrukken van de reis op ons in laten werken voor we weer naar huis vertrekken. Waar kunnen we dat het beste doen?
Zijn er nog andere tips m.b.t. deze route?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1578 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-
- 24 Reacties