wellicht is de vraag dan goed beantwoord toch???hdeweert schreef: Daarnaast heb ik moeten constateren dat er veel mensen komen die alleen maar melken. B.v een vraag stellen en nooit meer wat van zich laten horen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Euh...hdeweert schreef: Daarnaast heb ik een bloedhekel aan forums waar moderatoren onder het mom van beter leesbaar etc. teksten veranderen. Dit is misschien het goede recht van een moderator maar dan pas ik nogmaals.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vind het al heel wat dat men de moeite neemt om zich te registreren en een vraag te stellen. Er zijn ook zat forumleden die nog nóóit een vraag hebben gepost. En als men na het stellen van de vraag het antwoord heeft dan is dat toch prima?
Niet iedereen ziet het bezoeken van een Forum als een tijdsverdrijf waar men met enige regelmaat tijd in wil steken.
Niet iedereen ziet het bezoeken van een Forum als een tijdsverdrijf waar men met enige regelmaat tijd in wil steken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat de een als positiefs bestempeld word door een ander helaas wel eens als negatief ervaren. Een goed moderator houd dat altijd in zijn achterhooft en grijpt in daar waar zaken uit de hand dreigen te lopen maar moeten erg goed het verschil tussen aanpassen en sencuur kennen. Het veranderen van 1 letter kan in het Nederlands een heel andere betekenis aan een zin geven. En ook een andere lading. Het is natuurlijk niet leuk als je hier probeert iets duidelijk te maken en men dan even je doopzeel op het forum door te spitten om je daarmee op een nette manier pootje te lichten. Die mentaliteit heeft een nieuwe bezoeker al gauw door en je ziet hem niet meer terug
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klinkt als een hoop persoonlijke frustratie Harm 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@hdeweert: ik denk niet dat je dergelijke praktijken hier tegen zal komen.
Elke
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik kom hier nu toch al weer een paar maandjes en heb onlangs nog een topic geopend.
Omdat het kernwoord van mijn topic titel uit 3 cijfers/letters bestond, vond de zoekfunctie hier geen andere topics over. Hieruit concludeerde ik dat er waarschijnlijk nog niet eerder over was geschreven.
Later pas, na het openen van het topic, kwam ik erachter dat er ook een google zoekfunctie op de website zit waarmee je wel op 3 letter woorden kan zoeken. Er kwamen toen meerder resultaten uit. Foutje, bedankt!
Maar ook hier voelde iemand zich geroepen om mij belachelijk te maken. Dit terwijl ik juist wilde verkomen een dubbel topic te openen door de zoektfunctie eerst te gebruiken (danwel de verkeerde, maar de bedoeling was goed). Nu ben ik zelf niet op mijn mondje gevallen, dus ik laat me daardoor niet afkaatsen, maar ik kan me voorstellen dat dit voor nieuwelingen wel schrikken is als ze meteen zo'n reactie krijgen.
Reageer dan niet of geef een linkje meteen topic/zoekresultaten waarin dit al eerder is besproken. Dat is toch geen moeite? Gelukkig waren er anderen die wel de moeite hebben genomen een normaal antwoord te geven/het voor me op te nemen.
En om even terug te komen op het informatie vragen en nooit geven... Afgelopen maand hebben wij voor het eerst een rondreis gemaakt. In september (geloof ik?) heb ik me hier aangemeld en tot nu toe nauwelijks informatie kunnen geven, puur om het feit dat ik nog niet op reis was geweest en dus niet uit eigen ervaring kon spreken. Het kan dus even duren voordat iemand iets terug kan doen
Omdat het kernwoord van mijn topic titel uit 3 cijfers/letters bestond, vond de zoekfunctie hier geen andere topics over. Hieruit concludeerde ik dat er waarschijnlijk nog niet eerder over was geschreven.
Later pas, na het openen van het topic, kwam ik erachter dat er ook een google zoekfunctie op de website zit waarmee je wel op 3 letter woorden kan zoeken. Er kwamen toen meerder resultaten uit. Foutje, bedankt!

Maar ook hier voelde iemand zich geroepen om mij belachelijk te maken. Dit terwijl ik juist wilde verkomen een dubbel topic te openen door de zoektfunctie eerst te gebruiken (danwel de verkeerde, maar de bedoeling was goed). Nu ben ik zelf niet op mijn mondje gevallen, dus ik laat me daardoor niet afkaatsen, maar ik kan me voorstellen dat dit voor nieuwelingen wel schrikken is als ze meteen zo'n reactie krijgen.
Reageer dan niet of geef een linkje meteen topic/zoekresultaten waarin dit al eerder is besproken. Dat is toch geen moeite? Gelukkig waren er anderen die wel de moeite hebben genomen een normaal antwoord te geven/het voor me op te nemen.
En om even terug te komen op het informatie vragen en nooit geven... Afgelopen maand hebben wij voor het eerst een rondreis gemaakt. In september (geloof ik?) heb ik me hier aangemeld en tot nu toe nauwelijks informatie kunnen geven, puur om het feit dat ik nog niet op reis was geweest en dus niet uit eigen ervaring kon spreken. Het kan dus even duren voordat iemand iets terug kan doen

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Njit schreef:Je kan ALLES op internet vinden. Het enige wat je niet kunt vinden zijn ervaringen (behalve dan op het forum).
Maar er zijn genoeg mensen die niet handig zijn met Google. Behalve een reactie als 'Google al eens geprobeerd' zou je ook een link kunnen plaatsen naar Google met de juiste zoekwoorden. Net zoveel moeite maar iets nuttiger.
Of je gebruikt een site als http://lmgtfy.com/?q=weather+july+las+vegas
Niet handig met google? Kom kom.
Wat is er moeilijk aan weather las vegas in July intypen in de google balk?
Sorry hoor maar ik ga geen simpele dingen voorkauwen en dat laat ik je dan ook weten.
Wat betreft MSN taal. Als je een schrijfprobleem hebt, dat kan ik begrijpen maar MSN taal blijft gewoon luiigheid. Ikvind het erg beledigend als iemand niet de moeite neemt om even normaal nederlands te schrijven. Spelfoutjes zijn ok.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als iemand denkt dat ik gefrustreerd bent moet hij dat zelf weten daar doe ik niks mee, maar het tekent wel de mentaliteit. Ik heb alleen maar in het kort mijn ervaring met het medium Forum aangereikt. Over praktijken zul je mij niet horen wel vind ik het een dooddoener dat er zg geen domme vragen gesteld worden. Natuurlijk worden er domme vragen gesteld en worden er domme antwoorden gegeven, dat gebeurt op elk forum.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Laat me gokken... een echte Generatie X persoon....
MSN Taal / turbotaal / sms taal , is een gewone taal, bestaande uit slimme afkortingen..
En het word hier meer gebruikt dan dat je zou vermoeden...
TS -> Topic Starter,
NedinMO ->
ja vul zelf maar in...
GC -> Greencard
etc. etc. etc..
Ik ben al vaak op dit forum tegengekomen dat mensen er om moeten vragen wat een afkorting betekend.. dus in feite gebruiken we allemaal MSN taal op z'n tijd.
MSN Taal / turbotaal / sms taal , is een gewone taal, bestaande uit slimme afkortingen..
TS -> Topic Starter,
NedinMO ->

GC -> Greencard
etc. etc. etc..
Ik ben al vaak op dit forum tegengekomen dat mensen er om moeten vragen wat een afkorting betekend.. dus in feite gebruiken we allemaal MSN taal op z'n tijd.
If you can dream it...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is geen turbotaal, dat is vakjargon - dat magmarkgoestoamerica schreef:TS -> Topic Starter,
GC -> Greencard

