Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Salt Lake City en Denver

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Trientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Salt Lake City en Denver

Bericht door Trientje »

Hey iedereen!

Na 2 jaar geen USA begon het toch weer te hard te kriebelen. Dus in 2013 trekken we er meer dan waarschijnlijk weer naartoe. Maar dat betekent natuurlijk ook plannen :D

Het gaat waarschijnlijk een rondje Denver - Denver worden van ongeveer 17-18 dagen. De grote lijnen zijn: Denver - Moab - Salt Lake City - Yellowstone - Mount Rushmore - Denver. Nu is onze vraag: is het de moeite om een volledige dag in Denver en een volledige dag in Salt Lake City door te brengen?
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Salt Lake City en Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net waar jullie voorkeur naar uit gaat. Houden jullie van steden? Of meer van de natuur?
Ik heb geen ervaring met beide steden, maar ik denk dat je met 17 of 18 dagen eigenlijk al je tijd nodig hebt voor de rest van de reis. Schrijf eens een route uit van dag tot dag en kijk of er tijd over is om de steden aan te doen.
Vergeet ook Rocky Mountain NP en Grand Teton niet.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ligt er aan wat je wilt doen in SLC. Het is geen mooie stad en heeft niet echt veel grote toeristische atracties. Er is een dierentuin, de LDS tempel, een paar musea , en een aquarium, maar persoonlijk vind ik Thanksgiving Point leuker. Daar is een leuk dino-museum en er zijn mooie tuinen. Als je in SLC naar de tempel wilt gaan zou ik je ook aanraden om ook langs de Gateway Mall te gaan en bij Tucanos te gaan eten. Als je van pretparken houdt kan je naar Lagoon gaan. Wel droge kleding meenemen. Als je van auto's en racen houdt kan je kijken of Miller Motorsports toevallig iets leuks te doen heeft.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Ik lees vlijtig met deze mee, is namelijk ook het rondje dat wij plannen in 2014 :thumbup:
Ik heb buiten de "klassiekers" al onthouden : Pikes Peak Cog Railway in Manitou Springs (onder Denver) en Cheyenne Frontier Days in Cheyenne (boven Denver).
Wij gaan met onze zoon van 10 tegen dan, en dus hou ik ook specifieke dingen voor hem in de gaten.
Wij gaan er zijn in juli (vastgelegde bouwvakantie) en de Cheyenne Frontier Days is telkens de laatste volle week van juli.
Benieuwd wat er nog voor interessants passeert hier.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Wij hebben bewust één volle dag in SLC doorgebracht als 'luie dag' tussen alle drukke rijdagen door en dat is best goed meegevallen: hebben de temple bezocht in de voormiddag en in de namiddag lekker shoppen in The Gateway. De dag was zo om, en we waren uitgerust...
Over Denver kan ik niets zeggen.
Peggy
Amerika-newbie

Bericht door Peggy »

Wij hebben vorig jaar 2 dagen in Denver doorgebracht. Dingen die wij bezocht hebben zijn de State capital building en het Natural Science museum, waar toen de 'Pirates'-tentoonstelling van National Geographic. Dat museum vonden de kinderen ook echt leuk. Onze kids waren toen 9 en 11.
Het Museum of Natural Science ligt een groot park met een 'dansende fontein': fantastisch vertier voor de kinderen (zeker reserve kleren voorzien als je daar heen gaat : :wink:)

Daarnaast hebben we gewoon veel gewandeld in de stad, want in Denver staat veel moderne kunst.
In 16th street (winkelstraat) rijden koetsen met paarden. In deze straat rijdt ook een gratis tram.

Denver heeft ook een pretpark Elitch gardens, dat hebben we zelf niet bezocht.
Wij hebben maar 1 museum bezocht, maar Denver heeft eigenlijk nog vele andere musea.

Persoonlijke mening: Zonder bezoek aan het pretpark en als je niet van plan bent uitgebreid te gaan winkelen, dan volstaat 1 volle dag voor Denver.

In de buurt van Denver (voor ons was dat de dag dat we naar Rocky Mountain NP reden) hebben we nog een stop gemaakt bij Dinosaur Ridge (Met een busje en engelstalige gids ga je voetstappen van dino's bekijken. Indrukwekkend) en Red Rock Theater (Openlucht theater waar al vele grote bands en artiesten hebben opgetreden).
Laatst gewijzigd door Peggy op 02 jul 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Trientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Trientje »

Dankjewel voor alle reacties. Ik weet nu al iets meer, maar de beslissing lijkt alleen maar moeilijker te worden. Een iets rustigere dag tussen al het gerij zal waarschijnlijk meer dan welkom zijn en het zou ook een goede afwisseling zijn voor alle natuur die we dan al gezien hebben. Maar natuurlijk willen we ook wel alle belangrijke dingen gezien hebben :wink:

Als er nog iemand tips heeft: laat maar komen zou ik zeggen! :wink:
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Voordat we terug vlogen naar Amsterdam, juni 2012 , zijn wij naar het waterpark in Denver geweest.
Dus als het een warme dag is is dit een leuke optie, beetje zwemmen en relaxen.
En op de dag dat we vertrokken naar de Cherry Creek mall geweest, een beetje shoppen en wat eten.
Zo hebben wij "rustig" onze vakantie afgeloten.
Met de vriendelijke groeten, JAN
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vergeet in Denver niet om ook even door LoDo (Lower Downtown) te wandelen, het oudste deel van Denver, en een deel waarvan veel bezoekers het bestaan niet weten. Zie hier een stukje op mijn blog over LoDo.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Peggy schreef:Red Rock Theater (Openlucht theater waar al vele grote bands en artiesten hebben opgetreden).
Het heet voluit Red Rocks Amphitheater - hier vind je de website. Het is een heel bijzondere plek voor concerten.
Peggy schreef:Dingen die wij bezocht hebben zijn de State capital building [...]
Vergeet bij het capitoolgebouw niet om aan de westkant op de traptrede te gaan staan (duidelijk aangegeven) die zich precies op één mijl boven zeeniveau bevindt. (Denver heeft immers de bijnaam 'The Mile High City').

Je kunt ook nog naar de Denver Zoo (naast het Museum of Nature and Science), of naar de Denver Mint.

Hier nog een stuk over Denver op mijn blog.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

LittlePhoenix schreef:Ligt er aan wat je wilt doen in SLC. Het is geen mooie stad en heeft niet echt veel grote toeristische atracties. Er is een dierentuin, de LDS tempel, een paar musea , en een aquarium, maar persoonlijk vind ik Thanksgiving Point leuker. Daar is een leuk dino-museum en er zijn mooie tuinen. Als je in SLC naar de tempel wilt gaan zou ik je ook aanraden om ook langs de Gateway Mall te gaan en bij Tucanos te gaan eten. Als je van pretparken houdt kan je naar Lagoon gaan. Wel droge kleding meenemen. Als je van auto's en racen houdt kan je kijken of Miller Motorsports toevallig iets leuks te doen heeft.
Op thanksgiving point (ten zuiden van SLC) daar hebben ze een heerlijke ijssalon! daar ben ik regelmatig te vinden...
Wat ook erg mooi is zijn de tuinen van de oprichter van Word Perfect... lekker even rondwandelen, en daar is de hoogste man made waterval... Je kunt wel zzien dat die man goed verdient heeft aan zijn text verwerker..

Vanaf Thanksgiving point kun je ook even naar lehi rijden, daar is de 1e Footloose film gefilmd, de old barn en de spoorwegovergang zijn er nog steeds, het is alleen wat meer ingebouwd tegenwoordig...
Als je naar het centrum van SLC gaat kun je ook even een kijkje nemen in de state capitol, een gebouw wat in de filmwereld vaak gebruikt word als het witte huis... je mag er gewoon naar binnen.

Een andere leuke bezienswaardigheid is "This is the place", dat is ook machtig...

Als je op donderdag in SLC bent, dan kun je om 6 pm naar de LDS convention center gaan, dan oefend het Mormon Choir, en krijg je een geweldig gratis concert van een van werelds beste mannenkoren...
Wil je Salt Lake City vanaf een hoog punt bekijken, dan kun je naar het Joseph Smith huis gaan (gratis film kijken...) en van de bovenste etage waar een heerlijk restaurant zit over temple square kijken.
Of voor 4pm de LDS office bezoeken, dat is het hoogste gebouw van SLC... van daaruit zie je de stad vanuit de lucht.. leuk voor foto's

Ik ben vaak op snowbird te vinden, een wintersport / bergsprort centrum.
Wat je ook kunt doen is naar het Olympisch paviljoen gaan (Park City) en een ritje maken met een bobslee over de olympische baan, etc.
Natuurlijk zijn er nog eens 100 meer dingen te zien.
Mijn dochter (beina 2) is helemaal gek van Chucky Cheese... een restaurant / kinder speel paradijs...
Als je wat Chiquer wil dineren, dan raad ik je aan naar La Caille te gaan, wat weer ons favoriete restaurant is...