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Leuke discussie. Wat iemand hier al aanhaalde; teksten op het internet kun je vrij interpreteren. Je weet vaak niet hoe het aan de 'andere kant' bedoel wordt. Op die manier krijg je misverstanden en dus irritaties.
En over Google, ik vind het lastig te geloven dat je anno 2012 niet met Google om kunt gaan. Ik denk zelfs dat bijna alle users hier via Google zijn beland.
En over Google, ik vind het lastig te geloven dat je anno 2012 niet met Google om kunt gaan. Ik denk zelfs dat bijna alle users hier via Google zijn beland.
-
- Amerika-ontdekker
Thanks sachasenne! Dit wordt zeer gewaardeerd door ons noobs. : o)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
NedinMO is een echt woord. Een NedinMO is een amerikaanse hillbilly met een nederlands accent al dan niet op klompenmarkgoestoamerica schreef:Laat me gokken... een echte Generatie X persoon....
TS -> Topic Starter,
NedinMO ->ja vul zelf maar in...
GC -> Greencard
etc. etc. etc..

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
ned in MO schreef: NedinMO is een echt woord. Een NedinMO is een amerikaanse hillbilly met een nederlands accent al dan niet op klompen

If you can dream it...
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik vind het wel grappig dat er juist op dit forum een topic wordt geopend over dat sommige mensen te hard of grof zouden zijn naar nieuwe leden toe
dit is namelijk een van de meest zachtaardige/softe forums die ik ken
Kom eens op viva, of fok...dáár wordt je pas neergesabeld.
Ik vind dat mensen hier vaak wel heel snel beledigd zijn of zich aangevallen voelen eerlijk gezegd. Maar goed...t is maar net wat je gewend bent.
Als iemand hier typt: "misschien even de zoekfunctie gebruiken" is dat eigenlijk nog vrij mild als je het mij vraagt
Natuurlijk vind ik niet dat je nieuwe mensen of "domme" vragen de grond in hoeft te stampen, maar ik moet wel zeggen dat sommige mensen hier wel erg makkelijk komen binnenwaaien en dan in 3 halve zinnen een vraag stellen die al honderd keer behandeld is op dit forum.
Vervolgens hoor of zie je ze daarna soms ook niet meer.
Kijk, als iemand een behoorlijke openingspost typt waarin iets meer staat dan "hoi ik zoek een hotel in San Francisco wie heeft er tips" denk ik dat er niemand lullig zal reageren.
Je moet allemaal ooit ergens beginnen hier, maar ik moet zeggen dat ik soms ook wel moeite heb met de eendagsvliegen die hier alleen maar ff snel binnen komen hollen met een kort door de bocht vraag en daarna weer verdwijnen. Heb dan weinig zin om daar mn tijd en energie in te stoppen.
Daarmee zeg ik neit dat iedereen zich hier maar als longterm member hoeft aan te melden
Maar het ligt voor nmij dus heel erg aan de uitgebreidheid van de post en de manier van schrijven of ik een nieuw iemand graag wil helpen.
Plus inderdaad: sommige dingen zijn zo makkelijk via google te vinden
Verbaas me soms over vragen als "wat kost een ticket voor Alcatraz?"
Dat heb je echt met 2 seconden via google achterhaald.
dit is namelijk een van de meest zachtaardige/softe forums die ik ken

Kom eens op viva, of fok...dáár wordt je pas neergesabeld.
Ik vind dat mensen hier vaak wel heel snel beledigd zijn of zich aangevallen voelen eerlijk gezegd. Maar goed...t is maar net wat je gewend bent.
Als iemand hier typt: "misschien even de zoekfunctie gebruiken" is dat eigenlijk nog vrij mild als je het mij vraagt

Natuurlijk vind ik niet dat je nieuwe mensen of "domme" vragen de grond in hoeft te stampen, maar ik moet wel zeggen dat sommige mensen hier wel erg makkelijk komen binnenwaaien en dan in 3 halve zinnen een vraag stellen die al honderd keer behandeld is op dit forum.
Vervolgens hoor of zie je ze daarna soms ook niet meer.
Kijk, als iemand een behoorlijke openingspost typt waarin iets meer staat dan "hoi ik zoek een hotel in San Francisco wie heeft er tips" denk ik dat er niemand lullig zal reageren.
Je moet allemaal ooit ergens beginnen hier, maar ik moet zeggen dat ik soms ook wel moeite heb met de eendagsvliegen die hier alleen maar ff snel binnen komen hollen met een kort door de bocht vraag en daarna weer verdwijnen. Heb dan weinig zin om daar mn tijd en energie in te stoppen.
Daarmee zeg ik neit dat iedereen zich hier maar als longterm member hoeft aan te melden
Maar het ligt voor nmij dus heel erg aan de uitgebreidheid van de post en de manier van schrijven of ik een nieuw iemand graag wil helpen.
Plus inderdaad: sommige dingen zijn zo makkelijk via google te vinden
Verbaas me soms over vragen als "wat kost een ticket voor Alcatraz?"
Dat heb je echt met 2 seconden via google achterhaald.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wellicht dan sommigen een cursus Googlen kunnen gebruiken: http://lifehacker.com/5922804/sign-up-f ... -google+fu
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Iris_1982, Ik ben ook actief op Fokforum en daaar zijn ze inderdaad niet zo subtiel als hier, de leden niet, maar de Moderators ook echt niet !
Ik houd wel van dat harde en groffe
Af en toe kijk ik ook wel eens op het forum van Tweakers.net (ik ben geen lid) maar daar moet je echt geen domme vragen over computers of electronica stellen, dan word je door een moderator direct verwezen naar de FAQ.
Ik houd wel van dat harde en groffe

Af en toe kijk ik ook wel eens op het forum van Tweakers.net (ik ben geen lid) maar daar moet je echt geen domme vragen over computers of electronica stellen, dan word je door een moderator direct verwezen naar de FAQ.
Crisis ? What Crisis ?
Dat was het forum dat ik bedoelde een pagina terugbluemoon schreef: Af en toe kijk ik ook wel eens op het forum van Tweakers.net (ik ben geen lid) maar daar moet je echt geen domme vragen over computers of electronica stellen, dan word je door een moderator direct verwezen naar de FAQ.

Daar zijn ze niet zo makkelijk als je een vraag stelt die je makkelijk zelf kon opzoeken.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar ja, dit is het alles amerika forum, die toch wel een beetje amerikaanse uitstraling ma hebben...
iets wat conservatiever, iets wat vriendelijker naar de medemens toe (als is het enkel het schilletje).
In Amerika spreken ze ook engels en steeds meer spaans, een taal die wat vriendelijker is in gebruik...
ipv "Koffie??" zeggen ze "zou u een kop koffie willen?"
Omdat dit forum juist zoveel vriendelijker is dan het gemiddelde nederlandse forum is het zo prettig om dagelijks even rond te snuffelen en mee te discussieren...
Zou het hier zijn zoals Tweakers.net of Fok, dan was ik hier al lang weg...
Daarom vind ik de indentiteit van dit forum zo uniek en komen er veel meer nuttige informaties beschikbaar.
iets wat conservatiever, iets wat vriendelijker naar de medemens toe (als is het enkel het schilletje).
In Amerika spreken ze ook engels en steeds meer spaans, een taal die wat vriendelijker is in gebruik...
ipv "Koffie??" zeggen ze "zou u een kop koffie willen?"
Omdat dit forum juist zoveel vriendelijker is dan het gemiddelde nederlandse forum is het zo prettig om dagelijks even rond te snuffelen en mee te discussieren...
Zou het hier zijn zoals Tweakers.net of Fok, dan was ik hier al lang weg...

Daarom vind ik de indentiteit van dit forum zo uniek en komen er veel meer nuttige informaties beschikbaar.
If you can dream it...