Eigenlijk is er enorm veel te doen in SLC... zoveel dat je alleen daar al een vakantie zou kunnen doorbrengen.. :P
If you can dream it...
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Ook erg leuk, tenminste, dat vonden wij: neem een uurtje of twee de tijd om in SLC bij de Genealogie bibliotheek achter de tempel binnen te wippen, om daar op zoek te gaan naar verre familie. Behalve het bijzonder ontvangst en hulp, waren wij verbaasd over de hoeveelheid aan informatie men daar had. Helemaal gratis en zeer indrukwekkend. ( en nee, men deed geen enkele poging tot bekeren)
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

nope dat doen ze wel zodra je overleden bent... :lol:
If you can dream it...
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wij wonen in Utah en ik heb wat vervelende ervaringen met LDSers maar ik moet toegeven dat 'de gemiddelde' LDSer niet agressief probeert te bekeren. Al duiken ze er wel enthousiast bovenop als je ook maar enige interesse toont en voor je het weet sta je met je handen vol met info blaadjes. Ben altijd onder de indruk hoe goed de zakelijke kant van de LDS kerk is geregeld.

Dat bekeren van overleden mensen vind ik trouwens ontzettend kwetsend. Nadat m'n moeder overleden was bleven de Elders daar heel erg over doorhameren.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

markgoestoamerica schreef:nope dat doen ze wel zodra je overleden bent... :lol:

Denk niet dat ze interesse hebben, ben,laten we maar zeggen meer een mannenman, daar zijn ze niet zo dol op.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Of net wel, des te meer valt er te bekeren! :mrgreen: Wie weet houden ze wel van een uitdaging op z'n tijd... :lol:

Onze website | Mijn blog
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Nog een tip voor Salt Lake City, een bezoek aan het Salt Lake op Antilope Island.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Wij hebben net een rondje Denver gedaan. In Salt Lake City hebben we geslapen en zijn we direct weer door gereden. In Denver had ik één dag gepland. Die hebben we dan verkort tot een namiddag en stukje van de avond. Conclusie, om een snelle Citytrip te doen kan je Denver gewoon links laten liggen. Het Capitool is wel mooi maar niet zo indrukwekkend. 16th mall is een beetje zoals de Ramblas in Barcelona. Zo'n straten zijn altijd overroepen. In Lower Downtown was echt volledig helemaal niets te zien buiten een beetje drukte rond het baseball stadium.

Ipv een voormiddag Denver zijn wij de Mount Evans op gereden (de hoogste asfalt weg in de VS). We vonden dat een heel leuke ervaring en het uitzicht op de top is geweldig.

Met het aantal dagen dat je ter beschikking hebt voor die loop zou ik geen tijd verliezen aan de steden, behalve als je kinderen hebt. Dan kan je evt een pretpark of de Denver Zoo bezoeken. Maar voor die attracties vlieg je niet helemaal naar daar.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wij zijn gisteren naar het Natural History Museum in SLC geweest. Aardig museum maar niet echt iets bijzonders. Na 2 uur waren we al klaar en daar zat ook nog een 15 minuten drinkpauze voor de baby bij. Wat wel leuk was: bijna elke kamer heeft iets waar de kinderen mee mogen rommelen. Wat minder geslaagd was: het was altijd maar 1 ding en het was vaak dringen. De afdeling voor Native Americans viel heel erg tegen terwijl dat eigenlijk de reden was dat ik naar dat museum wilde en niet het Ancient Life Museum.
Voor mensen die op zoek zijn naar dino's in Utah zou ik toch echt het museum bij Thanksgiving Point aanraden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

onderlegger schreef:In Lower Downtown was echt volledig helemaal niets te zien buiten een beetje drukte rond het baseball stadium.
Dat hangt maar net af waar je van houdt; je kunt een wandelroute doen door LoDo waar je leert over de geschiedenis van Denver, en dan komt het wat meer tot leven. Als je inderdaad zomaar wat rond gaat lopen, dan ben ik met je eens dat er behalve wat oude gebouwen niet zo heel veel te doen is.

Datzelfde kun je ook van Cheyenne, WY zeggen. Loop je daar zomaar wat rond is er nog minder te beleven dan in Denver's LoDo, maar met een wandelroute is het ineens een stuk leuker. En zelfs dan valt het nog enigszins tegen.

Maar: je moet wel openstaan voor wat geschiedenis, want als je daar niks om geeft dan blijft het ook mét wandelroute en be-/omschrijvingen slechts een aantal oude gebouwen.
onderlegger schreef:16th mall is een beetje zoals de Ramblas in Barcelona. Zo'n straten zijn altijd overroepen.
Van 16th Street Mall wordt hier altijd geroepen dat het zo geweldig is, maar ik heb het altijd een van de meest overgewaardeerde stukken van Denver gevonden. Er liggen een paar leuke winkels, een paar leuke bars/restaurants, en een mooi theater, maar voor de rest heb ik er ook nooit wat aan gevonden.

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer